Het leed dat DHL heet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Movement

Berichten: 1535
Geregistreerd: 01-07-10

Het leed dat DHL heet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-23 18:30

Met deze post wil ik graag even mijn frustratie uitten.
Zit ik zo'n beetje de hele dag dicht bij het raam omdat er een pakketje komt van DHL, krijg ik net een bericht dat ze mij hebben gemist en het pakketje naar een servicepoint brengen. -O- Ze zijn niet eens langs geweest...

Zijn er hier meer mensen die dit ervaren? Dit is namelijk ook niet de eerste keer dat mij dit overkomt. Misschien is het wel de sneeuw, ik weet het niet, maar het is heel frustrerend want we wonen in een gewone wijk waar ze makkelijk met een busje langs kunnen komen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101752
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Het leed dat DHL heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 18:31

Ja, ik had het twee weken terug met kattenvoer van Zooplus. Hij reed gewoon langs mijn huis. :+ En ik was gewoon thuis. Hij leverde in de straat achter mij en voor mij maar mij sloeg ie over. :\ Avond erna kwam hij wel.

Nico12
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-02-12

Re: Het leed dat DHL heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 19:17

DHL dit jaar globaal 20x geweest. Altijd exact op tijd voorzover ik kan controleren. Er zit wel een briefje op de voordeur, pakjes graag neerleggen. Dat geeft geen problemen.

Kookaburra

Berichten: 5390
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Het leed dat DHL heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 19:32

Vervelend zeg!

Ik denk dat het ook echt aan de regio en bezorger ligt. Hier, tot nu toe, geen problemen met DHL.

Kloesje
Berichten: 138
Geregistreerd: 30-05-06

Re: Het leed dat DHL heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 19:35

Het is hier ook een drama. Er wordt vaak geleverd bij de buren die op 41 wonen en wij wonen op 41a. Terwijl het wel goed geadresseerd staat.
Tevens heeft de nieuwe bezorger besloten dat hij voor aan de weg toetert en als we dan niet komen, dat we dan niet thuis zijn.
We wonen zo'n 50 meter van de weg af, we horen dat niet eens altijd binnen.
Als ik het kan aangeven, dan laat ik DHL op een verzamelpunt bezorgen en niet meer thuis. Het gaat gewoon te vaak mis.

prompter

Berichten: 11103
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Het leed dat DHL heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 19:41

Ik laat ze niet eens meer langs komen hoor, zodra het kan klik ik op de knop "spreek iets anders af" en dan kies ik een afhaalpunt dat mij goed uit komt, ze hebben er gelukkig een heleboel hier in de buurt.

KSHancox
Berichten: 1251
Geregistreerd: 02-06-22

Re: Het leed dat DHL heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 19:44

DHL is hier degene die altijd keurig op tijd is en geen gedoe geeft...

PostNL daarentegen... ik ben maar gestopt met klachten indienen, want het helpt toch niet. Manmanman.

Warboel
Berichten: 14686
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 19:49

DHL geeft hier meestal weinig gedoe maar laatst stonden er 2 pakketjes die tegelijk kwamen op “bezorgd bij jou thuis” maar waren niet te vinden. Waren ze bij een heel andere straat afgeleverd, wel op hetzelfde huisnummer… gelukkig waren die mensen zo eerlijk om het langs te komen brengen anders was het nooit te achterhalen geweest waar ze bezorgd waren.

Ik ben niet zo’n fan van het afhaalpunt van DHL hier, is zo’n shady kapperszaak die ook mobiele telefoons en beltegoed verkoopt en je kan er ook geld transferen naar alle uithoeken van de wereld. Ik noem het altijd een witwaswinkel :')

Exitium

Berichten: 7144
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Het leed dat DHL heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 20:05

Je bent welkom in [LZP] Post NL frustratie! :D Staat in het onderwerp wel dat het om PostNL gaat, maar het gaat over alle pakketdiensten :)

Niqui

Berichten: 2172
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 20:06

Hier hebben we de laatste tijd een dhl bezorger die aanbelt, het pakket scant en dan hard naar zijn auto rent. Hij wacht niet eens af ik wel thuis ben.
Een tijdje terug wilden we een pakket aan de deur weigeren, (in overleg met de verkoper). Dat weigerde de bezorger te doen omdat hij het pakket natuurlijk al gescand had. Hij wist niet hoe snel hij moest wegkomen met zijn auto.

