WTF/stomme/ongepaste cadeaus

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mars

Berichten: 33264
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

WTF/stomme/ongepaste cadeaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-23 12:14

Een paar jaar geleden heb ik me enorm vermaakt met dit topic:
[LZP] WTF cadeautjes, wat heb jij gekregen?

We zijn 2 jaar verder en met de komende feestdagen in aantocht vind ik het wel tijd voor een nieuwe versie :D Wat zijn stomme, rare of ongepaste cadeaus die jij hebt gekregen? Of was je getuige van iemand die een te gaar cadeau kreeg?

Heel benieuwd weer naar jullie ervaringen :))

prompter

Berichten: 11103
Geregistreerd: 28-09-02

Re: WTF/stomme/ongepaste cadeaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 12:17

Nou, echt vermakelijk was het niet, wel wtf ook al kenden we die uitdrukking toen nog niet, maar:

toen ik een jaar of 7 werd, woonden wij in een arme wijk in Rotterdam. Voor mijn verjaardagsfeestje werden er een aantal kinderen uitgenodigd uit mijn schoolklas. De meesten kwamen toch met een klein cadeautje, ook al had dat niet gehoeven. Een meisje uit een echt arm gezin kwam met een - aangebroken! - pak brinta, wel netjes dichtgeplakt. Zelfs op die leeftijd vond ik dat al heel erg sneu. We hebben uiteraard hartelijk bedankt, maar het pak is later door mijn moeder wel in de vuilnisbak gedaan...

Foaly

Berichten: 4857
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: WTF/stomme/ongepaste cadeaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 12:21

Niet echt stom of ongepast maar wel 'wat moet ik ermee': een set cat butt magneetjes. Dit idee:

Afbeelding

Ik heb niets waar ik ze op kan plakken en daarnaast houd ik helemaal niet van gimmick spul wat vooral lollig is maar waar je niets aan hebt. De gever vond het vooral zelf hilarisch geloof ik :=

Nala

Berichten: 8191
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: WTF/stomme/ongepaste cadeaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 12:29

Ik volg! Heerlijk zo'n topic

prompter

Berichten: 11103
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 12:29

Die zouden bij mij direct door gaan naar de kringloop :n

Ellen_ov

Berichten: 1317
Geregistreerd: 12-01-17

Re: WTF/stomme/ongepaste cadeaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 12:33

Ik ben net bevallen en je krijgt echt vannnnalllessss doorgeschoven, soms niet eens gewassen :')

Gewoon netjes aannemen en: Just smile and wave.

Bv een afgekloven box, die kon nog wel geverfd. Nou voor je een box iets opgeschuurd (kan dat wel eens met al die mdf..?) en met die speciale kinder-verf hebt geverfd je net zo goed de goedkoopste variant box kan kopen. Dus de box toch vriendelijk voor bedankt.
Of bv ‘nieuwe ongebruikte producten in de verpakking’ om vervolgens de hoes eraf te halen en partij vlekken en kruimels onderin te vinden.

Ibbel

Berichten: 49135
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 12:35

Heel lang geleden kreeg ik bij het afscheid van een werkgever waar ik helemaal niet op m'n plek zat (en dat gevoel was wederzijds, jaarcontract werd dan ook niet verlengd) een theepot in de vorm van een koe. Theepot omdat ik altijd thee drink, koe omdat ik op een boerderij woon - was de uitleg.

Ik heb 'm met heel veel genoegen bij thuiskomst pontificaal op het tuinpad aan barrels laten vallen :D

pjerJarig
Berichten: 1578
Geregistreerd: 18-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 12:41

Ik kreeg vorig jaar voor mijn verjaardag een beeldje (geen kunst) van een ei met pootjes.
"Want je houd van vogels"

Maartje1990

Berichten: 22283
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: WTF/stomme/ongepaste cadeaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 12:48

Voor mijn zoontje vans met een eenhoorn in kerstboomoutfit.... in de zomer :+

Hij is de maat al ontgroeid en de kaartjes er nog aan :=

Afbeelding

Balou_k

Berichten: 14061
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: WTF/stomme/ongepaste cadeaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 12:57

Die schoentjes vind ik wel erg leuk.
Jammer dat de maat niet goed is, en het tijdstip was bijzonder haha!

Ik heb eens een opblaasschaap met gat gekregen… Jeweetwel..

