Knipperlicht relatie / meerdere keren terug bij ex - ervaringen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LaScar
Berichten: 282
Geregistreerd: 08-05-14

Knipperlicht relatie / meerdere keren terug bij ex - ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-23 13:52

Na meerdere keren mijn hart gelucht te hebben in een ander break-up topic, wilde ik toch zelf een topic starten.
Om een heeeel lang verhaal heel kort te houden: mijn (nu weer ex-) vriend heeft in totaal 4x onze relatie verbroken, steeds voorafgegaan door een periode waarin hij gaat malen, afstand neemt en voor zichzelf besluit dat het niet meer werkt, en hij er klaar mee is. De vorige 3x is hij steeds na een periode van max 3 weken geen contact met hangende pootjes teruggekomen, en heb ik hem vertrouwd en hem opnieuw de kans gegeven. Dan ging het weer een hele tijd goed, maar nu is het de 4e keer dat ik liefdesverdriet heb om dezelfde jongen. Inmiddels zouden we bijna 4 jaar een relatie hebben als je de break ups niet mee zou tellen. Er zit heel veel liefde tussen ons, dat is nooit verdwenen, maar elke keer vervallen we in hetzelfde patroon.

Over mijn persoonlijke situatie wil ik nu niet heel uitgebreid zijn, want dan kan ik een heel boekwerk typen.
Ik vroeg me vooral af: Wie heeft er ook ervaringen met dit soort relaties? Zijn er mensen die ook meerdere keren uit elkaar zijn geweest en weer terug zijn gegaan? En zijn er relaties waarbij dat is gebeurd en het nu wél goed gaat? Ik hoor graag jullie verhalen.

laura1987

Berichten: 7131
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Re: Knipperlicht relatie / meerdere keren terug bij ex - ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 13:54

Mijn vraag is vooral, heb je er zelf nog wel vertrouwen in? Ik zou constant bang zijn dat hij het weer uit maakt omdat hij het niet meer ziet zitten.

LaScar
Berichten: 282
Geregistreerd: 08-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-23 13:58

laura1987 schreef:
Mijn vraag is vooral, heb je er zelf nog wel vertrouwen in? Ik zou constant bang zijn dat hij het weer uit maakt omdat hij het niet meer ziet zitten.


Hier ben ik vooral als het weer bergafwaarts leek te gaan vaak bang voor geweest, maar de laatste keer heeft hij me verzekerd dat hij dit niet meer als optie ziet, maar écht is wat hij wil. Ik twijfelde enorm maar wilde hem ook heel graag terug. Hij liep zelfs bij een psycholoog om inzicht te krijgen in waarom hij dingen doet zoals hij doet, dus ik kreeg echt het idee dat hij het deze keer anders wilde doen. En toch is het nu precies weer dezelfde situatie..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 13:59

Nav mijn recente breakup heb ik het boek Liefdesbang gelezen, zeer verhelderend en een echte eye-opener. Wellicht geeft jou dit ook inzichten, klinkt namelijk als een gevalletje bindings- en verlatingsangst.

Amado7

Berichten: 10731
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 14:01

Kan je je volledig geven, als hij opnieuw bij je terugkomt met de gedachten dat hij misschien weer bij je weggaat? Kan je dan een echte verbindende relatie hebben?

Sterkte, het zal moeilijk zijn! Ik kan makkelijk adviseren dat je die beste vent nooit meer moet terugnemen, dat gaat je een hoop liefdesverdriet en kwetsende dingen schelen. Maar dat is makkelijk gezegd. Een tip zou daarom zijn als jullie beide echt heel graag verder willen, om dan te praten met een professional waarin jullie de oude patronen waarin jullie terugvallen kunnen tackelen.

