Marktkraam inrichten, ideeën?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lijsken
Berichten: 1025
Geregistreerd: 10-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 10:44

Hoogteverschillen en dingen aan laddertjes etc is heel leuk, maar zorg er wel voor dat alles echt stevig staat, het kan flink waaien door je kraam heen.

Naast prijslabeltjes aan al je producten zou je ook kunnen overwegen om een wat grote bordje per product te maken met daarop de naam en prijs. De hondenpoepzakjeshouders zijn bv heel leuk maar niet direct herkenbaar. Daarnaast helpt het ook al mensen de prijzen van een iets grotere afstand kunnen zien en niet alleen als ze het al vast hebben :)


Veel succes alvast! Je maakt mooie dingen :j

Prairy
Berichten: 9076
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Marktkraam inrichten, ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 14:13

Bij de Rabobank kun je inderdaad via Betaalverzoek het bedrag invullen en dan ipv versturen, een QR code aanmaken die mensen dan kunnen scannen. Ik vermoed dat dat bij andere bankierapps ook wel kan?

Dan staat het ook gelijk op je rekening en loop je niet met contant geld te klooien.

En je houdt mensen zoals ik als klant, ik heb echt nooit meer contant mee. Als ik niet kan betalen met mijn telefoon, houdt het voor mij op :)

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 14:43

Ik heb een sumup een mobiel pin apparaat, zaterdag stond ik op een winterfair met wind en regen. Alles werd nat ook de dozen onder de kraam. Mensen gingen van alles af dekken maar dan zie je niks meer op de kraam liggen of staan. Je hebt dus wel een doorzichtig zijl nodig in geval van regen.

paars

Berichten: 5564
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 14:58

ontherun schreef:
Dan kun je een qr code aanmaken die mensen kunnen scannen om te betalen. Hoef je geen nummers te hebben om tikkies te sturen

Dat kan dus met een Tikkie ook .

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Re: Marktkraam inrichten, ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 15:11


Wendy15

Berichten: 11100
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-23 21:30

Bedankt voor alle tips! De markt was vandaag en ik had naar mijn idee m'n kraampje echt leuk ingericht. Kleed erover. Een kistje mee om wat dingen op en in te zetten. Een kistje om dingen aan te hangen. 2 bakjes om lekker in te graaien. Steuntjes om de tasjes tegenaan te zetten. Een postertje gemaakt met wat info en kaartjes gemaakt. Zakjes in de hondenpoepzakhoudertjes gedaan. Tikkie gedownload. Ook een werkstukje mee om daar wat om handen te hebben en zodat mensen kunnen zien hoe het handgemaakt wordt.

Maar helaas stopte bijna niemand bij mijn kraampje. Denk niet dat zoiets nog eens iets voor mij is. Wellicht dat ik in de zomer nog eens een markt probeer, maar heb het nu ondanks dat ik me goed aangekleed had zo verschrikkelijk koud gehad en weinig aanspraak, dus dan kruipt de tijd.

Afbeelding

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 21:42

Dat is echt heel jammer, ik doe het ook niet meer. Gaat veel tijd, geld en moeite in zitten.

paars

Berichten: 5564
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Marktkraam inrichten, ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 21:46

Jeetje was een domper voor je, zoveel voorbereiding en moeite gedaan. Mss idd niet de juiste plek/seizoen. Je kraam vind ik er echt leuk uitzien, dat hoef je een volgende keer niet opnieuw uit te vinden.
Nu lekker opwarmen.

Wendy15

Berichten: 11100
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-23 22:02

Ja echt jammer. Al had ik niet zoveel verkocht, dan had het evengoed wel leuk geweest als er in iedergeval wat interesse en aanspraak was, maar dat ook totaal niet. Was echt blij dat ik nog wat te knutselen mee had om wat om handen te hebben := stond er van 14.00 tot 20.00

Ceetje_bokt
Berichten: 5171
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Marktkraam inrichten, ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 22:53

Hè, wat jammer zeg. Je uitstalling ziet er echt mooi uit. Heb je enig idee waarom er zo weinig mensen een kijkje hebben genomen?

MZorro

Berichten: 828
Geregistreerd: 22-12-12

Re: Marktkraam inrichten, ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 22:59

Ah wat jammer dat je niet zoveel aanspraak had! En een beetje te laat, maar mocht je nog eens gaan: ik vind zelf je grotere tassen de eye-catchers, en zelf val ik dan voornamelijk voor de ronde tassen. Die vind ik nu best wel weg gestopt en mogen wat mij betreft meer tot hun recht komen! De kleinere dingetjes vooraan leiden me eigenlijk af van de mooie, kwalitatieve dingen die je maakt! Misschien een beetje het less is more idee?

Maar, lastig hoor. Van te voren dit advies geven had ik lastig gevonden. Het is nu het eerste wat ik zie als je een foto plaatst.

