WTF/stomme/ongepaste cadeaus

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 07:01

beert schreef:
_Reneee schreef:
Mijn schoonouders maken elk jaar met de kerst 250 euro over en dan moeten we zelf cadeaus kopen, inpakken en onder de boom zetten.

Hun eigen cadeaus hebben ze al gekocht, daar moeten we geld voor over maken.

Ik vind dat zo ontzettend ongezellig en onpersoonlijk hè. Echt zo’n zakelijke transactie -O-

Huh. Jullie moeten hun ook betalen? En krijg jij als schoonkind dan ook dat bedrag?


Ik krijg dat bedrag ook en voor dat bedrag moet ik dus ook hun cadeaus betalen. Vind er echt geen reet aan.

Sanet

Berichten: 7953
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 07:49

_Reneee schreef:
Ik krijg dat bedrag ook en voor dat bedrag moet ik dus ook hun cadeaus betalen. Vind er echt geen reet aan.

Dus dat bedrag kan meteen weer terug gestort worden?
Slaat toch ook helemaal nergens op…

Tancreda4

Berichten: 24043
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: WTF/stomme/ongepaste cadeaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 08:55

Ik vind het naast dat het super suf is, ook best veel geld voor even voor d3 leuk kados voor kerst :=

Anoniem

Re: WTF/stomme/ongepaste cadeaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 09:11

Renee, waarom doe je het dan? Je kunt toch aangeven wat je ervan vindt en iets anders voorstellen? Ik snap dat je er niks aan vind..

imaudy
Berichten: 5046
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 09:17

_Reneee schreef:
beert schreef:
Huh. Jullie moeten hun ook betalen? En krijg jij als schoonkind dan ook dat bedrag?


Ik krijg dat bedrag ook en voor dat bedrag moet ik dus ook hun cadeaus betalen. Vind er echt geen reet aan.


Hoe duur zijn hun kadootjes ongeveer?
Naja, in de merkentopics hier op bokt heb ik het idee dat er wel meer mensen zijn die bv hun eigen gekochte paardendekjes, in die en die kleur met dat en dat biesje zelf onder de kerstboom leggen :D

Swifter
Berichten: 292
Geregistreerd: 09-04-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 09:17

Pfieuw, wat een geld ook. Dat zouden wij zelfs niet kunnen/willen missen, €250 per persoon.

Indy_Mouse_9

Berichten: 2122
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 10:17

Tja, mijn schoonmoeder doet net zoiets. Ze draagt bij aan de Sint kadoos voor alle kleinkinderen. Als het kan koopt ze zelf iets, maar ze zegt ook wel ‘ik maak bedrag x over, dan kunnen jullie het zelf kopen’.
We vieren Sinterklaas niet samen, en ivm samengestelde familie heeft ze hetzelfde budget voor ieder kleinkind.

Mijn wtf kadootjes zijn gelukkig beperkt.
Ik had een tante die mijn en mijn zus (en waarschijnlijk alle neefjes en nichtjes) met onze verjaardag altijd een kaart stuurde met een tientje er in. De tante had Korsakov en een jaar kreeg ik alleen een kaart. Prima, jammer van het tientje maar leuk dat je aan met denkt. Twee weken later was mijn zus jarig, in haar kaart zat wel een tientje :')
Zus was wel zo lief om met me te delen, haha

Kaitlyn

Berichten: 9727
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 10:21

imaudy schreef:
Hoe duur zijn hun kadootjes ongeveer?
Naja, in de merkentopics hier op bokt heb ik het idee dat er wel meer mensen zijn die bv hun eigen gekochte paardendekjes, in die en die kleur met dat en dat biesje zelf onder de kerstboom leggen :D


Doe ik ook, maar dat cadeautje is voor mijn paard heus niet voor mij. O:)

Warboel
Berichten: 14687
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: WTF/stomme/ongepaste cadeaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 13:11

250 pp voor kerst :oo Zo'n enorm bedrag doen wij niet eens voor verjaardagen haha! Zou me echt veeeel te gek zijn voor kerst!

