Woning die herhaaldelijk is afgewezen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Koper

Berichten: 30276
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Woning die herhaaldelijk is afgewezen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-23 17:36

Drieënhalve maand geleden reageerde ik op een woning via de woningbouwstichting. Ik had mij daar toen net aangemeld dus met mijn 1 maand inschrijftermijn eindigde ik op plek 96 :+

Sindsdien zag ik die woning steeds nog staan tussen mijn reacties, en dan bij de woningen waar ik nog niet definitief voor was afgewezen (dus de woningen die niet door een andere woningzoekende waren geaccepteerd).

Vanochtend keek ik bij het woningaanbod, en daar stond de woning waar ik destijds op had gereageerd. Maar nu als direct te huur. Eerder was het op inschrijfduur, maar als zo'n woning dan 6 keer wordt afgewezen (de eerste zes kandidaten die aan de voorwaarden voldoen willen de woning niet hebben) wordt zo'n woning aangeboden als direct te huur. Dus de eerste die erop reageert (en aan de voorwaarden qua inkomen en dergelijke voldoet) krijgt dan de woning aangeboden. Ik zag het om 9:07 uur, redelijk gauw dus nadat ze hem hadden gepubliceerd. Althans dat hoop ik. Ik dacht altijd dat ze dat om 10 uur doen maar kan ook best dat het 9 uur is. Gisteravond stond hij er in elk geval nog niet.

Van de woningen waar ik de afgelopen maanden (bij vier verschillende woningbouwverenigingen) op heb gereageerd wilde ik deze het liefste hebben. Onder andere omdat hij ligt in het dorp waar ik het liefste wil wonen, en waar weinig aanbod wordt gepubliceerd.

Nou is mijn vraag: zijn er bokkers die ervaring hebben met zo'n woning die herhaaldelijk door anderen is afgewezen? Heb je de woning bekeken, eventueel geaccepteerd, en heb je het "gebrek" gevonden, of is dat je meegedeeld door de verhuurder?

Het zou zo mooi zijn als ik kan verhuizen, eind deze maand moet ik uit mijn tijdelijke onderkomen en zoek een plek waar ik langere tijd kan blijven. Vanavond rond 22u eindigt de reactietijd dus als het tegenzit weet ik pas maandag als hoeveelste ik ben geëindigd. In elk geval ben ik vanmiddag nog even naar het steunpunt van de gemeente geweest om mijn uittreksel van de BRP te halen :o

Ik hoor graag van bokkers die ervaring hebben met dit soort dingen :)
Laatst bijgewerkt door Koper op 01-12-23 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt

96Laura

Berichten: 534
Geregistreerd: 23-12-10
Woonplaats: Naast de buren :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 17:40

Ik heb bij een woningcorporatie gewerkt. Het gebeurt ook vaak dat er niks aan de hand is met de woning maar dat kandidaten niet de juiste papieren hebben. Daarnaast zijn de mensen met een lange wachttijd kieskeuriger dan mensen die minder te kiezen hebben. Zegt dus nog helemaal niks! Ik ga voor je duimen dat het je lukt.

Niobe

Berichten: 7988
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 17:41

Mijn huurwoning had ook eerdere gegadigden die het afgewezen hebben, maar er was niks mis mee, behalve rookgele muren en eventueel de trein die er vlak achter langs rijdt.

Mensen kunnen zo veel dingen hebben om een huis af te wijzen, wat voor jou misschien geen moeilijkheid is. Ik zou gewoon gaan kijken als ik jou was!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37269
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 17:43

Ik heb twee keer een woning kunnen bekijken die door heel wat mensen was afgewezen. De eerste stond ik op plek 24. Voor mij afgewezen vanwege locatie door de mogelijke huurder en inkomen geweigerd door de woningbouw vereniging. Echt een top huis, 2 jaar oud, strak in de verf fijne locatie maar wel tegenover een woonunit van verstandelijk gehandicapten. En wat ik helaas heb moeten laten schieten omdat ik mijn scootmobiel er niet kwijt kon binnen voor. Achterpad was net te smal helaas en voor mocht niet vanwege het "aanzicht" van de gemeente. Daar ben ik nog zuur over. ;( Uiteindelijk is de woning naar nummer 33 gegaan.

