Kras(je) lederen schoen herstellen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ailill

Kras(je) lederen schoen herstellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-23 21:19

Vroeger was ik best wel lomp, af en toe. Tegenwoordig dacht ik dat dit minder was en zodoende kocht ik vorige week een paar schoenen:

https://www.deschoenenfabriek.nl/panama-jack-glasgow-igloo-c4-napa-cuero-bark

Als een kind zo blij stap ik vanmiddag op de boot, til mijn voet niet goed op en toch wel een kras. Ik baal best, al komt het vast wel goed :)

Ik kom er alleen niet uit qua opties, transparante was, lederverf (zo ja, welke kleur?), föhn op standje zoveel en dan de warme aanwezige coating uitsmeren? Ik vind het spannend, help!

Afbeelding

Afbeelding

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 21:47

Ik zou gewoon bruine schoensmeer gebruiken, even intrekken en dan uitsmeren.

asjemenou

Re: Kras(je) lederen schoen herstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 21:59

Mijn panama jacks smeer ik gewoon wat lederdressing of vet op en ze zijn weer als nieuw.
Die krasjes komen er heel snel op, maar ze zijn ook heel makkelijk weer weg te werken. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 22:13

Gewoon even de kras oud laten worden, het is net een schaafwond, in den beginne ziet het eruit als murder&mayhem.
Dan worden de randjes zachter, en poets je ze plat met een vetje.

Als je er nu woest veel gaat opsmeren, zorg je ervoor dat de randjes extra ge-highlight wordt.
Geduld! ( Is een lange zaak..)

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 00:00

Een goede leervet, of goede bruine schoensmeer (maar, lastig in de juiste kleur). Even goed schoonmaken, vetten, en dat is eigenlijk het meest natuurlijke hoe je hem krijgt. Ik heb in de zaak gewoon de rapide ledervet, juist ja, die van de paarden. De beste als je het hebt over ledervet voor schoenen _O- Gebruik hem bij schoenen en slippers van klanten ook, allemaal weer als nieuw.