Enorme overlast verbouwing

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ellepel

Berichten: 47341
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 16:58

weet je…het risico van verhuizen zit er in dat je weer buren krijgt die gaan verbouwen.
waar je nu zit is straks klaar en dan is er rust dus zou ik gewoon blijven.

tot die tijd goede koptelefoon op en eventueel schakel je een bedrijf in die kan helpen om in jouw eigen huis een stille ruimte te maken zodat je rustiger kunt werken?

Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 17:00

Jokonootje schreef:
Ja dat is gebaseerd op ervaring.
Werkgerelateerde ervaring.
Urgentie krijg je tegenwoordig niet zomaar meer. En dat heeft een reden genaamd woning tekort


Iets vriendelijker mag ook wel :')

Ik denk inderdaad ook niet dat je urgentie krijgt, het is niet levensbedreigend hoe stom dat misschien ook klinkt. Maar je kan altijd informeren want weet niet hoe het bij jou in de omgeving is. Misschien valt het bij jou juist wel mee TS.
Ik weet ook niet welke koptelefoon je hebt qua noisecanceling, maar is in combi met eventueel oordoppen in een optie? Ik denk dat je moet zoeken naar oplossingen om het geluid zo veel mogelijk buiten te sluiten en dan zelf eventueel uitkijken naar een nieuwe woning.

KikiCelinevs
Berichten: 199
Geregistreerd: 07-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 17:04

Volgens mij kan je dit wel bij de verhuurder aangeven. Bij ons waren de buren ook lekker bezig (beiden particuliere huur). Toen het er op leek dat ze dwars door onze woonkamer muur heen kwamen met hun gereedschap hebben wij ook de woningverhuurder ingeschakeld. Ze hadden inmiddels al meerdere klachten ontvangen van de rest van de bewoners. Toen is er een paar dagen later iemand langs gegaan, dit heeft ons goed geholpen. Ik neem aan dat als er meerdere huurders hier last van hebben er wel iets van perspectief moet zijn.

Fair
Berichten: 3557
Geregistreerd: 18-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-23 17:06

@Kiki Dat klinkt wel goed. We zitten met 7 bewoners in ons huis en we zitten er allemaal inmiddels doorheen. Heeft jouw verhuurder dan contact opgenomen met de verhuurder van het andere huis?

Ik ben inderdaad druk bezig met zoeken. Maar zoals velen weten is dat heel lastig. Thanks voor de toelichting in ieder geval. Ik doel met een urgentie ook niet zo zeer op deze verbouwing, dat gaat hopelijk een keer over. (Al ben ik er 100% van overtuigd dat er dan weer een andere buur begint :') ) maar eigenlijk vooral op het recyclepunt en glasbak dat onder mijn voorgevel geplaatst gaat worden. Als dat er is gaat het echt onmogelijk voor mij worden om daar te kunnen blijven wonen. Ik zit er ook aan te denken om het buurtteam in te schakelen of ze met me mee kunnen kijken voor opties.

(Niet te spreken over de schimmel en enkelglas :x )

Bienotje

Berichten: 10869
Geregistreerd: 09-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 17:10

Andersom gevraagd, heb je je al eens verdiept bij je woningbouw welke eisen zij hebben om uberhaupt het verzoek om een urgentie aanvraag in te dienen?

Urgentie komt iets meer bij kijken dan de werkzaamheden in je omgeving die je storen. En terecht ook trouwens.

Dorus

Berichten: 13209
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 17:24

Fair schreef:
Ik doel met een urgentie ook niet zo zeer op deze verbouwing, dat gaat hopelijk een keer over. (Al ben ik er 100% van overtuigd dat er dan weer een andere buur begint :') ) maar eigenlijk vooral op het recyclepunt en glasbak dat onder mijn voorgevel geplaatst gaat worden. Als dat er is gaat het echt onmogelijk voor mij worden om daar te kunnen blijven wonen.

Ook dat gaat ben ik bang niet voldoende grond zijn voor urgentie.
Ik heb al diverse schrijnende situaties voorbij zien komen op diverse nieuws sites dat dakloze alleenstaande ouders met kinderen nog geen urgentie krijgen. Of iemand van 75 die al bijna een jaar in zijn auto woont, omdat hij geen urgentie krijgt.
Jij hebt nog een dak boven je hoofd. Helaas speelt jou autisme geen rol in het toekennen van urgentie.

Maar wat Bienotje zegt, ga eens zoeken op de site van de woningbouw, daar staat vaak wanneer je eventueel voor urgentie in aanmerking kan komen.

