Woning die herhaaldelijk is afgewezen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DuoPenotti

Berichten: 30032
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 20:34

KSHancox schreef:
Ik heb trouwens wel antikraak gezeten met een kat. Het pand werd gesloopt en het interesseerde het bedrijf dat het beheerde niet zoveel meer. :)

Vriendin van mij ook :j
Ook sloophuizen.

KSHancox
Berichten: 1264
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 20:36

Sloophuizen zijn het leukst! Ik heb eens vier slaapkamers (+ badkamer +woonkamer met open keuken) gehad voor 140 per maand. :$ Wist van ellende niet wat ik met al die ruimte moest.

BigOne
Berichten: 38451
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Woning die herhaaldelijk is afgewezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 20:40

Ts, mail anders eens naar Frieslandhuurt.nl , ze hebben er veel appartementen voor 55 + opstaan en krijgen daar geen reacties op, wellicht is het mogelijk om daar max 2 jaar iets te huren zodat je de tijd hebt om vol gas door te zoeken naar je plek.

Benzz
Berichten: 2946
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 20:41

BigOne schreef:
Ts, mail anders eens naar Frieslandhuurt.nl , ze hebben er veel appartementen voor 55 + opstaan en krijgen daar geen reacties op, wellicht is het mogelijk om daar max 2 jaar iets te huren zodat je de tijd hebt om vol gas door te zoeken naar je plek.

Tip van flip: bellen en niet mailen.

Melzazu
Berichten: 1817
Geregistreerd: 13-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 20:45

Poeh wat een wending ineens. Ik heb eigenlijk met allebei te doen dat het zo is gelopen.

Alle respect voor lolacabana. Zij stond er toch maar voor Koper. Petje af en kan niet anders dan dat zij het rot vindt hoe het is gelopen.

Koper is even tijdelijk geholpen geweest en dat heeft helaas niet geleid tot het vinden van iets blijvends. Dat is heel jammer.

Wel heel fijn dat nu gelukkig niemand op straat staat en de zoektocht gaat weer verder voor Koper. Hopelijk vind je snel iets. Misschien niet forever blijvend maar in ieder geval iets waardoor je wat meer tijd en rust krijgt verder te zoeken.

pien_2010

Berichten: 43733
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 20:45

KSHancox schreef:
Sloophuizen zijn het leukst! Ik heb eens vier slaapkamers (+ badkamer +woonkamer met open keuken) gehad voor 140 per maand. :$ Wist van ellende niet wat ik met al die ruimte moest.


Mijn zoon woont antikraak in Brussel. Al jaren. Kost vrijwel niets en is een geweldig pand. Daarvoor woonde hij jaren anti kraak in Gent. Het scheelt zoveel geld. Maar 1x had hij pech dat hij in Nederland met antikraak de zelfde maand er nog uit moest. Dat is het risico. Maar verder leeft hij al 10 jaar zo, dus hij kan goed sparen.

tiwi1969

Berichten: 7671
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 20:55

Inderdaad een beller is sneller!

Dat Koper niet zo makkelijk haar katten uitbesteedt snap ik wel, dat is lijkt het laatste wat ze nog heeft. Dat is gewoon super moeilijk om tijdelijk afstand van te doen.
Wat een ander zou doen is eigenlijk ook niet zo relevant, TS moet daar zelf haar eigen beslissingen in maken.
Voor nu zit ze goed, bij mensen die ze goed kent, kan ze tot rust komen en van daaruit verder.

Hoe meer hier aangedrongen wordt op wat ze “moet” doen, hoe kleiner de kans dat ze die dingen gaat doen.

Vergeet niet dat stress iets doet met het IQ. De cognitieve mogelijkheden worden minder en “onverstandige” korte termijn beslissingen zijn sneller gemaakt.

hagelslag
Berichten: 9166
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 20:59

Cowgirl schreef:
En vlak over de grens in duitsland? Dat is natuurlijk wel een hele stap.


De eerste 5 jaar(ik geloof dat het 5 jaar was) moet je financieel voor jezelf kunnen zorgen.
Dus werken en niet op de Duitse staat qua kosten "hangen"

Benzz
Berichten: 2946
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 21:01

tiwi1969 schreef:
Inderdaad een beller is sneller!

Dat Koper niet zo makkelijk haar katten uitbesteedt snap ik wel, dat is lijkt het laatste wat ze nog heeft. Dat is gewoon super moeilijk om tijdelijk afstand van te doen.
Wat een ander zou doen is eigenlijk ook niet zo relevant, TS moet daar zelf haar eigen beslissingen in maken.
Voor nu zit ze goed, bij mensen die ze goed kent, kan ze tot rust komen en van daaruit verder.

Hoe meer hier aangedrongen wordt op wat ze “moet” doen, hoe kleiner de kans dat ze die dingen gaat doen.

Vergeet niet dat stress iets doet met het IQ. De cognitieve mogelijkheden worden minder en “onverstandige” korte termijn beslissingen zijn sneller gemaakt.

Soms kan hulp met: een schop onder je ... wel helpen om dingen in perspectief te zien. Alleen wel live en niet via het net.

Farjen

Berichten: 8025
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 21:02

Maar hoe doen de meeste mensen dat dan? Woont een kwart van Nederland dan op straat ofzo? -O-
Koper is toch niet de enige persoon die geen woning vind?

Heel jammer dat het zo is geëindigd tussen Koper en Lolacabana.
Maar ik vind het nog altijd een zeer mooie gunst van Lolacabana, heel eerlijk: ik zou het zelf niet doen :o
Iemand vreemd in je huis lijkt me heel pittig maar ook voor Koper zal dit niet altijd even gemakkelijk geweest zijn. Maar achteraf bekeken heb je toch weer een maand een dak boven je hoofd gehad.

KSHancox
Berichten: 1264
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 21:03

Natuurlijk 'moet' ze niets, maar er worden ervaringen gedeeld van mensen die zelf uit de sh*t zijn geklommen en dat kan heel waardevol zijn. Je kan zegmaar niet wachten tot het universum het komt oplossen voor je, vooral als je zo afhankelijk bent van anderen voor o.a. vervoer.

Benzz
Berichten: 2946
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 21:11

KSHancox schreef:
Natuurlijk 'moet' ze niets, maar er worden ervaringen gedeeld van mensen die zelf uit de sh*t zijn geklommen en dat kan heel waardevol zijn. Je kan zegmaar niet wachten tot het universum het komt oplossen voor je, vooral als je zo afhankelijk bent van anderen voor o.a. vervoer.

Precies dit!

zorro

Berichten: 8767
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Woning die herhaaldelijk is afgewezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 22:01

Alle lof voor Lolacabana, en ook voor haar moeder! Echt heel bijzonder om een onbekende in nood op te vangen! Jammer dat het zo te lezen niet op een fijne manier beëindigd is, ik hoop dat jullie hier beide wel ooit met een goed gevoel op terug kunnen kijken.

Heb je een plan koper? Ik zag in een post iemand die zich aan biedt om te helpen met een plan maken, dit kan je best gaan helpen denk ik!

paars

Berichten: 5609
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Woning die herhaaldelijk is afgewezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 23:04

Hoop gewoon dat het goed komt. Voor Koper, voor de katten, al dan niet samen.
Tip van BigOne is ook interessant!

prompter

Berichten: 11269
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Woning die herhaaldelijk is afgewezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-24 23:37

Een plan klinkt leuk, maar levert niet op magische wijze een woning op. Ik val onder vrije sector huur, sta al drie jaar ingeschreven maar ook ik kom niet makkelijk aan de bak in de regio waar Koper wil wonen. En mijn plan is al jaren klaar en biedt voldoende financiële middelen, maar toch geeft het geen korte termijnkansen.

