Welke agenda heb jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Soepblik

Welke agenda heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-23 14:53

Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Korte beschrijving van mezelf: ik ben een enorme chaoot die echt niet meer zonder agenda en orde kan. Ik werk veel met to do lijstjes, maar die liggen overal in huis en werkt niet overzichtelijk. Ik schrijf afspraken nu digitaal op maar vindt dat niet prettig: ik hou van fysiek en dat ik het gewoon voor me kan zien. Alles op één plek, inclusief hersenspinsels, maanddoelen en dat soort dingen.

Ik wil gaan proberen om werken in loondienst af te bouwen en meer te gaan zzp'en (KVK wordt as we speak aangevraagd). Ik heb veel interesses en verschillende, multi-inzetbare kwaliteiten, en tevens interesses die ik verder uit aan het breiden ben om daar gediplomeerd in te worden. Ik spreek veel met nieuwe mensen af en probeer bij relevante evenementen aanwezig te zijn; Ik wil toewerken naar een multi-disciplinair bestaan waarbij ik controle heb over de opdrachten die ik aanneem.

Kortom, ik wil controle over m'n leven. :') het gaat nu alle kanten op, en ik wil een goede planner of agenda die me houvast en overzicht geeft. Het gaat niet meer zonder; nu is de tijd voor discipline.

Ik heb al gekeken naar de Purpuz planner en de fast brain friend (daarvan zijn de verzendkosten helaas heel duur), maar wat is er nog meer? Wie heeft de gouden tip?

prompter

Re: Welke agenda heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 14:57

Kijk eens bij Filofax, allerlei formaten omslagen en verschillende soorten agendavullingen (7 dagen per 2 bladzijden, of 1 dag per bladzijde bijvoorbeeld).

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 14:58

Hele simpele week agenda van kruidvat in combinatie met een to do list van Action. De to do list heb ik dan meerdere bladzijde voor meerdere lijstjes. Hiermee kom ik over het algemeen echt prima uit. Je scheurt de to do lijstjes er ook zo uit, dus als ik een lijstje af heb of een nieuwe wil maken gooi ik de oude zo weg. Bovendien kost het bijna niks.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 15:52

Nymphe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 16:07

Ik ben vorig jaar begonnen met de Structuurjunkie planner met bijbehorende cursus(sen) en online omgeving. Het lukt me hiermee een stuk beter om overzicht te bewaren. Misschien dat dit ook wat voor jou is.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 17:04

Ik heb een hele fijne agenda van de Hobbit. De week is over twee pagina’s verdeeld en de dagen staan verticaal met tijden ernaast. Ik vind het heel fijn om overzicht te houden voor de hele week en gebruik hem zowel privé als voor m’n werk.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 17:07

Ik heb zelf de PRO versie gehad van Purpuz, en vond dat echt een fantastische planner.

Ondertussen ben ik terug gegaan naar een andere, die een combinatie is van planner en het bijhouden van alles wat ik doe qua lezen van boeken e.d. (komt uit Canada), maar mocht ik weer terug gaan naar een andere planner, word het de Purpuz PRO wel weer.

https://www.bol.com/nl/nl/p/purpuz-plan ... oductTitle

De Masha planner zou je nog naar kunnen kijken. Is wat meer basic, maar vond ik ook prima :j
Structuurjunkie planners zie ik ook altijd wel erg gewaardeerd worden.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 20:49

Ik ben van de Struktuurjunkie 2 jaar geleden (heel tevreden) naar de personal planner afgelopen jaar (weinig schrijfruimte) naar voor komend jaar de Succesplanner. Ik weet nog niet wat ik van de nieuwste vind maar vooralsnog ziet het er veelbelovend uit

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 21:33

Ik gebruik al een aantal jaar een succesplanner. Daar ben ik erg tevreden mee.

RanjaRietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 23:03

Ik werk graag met een brepols agenda op A4 formaat. Al ruim optijd te koop voor het nieuwe jaar wat voor mijn werk echt handig is

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 00:01

Ik heb tot nu toe nooit de discipline gehad een heel jaar mijn agenda te gebruiken, ik start fanatiek en dan laat ik hem weer liggen oeps...

Maar heb in 2022 een succesplanner gekocht, die werken fijn!
In 2023 eentje (naam kwijt) gericht op wedstrijden rijden met paard. Maar die opties gebruik ik nu bijna niet.
Voor 2024 ligt de nieuwe succesplanner weer in de kast *\o/*

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 00:14

Ik heb deze gekocht voor 2024:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bij Bol niet meer in deze kleur verkrijgbaar, wel in andere kleuren:
Afbeelding

Ik ben er voorlopig blij mee. Ik vul mijn agenda ook online in, ik heb er een schijthekel aan, maar het is wel makkelijker voor mijn vriend, hij heeft anders geen flauw idee van mijn en/of onze plannen. Maar voor mezelf schrijf ik de dingen liever echt op, dat blijft beter hangen ofzo. En ik ben gewoon oldskool haha.

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 00:26

Ik heb een agenda van Studio L.I.M.
Het fijne aan die agenda, is dat je 7 dagen over twee pagina’s hebt waarbij je per dag een kolom naar beneden hebt met tijden ervoor.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 08:07

Ik kreeg het dit jaar ook niet gevonden en heb nu eentje zelf samengesteld met Personal Planner. Hij is al in gebruik want de agenda voor 2024 begint goed vol te lopen!

www.personalplanner.com

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-24 20:12

Ik schop deze even omhoog aangezien het weer tijd is! :)

Ik heb afgelopen jaar uiteindelijk veel plezier gehad van de purpuz planner, maar merkte uiteindelijk toch dat ik te weinig gebruik maakte van het "purpuz" gedeelte.

Een paar maanden geleden kwam ik het merk Louise Carmen tegen, en werd op slag verliefd. Ik ben zelf iemand die permanent 3 notitieboeken, allemaal losse onderzoeken en stukken en dus een agenda bij zich heeft (en als ik 1 vergeet is er paniek), dus zo'n ding is me echt op het lijf geschreven. Als klap op de vuurpijl is hun agenda die je erbij kan kopen en erin kan doen precies het format wat ik prettig vindt, dus ik heb 'm als verlaat verjaardagscadeau (ik wist twee jaar lang niet wat ik wilde) aan m'n ouders gevraagd! Vandaag binnen gekomen, en wauw, hij is echt prachtig. Deze gaat de rest van m'n leven mee.

Afbeelding

Afbeelding

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 21:32

Ik heb net als vorig jaar de Succesplanner al in huis, besteld toen ik kon pre-orderen en dus ookal deels ingevuld. Ook heb ik hun maandkalender om onze diensten op in te vullen (partner en ik werken beide onregelmatig).
Ik gebruik hem ook als notitieboek en plak foto's bij de maandoverzichten, heerlijk ook om terug te kijken.

HELder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 22:45

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 11:49

Ik heb er een van mishmash, fijn met time blocks.