Syberdepiep

Berichten: 1600
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Re: WTF/stomme/ongepaste cadeaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 13:09

Och, toen ik 16 was een kinderkleurboek van mijn oma, omdat mijn jongere broertje en zusje (schelen 5 en 8 jaar met mij) deze ook kregen :roll:

Amber_anne

Berichten: 6919
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 13:10

Foaly schreef:
Niet echt stom of ongepast maar wel 'wat moet ik ermee': een set cat butt magneetjes. Dit idee:

[ Afbeelding ]

Ik heb niets waar ik ze op kan plakken en daarnaast houd ik helemaal niet van gimmick spul wat vooral lollig is maar waar je niets aan hebt. De gever vond het vooral zelf hilarisch geloof ik :=


Ik vind deze echt geweldig!

Dorus

Berichten: 13209
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 13:12

Wij hebben ooit vrienden over gehad met oud en nieuw. Een stelletje en nog een dame alleen. Die dame alleen had nog kerst cadeautjes bij. Dat stelletje kreeg best wel leuke dingen, mijn man kreeg een geinig klemmetje en ik kreeg een aangebroken post-it blokje...
Geef dan niks :\

Als ze had gezegd "ik had nog kerst cadeautjes voor hun liggen, maar nog niet de kans gehad ze te geven" dan had ik dat begrepen en er minder aanstoot aan genomen dan nu.

Warboel
Berichten: 14686
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 13:12

Een fles wijn van een vriend die weet dat ik niet drink :+

BarbaLala

Berichten: 9609
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 13:28

In het verleden kreeg ik wel eens van cliënten een "cadeau" aangeboden (wat ik beleefd weigerde aan te nemen overigens).
Dat was meestal kaliber; Een dicht pak koekjes van 5 jaar over datum of bijv. een huishoudelijk apparaat dat stuk is maar volgens hen te weinig stuk om weg te gooien.
En dan ook echt het idee hebben dat ze iets fantastisch geven :') :(:)

Mijn oma gaf me toen ik 14 was houten kralen die bestemd zijn voor 6 jarigen. Dat was ook wel dat ik dacht.. Really?
Inmiddels begrijp ik dat ze zelf niet doorhad dat het ongepast was maar destijds was ik best teleurgesteld.

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: WTF/stomme/ongepaste cadeaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 14:00

Die schoentjes zijn wel briljant, maar zelfs als ze nu zouden passen niet ideaal zo zonder voering. Er zijn grenzen aan hoe hard ze rondjes kunnen rennen om zichzelf warm te houden :+

Wat betreft de babykleertjes: grote pakketten nieuwe sokjes als kraamvisite cadeaus. Voor een tweede kindje waar ik dus al vrij veel sokjes voor had. Iemand 85 paar sokjes maatje pasgeboren nodig? :Y)

Druif_01

Berichten: 8837
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 14:04

Dat snap ik toch nooit zo goed, als je toch geld uitgeeft aan een kraamcadeau, vraag dan op zijn minst of ze nog wensen hebben…zo zonde!

Geen kinderen hier overigens, maar wel vaker kraamcadeaus gekocht en altijd gevraagd wat ze graag zouden willen hebben (of in elk geval een richting).

Die schoentjes vind ik trouwens echt heel leuk! Haha! Wel een beetje een jammer moment om te geven, middenin de zomer haha!

Paardjes83
Berichten: 204
Geregistreerd: 20-04-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 14:07

Maartje1990 schreef:
Voor mijn zoontje vans met een eenhoorn in kerstboomoutfit.... in de zomer :+

Hij is de maat al ontgroeid en de kaartjes er nog aan :=

[ [url=m/mHKIZp.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik vind ze oprecht heel leuk :D. Ontwerpfoutje voor de winter echt koud en dan die lichte kleur.

onpaard

Berichten: 2964
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 14:11

Ellen_ov schreef:
Ik ben net bevallen en je krijgt echt vannnnalllessss doorgeschoven, soms niet eens gewassen :')

Gewoon netjes aannemen en: Just smile and wave.

Bv een afgekloven box, die kon nog wel geverfd. Nou voor je een box iets opgeschuurd (kan dat wel eens met al die mdf..?) en met die speciale kinder-verf hebt geverfd je net zo goed de goedkoopste variant box kan kopen. Dus de box toch vriendelijk voor bedankt.
Of bv ‘nieuwe ongebruikte producten in de verpakking’ om vervolgens de hoes eraf te halen en partij vlekken en kruimels onderin te vinden.


Haha dat netjes aannemen heb ik ooit gedaan met een smerige maxicosi. Zat er totaal niet op te wachten maar mijn collega wilde het zo graag aan mij geven. Dat ding heb ik toen weggegooid want daar deed je niemand meer een plezier mee. Zei ze later dat ze er graag 50 euro voor wilde hebben.....wtf :evaw:

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 14:15

Vooropgesteld: ik vind het altijd hartstikke leuk en lief als iemand iets geeft. Dus in dat opzicht is het altijd al goed.

