Telefoon + abo gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dees

Telefoon + abo gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-23 15:24

Hallo, wie wil meehelpen zoeken?

Voor Humanitas help ik mensen af en toe met hun financiële vraagstukken. Zo heb ik nu ook een mevrouw die per ongeluk een voor haar te ruim abonnement heeft afgesloten in het verleden. Haar maandelijkse kosten zijn dus te hoog voor haar verbruik, dat kan echt een stuk lager. Maar ze heeft wel een nieuw mobiel toestel nodig. "Uiteraard" wilde het doorgaans al veel te duren KPN niet meewerken door haar te voorzien van een nieuwe toestel bij haar al jaren lopende abonnement. Dus dikke kans dat ze moet oversluiten. Dat is geen probleem. Maar wat zou een passend abo + toestel dan voor haar zijn?

En hier komt de hulpvraag voor jullie:

Wie weet er een leuke aanbieding voor een abonnement passend bij de volgende gebruikersbehoefte:
* ze belt ongeveer 45-50 minuten per maand
* ze heeft maandelijks ongeveer 600 MB dataverkeer (buiten Wifi)
* ze heeft slechte ogen, dus graag een groot toestel (6 inch of groter)
* geen nadere eisen voor schermresolutie of camera. Wel smartfoon nodig voor bank-apps ed.
* Android toestel (nu Samsung (A50?), maar merk maakt niet perse uit)
* voorkeur voor KPN netwerk

En dat alles natuurlijk zo goedkoop mogelijk :D
Haar budget is circa 19 euro per maand, er is geen budget om een los toestel te kopen. Contractduur 2 jaar geen probleem.

Alvast heel veel dank om te helpen - met zijn allen weten we natuurlijk heel veel meer mogelijkheden dan ik alleen!

Baredawn

Re: Telefoon + abo gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 15:43

Een mobiel abonnement sluit je bij KPN af voor 1 of 2 jaar bij mijn weten. Ik krijg in ieder geval altijd de keuze of ik mijn contract voor 1 of voor 2 jaar wil verlengen. Ik zou eerst checken of die periode al voorbij is.
Als dat niet het geval is, dan is het logisch dat KPN niet mee wil werken. Dan moet immers het contract opengebroken worden. Is de contractduur wel afgelopen, dan kan je cliënt toch zonder problemen over stappen naar een goedkoper contract. Ik betaal zelf eur 16 per maand, vorig jaar afgesloten maar dan alleen Sim only, dus niet helemaal vergelijkbaar.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-23 15:56

Contractduur is afgelopen. Sterker nog - dat contract loopt al jaren telkens door met een stilzwijgende verlenging. Vroeger kon je dan gewoon bellen voor een nieuwe toestel, maar dat kan tegenwoordig niet meer.

We zoeken dus een abo + toestel. Mag bij KPN maar mag ook bij andere provider.
Zie verder bovenstaande criteria.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 16:00

19 euro per maand is niet zo veel als dat inclusief toestel moet zijn.
Een telefoon van rond de 330 euro kost al snel 13 euro per maand om af te lossen. Dan moet je wel een heel goedkope provider vinden.
Heeft mevrouw bij KPN ook haar televisie en internet abonnement? Dat scheelt weer op het maandbedrag. Als ze Ziggo heeft is Vodafone waarschijnlijk weer voordeliger vanwege de extra korting.

Baredawn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 16:00

Dees schreef:
Contractduur is afgelopen. Sterker nog - dat contract loopt al jaren telkens door met een stilzwijgende verlenging. Vroeger kon je dan gewoon bellen voor een nieuwe toestel, maar dat kan tegenwoordig niet meer.

We zoeken dus een abo + toestel. Mag bij KPN maar mag ook bij andere provider.
Zie verder bovenstaande criteria.

Hou er ook rekening mee dat je cliënt een kredietregistratie krijgt als je een telefoon bij het abonnement neemt. Verder geen advies. Ik ben verder tevreden over KPN

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 16:09

Totaal wat anders. Maar misschien fijner om los een telefoon te kopen en een goedkoper abbonement?
Bij simpel heb je bijvoorbeeld voor 6,- pm een abbonement wat misschien passend is alleen zit er geen telefoon bij en het is niet van kpn

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-23 16:11

KPN oplossingen zijn onderzocht, die zijn te duur. (en die korting vanwege tv+internet is echt een wassen neus := )
Kredietregistratie is geen probleem, dat is bekend.

Het netwerk dat meest geschikt is in haar regio is het KPN netwerk. Dus ook Lebara, Youfone ed kunnen meedoen. Odido (T-Mobile) is in haar woonregio puur ongeschikt. Vodafone zou kunnen, maar liever KPN-netwerk.

Ik zal idd voor haar uitrekenen wat het kost als je toestel los koopt van het abonnement.
Sommigen toestellen zijn heel niet zo gekke duur en haar gebruikerswensen zijn niet zo modern.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-23 16:13

Hoe is jullie ervaring met bijvoorbeeld een Samsung A14 of een Motorola Moto G52?

KikiCelinevs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 16:13

Ik heb even op mobiel.nl gekeken en volgens mij komen onderstaande opties aardig overeen met wat je zoekt.

https://www.mobiel.nl/abonnement/samsun ... -voordelig

Je kan eventueel nog bij provider KPN kiezen als ze dat veel liever heeft. Ik heb gesorteerd op prijs van laag tot hoog en elk toestel op de 1e pagina is binnen budget, android, heeft genoeg belminuten en gb en is groot genoeg (boven de 6 inch).

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-23 16:16

SimonDesteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 16:30

Ik heb jaren bij Vodafone gezeten, wel met een sim only.
Altijd heel tevreden over geweest.

Inmiddels zit ik alweer een aantal jaar met mijn sim only bij Youfone (KPN netwerk).
Maar die hebben geen abonnementen incl. telefoon.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-23 16:33

Oh top, Eef_Bam!

Slim om het abo wat hoger te zetten om zo het toestel gratis te laten zijn!

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 16:37

Ik heb een abonnement by simyo (netwerk kpn) en bij tv/internet van kpn een verdubbeling van je bundel.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-23 16:43

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 16:46

Dees schreef:
https://www.mobiel.nl/abonnement/samsun ... |pvu-53758

Dit lijkt ook een goede deal. Bijbetalen 59 euro kan eventueel nog wel

Je kan ook kiezen voor 40 euro korting op de telefoon en dan geen korting de eerste 12 maanden . Dan is het 19 bijbetalen en 11.50 per maand, is ook wel een iets betere telefoon dan ik deelde.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-23 16:54

Je hebt me op het juiste spoor gebracht, Eef, dank je wel daarvoor!

Mevrouw is enthousiast, we gaan dit morgen afsluiten +:)+
Ze gaat nu maandelijks bijna 10 euro minder betalen én een beter toestel dan ze nu heeft, ze is blij :D

Dank voor het meedenken, allemaal !