Achaiah
Berichten: 575
Geregistreerd: 18-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 00:08

Er is gewoon best wel woonruimte te vinden.
Je kunt het heel lang hebben over allerlei statistieken van alle ellende met woningen maar ik was vroeger ook een beetje wild, en heb me een paar keer in een situatie bevonden waarin ik op straat stond. Ik heb beide keren maximaal 2 weken bij iemand op de bank geslapen en had beide keren binnen 2 weken een woning. Onder de huursubsidie grens. Zonder daar echt mega over te moeten stressen. Was het helemaal top en ideaal nee. Ik begon in een studio. Maar wel in de stad waar ik wilde wonen en wel voor permanent met inschrijven. Huisdieren mochten ook mee. Na die studio ook weer gewoon een grotere woning gevonden. Terwijl hier in de stad volgens het gros ook hoge woningnood is. Ik zie dat anders. En dit is allemaal geen jaaaren geleden, waar ik nu woon woon ik sinds een jaar. Het is wel te doen en het kan wel. Ik denk niet dat TS veel heeft aan lezen hoe onmogelijk het allemaal niet is want dat is geen feit die in steen geschreven staat.
Kijk rustig rond op marktplaats, andere websites gooi lijntjes uit bij bekenden, en zorg dat je geen complete eisenlijst hebt, komt echt goed.

BigOne
Berichten: 38451
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Woning die herhaaldelijk is afgewezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 00:37

Vroeger en nu is absoluut niet meer te vergelijken.

mavantos

Berichten: 3623
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 09:02

BigOne schreef:
Vroeger en nu is absoluut niet meer te vergelijken.


Als je echt wilt en je jezelf daar volledig op stort dan is er een hele hoop mogelijk. Er zijn weinig woningen, maar er wordt nog steeds gewisseld en verhuisd. Je moet ergens je voet tussen de deur krijgen.

Ik krijg de indruk dat TS alleen zoekt naar een woning/appartement waar ze permanent kan verblijven, zodat ze niet telkens hoeft te verhuizen (daarin doet ze uiteraard wel concessies op locatie/grootte e.d.). Absoluut begrijpelijk en zou ook de meest ideale situatie zijn. Echter is TS op dit moment niet in een situatie om alleen naar woningen te kijken waar ze niet meer uit hoeft. Als je nu een tijdelijke oplossing (en daar bedoel ik niet mee dat je ergens op de bank logeert bij iemand) hebt kan ze vanuit daar verder zoeken naar een permanent plekje.

TS, kijk alsjeblieft ook naar andere oplossingen die je meer lucht geven. Als je katten niet mee kunnen neem dan toch die woning aan en zoek een plekje voor je katten bij kennissen die totdat je een permanent plekje hebt voor ze kan zorgen. Dit is voor je katten ook niet fijn dat ze telkens meegesleept worden en geen eigen plekje hebben. Dat zorgt bij hen voor veel stress en daardoor voor nog meer stress bij jou.

Ik begrijp dat je ze niet alleen wil laten, maar in deze situatie moet je jezelf op de eerste plek zetten. Uiteindelijk komt het écht wel goed, maar zorg ervoor dat je weer op je eigen benen staat.

Blue_flower
Berichten: 1939
Geregistreerd: 26-01-15

Re: Woning die herhaaldelijk is afgewezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 12:45

Ik begrijp de adviezen van zoek een tijdelijke plek, maar ze gaat al van tijdelijke plek naar tijdelijke plek. Al lange tijd geloof ik, ruim voor dit topic. Dus ik denk niet dat TS wat aan dat advies heeft.

paars

Berichten: 5609
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Woning die herhaaldelijk is afgewezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 13:00

Over de katten; die zijn inmiddels mss ook wel gewend aan verhuizing na verhuizing. Ideaal... nee, maar alles went. Er zijn mensen die nemen de kat mee op reis. Denk dat de aanwezigheid van wat eigen spullen en eigen baasje inmiddels voor hen belangrijker zijn. En de katten voor Koper.