Maar het meest bijzondere kerstkado was van de werkgever van mijn man, namelijk een pakket met kipproducten. Kipfilet, kippenpoten, nog meer kipfilet, nog meer kippenpoten etc.
En dan voor alle personeelsleden hetzelfde. Geen idee of er collega's waren die vega aten, maar ik vind het wel een bijzonder kado.

foxy80

Berichten: 7871
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: WTF/stomme/ongepaste cadeaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 14:26

Ik kreeg jaren geleden voor kerst van mijn schoonzus een lelijke sleutelhanger die je cadeau kreeg bij aankoop van producten bij het Kruidvat.Beschamende ervaring, voelde me zo niet welkom in de familie.

Maar de hoofdvogel schoot ze af bij mijn schoonmoeder het jaar erop: daar gaf ze een giga bontjas aan van een overleden familielid van haar man!!! Mijn schoonmoeder is klein van gestalte en totaal zo NIET het type om een bontjas te dragen. Was echt heel erg cringe toen het pakket open werd gemaakt.

Kerstpakket bij vorige werkgever was ook ooit een pakket om stampot te maken, wat zat erin: recept, een pak boerenkool en een rookworst van de AH en een zak met 5 kg aardappelen - later bleek dat familielid van CEO aardappelen verbouwde en deze exemplaren waren afgekeurd voor export, dat was eraan te merken ook!

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Re: WTF/stomme/ongepaste cadeaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 15:09

Afgelopen lente gaf ik een moestuinbak op poten weg aan een kennis. Omdat ze net als mij in rolstoel zit kwam haar oom met hulp het geval ophalen (best werkje, ding bevatte dik kuub grond en kleigranulaat wat eruit moest en hij was net zo groot als een 6 persoons eettafel. Hoe dan ook, de oom had pure chocolade tabletten mee genomen voor me , best veel, ik vind t prima , kennis zou dat echter los regelen dus ‍♀️
Paar uur later stak ik een stukje in mn mond en dat was echt smerig.
Wat bleek: de oom is een hoarder en had de chocola zonder medeweten van kennis dus meegenomen voor mij omdat ze had laten vallen dat ze me wat zou sturen. Lief.. maar chocola uit 2004 smaakt niet zo lekker meer…. Voortaan check ik overal eerst de datum van kennis schaamde zich kapot maar gelukkig kunnen we er samen om lachen.

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 15:44

Ik heb vandaag mijn 3 tieners als schoencadeau een adventskalender gegeven.

Ik vermoedt dat de jongens (jongste en oudste) het een wtf stom cadeau vinden. Cadeaupapier lag nog in de woonkamer en alle vakjes waren al geopend. De jongste kreeg technisch lego en een decemberkalender (15 euro gewonnen), de oudste 24 days grooming (douglas).

Die van mijn dochter (Douglas met make-up) staat op tafel. Deze is nog dicht en ik vermoedt dat vakje 1 pas open gaat op 1 december, zoals het hoort.

Volgend jaar voor de zonen maar een gedichtje erbij doen, misschien dat ze dan 1 vakje per dag openen..
Laatst bijgewerkt door Mama3 op 29-11-23 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Lukasje
Berichten: 11261
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 15:46

Grappig topic om volgen !

Als 12-jarige -maw, erg lang geleden- voor mijn communie 2 cadeaus gekregen waarbij ik als kind heel veel moeite moest doen om “blij” te wezen met het geschenk. Het ene was een stenen whippet in ware grootte “omdat ik graag windhonden zag” (dat klopte, maar dan wel levend, aaibaar, en niet als porseleinen beeld); het andere cadeau was een doos zilverbestek 8)7 .

BrankaZ

Berichten: 3885
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 15:51

Goh... door dat laatste bedenk ik mij ook zo'n cadeau. Jaren geleden als kind van mijn opa en oma omdat zij iets hadden te vieren. Geloof 50 jarige bruiloft of zoiets. Maar wat kregen alle kleinkinderen: een set van een zilveren vork en lepel met daarin de initialen van het kleinkind gegrafeerd. Zo groot dat je het niet gebruikt om mee te eten, maar ook ongeschikt om als slacouvert te gebruiken. Kortom: het ligt in een la en komt er alleen uit als ik zin heb om het te poetsen (eigenlijk nooit dus ... :+ )
Laatst bijgewerkt door BrankaZ op 29-11-23 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt