Het leed dat DHL heet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 12:04

hier ligt het aan de bezorger, de ene belt aan en rent nog voor ik de voordeur van het appartementencomplex open heb kunnen klikken, weer naar zijn bus, de ander zet de pakjes in de lift, of in de centrale hal en een enkeling komt boven aan de voordeur met het pakje, er zijn er ook die gewoon niet eens stoppen en aanbellen, maar gewoon beweren dat ik niet thuis was.
Postnl daarentegen heeft de beste en aardigste bezorger ooit, hij werkt alleen niet op maandag, ik zorg er dus voor dat ik dan niets van postnl hoef te ontvangen. Dan gaat het direct naar 1 of ander verzamelpunt waar ik nooit naar toe kan, i.v.m. ziekte van mijn man, kan ik niet zo maar even de deur uit.
DPD is hier helemaal van het padje, die bezorgen nooit iets hier.
AH kan ons adres nooit vinden, ik zie ze 3 x langs rijden, in een andere straat parkeren, ik weet niet wat voor navigatie die hebben, maar het is al 3 jaar en probleem

Themba

Berichten: 1459
Geregistreerd: 02-06-08
Woonplaats: Rheden

Re: Het leed dat DHL heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 12:14

Overdag DHL niks te klagen. Ze weten waar ze het neer kunnen leggen mochten wij er niet zijn. PostNL idem. DPD weet het wel maar alsnog presteren die het om mega zware dingen (grote doos met 6000 schroeven) bij mijn 90 jarige buurvrouw neer te gooien. Heb haar al zo vaak gezegd weiger het gewoon als het bezorgd word ze weten waar ze het neer kunnen zetten.

DHL in de avond is idd drama. gisteren toevallig kwam er 24 kilo hondenvoer. Moest weg dus voor de zekerheid briefje op de deur gedaan dat hij het achter neer kan zetten. Kwam toevallig aanrijden toen hij er was en ik zie hem met de doos de hoek om kijken en denken dat is mijn echt te ver lopen. Gelukkig net op tijd kunnen onderscheppen dat hij het bij de deur kon zetten anders weet ik niet wat die er mee gedaan had :)

7September
Berichten: 94
Geregistreerd: 20-02-23

Re: Het leed dat DHL heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 12:24

Laatst had ik bij DHL dat ik een handtekening moest zetten voor een pakket. Dus ik moest thuis blijven.
Donderdag zou het pakket komen. Kwam niet.
Toen vrijdag. Kwam ook niet.
Zaterdag. Neehoor. Toen ook niet.
Zelfde voor maandag.
Dinsdag kwam het pakket.

Handtekening? Dat heeft de bezorger zelf gezet. Nadat hij aanbelde en is weggerend. Pakket stond wel voor de voordeur.

BarbaLala

Berichten: 9609
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 12:54

Ik heb geen slechte ervaringen met DHL, vind ze altijd lekker vlot!
Heb nu voor het eerst een pakket vanuit Duitsland besteld en daar lijkt de T&T te haperen. >;)
Pakket is zaterdag verzonden maar staat nog steeds in Duitsland als ik de code moet geloven.
Komen wel steeds updates te staan met andere data en tijden maar vooralsnog zie ik niet dat het onderweg is.
Er staat bij dat het "Co neutraal vervoerd wordt" en dat gaat niet over de weg maar over het spoor... Ik krijg überhaupt al jeuk van al dat Co neutraal gepeupel, maar wellicht daardoor dat het zo traag verloopt.
Hoop het deze week toch wel binnen te krijgen eigenlijk.

Picopico
Berichten: 884
Geregistreerd: 10-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 12:55

Mijn zusje werkt bij een winkel met pakketpunt. Hoe vaak "maar ik was gewoon thuis" wel niet voorbij komt :=

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Het leed dat DHL heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 13:03

Afbeelding

BarbaLala

Berichten: 9609
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 13:05

Morrie schreef:
[ [url=m/b4sG8I.jpg]Afbeelding[/url] ]


:') :') :')

Winged

Berichten: 33037
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Het leed dat DHL heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 13:44

DHL is hier geen probleem. Ik heb wel een PostNL bezorger die mijn pakketjes - als ik er niet ben - naar een servicepunt brengt dat voor mij 5 minuten rijden is. Mijn vaste - in de app aangegeven - postNL-punt brengt hij het gewoon niet naartoe. Moet er elke keer de halve stad voor doorkuizen zowat...

Kaitlyn

Berichten: 9727
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 14:02

Vorige week moet er een pakket zijn geleverd, maar ik heb niks ontvangen en ook niet in het portiek of bij buren.
Heb al een melding gemaakt bij Zooplus en nog niks gehoord. Heb uit noodzaak gisteravond ander voer voor de katten gehaald. -O-

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Het leed dat DHL heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 14:06

ai de DHL wat een drama! Grappig dat het dus niet uitmaakt in welk land je zit haha, wat hier helpt is zeggen dat de deurbel stuk is en dat ze absoluut moeten bellen op de mobiel :+ sinds dat ik dat doe komt alles aan :Y)

Raineri
Berichten: 6235
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 14:30

Mijn frustratie deze week was zo groot. Ik heb een lading spullen gekocht van een winkel uit China. Nee niet van ome Ali of Temu maar van Goelia! Kijkje waard overigens (advertentie klaar). De dhl bezorger blijft beweren dat mn adres niet bestaat. En dus sturen ze het gewoon terug naar China. Alsof het niets is. En goelia stuurt het weer terug naar Nederland. Mijn pakket is inmiddels 2 keer de wereld over gegaan omdat de dhl bezorger te lui is om aan te bellen of even te Google mapsen.

En ja mijn adres bestaat. Nooit problemen mee, behalve bij dhl. Het wordt nu bij een pakketpunt geleverd want ik kan het echt niet aan mentaal als het nog een keer wordt teruggestuurd :+

elineAbby123

Berichten: 125
Geregistreerd: 28-03-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 15:04

Ja heel herkenbaar,

Niet langs geweest, melding niet thuis terwijl de bel niet gegaan is, pakketje gestolen etc.

De hele bezorgservice is bedroevend

Femia
Berichten: 331
Geregistreerd: 15-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 15:42

Vorige week is mijn pakket door DHL bezorgd bij mensen die ik niet ken, in een ander dorp. Naam,adres, postcode, niets lijkt op elkaar, dus hoe hij bedacht het pakket daar te brengen weet ik niet.
De ontvangers hebben het pakket geopend en via de pakbon mij gevonden. We zijn het zelf maar gaan halen. Rit van 20 minuten. Van DHL niets gehoord

Nielojram

Berichten: 7802
Geregistreerd: 14-02-02

Re: Het leed dat DHL heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 22:34

Ik heb tegenwoordig liever DHL, dan kan ik in hun app bepalen waneer ik het liever ontvang.

Vind dat echt wel een enorm minpunt van post.nl, de arrogantie; het komt tussen x en y-uur, be there..

jetm
Berichten: 1283
Geregistreerd: 03-10-05
Woonplaats: Driebergen (ut)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 19:02

DHL zou dinsdag een pakketje bij mij bezorgen maar "ze waren verhinderd', nu is het woensdag gekomen en toen was ik niet thuis. Geen melding over gekregen en nu hebben ze het pakket naar een sorteercentrum gestuurd 37 km van mijn huis, ipv naar een service punt 1 km van mijn huis. DHL gebeld maar omdat het een zakelijk pakket was (verstuurd door een webwinkel) kan het niet naar een DHL service punt gestuurd worden ...
Even ergernis van me af typen ....

En adem uit ....

Evelyne79

Berichten: 4003
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 19:33

Ik had dat laatst, ik was thuis en boven, ik zie hem aan komen rijden, rijdt eerst net te ver door, zet de bus in de achteruit, ook weer net wat te ver, stapt uit, loopt naar de buren en stapt weer in de bus en rijdt weg. Ondertussen ontvang ik de melding in de mail uw pakket is afgeleverd.
Dus ik app mijn buurvrouw...... Heb jij nou zojuist mijn pakketje gekregen??
Uhm, ja......
Gewoon niet eens bij mij aangebeld he. 8)7

Exitium

Berichten: 7144
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 20:56

Evelyne79 schreef:
Ik had dat laatst, ik was thuis en boven, ik zie hem aan komen rijden, rijdt eerst net te ver door, zet de bus in de achteruit, ook weer net wat te ver, stapt uit, loopt naar de buren en stapt weer in de bus en rijdt weg. Ondertussen ontvang ik de melding in de mail uw pakket is afgeleverd.
Dus ik app mijn buurvrouw...... Heb jij nou zojuist mijn pakketje gekregen??
Uhm, ja......
Gewoon niet eens bij mij aangebeld he. 8)7

Had ik een tijdje terug ook. Pakket afgegeven op een adres wat ik niet kende, bleek van de overburen te zijn. :') Gelijk erheen gelopen, had het pakketje een paar minuten nadat het daar afgeleverd was in handen, geen idee waarom ze hier niet aangebeld hadden

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48407
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 20:58

Bij mij is een pakketje afgeleverd bij een DHL Parcelshop die geen Parcelshop meer is -O-