Britta31

Berichten: 13145
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: WTF/stomme/ongepaste cadeaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 18:30

Mijn schoonzusje wil altijd een net manderijnen hebben als kado.

Tazzey
Berichten: 9507
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 21:02

Britta31 schreef:
Mijn schoonzusje wil altijd een net manderijnen hebben als kado.


Als zij daar blij mee is, wat is het probleem dan?

daantjuhhh

Berichten: 26872
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: WTF/stomme/ongepaste cadeaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 21:30

Wij hebben vorig jaar de cadeautjes overgelaten aan mijn verstandelijk beperkte broer.

Hij had een budget gekregen van ons om voor te shoppen. Was erg leuk. Iedereen had wat gekregen wat hij niet verwachtte maar wel bij iedereen paste.

ElfBeau_067

Berichten: 1994
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 21:34

Tazzey schreef:
Britta31 schreef:
Mijn schoonzusje wil altijd een net manderijnen hebben als kado.


Als zij daar blij mee is, wat is het probleem dan?


Nou ik denk dat Britta het gewoon grappig vind dat haar schoonzusje gewoon simpel een net mandarijnen wilt, terwijl vaak mensen een heel verlanglijstje maken :)

Benzz
Berichten: 2888
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 21:35

daantjuhhh schreef:
Wij hebben vorig jaar de cadeautjes overgelaten aan mijn verstandelijk beperkte broer.

Hij had een budget gekregen van ons om voor te shoppen. Was erg leuk. Iedereen had wat gekregen wat hij niet verwachtte maar wel bij iedereen paste.

Oh dit vind ik heel erg leuk!

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 21:53

Ik had dit verdrongen, maar door dit topic kwam het helaas weer boven. Wij kregen als huwelijkscadeau van mijn oom cadeaubon voor een massage. Gedaan door zijn vriendin en hemzelf :') Zij gaven tantra massages -O-

Qimm

Berichten: 15162
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: WTF/stomme/ongepaste cadeaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 21:54

Oh nooooooo. Noooooooo. NO

KM_Ris

Berichten: 2943
Geregistreerd: 22-12-11
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 21:55

Benzz schreef:
daantjuhhh schreef:
Wij hebben vorig jaar de cadeautjes overgelaten aan mijn verstandelijk beperkte broer.

Hij had een budget gekregen van ons om voor te shoppen. Was erg leuk. Iedereen had wat gekregen wat hij niet verwachtte maar wel bij iedereen paste.

Oh dit vind ik heel erg leuk!



Heel leuk inderdaad <3

Benzz
Berichten: 2888
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 22:11

batje schreef:
Ik had dit verdrongen, maar door dit topic kwam het helaas weer boven. Wij kregen als huwelijkscadeau van mijn oom cadeaubon voor een massage. Gedaan door zijn vriendin en hemzelf :') Zij gaven tantra massages -O-

Niet.... wat gênant!

flooooo
Berichten: 2564
Geregistreerd: 11-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 22:11

Voor de geboorte van onze zoon kregen we van mijn schoonvader (en zijn vriendin maar die lieverd was hiervan niet op de hoogte) cadeaubonnen van een mooie kledingwinkel hier. Ik blij want met een derde kind heb je alles al en kleertjes kopen is altijd leuk.
Een aantal weken later krijg ik van vriendinnen cadeaubonnen van dezelfde winkel. En het valt me op dat ze er anders uit zien. Ik denk eerst nog, ach ze hebben net een nieuwe lay out gedaan, kan gebeuren.
Kijk ik naar de datum (bonnen zijn standaard een jaar geldig) zijn die van mijn schoonvader 3! jaar oud.
Dus mijn man belt hem omdat hij waarschijnlijk een foutje heeft gemaakt. Zegt mijn schoonvader: "ja ik weet dat ze over de datum zijn hoor maar je kunt het altijd proberen bij de winkel, misschien nemen ze ze nog aan." Toen hoorde zijn vriendin dat en kregen we van haar nieuwe bonnen omdat ze zich schaamde voor zijn gierige gedrag (de beste man is bepaald niet armlastig). Wel heel lief van haar trouwens!

