Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
laura1987 schreef:Mijn vraag is vooral, heb je er zelf nog wel vertrouwen in? Ik zou constant bang zijn dat hij het weer uit maakt omdat hij het niet meer ziet zitten.
LaScar schreef:Na meerdere keren mijn hart gelucht te hebben in een ander break-up topic, wilde ik toch zelf een topic starten.
Om een heeeel lang verhaal heel kort te houden: mijn (nu weer ex-) vriend heeft in totaal 4x onze relatie verbroken, steeds voorafgegaan door een periode waarin hij gaat malen, afstand neemt en voor zichzelf besluit dat het niet meer werkt, en hij er klaar mee is. De vorige 3x is hij steeds na een periode van max 3 weken geen contact met hangende pootjes teruggekomen, en heb ik hem vertrouwd en hem opnieuw de kans gegeven. Dan ging het weer een hele tijd goed, maar nu is het de 4e keer dat ik liefdesverdriet heb om dezelfde jongen. Inmiddels zouden we bijna 4 jaar een relatie hebben als je de break ups niet mee zou tellen. Er zit heel veel liefde tussen ons, dat is nooit verdwenen, maar elke keer vervallen we in hetzelfde patroon.
Over mijn persoonlijke situatie wil ik nu niet heel uitgebreid zijn, want dan kan ik een heel boekwerk typen.
Ik vroeg me vooral af: Wie heeft er ook ervaringen met dit soort relaties? Zijn er mensen die ook meerdere keren uit elkaar zijn geweest en weer terug zijn gegaan? En zijn er relaties waarbij dat is gebeurd en het nu wél goed gaat? Ik hoor graag jullie verhalen.
Elisa2 schreef:LaScar schreef:Na meerdere keren mijn hart gelucht te hebben in een ander break-up topic, wilde ik toch zelf een topic starten.
Om een heeeel lang verhaal heel kort te houden: mijn (nu weer ex-) vriend heeft in totaal 4x onze relatie verbroken, steeds voorafgegaan door een periode waarin hij gaat malen, afstand neemt en voor zichzelf besluit dat het niet meer werkt, en hij er klaar mee is. De vorige 3x is hij steeds na een periode van max 3 weken geen contact met hangende pootjes teruggekomen, en heb ik hem vertrouwd en hem opnieuw de kans gegeven. Dan ging het weer een hele tijd goed, maar nu is het de 4e keer dat ik liefdesverdriet heb om dezelfde jongen. