Knipperlicht relatie / meerdere keren terug bij ex - ervaringen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110693
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 08:01

Suzanne F. schreef:
Het is voor jou te hopen dat hij je nu echt niet meer terugwil. En daar ga je hem later dankbaar voor zijn.


Hier ben ik het helemaal mee eens.
Dat klinkt misschien heel hard, maar dit is echt de allerbeste uitkomst voor jou.

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 09:26

LaScar schreef:
Hij heeft me altijd doen geloven dat dit echt anders was met mij.

Hij weet donders goed wat hij heeft aan jou en hoe hij jou moet bespelen, anders kan je dat niet zo goed over laten komen. Zou daar heel erg de kriebels van krijgen, iemand die zo goed kan liegen en toneelspelen.

BeFunny

Berichten: 10537
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 09:29

LaScar schreef:
Hij heeft me altijd doen geloven dat dit echt anders was met mij.


En zo houd hij jou aan het lijntje.

Hij kan zijn goddelijke gang gaan als het uit is en weet dat jij toch op hem wacht.

Het is aan jou om dat "niet" meer te geloven.

Elisa2

Berichten: 37181
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 09:36

LaScar schreef:
pmarena schreef:
Nouja, TS geeft aan dat ze 2,5 jaar op een hele fijne manier samen waren voordat het de eerste keer uit ging. Dat zou best een gezonde relatie geweest kunnen zijn. Maar dat die jongen het daarna op zijn heupen kreeg omdat hij misschien nog niet klaar is om te settelen op een volwassen manier zeg maar?

Het kan best zijn dat het probleem simpelweg is dat hij steeds niks beters vond en daarom toch weer terug ging naar TS. En dat daar pas de relatie vervelend door is geworden. Was het na die 2,5 jaar voorgoed uitgegaan dan was het misschien wel een normale relatie geweest?


Ik denk dat je dit wel een beetje kan stellen ja. We hadden heus ook ruzies, en een relatie beginnen tijdens corona (met een schoonmoeder die vanwege gezondheid niks kon riskeren, waardoor hij al vroeg een hele tijd bij mij ‘woonde’) is ook een aparte start waardoor we volgens hem een verkeerd beeld van elkaar hebben gekregen. Ben ik het niet mee eens overigens, maar hij heeft wel duizend redenen gevonden waarom het niet ging werken natuurlijk.
Maargoed. Het was zeker heel lang echt goed, hij kon sorry zeggen na ruzies (beter dan ik), was écht gek op me en was niet bang om dat te laten merken aan alles en iedereen. En langzaam verviel hij in vervelende patronen en kon dat dus ook blijven doen omdat ik mijn grenzen bleef verleggen en hem niet kwijt wilde..


Ook dit is normaal, in de eerste verliefdheid die makkelijk twee jaar kan duren zie je vaak de beste versie van de ander. En daarna komen vervelende patronen om de hoek kijken..als die verliefdheid minder wordt.

Dat zeg ik even omdat het je eerste relatie is, dan kun je ook dit stuk hopelijk in de juiste context plaatsen.

Het lijkt er ook op dat zijn liefde bekoeld is en hij spanning zoekt bij andere meiden/ nieuwe contacten. (wat idd niet accetabel is als jullie afspraak monogamie is)
Het komt op mij over alsof hij wat "beters" zoekt waar hij op verliefd kan worden en weer die High's kan ervaren.

WowAmigo
Berichten: 4819
Geregistreerd: 22-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 09:38

Ik heb ook een vriendin die al jarenlang in mijn ogen in een vreselijke relatie zit, maar toch blijft omdat hij "de eerste 2 jaar echt heel lief voor haar was" en ze hoopt dat dat terugkomt. Gaat niet gebeuren, maar ze blijft en ze is blij met elke kruimel die ze van hem krijgt of die ze zelf interpreteert als "kijk eens, hij geeft om mij". Ik vind dat zo verdrietig, maar ze kan het alleen maar zelf veranderen. En dat wil ze niet, dus ze blijft...

