Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Roosch schreef:Wat ik heerlijk vind qua thuiswerken is een warmteband die ik omdoe. Geeft comfort en warmte. Misschien iets voor je moeder?
https://www.lidl.nl/h/warmtekussens/h10 ... EIQAvD_BwE
Of een dinerbon of uitje cadeau geven?
Of iets praktisch zoals nieuwe sloffen, een deken, een zadelbontje voor het zadel etc..
Voor je vader zo een warmteding voor in de auto van de link hierboven, die staat ook nog op mijn wensenlijstje.
Hoe ik het doe met cadeaus voor anderen is eerst vragen of ze zelf wensen hebben en dan mijn hersenen pas laten werken. Van enkele vrienden weet ik dat ze gek zijn op Rituals bijv, dan kan ik dan altijd als joker inzetten. Maar ik vind het altijd het tofst om iets te geven wat ze ook daadwerkelijk graag willen hebben. Iedereen kent het gevoel wel om onnozele cadeautjes te ontvangen waar je eigenlijk niets mee kan. Dan maak ik liever iemand blij met iets wat ze graag willen.
7September schreef:Ik heb voor mijn familieleden ook een lijstje in mijn telefoon. Daarnaast houden sommige van hun ook een verlanglijstje bij via lijstje.nl. Op verjaardagen sturen ze dit dan, en dit lijstje sla ik dan op.
Voor je moeder:
- Een abonnement op een leuk blad (LINDA. valt hier bij mijn moeder in de smaak);
- Je kunt een bon geven (voor een dagje weg, of etentje, kijk is op Bongo.nl
- Zelf vind ik het geven van een uitje samen ook heel leuk (weet niet wat het budget is, maar dinnerinmotion is heel leuk vind ik)
- Een mooi kookboek (als ze van koken houdt dan)
- Mijn moeder is dol op hortensia's. Dus als ik het écht niet weet, dan koop ik een hortensia (of andere plant)
Voor je vader:
- Gepersonaliseerde Whiskeyfles (met whiskey erin) (via makeyour.com)
- Ook hier zou je een kookboek kunnen geven, maar dan vooral met hapjes? Voor gezellige avondjes.
- Mijn vader is tegenwoordig aan het "klussen" met hout en wilde daar van alles voor hebben. Heeft hij nog een hobby bijvoorbeeld?
- Misschien ook een abonnement op een tijdschrift
- Mijn broer geven we vaak Happy Socks. Mogelijk nog een idee?
Moet bekennen: cadeau's voor mannen vind ik ook erg lastig. Ik lees graag mee voor andere cadeau ideeën om mijn lijstjes an te vullen
Deeks93 schreef:7September schreef:Ik heb voor mijn familieleden ook een lijstje in mijn telefoon. Daarnaast houden sommige van hun ook een verlanglijstje bij via lijstje.nl. Op verjaardagen sturen ze dit dan, en dit lijstje sla ik dan op.
Voor je moeder:
- Een abonnement op een leuk blad (LINDA. valt hier bij mijn moeder in de smaak);
- Je kunt een bon geven (voor een dagje weg, of etentje, kijk is op Bongo.nl
- Zelf vind ik het geven van een uitje samen ook heel leuk (weet niet wat het budget is, maar dinnerinmotion is heel leuk vind ik)
- Een mooi kookboek (als ze van koken houdt dan)
- Mijn moeder is dol op hortensia's. Dus als ik het écht niet weet, dan koop ik een hortensia (of andere plant)
Voor je vader:
- Gepersonaliseerde Whiskeyfles (met whiskey erin) (via makeyour.com)
- Ook hier zou je een kookboek kunnen geven, maar dan vooral met hapjes? Voor gezellige avondjes.
- Mijn vader is tegenwoordig aan het "klussen" met hout en wilde daar van alles voor hebben. Heeft hij nog een hobby bijvoorbeeld?
- Misschien ook een abonnement op een tijdschrift
- Mijn broer geven we vaak Happy Socks. Mogelijk nog een idee?