Elisa2

Berichten: 37191
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 14:09

LaScar schreef:
Na meerdere keren mijn hart gelucht te hebben in een ander break-up topic, wilde ik toch zelf een topic starten.
Om een heeeel lang verhaal heel kort te houden: mijn (nu weer ex-) vriend heeft in totaal 4x onze relatie verbroken, steeds voorafgegaan door een periode waarin hij gaat malen, afstand neemt en voor zichzelf besluit dat het niet meer werkt, en hij er klaar mee is. De vorige 3x is hij steeds na een periode van max 3 weken geen contact met hangende pootjes teruggekomen, en heb ik hem vertrouwd en hem opnieuw de kans gegeven. Dan ging het weer een hele tijd goed, maar nu is het de 4e keer dat ik liefdesverdriet heb om dezelfde jongen. Inmiddels zouden we bijna 4 jaar een relatie hebben als je de break ups niet mee zou tellen. Er zit heel veel liefde tussen ons, dat is nooit verdwenen, maar elke keer vervallen we in hetzelfde patroon.

Over mijn persoonlijke situatie wil ik nu niet heel uitgebreid zijn, want dan kan ik een heel boekwerk typen.
Ik vroeg me vooral af: Wie heeft er ook ervaringen met dit soort relaties? Zijn er mensen die ook meerdere keren uit elkaar zijn geweest en weer terug zijn gegaan? En zijn er relaties waarbij dat is gebeurd en het nu wél goed gaat? Ik hoor graag jullie verhalen.


Dit gaat alleen maar werken als hij aan zichzelf gaat werken dmv therapie e.d.
Het zou me niet verbazen als bindingsangst hier aan ten grondslag ligt.

En voor jezelf, wat doet het met jou? Hoe ben jij er onder? Kun je het loslaten zonder dat het je de hele tijd pijn doet? Of krijg je er zelf hechtingsproblemen door.

Relatietherapie zou eventueel ook een oplossing kunnen zijn, maar niet zonder dat hij ook echt afzondelijk aan zichzelf werkt.

LaScar
Berichten: 282
Geregistreerd: 08-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-23 14:43

Elisa2 schreef:
LaScar schreef:
Na meerdere keren mijn hart gelucht te hebben in een ander break-up topic, wilde ik toch zelf een topic starten.
Om een heeeel lang verhaal heel kort te houden: mijn (nu weer ex-) vriend heeft in totaal 4x onze relatie verbroken, steeds voorafgegaan door een periode waarin hij gaat malen, afstand neemt en voor zichzelf besluit dat het niet meer werkt, en hij er klaar mee is. De vorige 3x is hij steeds na een periode van max 3 weken geen contact met hangende pootjes teruggekomen, en heb ik hem vertrouwd en hem opnieuw de kans gegeven. Dan ging het weer een hele tijd goed, maar nu is het de 4e keer dat ik liefdesverdriet heb om dezelfde jongen. Inmiddels zouden we bijna 4 jaar een relatie hebben als je de break ups niet mee zou tellen. Er zit heel veel liefde tussen ons, dat is nooit verdwenen, maar elke keer vervallen we in hetzelfde patroon.

Over mijn persoonlijke situatie wil ik nu niet heel uitgebreid zijn, want dan kan ik een heel boekwerk typen.
Ik vroeg me vooral af: Wie heeft er ook ervaringen met dit soort relaties? Zijn er mensen die ook meerdere keren uit elkaar zijn geweest en weer terug zijn gegaan? En zijn er relaties waarbij dat is gebeurd en het nu wél goed gaat? Ik hoor graag jullie verhalen.


Dit gaat alleen maar werken als hij aan zichzelf gaat werken dmv therapie e.d.
Het zou me niet verbazen als bindingsangst hier aan ten grondslag ligt.

En voor jezelf, wat doet het met jou? Hoe ben jij er onder? Kun je het loslaten zonder dat het je de hele tijd pijn doet? Of krijg je er zelf hechtingsproblemen door.

Relatietherapie zou eventueel ook een oplossing kunnen zijn, maar niet zonder dat hij ook echt afzondelijk aan zichzelf werkt.