De tweede keer was ik nummer 19 en was er gewoonweg niemand komen opdagen van de eerder opgeroepenen. Ook weer fijn redelijk nieuw huis, mooie locatie. En helaas niet aan mij gegund omdat ik net niet passend was kwa inkomen (lees 30 euro per jaar te veel door hun recente herindicering van inkomens en een eenpersoonshuishouden opeens voor veel minder mocht huren en ik daardoor een klasse te hoog uitkwam) ook daar zuur van. Deze woning is naar nummer 23 gegaan. De nummers 20/22 ook weer niet komen opdagen

Koper

Berichten: 30276
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-23 17:46

96Laura schreef:
Ik heb bij een woningcorporatie gewerkt. Het gebeurt ook vaak dat er niks aan de hand is met de woning maar dat kandidaten niet de juiste papieren hebben. Daarnaast zijn de mensen met een lange wachttijd kieskeuriger dan mensen die minder te kiezen hebben. Zegt dus nog helemaal niks! Ik ga voor je duimen dat het je lukt.

Dank je wel! Ik dacht dat ze een woning aan 6 kandidaten aanbieden die over de juiste documenten beschikken en die ook op tijd opsturen en die gewoon "in orde" zijn. Maar uit jouw verhaal maak ik op dat het om de eerste 6 kandidaten gaat ongeacht of ze te veel verdienen of niet bij een Nederlandse gemeente zijn ingeschreven om maar een voorbeeld te noemen?

Haha Niobe de aanwezigheid van een treinstation is juist voor mij een enorme plus :D Jaren geleden had ik trouwens eens ergens een bezichtiging waar in de woonkamer over de hele lengte banen behang hingen, en dan elke baan een ander behangetje. Heel vrolijk maar niet mijn smaak. Zoiets zou me echt niet uitmaken.

Lief als jullie willen duimen <3 Morgen en overmorgen is het weekend, ik weet niet wanneer ik dan weet hoeveelste ik ben geworden. Maar spannend vind ik het wel :=

Edit: jeetje Karuna ik snap dat je baalde! Bij die woning met het behang was ik ook eerst 32e en maanden later na de sanering (in de lijmresten van het zeiltje wat in de gang had gelegen zat asbest) was ik inmiddels 2e, en bleek ik 80 euro per jaar te veel te verdienen. Stom vakantiegeld :P

Goed in elk geval om te weten dat het van alles kan zijn. Dat geeft al wat meer moed dat ik niet op een bouwval heb gereageerd.

Niobe

Berichten: 7988
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Re: Woning die herhaaldelijk is afgewezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 17:49

Het station ligt hier iets verder nog, maar het huis rammelt soms, vooral door de goederentreinen _O- maar we hoorden de treinen al heel gauw niet meer! We wonen hier al 9 ofzo met veel plezier. Ik heb liever een spoorlijn als achterbuur dan mensen _O-

Dat behang klinkt wel feestelijk ja :')

Ik duim mee!!!

prii_boy

Berichten: 2088
Geregistreerd: 04-03-08
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 17:50

Ik heb ruim 2 maanden geleden gereageerd op een woning, vorige week kreeg ik ineens een bericht dat ik was uitgenodigd voor een groepsbezichtiging, er waren dus al ruim 2 maanden voorbij gegaan waarbij iedereen voor mij de woning niet genomen hadden.
Ik stond nu inmiddels op nummer 10 en er waren dus 9 mensen voor mij, uiteindelijk ben ik de enige die de woning geaccepteerd had, het kan dus wel!

Ik snap wel dat veel mensen er niet doorheen konden kijken, de muren en plafonds zijn geel van de nicotine aanslag en het stinkt er maar dat is allemaal op te lossen.

linoleum

Berichten: 6481
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 17:52

Ik woonde in een nieuw appartement, ruim, van alle gemakken voorzien, inclusief eigen parkeerplaats in centrum van de stad. Toen ik eruit ging, was ook de woning door de eerste zes op de lijst afgewezen, terwijl op de woning zelf echt niks aan te merken is. Dus ik zou me daar niet al teveel zorgen over maken!

Koper

Berichten: 30276
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-23 17:54

Gefeliciteerd prii_boy *\o/*

Niobe schreef:
Het station ligt hier iets verder nog, maar het huis rammelt soms, vooral door de goederentreinen _O- maar we hoorden de treinen al heel gauw niet meer! We wonen hier al 9 ofzo met veel plezier. Ik heb liever een spoorlijn als achterbuur dan mensen _O-

Dat behang klinkt wel feestelijk ja :')

Ik duim mee!!!