Het is heel mooi om te ervaren dat de eerste 2,5 jaar zo fijn waren, maar misschien moet je dat maar koesteren als iets moois dat je hebt ervaren met hem, maar de situatie is gewoon anders nu.
Mijn huwelijk was in het begin ook leuk :+

Joltsje

Berichten: 9032
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Knipperlicht relatie / meerdere keren terug bij ex - ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 09:57

Hey TS,

als ik het topic zo lees heb je alweer wat stappen gezet. goed bezig!!!
je begon met het is allemaal vreselijk en waarom verlaat hij mij. ik wil hem terug en misschien komt hij straks ook wel terug, want dat doet hij meestal --> naar, het begin van de relatie was mooi, maar ik heb me over grenzen laten duwen. je weet inmiddels dat je hoofd en je hart op dit moment even niet op dezelfde lijn zitten. wat een mooie leering heb je hier al uit getrokken.

je hebt liefde ervaren (de eerste 2 jaar) en je hebt grenzen verlegd die je niet wilde. je hebt dus geleerd wat goed en wat niet goed voor je is. you go girl. het is prima om fouten te maken, het is prima om je nu mega rot te voelen, het is prima om liefdesverdriet te hebben. het mag allemaal. neem de tijd die je nodig hebt. kies voor jezelf en daarna komt er vast iemand in je leven die goed bij je past.

LaScar
Berichten: 282
Geregistreerd: 08-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-23 11:51

Aan de ene kant weet ik dat dat het beste zou zijn voor mij om er overheen te komen.
Aan de andere kant wil ik niet geloven dat hij mij bewust bespeelt, dingen zou zeggen alleen om mij aan het lijntje te houden, en alleen bij mij terugkwam omdat er niks beters te vinden was.. Ik geloof echt dat hij op die momenten meende dat hij een fout had gemaakt en het met mij niet wilde verpesten, maar dat hij niet kan vasthouden of genoegen kan nemen met iets stabiels en totaal in zijn hoofd gaat zitten totdat er geen andere uitweg meer lijkt. Hoe naar ook, ik zie hem wel als persoon die veel eigen struggles heeft en er niet goed mee omgaat, en niet als de slechterik die mij daadwerkelijk pijn wilde doen. Ookal ben ik er nu wel de dupe van. :(

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Knipperlicht relatie / meerdere keren terug bij ex - ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 11:58

Wat de waarheid ook is, er is niks mee om er vanuit te gaan dat hij je niet expres bespeelt.

Maar an sich maakt dat voor het effect niet uit. Of iemand je nou per ongeluk pijn doet of expres.... het effect is hetzelfde. Hij doet je pijn. Keer op keer.

Of hij nou onbewust zich niet helemaal wilt binden of onbewust: hij peert hem weer. En breekt wederom jouw hart. Al zou het volkomen per ongeluk gebeuren, de meeste mensen zoeken niet een levenspartner die steeds hun hart breekt.....

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 12:00

LaScar schreef:
Aan de ene kant weet ik dat dat het beste zou zijn voor mij om er overheen te komen.
Aan de andere kant wil ik niet geloven dat hij mij bewust bespeelt, dingen zou zeggen alleen om mij aan het lijntje te houden, en alleen bij mij terugkwam omdat er niks beters te vinden was.. Ik geloof echt dat hij op die momenten meende dat hij een fout had gemaakt en het met mij niet wilde verpesten, maar dat hij niet kan vasthouden of genoegen kan nemen met iets stabiels en totaal in zijn hoofd gaat zitten totdat er geen andere uitweg meer lijkt. Hoe naar ook, ik zie hem wel als persoon die veel eigen struggles heeft en er niet goed mee omgaat, en niet als de slechterik die mij daadwerkelijk pijn wilde doen. Ook al ben ik er nu wel de dupe van. :(
Het kan heel goed wat je hier zegt, maar als jij als persoon niet voldoende bent ben jij dan niet diegene die hem kan helpen. Dan denk ik dat het heel lang duurt voordat hij wel aan een serieuze relatie toe is als hij niet aan zichzelf gaat werken. Wellicht ziet hij het niet eens als een groot iets waar aan gewerkt moet worden.

