Groot pakket versturen naar het buitenland?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Groot pakket versturen naar het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-23 09:09

Hoi,

Iemand uit Roemenië wil een zadel van mij overnemen. Nu moet ik dit zadel dus verzenden, maar hoe pak ik dit aan?

Kwa kilo's zijn er geen problemen maar mijn pakket word groter dan de maximale grote die op de site van bijvoorbeeld dhl word aangeboden.

Iemand ervaringen hier mee en hoe hebben jullie dit aangepakt? :)

Katja

Re: Groot pakket versturen naar het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 09:36

Geen tips voor verzenden maar zorg dat de betaling echt goed geregeld is voor je iets opstuurt. Er is nogal wat oplichting met spullen voor grotere bedragen uit die hoek.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 09:45

Bij mij gaan direct alarmbellen af. Als jurist ben ik meer dan eens geconfronteerd met mensen die op exact deze manier opgelicht zijn.
Wees alsjeblieft voorzichtig.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 10:08

Ik zou het niet vertrouwen.. wanneer de afmetingen niet passend zijn voor verzenden houdt het op toch?
Je kunt het zadel moeilijk in 4 delen zagen en opsturen.

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 10:09

Je verkoopt zeker aan Mirela Fenes? Die is bonafide hoor, daar heb ik al regelmatig een zadel aan verkocht, betaalt keurig vooraf aan de verzending. Ik gebruik zelf altijd DPD voor die verre zendingen, die hebben me nog nooit in de steek gelaten. Naar Roemenie duurt dat een dag of 4. Ze heeft wel een ingewikkeld adres dus dat is even puzzelen om het goed in te vullen, dus let daar op. Qua doos: gewoon zadel erin en dichttapen met ducttape is in principe voldoende. Edit: ik gebruik de mogelijkheid om extra te verzekeren, dat is iets duurder maar dat betaalt ze.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 10:16

Het kan best OK zijn.

Ik heb een aantal boomloze zadels in de US gekocht en ontvangen. Dat ging zoals dianaw33 beschrijft: na betaling ontving ik het zadel meestal in een grote doos met extra verpakkingsmateriaal erin tegen beschadigen en dicht geplakt met ducttape. De zadels waren van particulieren en stonden op EBay en werden verzonden via UPS.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 10:18

Tenzij het een western zadel is, is er geen reden waarom het paket te groot zou moeten zijn.
De dozen waarin zadels verstuurd worden door leveranciers passen binnen de maten van alle pakketdiensten.

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 10:20

Sizzle: DHL heeft inderdaad sinds enkele maanden alleen kleinere maten, de rest doet nog wel die grote. Ze moet gewoon even verder kijken dan DHL.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 10:22

dianaw33 schreef:
Sizzle: DHL heeft inderdaad sinds enkele maanden alleen kleinere maten, de rest doet nog wel die grote. Ze moet gewoon even verder kijken dan DHL.

Aha, dan inderdaad gewoon een andere dienst nemen.
De meeste zadels passen echter prima in 60x60x60

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 10:55

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-23 12:36

dianaw33 schreef:
Je verkoopt zeker aan Mirela Fenes? Die is bonafide hoor, daar heb ik al regelmatig een zadel aan verkocht, betaalt keurig vooraf aan de verzending. Ik gebruik zelf altijd DPD voor die verre zendingen, die hebben me nog nooit in de steek gelaten. Naar Roemenie duurt dat een dag of 4. Ze heeft wel een ingewikkeld adres dus dat is even puzzelen om het goed in te vullen, dus let daar op. Qua doos: gewoon zadel erin en dichttapen met ducttape is in principe voldoende. Edit: ik gebruik de mogelijkheid om extra te verzekeren, dat is iets duurder maar dat betaalt ze.

Klopt zij is het inderdaad. :)

Maar de afmetingen met dpd klopt ook niet..

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 12:38

Ik heb heel toevallig vorige ook een zadel aan haar verkocht. Vriendelijke mevrouw en betaald direct.

Ik heb hem wel met Dhl verzonden, zat net iets over de maten heen maar is zonder gedoe aangekomen. Verzenden was €33,50 incl. Verzekerd verzenden.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-23 12:53

Ik heb een paar zadels verkocht hier in Australie en heb ze verpakt in bubblewrap. Neemt minder ruimte in en hier betekend dat goedkoper voor verzenden. Post duurt hier lang, zeker als het naar een andere staat is en ze gaan niet altijd netjes om met je pakjes. Maar als je het goed verpakt is er geen probleem.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 07:46

Wat voor maat heb je nodig? Dat zoekt wat makkelijker

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-23 19:23

Het is gelukt met DHL, ben gewoon naar een DHL punt heen gegaan en ze zeiden verder niks over de maten. Heb het netjes verzekerd verzonden betaald en klaar. :)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-23 01:39

Wat een ellende, ik heb dit zadel heel zorgvuldig ingepakt en verzonden. Helaas heeft de koper het zadel nooit ontvangen....

Gelukkig heb ik het verzekerd verzonden dus ik hoop echt dat de koper haar geld netjes terug krijgt van de DHL, liever nog dat het zadel alsnog netjes aankomt.

Iemand die hier ervaringen heeft? Krijg je je geld terug of doet DHL snel moeilijk?

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 05:06

Weet je zeker dat hij niet nog onderweg is? En kan de post een onderzoek doen waar het is gebleven?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 08:27

Ligt het niet gewoon ergens in een pakhuis bij de grens?
Het is mij al vrij vaak gebeurd dat iets niet aankwam en dan hadden ze gewoon vergeten te zeggen dat er iets met de transport papieren niet klopte.
Wat zegt de tracker?

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 08:50

Naar Duitsland heeft bij mij al wel eens meer dan een week geduurd, dus ik sta er eigenlijk niet van te kijken als jouw pakket nog onderweg is.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 08:52

Ik heb een pakket met planten met DHL een keer naar Frankrijk gestuurd (niet verzekerd), dat zou maar een paar dagen duren. Heeft uiteindelijk 3 weken geduurd voor het aankwam. Hopelijk is dat bij jou ook het geval.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 09:37

Ik heb wel eens een zadel + toebehoren opgestuurd, ik weet niet meer exact naar waar dat was, maar ik ben gewoon de krantenwinkel binnengestapt en heb daar om hulp gevraagd. Ze hadden daar zelfs een doos die groot genoeg was, en een heleboel tape haha.

Was wel via Bpost (BE).

Verliep heel vlot en correct. Ook verzekerd, dat bleek achteraf gelukkig niet nodig te zijn, maar je wilt natuurlijk wel enige zekerheid.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 09:42

Ik ben wel benieuwd eigenlijk hoe ze met de verzekering omgaan als het gaat om de verzending van gebruikte artikelen. Er zit immers geen factuur bij oid. Ik heb wel eens gelezen dat dit (was bij PostNL) niet altijd goed uitpakt. Iemand ervaring mee?

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-23 10:08

Ik heb een duur zadel ooit naar Australië verkocht, die was vanaf Amsterdam op eens verdwenen... 3 weken niet te traceren. In die tijd was ik behoorlijk in de stress omdat ie via PayPal betaald was...
Op eens dook die volgens trace op in Adalaide, dag later in Melbourne en dan nog eens in een onbekende oord. .. dan weer weg.
Na 5 weken is die dan toch op plek van bestemming aangekomen .
Maar ook pakketten vanuit/ naar Duitsland of Belgie hebben soms al meer dan 14 dagen nodig gehadn.
Juist nu rond kerst