In het kader als je je er aan ergert, moet je er iets aan doen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

In het kader als je je er aan ergert, moet je er iets aan doen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-23 17:24

..heb ik vandeweek de rotzooi van een ander opgerumd.

Ik reed al een week bijna dagelijks langs recycle bakken waar 4 pakken met elk 6 bierflessen van een liter, dop er weer op gedraaid, voor stonden. Op een gegeven moment had het geregend en was het katron eronder was doorweekt (ze waren verpakt is zo´n kartonnen bak met plastis erom gesealed) en zaghet er helemaal zo armoedigen goor uit.

Op een gegeven moment had ik zo iets van tja, als ik het niet doe, doet niemand het, ík erger me eraan, dus ik zal er wat aan moeten doen anders kom ik morgen voorbij en is het nog zo.

Dus scooter geparkeerd en geduldig 24 doppen erafgeschroefd en in de bak vpor plastic en metaal gedaan, 24 flessen in de glasbak geworpen, 4 doorweekte kartonnen bakken in de bak voor papier gepropt en het plastic allemaal ook in de bak voor het plastic gestopt. Uiteindelijk was het maar een paar minuten werk en het zag er meteen een stuk beter uit. Weg ergenis!

Nu vraag ik me af of ik de enige ben die rotzooi van een ander opruimt als ze zich ergeren, of dat er eer zijn die dat doen of andere acties ondernemen om zich niet meer te ergeren.

zonnebloem18

Berichten: 24838
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: In het kader als je je er aan ergert, moet je er iets aan doen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 17:28

Ik heb vandaag nog een boodschappenkar die in de parkeergarage stond netjes naar de andere karretjes gebracht.

prompter

Berichten: 11112
Geregistreerd: 28-09-02

Re: In het kader als je je er aan ergert, moet je er iets aan doen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 17:33

Ik ruim op mijn werk de gebruikte bekertjes op die ik rond de koffie-automaat zie staan. De speciale bak ervoor staat er anderhalve meter vanaf, maar kennelijk is het toch makkelijker om ze gewoon op de sta-tafel te laten staan. Ach, het is een kleine moeite en mijn ergernis is dan weg, jij had er meer werk aan Lusitana! En van jou ook goede actie Zonnebloem :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101764
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: In het kader als je je er aan ergert, moet je er iets aan doen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 17:35

Niet echt wat je zoekt maar als de karretjes van de AH drie rijen hebben en er zijn er twee zo vol dat ze op de straat uitkomen maak ik die rijen korter en vul de kortste rij aan zodat er niets meer op straat staat.

Het is schijnbaar teveel moeite om die 3 stappen extra te zetten. :+

KM_Ris

Berichten: 2943
Geregistreerd: 22-12-11
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 17:37

Bellatrix schreef:
Niet echt wat je zoekt maar als de karretjes van de AH drie rijen hebben en er zijn er twee zo vol dat ze op de straat uitkomen maak ik die rijen korter en vul de kortste rij aan zodat er niets meer op straat staat.

Het is schijnbaar teveel moeite om die 3 stappen extra te zetten. :+



Dit doe ik ook altijd ! En dan voel ik me toch zo'n nette burger :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101764
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: In het kader als je je er aan ergert, moet je er iets aan doen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 17:44

Ja ik ook. :=

Ir111

Berichten: 11960
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 17:45

Ik maak de berm in onze straat vaak schoon, Mac Donalds afval, blikjes, cd's + hoesjes, handdoeken... echt bizar wat er allemaal ligt... :n

Goof

Berichten: 28799
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: In het kader als je je er aan ergert, moet je er iets aan doen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 17:47

Ik raap altijd vuil op als ik in het bos loop. Kom altijd met troep thuis in mijn rugzak.

jazzejam

Berichten: 397
Geregistreerd: 08-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 17:52

Hier ook vaak afval wat mensen gewoon uit de auto flikkeren dat ligt dan langs de weg en komt in de sloten. Als ik de hond uitlaat neem ik nog wel eens wat mee en gooi het dan thuis maar in de kliko. Maar zou dat wel elke dag kunnen doen op een stuk van 500 meter en dan is het nog niet schoon. :\

BigOne
Berichten: 38274
Geregistreerd: 03-08-09

Re: In het kader als je je er aan ergert, moet je er iets aan doen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 17:54

In de zomer wandel ik veel en dan gaat standaard een plastic zak mee voor alle blikjes in bermen en weilanden onderweg. Wordt gelukkig steeds minder.

nimbletje
Berichten: 784
Geregistreerd: 25-01-08

Re: In het kader als je je er aan ergert, moet je er iets aan doen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 18:06

Goed bezig geweest! Ik raap ook het een en ander op als ik het zie liggen. Ook in de supermarkt leg ik het product wat in een verkeerd schap ligt vaak weer terug. Of geef kapotte verpakkingen of dingen over de datum af aan een medewerker. Kleine moeite en scheelt een hoop ergernis.

Kinke

Berichten: 20533
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 18:15

ik woon in het buitengebied en vooral de jeugd flikkert hier z'n afval in de berm. Blikjes van energy drankjes enzo. Ik gooi het in onze afvalbak. Ik leerde als kind al dat je je afval niet van je af gooit maar meeneemt

luuntje

Berichten: 13975
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: In het kader als je je er aan ergert, moet je er iets aan doen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 18:27

Wat een toppers zijn jullie.

