2 mensen in 1 cel

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 18:25

En even aansluitend met het topic, wat denken jullie van de behandeling hier voor Dutroux en diens vrouw Michel Martin? Dat zijn de twee grootste beesten die er in heel België rondlopen, maar ze hebben cellen voor de hoge pieten. Laatst kreeg Michel Martin zelf een hele afdeling voor zich alleen, en Dutroux klaagt ook continu over zijn 'slechte behandeling' in de cel(waar hij notabena alleen zit) >;) . Terwijl de rest van de gevangenis met overbevolking kampt...

Edit: heb hier even een artikel gevonden over Dutroux zijn behandeling
http://www.gva.be/dossiers/-d/dutroux/dutroux3.asp
Voor mij part mogen ze hem als boksbal neerzetten in een cel van 20 personen.
Laatst bijgewerkt door Kwanyin op 09-03-04 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 18:27

xKatleentjex schreef:
En even aansluitend met het topic, wat denken jullie van de behandeling hier voor Dutroux en diens vrouw Michel Martin? Dat zijn de twee grootste beesten die er in heel België rondlopen, maar ze hebben cellen voor de hoge pieten. Laatst kreeg Michel Martin zelf een hele afdeling voor zich alleen, en Dutroux klaagt ook continu over zijn 'slechte behandeling' in de cel(waar hij notabena alleen zit) >;) . Terwijl de rest van de gevangenis met overbevolking kampt...

Al die idioten gewoon met z'n 10'en in een cel. Wat een gezeur... Moet je maar geen misdaden begaan...
Ik ben hartstikke voor 2 mensen in een cel.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 18:55

Gewoon volproppen die hap!
In Nederland ben je zowieso met een paar euro boete en een paar daagjes vastzitten al weer vrij, dus laat ze maar eventjes op de tandjes bijten hoor!

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 18:55

Jeetje..wat een antwoorden weer van sommigen hier.. Scheve mond Scheve mond
Ik ga er verder maar niet op in.

Zelf ben ik ook voor, mits het fatsoenlijk wordt gedaan, en niet met zijn 2-en op 7 vierkante meter.

Heb hier zelf in de vorige periode een essay over geschreven, ga dit even heel hard zoeken, en dan mail/pb ik het je wel even. Kan alleen niet beloven dat het nog op mijn pc staat! Ik ga zoeken!

Blijenata
Berichten: 371
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 21:24

De mensen die in Nederland in de cel zitten hebben het veel tegoed hoor. En ik vind dat ze genoeg hebben aan een bed en eten en dan nog is naar buiten om te luchten hoor.

Ze zitten daar om een straf uit te zitten en niet op een hotelkamer hoor (ze hebben televisie, koffiezetapparaat, magnetron enz enz), dus er kunnen er makkelijk meerdere op een kamer, want zo wordt in ieder geval het cellen tekort opgelost en waar heb je anders stapelbedden voor (meer plek op een kleine ruimte toch).

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 21:44

xKatleentjex schreef:
En even aansluitend met het topic, wat denken jullie van de behandeling hier voor Dutroux en diens vrouw Michel Martin? Dat zijn de twee grootste beesten die er in heel België rondlopen, maar ze hebben cellen voor de hoge pieten. Laatst kreeg Michel Martin zelf een hele afdeling voor zich alleen, en Dutroux klaagt ook continu over zijn 'slechte behandeling' in de cel(waar hij notabena alleen zit) >;) . Terwijl de rest van de gevangenis met overbevolking kampt...

Edit: heb hier even een artikel gevonden over Dutroux zijn behandeling
http://www.gva.be/dossiers/-d/dutroux/dutroux3.asp
Voor mij part mogen ze hem als boksbal neerzetten in een cel van 20 personen.


Simpel, een cel geven waar juist een bed en een lavabo in past. Die man heeft genoeg misdaan, dat ze hem een tv geven vind ik gewoon al vreselijk. En dat hij zich dan nog eens zielig gaat gedragen: "Ik wil niet gefilmd worden, mijn privacy."

Maar om even terug ontopic te blijven, ik vind in ieder geval dat als je iets écht misdaan hebt, en dat vaststaat, dat je dan bij anderen mag gepropt worden. Als iemand echt duidelijk spijt heeft, en die misdaad (grote diefstal met bv schoten) niet zo erg is als die van Dutroux bv, dan mag je vind ik nog met twee man, en wat literatuur ofzo krijgen. Of de kans hebben om te leren, om oude leerboeken te krijgen, zodat je als je terug vrij bent toch iets nuttig gedaan hebt.

En Natalie, je zegt, als ik,.... Maar ik denk niet dat jij iemand gaat vermoorden of wat dan ook? Ik vind dat je moet kijken naar de persoon en naar wat hij gedaan heeft.

Er zijn ook genoeg mensen, die niets misdaan hebben, en dakloos zijn, dus waarom zou iemand die wel verkracht, gemoord enz heeft zelfs een tv in zijn cel krijgen?

Mareska

Berichten: 7923
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-04 23:24

bedankt allemaal! Zitten tot nu toe al goeie meningen/argumenten tussen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 10:36

Ellende"]
[quote="geral schreef:
zolang je bejaarden mensen met 6 man/vrouw op een kleine kamer kan duwen, dan ook de gedetineerden maar OK dan!


ik zat te wachten tot iemand deze deur in zou trappen...