Dank je wel <3 Ik zou het zo fijn vinden om niet eerst ruim 3 kwartier in een bus te hoeven zitten voordat ik bij een treinstation ben :') Friesland en rijbewijsloos is geen handige combinatie kan ik je vertellen :')

prii_boy

Berichten: 2088
Geregistreerd: 04-03-08
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 17:56

Koper schreef:
Gefeliciteerd prii_boy *\o/*

Niobe schreef:
Het station ligt hier iets verder nog, maar het huis rammelt soms, vooral door de goederentreinen _O- maar we hoorden de treinen al heel gauw niet meer! We wonen hier al 9 ofzo met veel plezier. Ik heb liever een spoorlijn als achterbuur dan mensen _O-

Dat behang klinkt wel feestelijk ja :')

Ik duim mee!!!

Dank je wel <3 Ik zou het zo fijn vinden om niet eerst ruim 3 kwartier in een bus te hoeven zitten voordat ik bij een treinstation ben :') Friesland en rijbewijsloos is geen handige combinatie kan ik je vertellen :')


Dank je! Ik snap je spanning maar al te goed, daar heb ik ook bijna 1.5 week in gezeten :')

Koper

Berichten: 30276
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-23 17:57

Jeetje, echt 1,5 week? Wauw...

Ik was al van plan om ze maandagochtend op te bellen als ik bij de eerste 3 eindig _O-

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101800
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Woning die herhaaldelijk is afgewezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 18:16

Ik heb iets van 7 mailtjes gehad voor bezichtigingen in mijn oude woning en ik heb iets van 4 mensen over de vloer gehad. Uiteindelijk heeft de laatste persoon hem genomen. 2 zijn er niet eens komen kijken. :+

Mijn huis was in niet al te beste staat maar de woningbouw zou er een nieuw keukenblok in zetten en het enkel glas vervangen voor dubbel. Je weet maar nooit.

Ik hoop voor je dat je het krijgt!

Koper

Berichten: 30276
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-23 18:32

Volgens mij was er in jouw vorige huis een heel ander, veel groter probleem Marlies :=

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101800
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Woning die herhaaldelijk is afgewezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 18:35

_O-
Nee dat was niet IN mijn huis maar erboven. :D

Koper

Berichten: 30276
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-23 18:39

Wie weet wat ik nog voor bovenburen ga krijgen :P Mijn meest recente bovenbuurman had nogal de neiging om 's nachts te schreeuwen.

Gelukkig maar dat jij er voorgoed van af bent. Af en toe spiek ik in je topic en je hebt echt een mooi paleisje :j

chanicha

Berichten: 12166
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 18:41

Je kan er eens in de middag en avond gaan kijken hoe het in de buurt is en misschien heel brutaal aan buren vragen. Kwamen ze in mijn vorige huis ook doen toen ze een huis in de buurt konden krijgen.

Edit vergeten, hoop dat je geluk hebt met je huisje!
Laatst bijgewerkt door chanicha op 01-12-23 18:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101800
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 18:41

Thanks! En ja ik heb een super huisje nu! (behalve dan de lekkage haha!)

Melzazu
Berichten: 1794
Geregistreerd: 13-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 18:43

Oohhh wat spannend Koper. Ik hoop voor je dat je geluk hebt :):)

Koper

Berichten: 30276
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-23 18:44

chanicha schreef:
Je kan er eens in de middag en avond gaan kijken hoe het in de buurt is en misschien heel brutaal aan buren vragen. Kwamen ze in mijn vorige huis ook doen toen ze een huis in de buurt konden krijgen.

Op zich een goed idee. Het is alleen ruim 30 km verderop, en om er te komen moet je eerst dus 50 minuten met de bus en dan nog met de trein. Anders zou ik er al lang zijn gaan neuzen ja :D

Dank je wel Melzazu :D <3

Marlies ik las het inderdaad van je lekkage. Enorm balen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 18:45

Ik werk bij een woningstichting en er zijn zoveel redenen waarom een woning wordt afgewezen. Vaak komen mensen ineens niet meer opdagen bij een bezichtiging, hebben ze de papieren niet op orde, hebben ze zelf vanalles verzwegen waardoor ze alsnog geweigerd worden door de woningstichting of voldoet de woning gewoonweg niet aan hun eisen.