Ik haal takken van het fietspad af. Vang losvliegende ballonnen, prik ze lek en gooi ze in onze kliko.
Man ruimt afval in de strat op en gooit het in de kliko.
Een andere straatgenoot doet dat ook straatvuil opruimen.

prompter

Berichten: 11112
Geregistreerd: 28-09-02

Re: In het kader als je je er aan ergert, moet je er iets aan doen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 18:38

Oh ja, ik heb bij de gemeente zo'n papierknijper gehaald, die staat op stal want op de renbaan wordt ook altijd rotzooi weggegooid door de bezoekers, ik maak in de zomer regelmatig een schoonmaakrondje. Nu in de winter zijn er geen koersen, dan veel minder rommel op "mijn" paden :)

Picopico
Berichten: 884
Geregistreerd: 10-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 18:45

nimbletje schreef:
Goed bezig geweest! Ik raap ook het een en ander op als ik het zie liggen. Ook in de supermarkt leg ik het product wat in een verkeerd schap ligt vaak weer terug. Of geef kapotte verpakkingen of dingen over de datum af aan een medewerker. Kleine moeite en scheelt een hoop ergernis.

Als oud-medewerker van een supermarkt: dank _/-\o_

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Re: In het kader als je je er aan ergert, moet je er iets aan doen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 18:51

Ik maak er met mijn hond een spelletje van om afval op te rapen en in de afvalbak te gooien. Hij vindt het leuk, ik vind het leuk, het is een training en we ruimen meteen op.
Het is echt ongelofelijk wat mensen op straat gooien.

MirandaMalik

Berichten: 9884
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: In het kader als je je er aan ergert, moet je er iets aan doen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 20:34

Jahoor en wat ik ook nog doe is spiegelen in de supermarkt. :=

Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-23 20:54

Ir111 schreef:
Ik maak de berm in onze straat vaak schoon, Mac Donalds afval, blikjes, cd's + hoesjes, handdoeken... echt bizar wat er allemaal ligt... :n

Oja, dat doe ik ook, de beren die voormijn huis langs gaan tot zo´n 2 kilometer verderop en soms zelfs langs de provinciale weg. als er niks ligt, gooien ze er niet zo snel wat bij, maar als als er al wat ligt , lijkt het wel uit te nodigen om meer er bij te gooien. Ik raap vuil met een van mijn ponies. Daar heb ik dan tassen op. En het is grappig, hij weet wat ik doe want als ik iets niet heb gezien stopt hij prompt en kijkt ernaar om te helpen!

nimbletje dat doe ik ook in supermarkten,dingen weer goed leggen enzo.

luuntje, ja rommel van de weg halen doe ik ook omdat ik met de scooter makkelijk even kan stoppen. Bel ook voor het ophalen van dode dieren als ik die zie.


Ik vind het leuk dat we al zo´n verzameling van goede daden hebben. blij dat ik daar dus niet alleen in sta.

Ik heb hier ook nog wel eens te maken met loslopende boerderij dieren, of die juist verstrikt zitten. daar doe ik ook altijd wat aan.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101764
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 21:50

MirandaMalik schreef:
Jahoor en wat ik ook nog doe is spiegelen in de supermarkt. :=

Jaa!! :))

Dat doe ik ook.

Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-23 21:53

O ik zie nu pas een typo in mijn vorige post. het zijn BERMEN die voor mijn huis langs gaan, geen beren. :+

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2451
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: In het kader als je je er aan ergert, moet je er iets aan doen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 16:37

Hahah hier nog één. Als ik afval zie liggen neem ik dat ook altijd automatisch mee tot aan de volgende prullenbak. Winkelkarretjes fixen idd, en soms spullen terugleggen op de juiste plek als van die vervelende mensen iets pakken en vervolgens te lui zijn om terug te lopen waar ze het vandaan hadden :o

En inderdaad spiegelen. Ik erger me soms dood als er iets out of order is :')

BarbaravdW

Berichten: 961
Geregistreerd: 31-07-11

Re: In het kader als je je er aan ergert, moet je er iets aan doen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 16:51

Ik vis altijd de producten eruit die door mensen in de vakken naast de lopende band zitten (daar horen vaak snoepjes of een of andere aanbieding maar mensen mikken er van alles in wat ze niet terug willen brengen). Ik meld t dan altijd even bij de kassamedewerker als er koelingspul bij zit dat nog koud is, dat ze t ff snel fiksen. Een zak appels kan eind van de dag ook nog wel maar een blok kaas niet...

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 17:06

Goof schreef:
Ik raap altijd vuil op als ik in het bos loop. Kom altijd met troep thuis in mijn rugzak.

Dit doe ik ook ja

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: In het kader als je je er aan ergert, moet je er iets aan doen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 17:28

Ik breng winkelwagens terug als ik ze tegen kom waar ze niet horen en meld producten over datum inderdaad wel aan een medewerker.

pateeke
Berichten: 2216
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 17:37

Dichtbij mij thuis wordt wekelijks afval gedumpt. Een buurtbewoner (vermoed ik) wil zijn vuilnis niet buiten zetten en betalen voor ophaling zoals iedereen. Het gaat om restafval, maar evenzeer om kinderspeelgoed, dekbed, reiskoffer, glas,... en dan te bedenken dat bv oud speelgoed gratis opgehaald wordt door de kringwinkel en er een textielcontainer dichtbij is. Ik erger mij daar heel erg aan. Maar jammer genoeg is er geen beginnen aan het op te ruimen, want een paar dagen, max een week later staat er gewoon een nieuwe lading... Als ik het zou zien dat het gedumpt wordt, zou ik er wel wat van zeggen, maar het wordt er gezet op momenten dat niemand oplet denk ik. Als de straatvuilnisbak geleegd wordt, wordt ook die rommel meegenomen, maar dat is natuurlijk ook niet de bedoeling...