En zie die urgentie alsjeblieft niet als een heilige graal die de voor jou meest ideale woning genereert. Mocht je al urgentie krijgen dan krijg je vaak maar één woning aangeboden en als je die weigert ben je je urgentie kwijt en kan je weer achteraan in de rij aansluiten. Je kan er dus ook nog gruwelijk op achteruit gaan qua leefomgeving.
Dan heb je waarschijnlijk meer aan de wachtlijsten uitzitten en op een woning naar keus reageren.


Ik snap de problemen waar je tegenaan loopt in je huidige woning, maar ik denk echt dat het zoeken naar oplossingen binnen je huidige woning realistischer is dan het zoeken naar een andere voor jou betere geschikte woning.

KSHancox
Berichten: 1251
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 17:29

Ik zou zelf ook gillend gek worden hoor, maar ik ben er ook van overtuigd dat dit je geen urgentie oplevert. Ik denk dat je er goed aan doet om naar andere oplossingen te kijken.

Vroegah heb ik een tijdje antikraak gezeten. Bizar veel ruimte voor idioot weinig geld. Misschien is dat een interessante tussenoplossing?

DuoPenotti

Berichten: 29504
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 17:38

1 voordeel, als ze al vanaf mei bezig zijn is het einde wellicht ook in zicht?

Ik zou eerst eens proberen te achterhalen hoe lang het nog gaat duren voordat je andere sprongen gaat maken.
Idd misschien wel met google translate.
En vaak spreekt 1 persoon van de groep wel Nederlands of Duits of Engels.
Dus stap op 1 van hen af en vraag wie er Nederlands spreekt, ze verwijzen je wel door.

flooooo
Berichten: 2564
Geregistreerd: 11-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 17:41

Fair schreef:
Ik heb even gekeken, het staat niet op overheid.nl maar ik heb wel een sloopvergunning, omgevingsvergunning en bouwvergunning kunnen vinden. Ik weet dan niet hoe het zit met de container, dixie en keet. Is daar iets aparts voor nodig? En is dat normaal dat dat voor een ander zijn huis staat?

Ik zie trouwens dat ze als sinds mei bezig zijn, was ik nog bescheiden met mijn 3 maanden. :')

Ergens anders werken is helaas niet mogelijk. Ik heb een complexe, niet verplaatsbare setup als designer/illustrator. En ik heb zelf het budget niet om iets aparts te huren. Daarbij komt ook kijken dat ik moeilijk aard op andere plekken en dat juist thuiswerken voor mij en mijn beperking de beste oplossing is en werken mogelijk maakt. Daarom doet het me nu ook zoveel dat dat nu zo lastig gaat.

Ik heb inmiddels volgens mij de makelaar gevonden via een oude bewoner. ik heb eventjes naar hun gemaild of ze meneer informatie kunnen geven of me ergens naar door kunnen sturen.

Ik lees dat veel zeggen dat een urgentie niet mogelijk is. Is dit gebaseerd op ervaring?


Volgens mij verschilt dit per gemeente. In de gemeente waar ik werk kom je gerust in een studio van 35m2 met 2 kinderen, urgentie krijg je dan ook echt niet terwijl het om een relatief onhoudbare situatie ging. Ik heb hier in de buurt wel eens gehoord dat mensen daarom naar een andere gemeente gingen maar dat kan ook zijn omdat daar minder lange wachtlijsten zijn.

KikiCelinevs
Berichten: 199
Geregistreerd: 07-07-20

Re: Enorme overlast verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 18:00

@Fair de mensen naast ons vallen onder dezelfde verhuurder. Wellicht zou een verhuurder ook contact op kunnen nemen met een andere verhuurder. Als de overlast groot is zou je tenminste een idee moeten kunnen krijgen hoelang dat is.

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 18:08

Fair schreef:
Ik heb even gekeken, het staat niet op overheid.nl maar ik heb wel een sloopvergunning, omgevingsvergunning en bouwvergunning kunnen vinden. Ik weet dan niet hoe het zit met de container, dixie en keet. Is daar iets aparts voor nodig? En is dat normaal dat dat voor een ander zijn huis staat?

Ik zie trouwens dat ze als sinds mei bezig zijn, was ik nog bescheiden met mijn 3 maanden. :')

Ergens anders werken is helaas niet mogelijk. Ik heb een complexe, niet verplaatsbare setup als designer/illustrator. En ik heb zelf het budget niet om iets aparts te huren. Daarbij komt ook kijken dat ik moeilijk aard op andere plekken en dat juist thuiswerken voor mij en mijn beperking de beste oplossing is en werken mogelijk maakt. Daarom doet het me nu ook zoveel dat dat nu zo lastig gaat.

Ik heb inmiddels volgens mij de makelaar gevonden via een oude bewoner. ik heb eventjes naar hun gemaild of ze meneer informatie kunnen geven of me ergens naar door kunnen sturen.

