Aankopen op kerstmarkt

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Aankopen op kerstmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-23 16:15

Mijn vriend en ik zijn als zelfstandigen in bijberoep begonnen begin oktober. Hij is vooral heel veel met hout bezig, ik probeer wat technieken te combineren zoals pyrografie, epoxy en priegelen met de cricut.

Binnenkort gaan we onze eerste kerstmarkt doen.
Wat zijn dingen die jullie graag zien op een kerstmarkt? Waar kan je geld aan uitgeven?

We hebben natuurlijk al wel wat dingen in ons gamma zitten, maar ben benieuwd of ik echt iets mis dat mensen interessant vinden om zelf te kopen, of om cadeau te geven rond die periode.

Nu zijn we even aan het inzetten op Sint-zakjes, maar voor Kerstmis zijn we nu ook al de nodige voorbereidingen aan het treffen.

Wat foto's voor het idee:


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Poekkie

Berichten: 7352
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Aankopen op kerstmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 16:23

Wij bezoeken elk jaar een stuk of drie kerstmarkten en nemen altijd iets van honing/snoep mee, vaak oorbellen (kan je ook mooie dingen met hout mee maken denk ik?) en dingen die we gewoon mooi/speciaal vinden. Onze laatste aankoop was een soort speciaal gevormd nachtlampje. En die daarvoor een houten kunsteltje voor in de kerstboom.

Heb je mss een linkje naar je website? Wat voor spullen maak je behalve beschreven tasjes en pennen?

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 16:24

leuk! welke markten gaan jullie staan?
Vind bruikbare cadeau's altijd erg leuk. Zo zou ik bijvoorbeeld een theedoos erg leuk vinden, je ziet ze al heel veel voor de standaard thee zakjes, maar ik als theeliefhebber heb liever bakjes voor losse thee (50 of 100 gram) en dan een bakje wat groter voor de losse/lege thee zakjes want die dwalen altijd zo ergens los op de tafel en ben ik altijd kwijt :)

Duhelo

Berichten: 28553
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 16:25

Kinderspulletjes doen het altijd goed. Kan je ter plaatse dingen maken?
Naampjes in hout gesneden, gepersonaliseerde (cadeau)zakjes.
Cadeaupakketjes (met snoep/chocolaatje/confituur) die gepersonaliseerd kunnen worden ...

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Re: Aankopen op kerstmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-23 16:30

Oorbellen kunnen inderdaad al in hout, maar die doe ik nu voornamelijk nog in epoxy.
Houten versieringen voor in de kerstboom komen er nu ook stilaan aan.

Voorlopig zitten we enkel op Insta en FB, @woodnoxxy.
We moeten wel nog wat handiger worden in het social media-gebeuren en vooral, leuke foto's leren maken :D

De komende weken doen we er een paar in regio Herentals, BE.
Een theedoos is wel een leuke om over na te denken, dankjewel!

Ter plaatse maken kan, maar dan moeten we zien dat we elektriciteit krijgen en genoeg ruimte om alle toestellen te zetten. Dat kan nogal eens een uitdaging worden.

Gepersonaliseerd willen we eigenlijk erg graag naartoe. We zouden graag echt op vraag van de klant willen werken, maar dan moeten we natuurlijk wel eerst even showen wat we kunnen. Daarom doe ik ook graag ideetjes op van wat mensen willen.

LoveBodin

Berichten: 4355
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Aankopen op kerstmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 16:33

Wij worden altijd heel gelukkig van vrolijk gekleurde houten dingen. Kan kinderspeelgoed zijn, maar dat hoeft niet eens per se. Kunststukjes die niet per se christelijk zijn kijken we ook graag naar uit, maar die zijn nog best lastig te vinden op kerstmarkten :+.
Afgelopen jaar hebben we al onze kerstaankopen gedaan op de kerstmarkt, dat waren dan bvb wat vikingspullen, sokken, oorbellen, vrolijk gekleurde houten dingen, dingen voor in de kerstboom, geurballetjes etc.

Duhelo

Berichten: 28553
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Aankopen op kerstmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 17:52

oeh, let wel op bij kinderspulletjes dat je kindveilige verf en dergelijke gebruikt. Je wil niet dat er een kind aan die blokken sabbelt en in het ziekenhuis eindigt ...

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-23 14:25

Duhelo schreef:
oeh, let wel op bij kinderspulletjes dat je kindveilige verf en dergelijke gebruikt. Je wil niet dat er een kind aan die blokken sabbelt en in het ziekenhuis eindigt ...


Daar heb ik ook al over nagedacht en ben er niet zo happig op, net door de risico's.
Als het richting babyspullen gaat, zou ik liever zelf rompertjes, herinneringsdozen,... maken. Lijkt me veiliger :)

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8309
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 12:21

Omdat dit topic zo lekker feestelijk is verplaats ik het naar [PF]PrettigeFeestdagen.