Hij loopt dus sinds het voorjaar bij een psycholoog, wat voor mij echt aangaf dat hij dingen anders wilde doen, maar nu is het enige verschil dat hij vindt dat alles nu meer doordacht is. Relatietherapie heb ik geopperd toen hij het uit wilde maken, hij zou hier over nadenken en het bespreken met zijn psycholoog, maar gelijk na dat gesprek belde hij om te zeggen dat hij het niet wil en was het dus klaar. Hij was al te ver heen met zijn beslissing. Ik wil elke keer opnieuw alles eraan doen en hij ziet het licht niet meer

Met mij doet dit heel veel, ik heb constant zoveel pijn en verdriet, vooral de tijd dat ik merk dat het weer bergafwaarts gaat maakt me heel onzeker. Ik weet dat dit niet gezond voor mij is, maar eruit stappen kan ik zelf om een of andere reden niet.

Wel denk ik nu dus weer dat het de laatste keer is, omdat hij zo overtuigd is dat hij het niet meer wil, maar mijn hoop blijft en dat is vreselijk verwarrend.

LaScar
Berichten: 282
Geregistreerd: 08-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-23 14:44

Relaxed schreef:
Nav mijn recente breakup heb ik het boek Liefdesbang gelezen, zeer verhelderend en een echte eye-opener. Wellicht geeft jou dit ook inzichten, klinkt namelijk als een gevalletje bindings- en verlatingsangst.


Goede tip, dankjewel! Dat idee had ik vanaf de eerste keer ook al..

LaScar
Berichten: 282
Geregistreerd: 08-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-23 14:47

Amado7 schreef:
Kan je je volledig geven, als hij opnieuw bij je terugkomt met de gedachten dat hij misschien weer bij je weggaat? Kan je dan een echte verbindende relatie hebben?

Sterkte, het zal moeilijk zijn! Ik kan makkelijk adviseren dat je die beste vent nooit meer moet terugnemen, dat gaat je een hoop liefdesverdriet en kwetsende dingen schelen. Maar dat is makkelijk gezegd. Een tip zou daarom zijn als jullie beide echt heel graag verder willen, om dan te praten met een professional waarin jullie de oude patronen waarin jullie terugvallen kunnen tackelen.


Dankjewel, het is idd voor mij ook wel duidelijk dat dit niet goed is en ik er beter zelf uit kan stappen, maar dat lukt me gewoon nog niet.. En daarbij denk ik ook elke keer dat dit de laatste keer was, nu ook, hij is zo overtuigd dat hij niet meer wil.. Maar door ons verleden weet ik ook dat dat niks zegt over de toekomst. Super verwarrend.

Suzanne F.

Berichten: 49225
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 14:49

Jij verdient meer dan dit. Je bent geen speelgoed. Jouw emoties en gevoelens zijn geen speelgoed. Op deze manier word je continue heen en weer geslingerd en heel onzeker gemaakt.
Hierin moet je echt voor jezelf kiezen hoor. Je bent beter dan dit. Je bent beter dan weggegooid te worden als hij het weer eens niet meer ziet zitten. Kies voor jezelf hierin. En vind jezelf ook genoeg waard om je dit niet steeds te laten gebeuren.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41596
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Knipperlicht relatie / meerdere keren terug bij ex - ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 14:56

Ik denk dat je dit echt bij jezelf moet zoeken. Waarom kom je steeds bij hem terug? Een tweede keer, a la. Maar 4x?

Dat is echt niet gezond.

Duhelo

Berichten: 28553
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 14:58

1 woord:
Run

4 keer uit elkaar in 4 jaar tijd is écht niet gezond. Je gaat constant in de onzekerheid zitten wanneer hij opnieuw zal draaien en weglopen. Iemand die problemen aangaat door weg te lopen zal je nooit zekerheid van krijgen.

Dit ligt bij hem, en moet die zelf oplossen. Jij moet kiezen voor jezelf, die jongen laten voor wat het is en verder gaan.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 15:03

Zonder achtergrond is het heel moeilijk te adviseren. De knipperlicht relaties die ik om me heen heb gezien zijn uiteindelijk allemaal gestrand.