Mjelleke
Berichten: 693
Geregistreerd: 07-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 14:16

LaScar schreef:
Ik geloof echt dat hij op die momenten meende dat hij een fout had gemaakt en het met mij niet wilde verpesten, maar dat hij niet kan vasthouden of genoegen kan nemen met iets stabiels en totaal in zijn hoofd gaat zitten totdat er geen andere uitweg meer lijkt. Hoe naar ook, ik zie hem wel als persoon die veel eigen struggles heeft en er niet goed mee omgaat, en niet als de slechterik die mij daadwerkelijk pijn wilde doen. Ookal ben ik er nu wel de dupe van. :(


Dit zou heel goed kunnen! Mijn vriend heeft ook de neiging om als hij niet lekker in zijn vel zit, mij van zich af te duwen (in zijn vorige relaties ging hij op die momenten ook wel eens vreemd; bij mij heeft hij dat nooit geflikt en zou ie ook niet moeten proberen). Ongezonde coping, maar inderdaad uit onmacht/onvermogen en niet vanuit een gedachte om mij (of mijn voorgangers) daarmee pijn te willen doen. Zonder er al te veel op in te gaan: er zaten duidelijke oorzaken achter, er is aan gewerkt, en het gaat nu heel veel beter.

Maar even hard gezegd: het is klote zwaar en als (ex-)vriendin help je hem er niet bij door het steeds voor hem op te vangen en hem ermee weg te laten komen. En je helpt jezelf er ook niet mee. Lees je eigen berichten in het topic nog een keertje terug, je beschrijft heel helder dat je er echt last van hebt. Dus zet jezelf op de eerste plaats, kies voor wat voor jóu goed is en probeer daar ook echt achter te gaan staan.

Elisa2

Berichten: 37181
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 14:19

LaScar schreef:
Aan de ene kant weet ik dat dat het beste zou zijn voor mij om er overheen te komen.
Aan de andere kant wil ik niet geloven dat hij mij bewust bespeelt, dingen zou zeggen alleen om mij aan het lijntje te houden, en alleen bij mij terugkwam omdat er niks beters te vinden was.. Ik geloof echt dat hij op die momenten meende dat hij een fout had gemaakt en het met mij niet wilde verpesten, maar dat hij niet kan vasthouden of genoegen kan nemen met iets stabiels en totaal in zijn hoofd gaat zitten totdat er geen andere uitweg meer lijkt. Hoe naar ook, ik zie hem wel als persoon die veel eigen struggles heeft en er niet goed mee omgaat, en niet als de slechterik die mij daadwerkelijk pijn wilde doen. Ookal ben ik er nu wel de dupe van. :(


Dat kan, maar mensen veranderen pas als het "moet" en het belangrijk genoeg voor ze is.

Dus zolang er geen reden voor hem is om zijn patronen te veranderen omdat je hem toch steeds terugneemt dan zal het gewoon niet veranderen. Hoef hij geen slecht persoon voor te zijn, zo werkt het gewoon.

LaScar
Berichten: 282
Geregistreerd: 08-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-23 17:38

Mjelleke schreef:
Dit zou heel goed kunnen! Mijn vriend heeft ook de neiging om als hij niet lekker in zijn vel zit, mij van zich af te duwen (in zijn vorige relaties ging hij op die momenten ook wel eens vreemd; bij mij heeft hij dat nooit geflikt en zou ie ook niet moeten proberen). Ongezonde coping, maar inderdaad uit onmacht/onvermogen en niet vanuit een gedachte om mij (of mijn voorgangers) daarmee pijn te willen doen. Zonder er al te veel op in te gaan: er zaten duidelijke oorzaken achter, er is aan gewerkt, en het gaat nu heel veel beter.

