Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ellepel schreef:maar ik herken het wel,heb ook buren gehad die meer dan een jaar aan het klussen waren en toen die klaar waren ging het huis daarnaast bezig
mylittlejoy schreef:Je hebt het over urgentie aanvragen: is het een sociale huurwoning? Dan kan je ook nog melding doen bij de woningbouwvereniging. Als zij ook de verhuurder zijn van het huis van de buren, kunnen ze wellicht wat daarmee (of ze zijn zelf opdrachtgever).
Fair schreef:mylittlejoy schreef:Je hebt het over urgentie aanvragen: is het een sociale huurwoning? Dan kan je ook nog melding doen bij de woningbouwvereniging. Als zij ook de verhuurder zijn van het huis van de buren, kunnen ze wellicht wat daarmee (of ze zijn zelf opdrachtgever).
Het is patriculiere huur. Het is een huis met geloof ik een stuk of 4 woningen er inMijn huis is ook particulier. Maar ik sta wel op de wachtrij voor sociale huur (4jaar).
Fair schreef:Niet het eerste topic met dit onderwerp. Maar ik moet vooral even mijn gedachtes kwijt en ik ben benieuwd wat anderen hebben gedaan in soortgelijke situaties.
Mijn buren zijn inmiddels maanden aan het verbouwen. Ik weet niet precies wat ze doen, maar tot nu toe zijn ze vooral betonblokken uit de kelder aan het slopen en aan het boren. Ik en al mijn huisgenoten ervaren enorme overlast van:
- Het geluid, dat 7 uur ochtends begint en wat nu onze standaard wekker is
- de bouwmedewerkers die voor het huis voor overlast zorgen (kantineaanhanger voor onze deur, dixie voor onze deur)
- Bouwmedewerkers die je aan staren als je het huis in gaat of verlaat, wat extreem ongemakkelijk voelt
- Container voor de deur die elke ochtend geleegd wordt en die de weg verspert dat je niet van de stoep af kan (andere plekken staan fietsenstallingen en auto's)
- We zijn niet op de hoogte gesteld van de verbouwingen en weten dus niet hoelang we hier nog in zitten. Inmiddels is het ongeveer al 3 maanden bezig. (en daarvoor 2 andere verbouwingen, 1 ook bij de buren en nog een huis verderop). Hierdoor zit ik nu al rond de 1,5 jaar in verbouwingen.
- We weten niet wie de opdrachtgever of verhuurder is van het huis, door de taalbarriere met de bouwmedewerkers wordt dit ook niet duidelijker.
- Het geluid zit vaak rond de 100 -120db. Het zijn oude huizen met dunne muren.
Ik werk bijna alle dagen thuis en ik sta momenteel gewoon huilend op van t geluid. Ik heb autisme waardoor dit me nu na zoveel maanden echt sloopt en mijn (mentale) gezondheid en levenskwaltieit vliegt achteruit. Ik heb al een nieuwe Nc koptelefoon gekocht, dit helpt een beetje. Ik zit er momenteel aan te denken om een urgentie aan te vragen om te verhuizen want ik trek het gewoon niet meer. (En ook omdat er een glasbak voor ons huis komt in 2024, wat ik al helemaal niet ga trekken qua geluid).
Natuurlijk begrijp ik dat verbouwingen er af en toe bij horen, maar dit is de zoveelste verbouwing in de straat en ook doordat je nergens van op de hoogte bent maakt het het echt extreem lastig.
Dus eigenlijk mijn vragen:
- wat kan ik hier nog meer aan doen? Ik heb al een klacht bij de gemeente ingediend maar nog niets over gehoord.
- Hebben mensen ervaring met urgentie aanvragen voor verhuizing ivm gezondheid icm autisme?