Moet bekennen: cadeau's voor mannen vind ik ook erg lastig. Ik lees graag mee voor andere cadeau ideeën om mijn lijstjes an te vullen
Blij dat ik niet als enige deze uitdaging heb!
Hier zitten ook goede ideeen bij! Dinnerinmotion klinkt goed!
Ik heb nu voor m’n moeder allerlei kaarsen, gepersonaliseerd telefoonhoesje, vogelvoederhuisje en een verjaardagskalender. Maar zoek nog iets leuks/bijzonders.
M’n vader heb ik een tijdschrift gemaakt met foto’s van vroeger. Een boek over ons dorp en een peper en zout stelletje. Maar ook daar mis ik nog iets bijzonders.
Dat lijstje.nl kun je daar zelf ook lijstjes bijhouden als je ideeën hebt voor anderen?
Nayan schreef:Foto maken zodra je iets tegenkomt, kun je het later rustig thuis op een lijstje zetten of in een apart mapje bewaren (of in het ergste geval moet je een jaar aan foto's doorscrollen maar da's nog altijd makkelijker dan iets bedenken)
prugelpiet schreef:Dit is wel de reden waarom wij hebben afgesproken dat je ergens om moet vragen. Zeg je niks, krijg je niks. Hooguit een envelopje. Nu houd ik voor mezelf een lijstje bij wat ik graag hebben wil dus heb ik altijd cadeautjes waar ik blij mee ben.
Lijstjes bijhouden voor een ander is slim. Maar ik neem aan dat je dit topic deels opent omdat je op zoek bent naar Sinterklaas/kerst cadeaus?dan is het wellicht wat laat. Je moeder is misschien blij met iets fijns voor het thuiswerken? Een Stoov deken/kussen? Je vader iets moois/handigs wat hij kan meenemen op de wagen?
Schuur_ schreef:Ik heb dit jaar mijn vader getrokken in de lootjes en wat is dat moeilijk zeg. We hebben ook een lijstje en hij heeft er 1 ding opstaan, parfum... aangezien mijn moeder de halve ici paris jaarlijks leegkoopt krijgt die dat dus niet.
Ik heb nu een kruik voor in zijn nek/schouders (twijfel ik nog over) en een pet met lampjes in, gaat die super praktisch vinden maar nu nog 20 euro budget over. Hij doet niks buiten werken en slapen dus wat moet je zo een man geven? Drinkt geen alcohol, heeft geen hobbies en meer dan een kop koffie o de nespresso zetten doet die niet in het huishouden. Ga dus nog even mij hoofd pijnigen over wat die lekker vindt.
Schuur_ schreef:Ik heb dit jaar mijn vader getrokken in de lootjes en wat is dat moeilijk zeg. We hebben ook een lijstje en hij heeft er 1 ding opstaan, parfum... aangezien mijn moeder de halve ici paris jaarlijks leegkoopt krijgt die dat dus niet.
Ik heb nu een kruik voor in zijn nek/schouders (twijfel ik nog over) en een pet met lampjes in, gaat die super praktisch vinden maar nu nog 20 euro budget over. Hij doet niks buiten werken en slapen dus wat moet je zo een man geven? Drinkt geen alcohol, heeft geen hobbies en meer dan een kop koffie o de nespresso zetten doet die niet in het huishouden. Ga dus nog even mij hoofd pijnigen over wat die lekker vindt.
Schuur_ schreef:Haha ja hij zit altijd te grommelen als die wat moet klussen in een hoekje en dan moet ik bijschijnen met de zaklamp want hij ziet niks (ligt ook niet altijd aan het donker). Nu kan die mooi zelf zijn lampjes aanzetten precies in zijn gezichtsveld.
De extra aanvulling wordt toch een doos pindarotsjes van een bekende chocolatier hier. Had nog gedacht aan een bon van een bakker want hij eet wel graag gebak enzo maar hij gaat zelf nooit halen.