Maar even hard gezegd: het is klote zwaar en als (ex-)vriendin help je hem er niet bij door het steeds voor hem op te vangen en hem ermee weg te laten komen. En je helpt jezelf er ook niet mee. Lees je eigen berichten in het topic nog een keertje terug, je beschrijft heel helder dat je er echt last van hebt. Dus zet jezelf op de eerste plaats, kies voor wat voor jóu goed is en probeer daar ook echt achter te gaan staan.


Ja, dit herken ik ook wel.. Al heeft hij bij mij dus wel eens grenzen opgezocht wat betreft andere meiden (vreemdgaan niet, maar wel degelijk te ver gaan in contact hebben/afspreken met meiden die andere intenties hadden etc) waar hij zegt dat hij dat in voorgaande relaties niet heeft gedaan. Alsof het puur iets is wat aan mij of de relatie met mij zou liggen. Hij heeft ook wel eens gezegd dat hij die fouten niet wil maken, maar sinds dat dat is gebeurd die deur wel open is gaan staan en dat als hij het met mij afsluit, hij die versie van zichzelf ook afsluit. Wat ik nogal kort door de bocht vind voor iemand die er eerder alles aan wilde doen om die fouten niet meer te maken. Maar ik heb het helaas ook aan mezelf te verwijten dat ik hem bleef vergeven.

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 17:39

Meid, echt, stop met jezelf de schuld te geven. Dat is echt niet helpend, en ook niet terecht. Ja, je kunt hiervan leren, maar je hebt het niet fout gedaan. Hij is over jouw grenzen gegaan en heeft misbruik gemaakt van jouw liefde, daar kun jij niks aan doen. Behalve dus lering uit trekken en opmerken dat hij te ver is gegaan.

LaScar
Berichten: 282
Geregistreerd: 08-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-23 17:40

Elisa2 schreef:
Dat kan, maar mensen veranderen pas als het "moet" en het belangrijk genoeg voor ze is.

Dus zolang er geen reden voor hem is om zijn patronen te veranderen omdat je hem toch steeds terugneemt dan zal het gewoon niet veranderen. Hoef hij geen slecht persoon voor te zijn, zo werkt het gewoon.


Wat je zegt klopt helemaal, en even was die reden er omdat hij inzag dat vorige keer ‘de laatste kans’ met mij was, en dat in hem alleen dan terug ging nemen. Helaas was opgeven uiteindelijk toch makkelijker..

LaScar
Berichten: 282
Geregistreerd: 08-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-23 17:49

Earth schreef:
Meid, echt, stop met jezelf de schuld te geven. Dat is echt niet helpend, en ook niet terecht. Ja, je kunt hiervan leren, maar je hebt het niet fout gedaan. Hij is over jouw grenzen gegaan en heeft misbruik gemaakt van jouw liefde, daar kun jij niks aan doen. Behalve dus lering uit trekken en opmerken dat hij te ver is gegaan.


Dat is waar, hij heeft me richting het einde gewoon heel erg het gevoel gegeven dat hij er wel voor gevochten heeft en probeerde te veranderen, en ik dat niet heb gedaan en hem niet gelukkig kon maken (wat ik ook niet mijn taak vind). Dat alles wat hij graag anders wilde zien, niet kon, en dat het te laat was als ik wel nog iets zou veranderen (waarvoor hij overigens ook geen concrete voorbeelden kon geven, anders dan dat we als personen erg verschilden. Het ging allemaal over geen goede match als partners zijn).
En ik heb het opgegeven om te begrijpen, maar elke keer schiet er weer iets door zijn hoofd wat zegt dat wij niet gaan werken. En nu zijn we uit elkaar en heb ik een soort ‘toegegeven’ dat ik inderdaad veel moest veranderen, want in mijn wanhoop probeerde ik van alles te beloven wat ik anders/beter zou doen, maar dat was allemaal te laat. Ik had mezelf daar echt boven moeten zetten.

BeFunny

Berichten: 10537
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 18:07

Maar eerder schreef je dat je niet weet of hij het bewust doet.

Maar hij zegt dus heel hard dat hij in voorgaande relaties geen andere vrouwen opzocht. Denk je dat iemand die zijn vriendin niet wil kwetsen zulke dingen zegt?
En begrijp ik het goed heeft hij ook gezegd dat jij zou moeten veranderen?