Mocht je het echt graag willen, dan zou ik gezamenlijk contact op te nemen met een EFT therapeut (relatie therapeut) . Om te achterhalen of er nog een basis is om weer iets te beginnen. Zonder hulp hierin is het kansloos

WowAmigo
Berichten: 4819
Geregistreerd: 22-07-05

Re: Knipperlicht relatie / meerdere keren terug bij ex - ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 15:20

En soms is er wel liefde tussen 2 mensen, maar soms is dat ook niet genoeg he...

Het lijkt mij heel erg moeilijk om nog zorgeloos in zo'n relatie te zijn. En dan kan je elkaar misschien maar beter in liefde laten gaan.

Maar om op je vraag terug te komen, nee, ik heb er geen ervaring mee, dus daar kan ik je niet in adviseren. Wel sterkte, het lijkt me niet makkelijk als je wel van iemand houdt en het zo wisselend is...

Elisa2

Berichten: 37191
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 15:25

LaScar schreef:
Elisa2 schreef:

Dit gaat alleen maar werken als hij aan zichzelf gaat werken dmv therapie e.d.
Het zou me niet verbazen als bindingsangst hier aan ten grondslag ligt.

En voor jezelf, wat doet het met jou? Hoe ben jij er onder? Kun je het loslaten zonder dat het je de hele tijd pijn doet? Of krijg je er zelf hechtingsproblemen door.

Relatietherapie zou eventueel ook een oplossing kunnen zijn, maar niet zonder dat hij ook echt afzondelijk aan zichzelf werkt.


Hij loopt dus sinds het voorjaar bij een psycholoog, wat voor mij echt aangaf dat hij dingen anders wilde doen, maar nu is het enige verschil dat hij vindt dat alles nu meer doordacht is. Relatietherapie heb ik geopperd toen hij het uit wilde maken, hij zou hier over nadenken en het bespreken met zijn psycholoog, maar gelijk na dat gesprek belde hij om te zeggen dat hij het niet wil en was het dus klaar. Hij was al te ver heen met zijn beslissing. Ik wil elke keer opnieuw alles eraan doen en hij ziet het licht niet meer

Met mij doet dit heel veel, ik heb constant zoveel pijn en verdriet, vooral de tijd dat ik merk dat het weer bergafwaarts gaat maakt me heel onzeker. Ik weet dat dit niet gezond voor mij is, maar eruit stappen kan ik zelf om een of andere reden niet.

Wel denk ik nu dus weer dat het de laatste keer is, omdat hij zo overtuigd is dat hij het niet meer wil, maar mijn hoop blijft en dat is vreselijk verwarrend.


Er uit stappen is moeilijk omdat juist toxische relaties verslavend zijn. Is puur biochemisch:

https://www.inspirerendleven.nl/waarom- ... eeindigen/

Staat uitgelegd in deze link, waarmee ik niet zeg dat je partner een narcist is. Wil alleen even aangeven wat toxische relaties kunnen doen. (en die zijn er in allerlei vormen en maten helaas)

Hij wil er niet alles aan doen, niet in relatietherapie. Daarmee geeft hij eigenlijk al aan dat hij er niet aan wil werken en jouw gevoelens niet belangrijk zijn.

Dus je kan het nog een keer voorstellen, op een goed moment..en uitleggen wat het met jou doet en ook zeggen dat je anders de banden moet verbreken omdat dit vernietigend is voor jou.

Hij is niet manisch-deppresief ofzoiets?

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 15:37

Ik heb in een toxische relatie gezeten en weet hoe moeilijk het is om iemand los te laten waar je gek op bent. Maar je moet jezelf eerlijk de vraag stellen: ben je gelukkig op deze manier? Kun je je partner blind vertrouwen? Hij heeft je al meerdere keren in de steek gelaten immers. Dat moet toch invloed hebben op je mentaal lijkt me?

