Wollen pantoffels

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41598
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Wollen pantoffels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-23 20:38

Mijn huidige paar hebben een ongelukje gehad, en zijn helaas afgeschreven.

Nu ben ik op zoek naar nieuwe pantoffels. En ik wil ze graag van wol. In synthetische pantoffels ga ik namelijk zweten :)).

Nu heb ik wat zitten googlen, en kom ik op een paar merken die mijn interesse hebben:

- Wollies Amsterdam
- Skeepe Texelse wollen pantoffels
- The Cozy Sheep

Pro Wollies: lijkt een dikkere zool te hebben, leuk model.
Con Wollies: wat duurder, in twee kleuren beschikbaar

Pro Skeepe: Leuk model, hoger om het been, meerdere kleuren, goed betaalbaar.
Con Skeepe: de zool lijkt erg dun, waardoor ik bang ben dat de kou van de vloer erdoorheen trekt en ik alsnog koude voeten krijg.

Pro The Cozy Sheep: Leuk model, zowel laag als hoog, goed betaalbaar.
Con The Cozy Sheep: idem als bij Skeepe.

Qua model neig ik het meest naar Skeepe/Cozy Sheep, maar die zool...

Heeft iemand ervaringen met bovenstaande merken, of vergelijkbare merken? Ik wil geen sloffen meer met harde zool, dus Ugg, Warmbat e.d. valt af.

Roosch

Berichten: 36662
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 20:41

Ik lees graag mee want ik heb zelf deze op m'n wensenlijstje staan

https://www.texelana.nl/collections/pan ... OlPp6cnIyO

Als iemand daar ervaring mee heeft hoor ik het graag!

Al is het niet wat jij zoekt geloof ik. :)) lastig de zoektocht. Mijn Uggs zijn inmiddels enigszins versleten en ik wil graag hetzelfde model maar diervriendelijk gelooid.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41598
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Wollen pantoffels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-23 20:44

Ja, ik wil geen harde zool, idd. Maar ze zijn wel leuk :D.

Ik wil graag een pantoffel die om m'n voet zit, met de instappers merkte ik dat mijn hielen koud werden /zeikerd.

jiehaaa

Berichten: 5070
Geregistreerd: 28-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 20:45

Ik heb wollen pantoffels, goedkope van de Lidl en die zijn favoriet, en een paar wat ik bij een schapenboerderij heb gekocht.

DogWords

Berichten: 61
Geregistreerd: 24-12-15
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 20:46

Ik heb hele warmen voeten van sloffen van https://www.esgii.nl.
Mijn man is ook helemaal fan. We willen nooit meer iets anders.

01San

Berichten: 18751
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 20:49

jiehaaa schreef:
Ik heb wollen pantoffels, goedkope van de Lidl en die zijn favoriet, en een paar wat ik bij een schapenboerderij heb gekocht.


Ik moest aan de Lidl denken, ze hebben Texelse producten in de aanbieding deze week, zitten ook pantoffels bij inderdaad.


Afbeelding

Edit: foto bijgevoegd
Laatst bijgewerkt door 01San op 13-12-23 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

lieke2
Berichten: 2133
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 20:50


_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41598
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-23 20:53

01San schreef:
jiehaaa schreef:
Ik heb wollen pantoffels, goedkope van de Lidl en die zijn favoriet, en een paar wat ik bij een schapenboerderij heb gekocht.


Ik moest aan de Lidl denken, ze hebben Texelse producten in de aanbieding deze week, zitten ook pantoffels bij inderdaad.

Ze hebben volgens de interwebz een dunne zool en weinig vorm.

Die dunne zool is imo een dingetje.

Dammie

Berichten: 3321
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Wollen pantoffels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 20:54

Esgii is fijn!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41598
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-23 20:55

lieke2 schreef:
Ik heb zoiets
https://www.bol.com/nl/nl/p/warmbat-wil ... gKRIfD_BwE

Ze gaan inmiddels al een jaar of 5 (denk ik) mee en nog steeds geen koude voeten. Extra warme voeten als ik deze aanheb en een dekentje over mn benen leg op de bank :o



_San87_ schreef:
Ik wil geen sloffen meer met harde zool, dus Ugg, Warmbat e.d. valt af.