Want in dat geval is er voor mij geen vraagteken bij of hij een narcist is. Voor een narcist moet de ander altijd veranderen (ik heb twee narcisten direct in mijn omgeving) en die veranderen nooit en de persoon die daarmee een relatie heeft zal nooit echt gelukkig zijn in de relatie want die Narcist denkt alleen aan zichzelf.

En jij bent nog steeds excuses voor hem aan het maken en spreekt nog steeds in termen als "hij gaf mij niet genoeg tijd" ipv Ik kon het niet aan om hem te laten gaan. Alsof hij jou beheerst ;)

Suzanne F.

Berichten: 49223
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 18:20

LaScar schreef:
en heb ik een soort ‘toegegeven’ dat ik inderdaad veel moest veranderen, want in mijn wanhoop probeerde ik van alles te beloven wat ik anders/beter zou doen, maar dat was allemaal te laat. Ik had mezelf daar echt boven moeten zetten.


Ach lieverd toch. Je hoeft helemaal niet veranderen. Je hoeft niks anders of beter te doen. Je moet zijn wie jij wil zijn en niet wat hij wil dat je bent.

LaScar
Berichten: 282
Geregistreerd: 08-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-23 18:25

BeFunny schreef:
Maar eerder schreef je dat je niet weet of hij het bewust doet.

Maar hij zegt dus heel hard dat hij in voorgaande relaties geen andere vrouwen opzocht. Denk je dat iemand die zijn vriendin niet wil kwetsen zulke dingen zegt?
En begrijp ik het goed heeft hij ook gezegd dat jij zou moeten veranderen?

Want in dat geval is er voor mij geen vraagteken bij of hij een narcist is. Voor een narcist moet de ander altijd veranderen (ik heb twee narcisten direct in mijn omgeving) en die veranderen nooit en de persoon die daarmee een relatie heeft zal nooit echt gelukkig zijn in de relatie want die Narcist denkt alleen aan zichzelf.

En jij bent nog steeds excuses voor hem aan het maken en spreekt nog steeds in termen als "hij gaf mij niet genoeg tijd" ipv Ik kon het niet aan om hem te laten gaan. Alsof hij jou beheerst ;)


Hij heeft niet direct gezegd dat ik zou moeten veranderen, maar wel dat hij zo zijn best heeft gedaan om te veranderen en dingen te verbeteren, en ik in zijn ogen niet. Zijn psycholoog vroeg aan hem of hij mij zou kunnen accepteren als er nu helemaal niks meer zou veranderen, en zijn antwoord was nee.. Op dat moment voelde dat echt als een klap in mijn gezicht, want ik heb mijn alles in die relatie gegooid (en was heus niet perfect) maar mijn ‘tekortkomingen’ wegen echt niet op tegen de fouten die hij maakte waarvoor ik hem steeds vergaf. En toch is hij degene die eruit stapte, en niet ik. Maar alles, echt alles is negatief wanneer hij weer in dit patroon vervalt van afstand nemen en eruit willen stappen, dus echt niks wat hij zegt of denkt is nog positief.
En ik wil hem zelf niet meteen labellen als narcist, maar hij heeft absoluut egoïstische trekken en houdt in zulke gevallen/situaties alleen rekening met zichzelf.

LaScar
Berichten: 282
Geregistreerd: 08-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-23 18:26

Suzanne F. schreef:
LaScar schreef:
en heb ik een soort ‘toegegeven’ dat ik inderdaad veel moest veranderen, want in mijn wanhoop probeerde ik van alles te beloven wat ik anders/beter zou doen, maar dat was allemaal te laat. Ik had mezelf daar echt boven moeten zetten.


Ach lieverd toch. Je hoeft helemaal niet veranderen. Je hoeft niks anders of beter te doen. Je moet zijn wie jij wil zijn en niet wat hij wil dat je bent.