'Zolang je leerlingen met 30 in een klas kan douwen...'
'Zolang je mensen in de file laat staan'
'Zolang er woningnood is'

ik zie het verband nie Knipoog
[/quote]
leerlingen in een klas is niet te vergelijken, dus dat vind ik een erg stomme en ellendige vergelijking. Leerlingen hoeven er slechts een paar uur per dag te verblijven, en bejaarden moeten er wonen. Vind ik nogal een verschil. En ook file en woningnood is niet te vergelijken.

Vergeet niet dat gevangenis een STRAF is, voor mensen die iets misdaan hebben. Laat het dan ook een straf zijn, ze hoeven het daar niet zo goed te hebben. Dan moeten ze maar zorgen dat ze er niet komen. Het zijn de consequenties van hun eigen daden en dat wisten ze van te voren.

En dutroux kost de staat handen vol geld. DAt proces is er alleen maar om uit te zoeken wat hij nu precies op zijn kerfstok heeft, en wie nog meer. Want voor mij part gooiden ze hem buiten en wisten de mensen wel wat ze met hem moesten doen. Middeleeuws? So What? Had hij maar moeten bedenken toen hij die kinderen heeft laten verhongeren.

Celeste
Berichten: 1777
Geregistreerd: 23-09-03
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 16:46

Ik ben voor, als je zo het celen tekort op kunt lossen!! In een gevangenis hoef je geen recht op privacy meer te hebben dan had je maar moeten zorgen dat je er niet zat.
Ik vind wel dat levensomstandigheden in die cellen voldoende moeten zijn en het moet ook hygienisch zijn.

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 16:49

2 in 1 cel, prima, maar dan krijg je sneller kans dat ze elkaar af gaan slachten, ik bedoel, als ehm zeg...geen boetes voor te hard rijden betalen, wil je niet graag bij een criminieel zitten lijkt me...

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 17:32

Typisch hoe sommige mensen lijken te denken dat een gevangenis net een hotel is.. Scheve mond
Dat is dus écht niet zo.. En dat ze een tv hebben, en dat ze uit hun cel komen om bijvoorbeeld te sporten / beeldend vormen etc dat is logisch. Als we mensen 24 uur per dag op gaan sluiten op een kamertje met alleen een bed komen ze er 100.000 keer 'geflipter' uit. Als men geen uitlaatklap heeft, wordt men helemaal gek. Er moet een goede balans zijn tussen het in de cel zitten en de activiteiten buiten de cel. Maar een hotel: écht niet.

Maar goed, dat is ook een hele andere discussie weer eigenlijk. Schijnheilig

Malabarista

Berichten: 1799
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: El Paso

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 18:27

Een cel ziet er appelflap uit als een hotelkamer in een Holiday Inn!
Lekker proppen hoppa! Celstraf is gewoon één lange vakantie in Nederland. Je hebt er telefoon, TV, internet... ach, het kan niet op!
Ach, ik ga later naar een ander land. Nederland is gewoon echt een land dat met zich laat lopen. Schijtland! Straks wordt het NeTurkerland.

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 19:32

Malabarista schreef:
Een cel ziet er appelflap uit als een hotelkamer in een Holiday Inn!
Lekker proppen hoppa! Celstraf is gewoon één lange vakantie in Nederland. Je hebt er telefoon, TV, internet... ach, het kan niet op!
Ach, ik ga later naar een ander land. Nederland is gewoon echt een land dat met zich laat lopen. Schijtland! Straks wordt het NeTurkerland.



Mist

Berichten: 9493
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 21:23

geral schreef:
zolang je bejaarden mensen met 6 man/vrouw op een kleine kamer kan duwen, dan ook de gedetineerden maar OK dan!


helemaal mee eens. Zeker als je er rekening mee houdt dat je in Ned. niet zo snel in een cel belandt! het wordt al gauw met de mantel der liefde overdekt (lees: slechte jeugd e.d.) je moet al heel vaak in herhaling zijn gevallen om uberhaupt in een cel te belanden.

nb ik werk veel met ex-gedetineerden omdat 1 van onze onderaannemers daar (bijna) al hun personeel uit de gevangenis haalt. Velen moeten 1x per week bij de reclassering een stempel halen.

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 21:46

Misja schreef:
Typisch hoe sommige mensen lijken te denken dat een gevangenis net een hotel is.. Scheve mond
Dat is dus écht niet zo.. En dat ze een tv hebben, en dat ze uit hun cel komen om bijvoorbeeld te sporten / beeldend vormen etc dat is logisch. Als we mensen 24 uur per dag op gaan sluiten op een kamertje met alleen een bed komen ze er 100.000 keer 'geflipter' uit. Als men geen uitlaatklap heeft, wordt men helemaal gek. Er moet een goede balans zijn tussen het in de cel zitten en de activiteiten buiten de cel. Maar een hotel: écht niet.

Maar goed, dat is ook een hele andere discussie weer eigenlijk. Schijnheilig


En weer haal ik Dutroux boven. Hij heeft levenslang, dus laat hem lekker flippen in de cel, met wat geluk maakt hij zichzelf op een of andere manier van kant. (liefst dan wel ná het proces).

Ik begrijp wel dat je dan nog geflipter de cel uitkomt, en dat dat ook niet te best is. Maar geef ze dan géén tv, en laat ze iets nuttigs doen! Desnoods truien breien ofzo Haha!.

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 22:13

Ik vind dat die mensen het niet goed hoeven te hebben in een cel. Ze zitten daar niks voor niks en het is imo niet de bedoeling dat ze daar een leuke tijd hebben. En als ze dat niet willen dan moeten ze hun misdaad niet begaan.

En idd als bejaarden met meerder op een kamer kunnen, kan dit vast ook.