:D.

01San

Berichten: 18751
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 20:56

@san87 , Oja ik snap het van de zool +:)+
Ik hoop dat je fijne vind!!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41598
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-23 20:58

Dammie schreef:
Esgii is fijn!

Bedankt voor de tip, ook DogWords, maar Esgii vind ik niet mooi :o.

waikiki_6
Berichten: 332
Geregistreerd: 28-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 20:59

Ik heb ook texelanas en vind ze echt heerlijk zitten. Wel met dunne zool, maar hele fijne warme en degelijke pantoffels. Heb ze al een tijdje maar houden het goed uit en zijn lekker warm. Ik zou wel een of twee maatjes kleiner nemen want ze vallen vrij groot.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41598
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-23 21:00

01San schreef:
@san87 , Oja ik snap het van de zool +:)+
Ik hoop dat je fijne vind!!

Ik ook :=.

Een dunne zool is niet meteen erg, maar ik wil gewoon geen koude voeten. En die kans is groot met een dunne zool. Geen idee of het voetbed ook van wol is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41598
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-23 21:01

waikiki_6 schreef:
Ik heb ook texelanas en vind ze echt heerlijk zitten. Wel met dunne zool, maar hele fijne warme en degelijke pantoffels. Heb ze al een tijdje maar houden het goed uit en zijn lekker warm. Ik zou wel een of twee maatjes kleiner nemen want ze vallen vrij groot.

Heb je dan niet dat de kou via de zool omhoog trekt?

Roosch

Berichten: 36662
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 21:02

waikiki_6 schreef:
Ik heb ook texelanas en vind ze echt heerlijk zitten. Wel met dunne zool, maar hele fijne warme en degelijke pantoffels. Heb ze al een tijdje maar houden het goed uit en zijn lekker warm. Ik zou wel een of twee maatjes kleiner nemen want ze vallen vrij groot.

De website raadt juist groter aan maar jouw ervaring is dus anders?

Lindsey_99
Berichten: 2489
Geregistreerd: 20-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 21:04

Giesswein, wol, stevige zool waarmee je ook even naar buiten kunt om de post op te halen.
ik heb type Vent en Veitsch, met een heel fijn voetbed. Amazon is vaak de voordeligste ermee. Texelana verkoopt ze ook wel.
Laatst bijgewerkt door Lindsey_99 op 13-12-23 21:07, in het totaal 2 keer bewerkt

waikiki_6
Berichten: 332
Geregistreerd: 28-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 21:06

Ik heb direct even gecheckt en je hebt gelijk, ik heb een maat groter dan normaal besteld. Maar ze zijn nu dus wel vrij groot

Totaal geen last van koude voeten. Ik heb model Katja en we hebben hier plavuizen dus zonder sloffen is het echt koud.

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 21:06

Ik heb last van koude voeten door chronische aandoening en krijg t lastig warm. Via een vriendin werd ik gewezen op de cozyshoe van Falke. Die zijn van Merinowol. Ze zijn steviger dan de gemiddelde anti slip sok door de zachte zool maar minder stijf dan echt pantoffels. En mijn vloer is steenkoud maar voel ik dus niet met deze aan. Ik draag ze ook gewoon in bed of in mn rolstoel. Ik ben er aan verslaafd en heb diverse paren. Mn nieuwste zijn de nieuwe sneaker versie. Die zijn lekker makkelijk als mn enkels opgezet zijn.

Roosch

Berichten: 36662
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 21:09

waikiki_6 schreef:
Ik heb direct even gecheckt en je hebt gelijk, ik heb een maat groter dan normaal besteld. Maar ze zijn nu dus wel vrij groot

Totaal geen last van koude voeten. Ik heb model Katja en we hebben hier plavuizen dus zonder sloffen is het echt koud.