BrankaZ

Berichten: 3885
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 20:07

Zelf weinig problemen met DHL, in tegenstelling tot een vriendin van mij die in Zeeland woont. Die is zo klaar met DHL dat ze bij webshops checkt waarmee ze bezorgen en als het DHL is zoekt ze verder.
De bezorger bij haar zette de pakketten over het hek zonder aan te bellen. Weer of geen weer, pakket werd in tuin neergezet.
Hele buurt klaagde steen en been, maar er veranderde niets. Leek niet bij kantoor aan te komen. Tot ze in contact met een met een medewerker van een distributiecentrum uit een andere regio sprak. Die zou kijken wat hij kon doen.
Eerst volgende bestelling daarna kwam helemaal niet meer aan. Was retour gestuurd omdat de bezorger 2x langs was geweest en niemand thuis was…. Terwijl ze gewoon thuis was en zelfs op de camera niets stond.
Daarom maar niets meer bestellen dat door DHL wordt bezorgd.

Benzz
Berichten: 2888
Geregistreerd: 10-02-19

Re: Het leed dat DHL heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 20:10

Mijn deurbel deed het een tijdje niet, waarop de DHL bezorger vroeg of hij mijn telefoonnummer mocht. De bel doet het, maar hij belt altijd ff van te voren: Ben je thuis? Blij figuur is t ook wel :D

Sodeletuut

Berichten: 21303
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 20:20

Goh ik ben momenteel op zoek naar een pakketje wat vanmiddag bezorgd is en ik kan het niet vinden :Y)

Leo4ever
Berichten: 86
Geregistreerd: 09-02-06

Re: Het leed dat DHL heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 20:30

Hier ook, we waren thuis en dan een bericht krijgen ‘we hebben je gemist’……….

Of op internet aangegeven na 18.00 bijvoorbeeld, nou was ik toevallig al thuis toen het om 17.05 in de regen voor de deur bleek te staan en dan op internet de melding krijgen dat het om 18.05 was bezorgd……
Serieus…. Prutsers

AmyJamess

Berichten: 2119
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 20:35

DHL komt elke dag bij ons op werk express leveringen ophalen. eigelijk nooit problemen met de bezorgers, altijd behulpzaam en als ze even moeten wachten omdat nog niet alles klaar is doen ze dat.

Als ik zelf wat bestel laat ik eigenlijk standaard naar een afhaalpunt brengen. werk zelf fulltime en ben weinig thuis.

Mijn ex heeft tijdje voor DHL gewerkt (in corona tijd, dus ook erg druk kwa pakketten) , was een drama. Ze krijgen X aantal bestellingen wat ze binnen een bepaalde tijd moeten bezorgen. Redden ze het niet binnen die tijd krijgen ze de extra uren die ze bezig zijn niet betaald. de meesten nemen dan ook de niet bezorgde pakketen weer mee terug naar het depo wat ik overigens heel goed kan begrijp. ik zou eerlijk gezegd ook niet doorwerken als ik weet dat ik die uren niet uitbetaald krijg.

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Het leed dat DHL heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 20:51

Iemand ervaring met dhl pakket kluizen? Dit is nu de tweede keer dat ik geen afhaalcode krijg en dat pakket daar dus maar ligt. Vorige keer duurde het zo lang voor ik een goede reactie kreeg van de chats/contact dat het pakket alweer terugging. Gelukkig hebben ze dat weten tegen te houden.

Doe ik iets soms, dat ik die code steeds niet krijg?

AmyJamess

Berichten: 2119
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: Het leed dat DHL heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 21:03

Als het goed is moet die standaard in de mail staan die je krijgt als het pakket daar geleverd is. Staan altijd een cijfercode en een QR code in.

Krijg je wel die bevestigings maail dat het pakket daar bezorgd is?

Lindsey_99
Berichten: 2488
Geregistreerd: 20-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 21:12

Geen probleem, noch met Post NL, DHL of DPD. Ze krijgen neerzettoestemming, er staat een grote bak met deksel waar kleinere pakketjes in kunnen, of ik laat het bij een pick-up point of in een kluis afleveren.
Ervoor thuisblijven doe ik zeker niet. Maar niets wat ik bestel heeft haast, dat scheelt ook. Dag of wat later is no problem. En ligt er wat in de bak dan zie ik dat direct in de mail wel en haal het eruit.