capopjekop

Berichten: 30681
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 13:01

Maar bij vrienden logeren is toch anders dan zelf een woning tijdelijk huren. Je zit dan toch bij elkaar op de lip en krijgt niet echt rust. Je moet je toch aanpassen als je bij een ander in huis zit. Anders weet je bij voorbaat al dat de bom een keer gaat barsten.

pien_2010

Berichten: 43733
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 13:07

paars schreef:
Over de katten; die zijn inmiddels mss ook wel gewend aan verhuizing na verhuizing. Ideaal... nee, maar alles went. Er zijn mensen die nemen de kat mee op reis. Denk dat de aanwezigheid van wat eigen spullen en eigen baasje inmiddels voor hen belangrijker zijn. En de katten voor Koper.


Precies. Dit poesje is thuis waar baasje is. Zit zichzelf gewoon te wassen terwijl je over de koppen kunt lopen <3

Fitzroy

Berichten: 25165
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Woning die herhaaldelijk is afgewezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 13:14

Ik kan me alleen maar bij mavontos aansluiten. Als je écht wilt, kun je wel wat vinden. Natuurlijk is het niet leuk als de katten niet mee mogen, maar het is ook niet leuk voor mensen waar je bij in huis verblijft als je niet alles er aan doet om wat te vinden.

senna21

Berichten: 11893
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Woning die herhaaldelijk is afgewezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 13:19

Dit soort uitspraken zeggen meer over de betreffende persoon, dan over de situatie van TS.
Het gaat niet alleen over willen... er zijn genoeg situaties waarin willen niet genoeg is...
Niet iedereen is met een zilveren of gouden lepel in de mond geboren. Er kan heel wat gebeuren in een mensenleven waardoor dingen anders lopen of niet lukken.
Dit bedoel ik niet als excuus, maar omdat jezelf als maatstaf nemen voor wat een ander kan, gewoon niet klopt.

KSHancox
Berichten: 1264
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-24 13:47

senna21 schreef:
Niet iedereen is met een zilveren of gouden lepel in de mond geboren. Er kan heel wat gebeuren in een mensenleven waardoor dingen anders lopen of niet lukken.


Grappig dat je dat zegt. Ik ben namelijk wèl met een gouden lepel in m'n bekkie geboren en toen ik studeerde kwamen m'n ouwelui financieel in de sh*t. Alsin failliet en andere mensen financieel naar beneden proberen te sleuren sh*t, zelfs hun eigen kinderen. Had ik opeens 2 paarden met medische problemen, enorm hoge vaste lasten en alleen een studentenbaantje.

Dus ik ben gestopt met studeren, de 3 jaar daarna totaal 5 keer verhuisd en een aantal enorme k*tbeslissingen moeten nemen over m'n beestjes. Auto ook weggedaan. Ik had nagenoeg geen eigen middelen en een laag inkomen, maar werkte me wel een slag in de rondte. In die 3 jaar heb ik totaal twee weken bij iemand anders moeten verblijven. En ik heb dus ook ervaring met van andere mensen afhankelijk moeten zijn, maar ook met je vuile was buiten hangen. Al moest ik m'n hele verhaal delen op Facebook en op die stomme zoekertjes in supermarkten om aan een woning te komen, ik moest en ik zou mijn eigen ellende oplossen en niet iemand anders z'n leven zuur maken in zijn of haar (t)huis.

Dus ja. Ik weet heel goed wat het is. En hoe ik het heb opgelost is helemaal niet medaillewaardig ofzo, maar ik deed gewoon wat me een realistische kans gaf om niet dakloos of op andermans bank te eindigen. Het gaat me niks aan hoe TS in deze situatie is gekomen, maar ik weet dat op het universum gaan zitten wachten en in de tussentijd nog vreselijk ondankbaar zijn over de mensen die jouw sh*t voor je oplossen een 'oplossing' is waar niemand wat aan heeft op de lange termijn.