Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hutcherson schreef:Ik denk dat jouw kinderen gewoon nog niet helemaal comfy zijn met de kinderen van je vriend en zeker niet met diens familie (= vreemd voor ze denk ik?)
Als zijn kinderen het wel leuk vinden om met jullie mee te vieren dan doe je dat toch gezellig? Des te meer tijd kunnen de vier kinderen met elkaar een band opbouwen en als je dan slim bent laat je ze volgend jaar rustig aan kennismaken met de nieuwe fam en kunnen ze volgend jaar ook daar aanschuiven aan de gourmet.
Marije_jiplover schreef:Ik ben de stiefkant, ik heb zelf geen kinderen.
Eerste jaar zijn de kinderen van mijn partner (toen 9 en 12) volgens mij 1 dag mee geweest met hun moeder naar die kant van de familie en 1 dag met hun moeder bij ons geweest, waarbij opa en oma van mijn partners kant er ook waren (dat hun moeder erbij was, is niet heel standaard, geloof ik, maar hier werkte dat altijd prima).
De kerstdag dat de kinderen met hun moeder mee waren naar de andere kant van de familie, waren wij samen bij mijn familie.
Pas 1 of 2 jaar later hadden wij en mijn familie en de kinderen en ouders van mijn man en de moeder van de kinderen allemaal tegelijk bij ons met kerst (en hadden wij nog 1 kertdag om samen door te brengen zonder kinderen en andere familie).
Lijsken schreef:@TS: Ik denk dat het redelijk standaard is hoor. Juist met kerst spelen tradities natuurlijk een grote rol. Wij merkten hier ook dat veel dingen makkelijk mixten maar op 'traditiemomenten' (met kerst naar Oma, sinterklaasavond bij tante, eieren zoeken in de tuin met pasen) wilden de kinderen het liefst dat alles nog gewoon zo bleef als dat het was. Als dat dan niet met hun beide ouders kon, dan in elk geval naar dezelfde oma, dezelfde tante, en niet met nieuwe mensen erbij zodat het zoveel mogelijk bleef zoals 'normaal'.
pmarena schreef:Ik zal wel te simpel denken, maar het mooie aan de kerst is dat het 2 dagen zijn en je er zelfs met wat goede wil 3 of 4 van kan maken (als je kerstavond en "3e kerstdag" er ook bij rekent).
Op 1 van die dagen zouden jullie dan toch wel met zijn zessen wat leuks kunnen doen...?
pmarena schreef:Ik zal wel te simpel denken, maar het mooie aan de kerst is dat het 2 dagen zijn en je er zelfs met wat goede wil 3 of 4 van kan maken (als je kerstavond en "3e kerstdag" er ook bij rekent).
Op 1 van die dagen zouden jullie dan toch wel met zijn zessen wat leuks kunnen doen...?
WowAmigo schreef:Lijsken schreef:@TS: Ik denk dat het redelijk standaard is hoor. Juist met kerst spelen tradities natuurlijk een grote rol. Wij merkten hier ook dat veel dingen makkelijk mixten maar op 'traditiemomenten' (met kerst naar Oma, sinterklaasavond bij tante, eieren zoeken in de tuin met pasen) wilden de kinderen het liefst dat alles nog gewoon zo bleef als dat het was. Als dat dan niet met hun beide ouders kon, dan in elk geval naar dezelfde oma, dezelfde tante, en niet met nieuwe mensen erbij zodat het zoveel mogelijk bleef zoals 'normaal'.
Ja dat is heel herkenbaar inderdaad! Ik denk ook dat er minder beladen dagen te bedenken zijn waarop je alles samen kunt voegen.
Oh zeker, we hebben al wat leuks gepland in de kerstvakantie, niet persé strak aangesloten aan kerst, want allerlei omgangsregelingen, maar dat wel en oud en nieuw ook. Maar k denk ook dat hij het gevoel van "zij zijn daar lekker samen en wij zitten hier alleen en mogen niet komen" niet fijn vindt. Wat ik dan ook wel weer snap. Maar ik kan het ook niet voor iedereen oplossen (dat heb ik vaak genoeg gedaan)
WowAmigo schreef:Lijsken schreef:@TS: Ik denk dat het redelijk standaard is hoor. Juist met kerst spelen tradities natuurlijk een grote rol. Wij merkten hier ook dat veel dingen makkelijk mixten maar op 'traditiemomenten' (met kerst naar Oma, sinterklaasavond bij tante, eieren zoeken in de tuin met pasen) wilden de kinderen het liefst dat alles nog gewoon zo bleef als dat het was. Als dat dan niet met hun beide ouders kon, dan in elk geval naar dezelfde oma, dezelfde tante, en niet met nieuwe mensen erbij zodat het zoveel mogelijk bleef zoals 'normaal'.
Ja dat is heel herkenbaar inderdaad! Ik denk ook dat er minder beladen dagen te bedenken zijn waarop je alles samen kunt voegen.
Oh zeker, we hebben al wat leuks gepland in de kerstvakantie, niet persé strak aangesloten aan kerst, want allerlei omgangsregelingen, maar dat wel en oud en nieuw ook. Maar k denk ook dat hij het gevoel van "zij zijn daar lekker samen en wij zitten hier alleen en mogen niet komen" niet fijn vindt. Wat ik dan ook wel weer snap. Maar ik kan het ook niet voor iedereen oplossen (dat heb ik vaak genoeg gedaan)
Relaxed schreef:Ik zou voor dit jaar nog wel de wens van je eigen kinderen respecteren, het is voor hun al moeilijk genoeg geweest en best kans dat ze volgend jaar sowieso al meer hun eigen plan gaan trekken en het alweer minder een probleem is.
BigOne schreef:Op zondag met z’n zessen samen en de rest voor de eigen kant van de familie? Zo te lezen is de kerst viering bij jullie met de hele familie dus snap dat jouw kinderen geen zin hebben om bvb van hun neven en nichten ook nog allerlei vragen over je partner en zijn kids te beantwoorden.
En tip? Organiseer volgend jaar een familiedag en stel daar wel jouw vriend en z’n kids voor.
Winged schreef:Of nog iets breder trekken: kerst valt dit jaar heel gunstig. Op maandag en dinsdag. Daarmee heb je dus ook de dagen ervoor al 'vrij'. Misschien is dat een optie en iets minder 'beladen'.
Ik kan mij ook heel goed voorstellen dat je jouw kinderen hun wens accepteert en het bij de eigen familie laat. Zij hebben natuurlijk niet voor een nieuwe man + kinderen gekozen.
Schuur_ schreef:Dat is zijn probleem dan toch? Hij kan ook denken dat die lekker wat Quality time heeft met zijn eigen kinderen op een belangrijke feestdag. Jullie vieren oud en nieuw samen, doen dingen samen in de kerstvakantie... Laat jouw kinderen genieten van de situatie zoals zij het willen. Het is al zwaar genoeg voor ze. Respecteer hun wensen en laat je vriend maar even zijn eigen ding doen met zijn kinderen voor die ene dag.
pmarena schreef:Ik denk dat je er ook wel mee weg moet kunnen komen dat jouw kinderen in een leeftijdscategorie zitten dat ze niet per-sé meer dit soort dingen af willen lopen...? Ik bedoel wat moeten ze met zijn familie verder, het zijn geen gupjes van 5-10 meer....
Avalanche schreef:Is het een idee om bij elkaar te gaan zitten en een oplossing te zoeken die ergens in het midden ligt?