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 21:51

AmyJamess schreef:
Als het goed is moet die standaard in de mail staan die je krijgt als het pakket daar geleverd is. Staan altijd een cijfercode en een QR code in.

Krijg je wel die bevestigings maail dat het pakket daar bezorgd is?

Ja die melding krijg ik wel. Geen qr en geen cijfercode, wel het trackingnr.

Aan de naam van de ontvanger te zien zou het kunnen zijn dat het pakket niet naar het door mij geselecteerde pakketkluis is gegaan, maar naar een fysieke winkel. Morgen even proberen.
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 05-12-23 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Plukje
Berichten: 1652
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 21:56

KSHancox schreef:
DHL is hier degene die altijd keurig op tijd is en geen gedoe geeft...

PostNL daarentegen... ik ben maar gestopt met klachten indienen, want het helpt toch niet. Manmanman.

Inderdaad! Bij ons hetzelfde. DHL is perfect (inclusief koekjes voor de honden bij ieder pakketje).
PostNL flikkert alles gewoon over het hek, ongeacht of er voor getekend moet worden of niet. Dit doen ze ook als we niet thuis zijn, waardoor pakketjes soms urenlang in de stromende regen liggen. Je kunt klachten insturen tot je een ons weegt, er verandert niets.

Movement

Berichten: 1535
Geregistreerd: 01-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-23 11:39

Wat vervelend zeg, dat er toch nog wel veel mensen zijn die daar last van hebben! Ik bestel vaak internationaal dus de optie PostNL krijg ik bijna niet. Misschien inderdaad ook maar de volgende keer DHL naar een servicepoint sturen, scheelt weer tijd en gedoe.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 11:50

DHL overdag is perfect bij ons. Levert alles keurig in de ponystal. DHL 's avonds is een ramp. Echt hilarisch wat je in een groene brievenbus kan stoppen :+ Wij wonen aan een zandpad. Brievenbus voor folders etc staat aan de doorgaande weg. Onze echte brievenbus staat bij ons huis maar is wel een eindje rijden. En dat vinden ze minder. Vandaar dat ze nagenoeg alles voorin stampen. -O-

BrankaZ

Berichten: 3885
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 11:56

Coby schreef:
DHL overdag is perfect bij ons. Levert alles keurig in de ponystal. DHL 's avonds is een ramp. Echt hilarisch wat je in een groene brievenbus kan stoppen :+ Wij wonen aan een zandpad. Brievenbus voor folders etc staat aan de doorgaande weg. Onze echte brievenbus staat bij ons huis maar is wel een eindje rijden. En dat vinden ze minder. Vandaar dat ze nagenoeg alles voorin stampen. -O-

Dat is hier het geval met Post.nl. Die propten een pakket met winterjas in onze groene brievenbus terwijl ik gewoon thuis was om het te ontvangen. Maar daar merk ik ook het verschil in bezorgers. Gisteren 1 die het pakket al klaar had liggen en omdat ik al klaar stond om het aan te nemen niet eens uit hoefde te stappen.
Maar ik heb ook wel eens iemand gehad die minuten lang in zijn bus moest zoeken naar het pakket. En hij was niet eens alleen. Maar zelfs een extra collega hielp niet met vlot het pakket vinden in de stapel die zo in de bus gemikt leek te zijn.

Miepmiept
Berichten: 2032
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 11:59

Hier ging het altijd goed, tot ineens 3x achter elkaar hetzelfde verhaal. Al was 1x daarvan DPD die het pakket vervolgens maar helemaal kwijt geraakt is. Gelukkig was het van Zooplus die het gelijk opnieuw verstuurde.

Het zal de drukte misschien ook zijn, black friday en decembermaand. Dat het een dag langer duurt vind ik ook geen probleem, maar dat 'we hebben u gemist' terwijl je thuis bent stoor ik me wel aan.

BrankaZ

Berichten: 3885
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Re: Het leed dat DHL heet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 12:02

Daar heeft DPD geen black friday of drukke december maand voor nodig is mijn ervaring :+
Wel eens binnen een kwartier nadat ik de bezorger zag wegrijden mijn pakket op het afhaalpunt kunnen halen. En daar te horen krijgen dat de bezorger daar had gezegd dat hij echt aanbelde maar pakketten niet zomaar kon neerleggen i.v.m. de waarde die sommige pakketten hebben.
Het laatste was ik het zeker mee eens, maar het eerste had ik echt anders gezien.