Nog meer offroaders hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nala

Nog meer offroaders hier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-23 01:13

Hi bokkers!

Ik vroeg me af of er onder de bokkers nog meer offroaders zitten? :D
Ik heb vorig jaar mijn droomauto gekocht: een suzuki jimny.

Zo kocht ik m…

Afbeelding

Al snel zat er een pushbar met breedstralers op :D

Afbeelding

Gevolgd door lampbeschermers voor de knipperlichten aan de zijkanten en de onderste achterlichten

Afbeelding

Afbeelding

En een paar leuke stickers :D

Afbeelding

Afbeelding

We gingen naar een jimny offroad event in Best waar hij met zijn 2wd zeker niet onderdeed voor zijn 4x4 collega’s

Afbeelding

En er daarna dan ook zo uitzag :') _/-\o_

Afbeelding

Gisteren hebben we er een hele dag aan geklust met upgrades zoals een snorkel, roofrack, 27mc bak en bodembeschermplaten/skidplates.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We wachten nu nog op deze lampbeschermers:

Afbeelding

Afbeelding

En vandaag kreeg hij zijn kerstlook aan <3 {:)

Afbeelding

Afbeelding

Supervixen

Re: Nog meer offroaders hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 09:12

Wat tof zeg!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 09:20

Gaaf :j

Ik wilde vroeger een Jimny, maar die waren onbetaalbaar, dus heb ik jaren lang in een Daihatsu Terios rondgereden. Ook een heerlijke auto! Die had wel 4x4 aandrijving, maar ik ben er nooit écht offroad mee gegaan, op de modderweggetjes naar de paardenwei na.
Jammer dat het ding zo veel zoop, maar verder echt een heerlijke bak.

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 13:58

Citaat:
Ik vroeg me af of er onder de bokkers nog meer offroaders zitten?

Ja!! Maar niet in NL, mag dat ook? :+
Wat een leuke Jimny zeg! Zo'n auto wilde ik vroeger ook, maar destijds voor de (toen) praktischere Corolla gegaan.

Inmiddels heb ik Moses the Mighty Prado :D
Een Toyota Prado uit 1997 die sinds begin 2018 in ons bezit is. Moses is een 4WD en heeft zijn zwemdiploma, dus we hebben er ook al diverse off-road trips mee gedaan. De meest uitdagende route was de Old Telegraph Track op Cape York in 2020.
Wij hebben Moses voorzien van een snorkel, spotlights, UHF radio en de treeplanken verwijderd. We hebben hem ook een paar jaar als tweezitter gebruikt, maar tegenwoordig zit de achterbank er weer in. Moses kwam met een daktent, superhandig! Inmiddels zit de daktent op een (offroad) trailer omdat we dat makkelijker vinden dan steeds de tent op en afzetten.

In actie op Cape York:
Afbeelding

Ritje over het strand op Stradbroke Island:
Afbeelding

Een paar flinke buien maakten deze rit een leuke uitdaging. Moses moest daarna in bad:
Afbeelding

En als laatste een persoonlijke favoriet omdat Birdsville al heel lang op mijn bucket list stond. Vorig jaar zijn we er dan eindelijk geweest. Uiteraard was Moses van de partij:
Afbeelding

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-23 14:10

Gaaf! Tuurlijk mag niet in NL ook haha.
Wij hadden ook een daktent op de suzuki grand vitara van mijn vriend, en ook wij hebben die op een offroad aanhanger gelegd omdat het lastig werd met steeds op en afbouwen :')

Afbeelding

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 14:49

Oooh super leuk!
Ik wil ook zo ontzettend graag een Jimny <3

Wil nog steeds een keertje crossen in NL. Rij nu een Kia Picanto dus eh .. :')

Ik heb in Zuid Afrika veel offroad gereden, voornamelijk met oude Toyota Hilux. Op het moment zelf wat piepen want niet jouw auto maar stiekem zo tof om te doen. Ook veel in een land cruiser, wat een beest is dat. Niet normaal te rijden ook.
Met diff-lock de heuvel af := voetjes in kleermakerszit want als je dan wat doet ben je eh, flink de banketstaaf.
Afbeelding

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 15:30

Wat leeeuk! *\%/*
Ik heb ook een Suzuki Jimny, genaamd Batsy :D Hij komt uit 1999 en we zijn er 2 zomers geleden mee wezen roadtrippen en dat ging perfect. (Als je de miniscule beweegruimte in de auto niet meetelt, al helemaal voor 2 mensen van 1,80m-2m :+ ) Van NL naar Zuid-Portugal en terug. Door bossen, de Pyreneeën, landbouwweggetjes met zieke afgronden, noem maar op. Alles ging top! Zo heerlijk als je ergens naar kan kijken en denken "daar wil ik naartoe" en dat je auto je daar kan brengen! Juist de snelweg is echt een ding, vooral zwaar bepakt en in de bergen :') Maargoed, al mijn auto's onthaasten mij en dat is juist iets wat ik nodig heb. Met een jimny ergens met haast naartoe gaan werkt niet :+
Helaas kan je in NL weinig off-roaden, maar als ecoloog vind ik dat maar goed ook met zoveel mensen op zo weinig natuur :P We doen dit wel, alleen waar dit mag en met respect voor de natuur en de wilde dieren :)

Wat leuk ook, ik was ook op die Jimny-dag! Ik heb je helemaal niet gezien, jammer! Hopelijk een volgende keer :D

Ik zal later ook foto's plaatsen, heb nu helaas geen tijd

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-23 15:50

Wat leuk WildDreams! We hebben ons wel braaf aan de “makkelijke” route gehouden, die vaak al moeilijk zat was.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 16:09

Ik had een nieuwe Jimny maar helaas is daar vorig jaar iemand achterop gereden en total loss. Jammer maar de vervanging is een Land Cruiser dus ik klaag niet.

Voordeel van de Land Cruiser is dat deze tweedehands is én intensief off road is gebruikt dus nu ben ik niet zo benauwd als ik in het bos of off road rij voor eventuele takken. Dat was met een gloednieuwe Jimny wel wat anders :Y)

Bijkomend voordeel van 4x4 als je op een event bent waar alles met de tractor los getrokken moet worden en jij gewoon kan instappen, auto in de D en gaan zonder te wachten.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-23 16:14

Oeh zuur Schuur! Ik had dit jaar ook een ongeluk: een scooterrijder die door rood tegen mijn spatbord reed _-:( gelukkig is het goed te repareren geweest.

Ik heb dus een 2wd ipv 4x4, maar hij trekt zich alsnog overal doorheen _O-

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 16:35

Ik kan me nog herinneren dat ik ooit in mijn Terios 's winters op de laatste vrije parkeerplaats ben gaan staan, waar ze alle sneeuw op een menshoge hoop hadden geveegd.. Vol naar die hoop in.. en toen ik later weg reed stond er een complete afdruk van mijn auto inclusief bullbar en lampen in de sneeuw :') Geen moment bang geweest dat ik er niet uit kwam haha. Dat ding baggerde overal overheen en doorheen.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-23 16:36

8nnemiek schreef:
Ik kan me nog herinneren dat ik ooit in mijn Terios 's winters op de laatste vrije parkeerplaats ben gaan staan, waar ze alle sneeuw op een menshoge hoop hadden geveegd.. Vol naar die hoop in.. en toen ik later weg reed stond er een complete afdruk van mijn auto inclusief bullbar en lampen in de sneeuw :') Geen moment bang geweest dat ik er niet uit kwam haha. Dat ding baggerde overal overheen en doorheen.

Geweldig! :') _/-\o_ Al zou ik wel bang zijn dat er iets staat ofzo

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 17:39

Nala schreef:
Oeh zuur Schuur! Ik had dit jaar ook een ongeluk: een scooterrijder die door rood tegen mijn spatbord reed _-:( gelukkig is het goed te repareren geweest.

Ik heb dus een 2wd ipv 4x4, maar hij trekt zich alsnog overal doorheen _O-

Haha ja ik weet nog een keer op een trainingskamp waar we echt door de bagger moesten na 2 dagen heen en weer rijden met meerdere wagens dat er 2 mannen tegen me zeiden 'hier is mijn nummer voor als we je moeten redden'. Ik ben vrolijk zwaaiend met mijn Jimny op de garagebandjes voorbij gereden. Die is zo licht, komt overal doorheen en zij moesten ploeteren met hun uitgebouwde wrangler en defender.

Nu met de Land Cruiser liggen er wel fikse banden onder.

Precies Annemiek, heerlijk is dat gevoel dat je er wel uit komt. Kan voor mij geen luxe-auto tegenop. Geef me maar modder en hobbels :D

Barramundi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 13:02

Grappig dat jullie hetzelfde gedaan hebben met de daktent Nala! Leuke auto ook, die Vitara. Mag die ook weleens mee offroad?

Gaaf dat safari voertuig Nyaleti! Reed je daar zelf mee?

Blij om te lezen dat ik niet de enige ben met een auto met een naam! :+
Herkenbaar WildDreams dat je niet zo hard gaat. Ik word met Moses ook vaak aan alle kanten ingehaald, maar zo rond de 95 kmh rijdt ie gewoon het fijnst.

Jaloers hoor Schuur! Hier staat een Land Cruiser ook hoog op de verlanglijst maar die zijn zo vreselijk duur dat dat nog wel even zal duren.

Hahaa 8nnemiek! Hilarish!

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-23 15:47

Jazeker mag die ook wel eens offroad! Maar (nog) niet zo extreem als de Nyny omdat de Vitara toch echt flink breder en lager is.

Ik rijd standaard rond de 80 omdat ik 3000 touren in de 5 wel genoeg vindt :+ dus ook hier grote vriendjes met de vrachtwagens en de rechterbaan _O-