Tigress

Berichten: 8944
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 18:47

Ik stond 6e of 7e bij mijn woning. Had er niks van verwacht omdat ik vrij laag stond (de meeste gingen aan max. de 3e weg in die tijd). En toen was ik toch aan de beurt :D
Bleek dat met het huis zelf niks mis was. Nouja, hij was echt helemaal kaal, stonk naar kerrie, maar verder een leuke bovenwoning met een relatief vrij uitzicht. Ik kijk uit op de ijsbaan, die in de zomer om het jaar als weiland voor de schapen gebruikt wordt.
Ik was meteen dol op het huis, en wilde deze accepteren. Dat kon niet voordat ik met de wijkconsulent gesproken had. Er bleek overlast te zijn in deze buurt. Een buurman met een voorliefde voor luide muziek (hardcore), veel overlast van kinderen op de galerij. Met de buurman was al veel gedoe geweest, en daarvoor kon je inmiddels meteen de wijkagent inschakelen als het zover was.
Mensen voor mij hebben o.a. wegens de overlast meldingen het huis aan zich voorbij laten gaan. Die zouden die prikkelende omgeving niet aan kunnen had ze het over, dus het zou vrij heftig zijn.
Ik heb alsnog het huis geaccepteerd. Voor werk zit ik toch de hele dag op m'n kantoortje (thuiswerk) met een koptelefoon op. Na werktijd game ik graag (ook met koptelefoon op) of ben ik erop uit met de hond was mijn beredenatie. Wederom de vraag of ik het écht zeker wist.

Afijn, ik woon inmiddels al 2.5 jaar heel gelukkig op m'n plekje, en van overlast is geen moment sprake geweest. Het gezin voor mij had jonge kinderen, die vermoedelijk mede de veroorzakers waren van de overlast. Verder is de jeugd in de buurt in die tijd ook flink tegen gewerkt zodat ze hier niet meer kwamen rondhangen. De overlast qua geluid? Tijdens de 6 weken verbouwen zorgde ik voor het meeste overlast met de schuurmachines _O- nooit de hardcore gehoord waar voor gewaarschuwd werd :D

Koper

Berichten: 30276
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-23 18:50

LV19952 schreef:
Ik werk bij een woningstichting en er zijn zoveel redenen waarom een woning wordt afgewezen. Vaak komen mensen ineens niet meer opdagen bij een bezichtiging, hebben ze de papieren niet op orde, hebben ze zelf vanalles verzwegen waardoor ze alsnog geweigerd worden door de woningstichting of voldoet de woning gewoonweg niet aan hun eisen.

Dank je wel voor nuttige informatie +:)+

Jeetje tigress wat een gok, maar fijn dat het zo goed heeft uitgepakt :) Ik zie dat je in Appelscha woont, mag ik vragen van welke woningbouw jij huurt?

Tigress

Berichten: 8944
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 18:56

Ik huur via Actium, ik zit in Appelscha inderdaad :j

anjali
Berichten: 15121
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 18:58

prii_boy schreef:
Ik heb ruim 2 maanden geleden gereageerd op een woning, vorige week kreeg ik ineens een bericht dat ik was uitgenodigd voor een groepsbezichtiging, er waren dus al ruim 2 maanden voorbij gegaan waarbij iedereen voor mij de woning niet genomen hadden.
Ik stond nu inmiddels op nummer 10 en er waren dus 9 mensen voor mij, uiteindelijk ben ik de enige die de woning geaccepteerd had, het kan dus wel!

Ik snap wel dat veel mensen er niet doorheen konden kijken, de muren en plafonds zijn geel van de nicotine aanslag en het stinkt er maar dat is allemaal op te lossen.

Ik hoorde ook dat een (senioren)appartement door zo'n 10 kijkers was afgewezen ondanks de grote woningnood hier, en dat kwam omdat er ontzettend zwaar was gerookt daarin.Zodat alles bruin was van de nicotine en vreselijk stonk. De vorige bewoner was aan longkanker gestorven in die woning en had tot het laatste toe erin gekettingrookt. De 11de kijker heeft het wel geaccepteerd. Verder een heel gewild complex is dat.

Koper

Berichten: 30276
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-23 19:01

Actium ken ik niet eens, ik zie dat het voornamelijk Drenthe en omgeving is. Net de verkeerde regio voor mij :)