Oplaadbaar warmtekussen (Hema?)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Westhof

Oplaadbaar warmtekussen (Hema?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-23 14:23

Hi,

Mijn moeder heeft het er al een tijdje over dat ze graag een oplaadbaar warmtekussen wil. Dat lijkt me een leuk cadeau voor Kerst. Naast Stoov zag ik dat ook Hema sinds kort warmtekussens verkoopt (zie https://www.hema.nl/wonen-slapen?q=warmtekussen). Deze zijn een stukje goedkoper dan Stoov. Heeft iemand ervaring met deze kussens? Worden ze echt goed warm? Ben met name benieuwd naar de ervaringen t.o.v. Stoov, dus als iemand ervaring heeft met beide, zou dat helemaal mooi zijn.

Bedankt alvast :)

zonnebloem18

Re: Oplaadbaar warmtekussen (Hema?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 14:55

Ik lees even mee, want deze koukleum wil er ook graag 1.
Volgens mijn vriendin is de Stoov met extra grote accu wel echt het geld waard, maar ik vind het een boel geld.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 15:19

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 15:26

Ik heb een oplaadbaar kussen van Termozeta, te koop bij Mediamarkt voor 20 euro. Het is in 15 minuten op te warmen aan een lader en wordt echt goed warm en blijft ook lang warm, ben er heel blij mee!

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 15:53

Niet perse een kussen maar wel iets waar ik sinds kort heel blij mee ben.
Ik heb een flinke bank met lig gedeelte, waar ik een elektrische onder deken op heb liggen ( en daarover heen een fleecekleed.) Als ik savonds op de bank zit heb ik het niet meer koud.
Bij de action voor 12.95

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-23 16:55

Bedankt voor de tips tot dusver! Ik zoek zelf wel specifiek een kussen.

Die Termozeta ziet er ook wel goed uit, twijfel alleen of die net zo fijn is als een "echt" kussen. Bovendien is de oplader best groot en lijkt me ook wel in de weg zitten, of niet? Bij Hema is de oplader een stuk minder groot, evenals bij Stoov. Dat ziet er wel prettiger uit.

Senas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 17:05

In mijn kerstpakket dit jaar zit (als het goed is) een 45x60cm Stoov warmtekussen. Ik verwacht dat deze alleen de standaard batterij zal hebben. Mocht iemand interesse hebben om die over te nemen dan weet je mijn pb box te vinden :brr:

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 18:14

Ik heb die van HEMA en ben helemaal fan! Hij is super fijn en wordt goed warm. Zelfs op de warmste stand gaat hij voor mijn gevoel wel langer mee als de aangegeven 3 uur.

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 18:53

Ik had afgelopen week die van de HEMA voor mijn moeder besteld. Is inmiddels ook weer retour.
Is wel lekker warm om op te liggen met je nek maar vonden het allebei matig qua warmte..
Dus toch maar ouderwets een kruik!

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 19:04

Ik heb die van de Hema aan mijn dochter gegeven.
Die is helemaal enthousiast.

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 19:10

Van mijn vader heb ik ook die kussen van de HEMA gekregen. De kussen heeft 3 standen. Lekker warm.
Ik ben er blij mee als koukleum.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 19:10

Doubtless schreef:
Geen ervaring mee, maar wel met deze: https://www.bol.com/nl/nl/p/inventum-hn ... 0UQAvD_BwE

Fantastisch ding, maar niet draadloos. Zou 'm iedereen aanbevelen.

Deze heb ik ook en die is inderdaad super fijn. Het Hema kussen geeft evenveel warmte af als dit dekentje als hij op de helft staat. Dat valt helaas echt tegen.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 19:36

Westhof schreef:
Bedankt voor de tips tot dusver! Ik zoek zelf wel specifiek een kussen.

Die Termozeta ziet er ook wel goed uit, twijfel alleen of die net zo fijn is als een "echt" kussen. Bovendien is de oplader best groot en lijkt me ook wel in de weg zitten, of niet? Bij Hema is de oplader een stuk minder groot, evenals bij Stoov. Dat ziet er wel prettiger uit.

De lader blijft er niet aanzitten hoor, je warmt em op in 15 minuten en dan blijft hij een paar uur warm. Het kussen is alleen niet zo groot, verder geen nadelen tot nu toe.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 19:51

Anna79 schreef:
De lader blijft er niet aanzitten hoor, je warmt em op in 15 minuten en dan blijft hij een paar uur warm. Het kussen is alleen niet zo groot, verder geen nadelen tot nu toe.

De aansluiting die op de kruik blijft zitten is wel aardig groot, het is ook een elektrische kruik en geen hoofdkussen.
Hij is kleiner dan een A44-tje en die van de HEMA is 50x50
https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_t ... 96017.html
Laatst bijgewerkt door Brainless op 04-12-23 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-23 19:52

Heeft iemand ook toevallig ervaring met het elektrisch verwarmde matje van de Hema? Dat vind ik zelf wat handiger dan een kussen.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-23 22:29

Gemixte reacties dus, lastig :P Wel bedankt voor alle reacties tot dusver!

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-23 05:35

Koper schreef:
Heeft iemand ook toevallig ervaring met het elektrisch verwarmde matje van de Hema? Dat vind ik zelf wat handiger dan een kussen.

Ik heb die gekocht, en er helemaal blij mee. Hij is zo klein dat je hem heel makkelijk meeneemt.
Heb hem meegenomen naar Frankrijk, en in mijn bed gelegd als soort van elektrische deken.
En leg om op kantoor om op te zitten of tegen de ruggesteun aan.
Heeft verschillende warmte standen.

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 07:49

Bij de Hema zijn nu de warmte kussens en kruiken in de aanbieding. Gister behoorlijke investering gedaan en 2 filialen afgeweest want het is bijna overal al uitverkocht.
Had er erg hoge verwachtingen van. Maar vind de kruik echt tegen vallen.. ik ga het ook retour brengen ik vind dit het vele geld niet waard. Kussen is nog niets een uit de verpakking geweest...

Er gaat toch bij mij niets boven een hete ouder wetste kruik... nu ben ik echt een koukleum. Voor iemand die een minder koukleum is is dit best een uitkomst.

Nanu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 08:38

Wij zijn heel blij met onze hema kussens, ik vind de warmste stand echt wel warm!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 09:02

Ik vind die van de Hema ook niet goed. Ze worden echt niet warm genoeg. De hoogste stand van het Hema kussen komt overeen met de laagste stand van mijn duurdere kussen. Het prijsverschil zal daar wel vandaan komen.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 09:59

Kruidvat heeft nu ook een warmte kussen op accu voor €20. Zal niet te vergelijken zijn met een Stoov maar dat is de prijs ook niet.
Stond niet online, alleen in de winkels. Ik vind hem wel prima!

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-24 10:18