Ja, dat zie ik zelf ook in nu gelukkig, maar dat hij nu dat beeld van mij heeft terwijl hij mij op handen droeg en vond dat ik zo goed voor hem was, is gewoon niet te rijmen met elkaar..

BeFunny

Berichten: 10537
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 18:32

Dan heeft hij dat wel letterlijk gezegd. Hij accepteerde jou niet als jij niet veranderd ;)

Maar wat vind de psycholoog van de situatie?

WowAmigo
Berichten: 4819
Geregistreerd: 22-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 18:33

Maar dat hij dat beeld van jou heeft zegt niks over jou he :knuffel:

Je bent precies goed zoals je bent, alleen hij ziet het op zijn manier. En daar verander je niks aan, hoe graag je dat ook wilt -O-

Ga jezelf niet aanpassen aan iemand omdat je aan zijn verwachtingen wilt voldoen, kijk naar jezelf, wat wil jij. wie wil je zijn. Er is echt iemand die jou waardeert om al je mooie en misschien ook minder mooie kanten. Die heeft iedereen...

BeFunny

Berichten: 10537
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 18:36

LaScar schreef:
Ja, dat zie ik zelf ook in nu gelukkig, maar dat hij nu dat beeld van mij heeft terwijl hij mij op handen droeg en vond dat ik zo goed voor hem was, is gewoon niet te rijmen met elkaar..


Maar dat moet je nou juist loslaten.

Wat hij voor beeld heeft doet er niet toe. Wat jij ook doet zal nooit goed genoeg zijn.

Wat er wel toe doet is dat jij hebt geprobeerd er wat van te maken dus je kunt terug kijken op iets wat jij Iig wel goed hebt gedaan :j

LaScar
Berichten: 282
Geregistreerd: 08-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-23 18:38

BeFunny schreef:
Dan heeft hij dat wel letterlijk gezegd. Hij accepteerde jou niet als jij niet veranderd ;)

Maar wat vind de psycholoog van de situatie?


Ik ben 1x mee geweest recent, toen hij eigenlijk al had besloten dat het niet echt meer ging werken. Ik kon die man niet echt peilen en hij had ook niet heel veel inbreng behalve wat vragen aan ons beiden hoe we bepaalde dingen vonden of zagen, maar je kon wel merken dat het geen relatie therapeut was. Wat hij verder vindt van hoe hij ermee omgaat weet ik totaal niet, ik krijg in ieder geval niet de indruk dat hij zich er heel bewust van wordt hoe schadelijk sommige patronen van hem zijn

anjali
Berichten: 15090
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Knipperlicht relatie / meerdere keren terug bij ex - ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 18:49

Ts, dit is niet de bedoeling van een relatie. Er is echt beter voor jou. Je hebt hiervan geleerd, maar voornamelijk dan hoe het NIET moet. Next!!!

Goof

Berichten: 28796
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 18:56

LaScar schreef:
BeFunny schreef:
Dan heeft hij dat wel letterlijk gezegd. Hij accepteerde jou niet als jij niet veranderd ;)

Maar wat vind de psycholoog van de situatie?


Ik ben 1x mee geweest recent, toen hij eigenlijk al had besloten dat het niet echt meer ging werken. Ik kon die man niet echt peilen en hij had ook niet heel veel inbreng behalve wat vragen aan ons beiden hoe we bepaalde dingen vonden of zagen, maar je kon wel merken dat het geen relatie therapeut was. Wat hij verder vindt van hoe hij ermee omgaat weet ik totaal niet, ik krijg in ieder geval niet de indruk dat hij zich er heel bewust van wordt hoe schadelijk sommige patronen van hem zijn


Ik word best een beetje moe van dit topic.
Er zijn inmiddels allerlei analyses op die jongen losgelaten, hij wordt uitgebreid besproken hier en is nog net niet gediagnosticeerd met narcisme.

Weet je, soms eerkt een relatie gewoon niet. Punt.
Er hoeft niets geanalyseerd te worden.
Acceptatie is het sleutelwoord. Dit was hem (helaas) niet. Zoals Anjali zegt:'next...'.