Dat je iemand een 2e kans geeft snap ik heel goed. Alleen jouw ex/vriend heeft al 3 kansen gehad. En keer op keer breekt hij je hart. Ik zou denk ik na 2x zoiets hebben van ik houd van je, maar iedere keer die pijn dat is het me niet waard. Van een afstandje oordelen is makkelijk. Maar soms moet je zelf ook wat afstand nemen om een beter beeld van je situatie te krijgen. Als ik iets geleerd heb dan is het kijken naar daden van iemand. Hij kan zeggen dat hij alles doet om het te laten werken, maar laten zijn daden dat ook echt zien?

Mss kun je eens op papier zetten wat positief en negatief is aan de relatie. Levert al die onzekerheid en verdriet genoeg op om door te gaan? Of kun je uiteindelijk meer rust en geluk vinden als je beide je eigen weg gaat?

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 15:51

WowAmigo schreef:
En soms is er wel liefde tussen 2 mensen, maar soms is dat ook niet genoeg he...

Het lijkt mij heel erg moeilijk om nog zorgeloos in zo'n relatie te zijn. En dan kan je elkaar misschien maar beter in liefde laten gaan.

Maar om op je vraag terug te komen, nee, ik heb er geen ervaring mee, dus daar kan ik je niet in adviseren. Wel sterkte, het lijkt me niet makkelijk als je wel van iemand houdt en het zo wisselend is...


Nou dit dus. Ik heb zelf niet in zo'n relatie gezeten maar goede vrienden van mij hebben jaren zo'n relatie gehad, en wij zagen het vanaf de zijlijn gebeuren. Zij waren gemaakt voor elkaar, ze pasten zo goed bij elkaar en ze hielden onwijs veel van elkaar. Maar... De goede voorwaardes voor een relatie, eerlijkheid, vertrouwen, goede communicatie en rust waren er niet. En daardoor werd bij hen de relatie heel toxic. Ze haalden het slechtste in elkaar naar boven.
Uiteindelijk heeft mijn vriendin voor zichzelf gekozen, al was dat echt onwijs moeilijk. Het heeft voor beiden echt heel lang geduurd voordat ze echt los konden laten. Maar het is het moeilijkste en tegelijkertijd het beste wat ze beiden ooit hebben gedaan. Mijn vriendin is nu oprecht weer gelukkig in een gezonde relatie.

_lautje_

Berichten: 9257
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Knipperlicht relatie / meerdere keren terug bij ex - ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 16:32

Hoe zie jij je toekomst met deze man?
Wil je kinderen?
Wat doe je als je zwanger bent en hij gaat weg. Of als er een baby is die veel huilt en hij gaat weg?
Durf je er op te vertrouwen dat hij dan wel blijft?

Lukasje
Berichten: 11261
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 16:55

Het meeste van wat ik wil zeggen is hierboven al neergeschreven.

Wat ik zelf zou doen? Er een punt achter zetten. Je hebt het genoeg kansen gegeven. Op deze manier ga je nooit wat kunnen opbouwen, nooit voluit kunnen vertrouwen, nooit toekomstplannen kunnen maken. Geen enkele relatie biedt garanties maar dit is echt leven met de handrem op en dat moet je niet willen.

Sterkte in je beslissing!

Goof

Berichten: 28796
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Knipperlicht relatie / meerdere keren terug bij ex - ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 17:04

TS, gun je jezelf geen geluk, geen groei, geen stabiliteit? Geen zekerheid?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 17:04

_lautje_ schreef:
Hoe zie jij je toekomst met deze man?
Wil je kinderen?
Wat doe je als je zwanger bent en hij gaat weg. Of als er een baby is die veel huilt en hij gaat weg?
Durf je er op te vertrouwen dat hij dan wel blijft?