Ik lees dat veel zeggen dat een urgentie niet mogelijk is. Is dit gebaseerd op ervaring?

In sommige gemeenten niets, in sommige gemeente een melding en in sommige gemeente een vergunning. Dat weten ze bij handhaving wel te vermelden.

Meliaforever

Berichten: 12036
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 21:17

Heb je de buren wel eens aangesproken en gezegd dat je overlast ervaart? Of samen met iemand langsgaan bij de buren of aan de bouwvakkers vragen wie de uitvoerder is. Kan je gewoon vragen.
Dan kan je vragen hoe lang ze nog denken dat dit gaat duren en of ze misschien iets rekening met jullie (de buren) willen houden.

Bij de gemeente kan je een melding maken bij handhaving om te kijken of de dixie etc op die plek mag staan.

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 21:26

pillow schreef:
snorkel1986 schreef:
Je kan toch gewoon aan de mensen vragen die uit dat busje komen bij jij moet zijn voor vragen? Over de bouw.. ze bijten vast niet...

TS zegt dat er een taal barrière is.



Nyaleti schreef:
Google Translate.


Optimist :') Nog afgezien van dat je er eerst achter moet zien te komen welke taal je dan moet hebben zijn het heel vaak of onderaannemers of mensen die via een uitzendbureau werken. Dat ze echt in dienst zijn bij de uitvoerder is een zeldzaamheid.

@Dorus: het verschilt echt per woningbouw. Het is lang niet altijd zo dat je van de woningbouw een woning krijgt aangeboden. Als je urgentie krijgt is het vaak zat dat je gewoon reageert op het gewone aanbod. Je kunt dus zelf kiezen op welke woning, en in welke plaats of wijk je reageert.

@TS: heeft je woningbouw ook lotingwoningen of direct te huur woningen? Wie weet dat dat een optie is om sneller dan via inschrijfduur te kunnen verhuizen?

Roodvos

Berichten: 6661
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 22:39

Als de vergunning(en) gepubliceerd zijn in mei, dan zijn ze nu idd ca. 3 mnd bezig.
De vergunning ligt 6 weken ter inzage voor bezwaar. Zonder bezwaar is die daarna onherroepelijk. Dat was dus ergens augustus. Toen was het vakantie/bouwvak, dus ze zullen begin september dan begonnen zijn.

TS, waarom neem je geen contact op met degene die de vergunning(en) heeft aangevraagd/heeft laten aanvragen? Die kan je precies vertellen wat er nog moet gebeuren en wat de planning is.

cissy

Berichten: 19823
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Enorme overlast verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 22:54

Als ze nu nog met betonblokken lopen te gooien, wát hebben ze dan al die maanden gedaan in het huis, zou toch allang het stadium van slopen voorbij moeten zijn?

Benzz
Berichten: 2888
Geregistreerd: 10-02-19

Re: Enorme overlast verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-23 23:02

Herken het, hier zijn ze al 3 jaar aan het bouwen. Gek wordt je ervan, helaas niets aan te doen.

Tieme
Berichten: 4957
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 14:47

Helaas. Hier krijg je echt geen urgentie voor. Die krijg je alleen in noodgevallen. Gek worden van een verbouwing of van het geluid van een glasbak zijn absoluut geen redenen om urgenti⁹e aan te vragen. Ik zou eerlijk gezegd niet eens durven om hier urgentie voor aan te vragen...
Geluiden en overlast horen er nu eenmaal bij. Verhuizen zal je misschien nu tijdelijk even helpen maar kans is zo goed als zeker dat je in een volgend huis weer iets van geluidsoverlast ervaard. Buren met kinderen of blaffende hond, leefgebieden, muziek enz.
En sociale huurwoningen kan er ook verbouwd worden met overlast. Ik ben naar een huis verhuisd waar ze op een gegeven moment meerdere woningen gingen verbouwen. Heb er maanden ingezeten. Vervolgens kwam er ergens een nieuwe bewoner en werd die woning OOK weer verbouwd.
Toen verhuisd naar een andere woning met meer ruimte. Hier in 3 jaar tijd al meerdere woningen gerenoveerd. Maanden in de herrie. Daarnaast nog nieuwe buren die veel overlast geven. Dus nee, verhuizen is geen garantie dus voor een woningbouwvereniging ook geen reden om urgentie te geven.

Ook niet voor een glasbak voor je woning. Want heel eerlijk, wat is het volgende waar je dan last van gaat krijgen? Ding staat er nog niet dus ik zou eerst afwachten of en hoeveel last je er evt van ervaart. Misschien is er niks aan de hand. En denken in oplossingen. Andere raambekleding die wat geluiddempender zijn, koptelefoon enz.
Ik zou gaanp