Ah ja daar glip je ook uit zo te zien als ze te groot zijn! Het model wat ik op het oog heb is toch anders. Maar alsnog niet prettig als het veel te groot is zeg maar. Ik draag normaliter 37,5 dus volgens het advies zou ik 39 moeten bestellen. Als ik jou zo hoor zou 38 ook moeten lukken.

Gea99

Berichten: 1170
Geregistreerd: 26-09-13

Re: Wollen pantoffels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 21:16

Ik heb wollen sloffen van texelana: https://www.texelana.nl/collections/pan ... hapenvacht
Deze zijn wel met stevige zool, maar dat vind ik makkelijk om zo even naar buiten te lopen. Maar ze hebben ook wel de katja? geloof ik met zachte zool. Ik heb op dit moment heerlijk warme voeten. Deze sloffen heb ik nu voor het 3e jaar en ze houden zich heel goed.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41598
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-23 21:19

Lindsey_99 schreef:
Giesswein, wol, stevige zool waarmee je ook even naar buiten kunt om de post op te halen.
ik heb type Vent en Veitsch, met een heel fijn voetbed. Amazon is vaak de voordeligste ermee. Texelana verkoopt ze ook wel.

Die vind ik ook niet mooi :o. Sorry, ben nogal een neut ermee.


VillaNeusjes schreef:
Ik heb last van koude voeten door chronische aandoening en krijg t lastig warm. Via een vriendin werd ik gewezen op de cozyshoe van Falke. Die zijn van Merinowol. Ze zijn steviger dan de gemiddelde anti slip sok door de zachte zool maar minder stijf dan echt pantoffels. En mijn vloer is steenkoud maar voel ik dus niet met deze aan. Ik draag ze ook gewoon in bed of in mn rolstoel. Ik ben er aan verslaafd en heb diverse paren. Mn nieuwste zijn de nieuwe sneaker versie. Die zijn lekker makkelijk als mn enkels opgezet zijn.

Die vind ik ook niet mooi :=. En het is meer een sok, dan een pantoffel. Ik zoek iets dat fluffy is en makkelijk aantrekt.

jiehaaa

Berichten: 5070
Geregistreerd: 28-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 21:19

Ik doe inlegzooltjes in mijn sloffen, dan maakt het niet uit of de zool dun is.

Eas_Mon
Berichten: 1377
Geregistreerd: 14-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 21:21

Ik heb wat sloffen gehad en altijd koude voeten of ze liepen niet lekker of ze gingen stuk..

Ik ben helemaal van de Glerups.
Ik heb ze met harde zolen, maar je hebt ze ook met zachte zolen. In meerdere kleuren beschikbaar en iets hoger en wat lager.
Ik heb daardoor echt nooit meer koude voeten!

Mijn eerste paar ging 4 jaar mee en toen kwam er een gaatje in. Voor het leuke mocht ik een nieuw paar uitzoeken van mezelf, maar ik neem niet anders meer! En de harde zool is soepel, past zich aan aan je voet. Dit vond ik handig , om ff snel naar buiten te lopen als dat nodig was.

Misschien niet de allermooiste sloffen, maar echt beste koop ooit!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41598
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-23 21:21

Gea99 schreef:
Ik heb wollen sloffen van texelana: https://www.texelana.nl/collections/pan ... hapenvacht
Deze zijn wel met stevige zool, maar dat vind ik makkelijk om zo even naar buiten te lopen. Maar ze hebben ook wel de katja? geloof ik met zachte zool. Ik heb op dit moment heerlijk warme voeten. Deze sloffen heb ik nu voor het 3e jaar en ze houden zich heel goed.

Ik ga Texelana dan ook maar aan de lijst toevoegen. Hoewel ik nog wel twijfel over de zool. Hoewel de reacties hier wel weer ok zijn

Harde zool wil ik idd niet. Sowieso is het niet de bedoeling met de pantoffels naar buiten te gaan. Daar heb ik andere schoenen voor :D.