Dit zijn echt hele goede vragen.. :j

Dieuwke_
Berichten: 4543
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 17:06

Wat een lastige situatie zeg. Heb je zelf ook hulp gezocht bij een therapeut? Misschien kan je daar handvaten krijgen hoe hier mee om te gaan. Want je verdient beter dan dit :(:)

WowAmigo
Berichten: 4819
Geregistreerd: 22-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 17:14

LaScar schreef:
Wel denk ik nu dus weer dat het de laatste keer is, omdat hij zo overtuigd is dat hij het niet meer wil, maar mijn hoop blijft en dat is vreselijk verwarrend.


Je blijft nu ook afwachten op wat hij gaat doen. Probeer het bij jezelf te houden. Wat wil jij?
En is dat wat hij je biedt?

Soms kan het ook zo zijn dat juist het "drama" je ook bindt, wat Elisa2 ook aanhaalde. Dat heb ik zelf wel meegemaakt namelijk, een relatie met een narcist en niemand begreep waarom ik bleef, maar doordat het een soort van verslavend is idd heeft het lang geduurd. Je hoopt steeds dat het beter wordt en blijft, maar dat deed het nooit. En dan begint het weer opnieuw.

VanHuisUit

Berichten: 6681
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 17:27

Citaat:
En soms is er wel liefde tussen 2 mensen, maar soms is dat ook niet genoeg he...


Dat dus.

Misschien is dat wat jullie hebben een knipperlicht relatie het maximaal haalbare... de vraag is vooral of je dat wilt, of je toch altijd meer blijft verwachten. Wat als je het accepteert omdat je veel van hem / omdat jullie veel van elkaar houden?
Met acceptatie zijn er geen verwachtingen dat het anders moet maar acceptatie van de situatie zoals die is. En dat is dan genoeg.

Ik heb geen ervaring met een knipperlicht relatie maar wel met een zeer langdurige relatie (20 jaar..., waarvan 10 jaar 'toxisch') die uiteindelijk niet meer werd wat ik wilde cq in die 1e 10 jaar zeg maar had meegemaakt.
Enige wat restte was of vertrekken of accepteren. Want de persoon met wie ik de relatie had, veranderde niet.
Dus ben ik vertrokken.
Met heel veel pijn.
Ik hou nog steeds van hem. Maar een relatie, nee dat kan ik niet (meer).
Had ik hem wel geaccepteerd, zoals hij was, dan hadden waren we denk ik nog steeds bij elkaar.
Alleen ik weet dat ik er dan onderdoor was gegaan.
Dus soms is het niet anders...

Relaties zijn geen snelle fix. In de relatie waar ik over vertel hebben we ook relatietherapie gehad.

LaScar
Berichten: 282
Geregistreerd: 08-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-23 19:05

Elisa2 schreef:
Er uit stappen is moeilijk omdat juist toxische relaties verslavend zijn. Is puur biochemisch:

https://www.inspirerendleven.nl/waarom- ... eeindigen/

Staat uitgelegd in deze link, waarmee ik niet zeg dat je partner een narcist is. Wil alleen even aangeven wat toxische relaties kunnen doen. (en die zijn er in allerlei vormen en maten helaas)

Hij wil er niet alles aan doen, niet in relatietherapie. Daarmee geeft hij eigenlijk al aan dat hij er niet aan wil werken en jouw gevoelens niet belangrijk zijn.

Dus je kan het nog een keer voorstellen, op een goed moment..en uitleggen wat het met jou doet en ook zeggen dat je anders de banden moet verbreken omdat dit vernietigend is voor jou.

Hij is niet manisch-deppresief ofzoiets?


Hij is niet manisch depressief maar heeft wel periodes (gehad) dat hij met zichzelf in de knoop zat.
En ik wil relatie therapie graag op een goed moment nog eens voorstellen, maar dat lijkt me ongepast aangezien we nu uit elkaar zijn en hij de relatie niet wil. Ik denk niet dat dat dan goed overkomt, want eigenlijk heeft hij dus al(weer) de banden verbroken.
Het ergste is nog, dat hij vroeger zelf eens heeft gevraagd of ik open stond voor relatie therapie als het weer slecht zou gaan. Maar als hij zo ver heen is wil hij niks meer..