Tancreda4

Berichten: 24043
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 22:19

batje schreef:
Ik had dit verdrongen, maar door dit topic kwam het helaas weer boven. Wij kregen als huwelijkscadeau van mijn oom cadeaubon voor een massage. Gedaan door zijn vriendin en hemzelf :') Zij gaven tantra massages -O-


Oh my!!!!

flooooo
Berichten: 2564
Geregistreerd: 11-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 22:21

Polarize schreef:
Mn broer wordt 24 en ik geef hem voor het 2e jaar op rij Playmobil :+

In my defence, dit jaar krijgt hij er ook een speciaalbier pakket bij, en vorig jaar gaf hij niet aan wat hij wou. Zei elke keer dat ie een huis en zwembad wou. Nou, dat kreeg hij.


Mijn man wil altijd een Porsche en goudstaven.
Volgens mijn schoonzus zijn de goudstaven uitverkocht en ze is al een keer aankomen zetten met een Porsche, zo'n speelgoed auto. Groot gelijk. }>

Tazzey
Berichten: 9507
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 22:22

batje schreef:
Ik had dit verdrongen, maar door dit topic kwam het helaas weer boven. Wij kregen als huwelijkscadeau van mijn oom cadeaubon voor een massage. Gedaan door zijn vriendin en hemzelf :') Zij gaven tantra massages -O-


Oh lord…

Aranel
Berichten: 20200
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 22:35

batje schreef:
Ik had dit verdrongen, maar door dit topic kwam het helaas weer boven. Wij kregen als huwelijkscadeau van mijn oom cadeaubon voor een massage. Gedaan door zijn vriendin en hemzelf :') Zij gaven tantra massages -O-


Oké we hebben een winnaar.

Jij hebt niet dezelfde oom toevallig als degene die een vibrator van de hare kreeg op één van de eerste pagina's van dit topic? :')

Swifter
Berichten: 292
Geregistreerd: 09-04-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 22:41

Oh bonnen! Schiet mij nog wat binnen! Mijn vader zijn ex vriendin (5 jaar relatie mee gehad) Was hobbyfotograaf. Elke verjaardag, elk feestje kwam ze aan met haar fototoestel: Ik geef jou de foto’s cadeau, goed? Heb na enkele keren gezegd: Nee, dank je. We hebben er genoeg. Sindsdien had ik altijd een cadeau te goed. Heb er nog veel te goed van haar. En net zoals hierboven zat ze er warmpjes in :=

flooooo
Berichten: 2564
Geregistreerd: 11-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 23:13

Swifter schreef:
Oh bonnen! Schiet mij nog wat binnen! Mijn vader zijn ex vriendin (5 jaar relatie mee gehad) Was hobbyfotograaf. Elke verjaardag, elk feestje kwam ze aan met haar fototoestel: Ik geef jou de foto’s cadeau, goed? Heb na enkele keren gezegd: Nee, dank je. We hebben er genoeg. Sindsdien had ik altijd een cadeau te goed. Heb er nog veel te goed van haar. En net zoals hierboven zat ze er warmpjes in :=


Heel bijzonder ook!
Mijn schoonvader vraagt nu (ik vermoed met lichte tot zware dwang van zijn vriendin) een concreet cadeau wat hij onze kinderen kan geven naast een bedrag op de spaarrekening. Kinderen blij en wij blij. Maar als hij ergens gierig mee weg kan komen, doet ie het zeker!
Mijn schoonzus wilde graag een nieuwe fauteuil voor haar verjaardag, ze kreeg een electrisch kacheltje. Ook zo bijzonder. :') Was voor de hond, dat die daar warm bij kon liggen. Noot: Het is zijn hond die bij haar woont omdat hij het te druk vind en zijn gang wil kunnen gaan. (de hond is daar overigens heel tevreden mee hoor, mijn schoonzus is eigenlijk altijd thuis en houdt van wandelen).