Nouja, misschien geheel overbodig, maar ik vind je ronde tassen dus heel erg mooi en gun het dat andere mensen die ook mooi gaan vinden haha. Succes met de verdere ontwikkeling :D

Freyr
Berichten: 692
Geregistreerd: 20-07-17

Re: Marktkraam inrichten, ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 00:26

Oh wat jammer TS! Ik vind je spullen er serieus heel leuk uit zien. Was het voor de rest wel druk op de markt?

Wendy15

Berichten: 11100
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-23 09:14

Het was wel druk op de markt, leuke sfeer. Ik zat een beetje op de hoek/ eind. Kwamen best veel mensen langs, maar liepen gewoon snel en keken niet echt, dus stopten ook niet. Bij de kraampjes met eten was het erg druk en naast mij iemand met mutsen wat wel goed liep met de kou. Een vriendin stond ook op de markt die had wel wat verkocht maar ook maar 1/3 van het jaar ervoor.
Kwa indeling weet ik niet of dat het grote verschil zou hebben gemaakt omdat ik dus überhaupt niet veel mensen bij m'n kraam had. 1 iemand heeft een tasje even gepakt om te bekijken en verder gewoon echt helemaal niet. De kleine dingetjes had ik juist vooraan omdat ik dacht dat is leuk voor kindjes dan kunnen ze erbij.
Maar dus ook niet echt een idee waar het aan lag. Als mensen iets wilden bekijken en er niet bij konden, of het te duur vonden, of niet hun kleur, of wat dan ook dan heb je feedback en kun je er iets mee. Maar in dit geval weet ik het niet zo goed. Ik denk dat zo'n markt gewoon niet ideaal is voor de dingen die ik maak.
Gelukkig is het hobby en als ik wat verkoop is het mooi meegenomen om weer nieuw materiaal te kunnen aanschaffen.
Maar het was vooral echt heel erg saai om geen aanspraak te hebben :o

paars

Berichten: 5564
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Marktkraam inrichten, ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 09:24

Enige wat ik nog kan bedenken als ik de foto bekijk (al is die niet super scherp) is dat mss de prijzen er niet duidelijk genoeg bij stonden? Op de markt zie dat soms al van verre. Met van die typische markt‘acties’ (bijv gratis leren sleutelhanger uitzoeken bij aankoop van een tas’ of zo. Dat je dan al koper denkt tóch ff gluren. Weet het niet hoor, probeer mee te denken.

Wendy15

Berichten: 11100
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-23 09:38

De bakjes had ik een wit karton aan geplakt met zwarte stift "5,- per stuk" en die andere "7,50 per stuk". De overige spulletjes had ik met touwtjes bruine kaartjes aan hangen met de prijsjes erop. Maar mensen bekeken het gewoon niet.

Afbeelding

Prairy
Berichten: 9076
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Marktkraam inrichten, ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 13:47

Ik denk eerlijk gezegd dat je meer kans op verkoop maakt op bijv een fantasy festival zoals Elfia. Daar komen meer mensen die handgemaakt spullen kunnen waarderen, volgens mij past dit heel goed bij SteamPunk.

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 08:49

Ik zou meer de nadruk leggen dat ze handgemaakt en zodus uniek zijn.
Ik zou zelf niet snel een tas kopen op een markt uit vrees voor slechte/aliexpress kwaliteit. Als er een groot bord "handgemaakt" zou bij staan, zou ik sneller kijken :) Want ik vind het juist leuk om iets te hebben dat uniek is

Wendy15

Berichten: 11100
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-23 09:35

Prairy schreef:
Ik denk eerlijk gezegd dat je meer kans op verkoop maakt op bijv een fantasy festival zoals Elfia. Daar komen meer mensen die handgemaakt spullen kunnen waarderen, volgens mij past dit heel goed bij SteamPunk.

Dat denk ik ook ja, dat het te specifiek is voor een dorpsmarkt :j


Farjen schreef:
Ik zou meer de nadruk leggen dat ze handgemaakt en zodus uniek zijn.
Ik zou zelf niet snel een tas kopen op een markt uit vrees voor slechte/aliexpress kwaliteit. Als er een groot bord "handgemaakt" zou bij staan, zou ik sneller kijken :) Want ik vind het juist leuk om iets te hebben dat uniek is

Dat had ik inderdaad ook op een bordje erbij staan :j En ik stond ter plekke met de hand een tas in elkaar te stikken (ik gebruik geen naaimachine, alles is handgestikt ook). Maar ik kreeg dus helemaal geen mensen aan m'n kraam, dus mensen zagen dit ook gewoon niet helaas.

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 10:37

Waar ik laatst stond waren 2 mensen die stonden met aloe vera en die man maakte met de hand allemaal tassen met stoffen uit Afrika. Waren echt zo mooi en niet eens zo duur, ook daar liep iedereen voorbij.

_Bonte_

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-06-06

Re: Marktkraam inrichten, ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 11:43

Een swan market doet het ook wel goed met zelfgemaakte spulletjes .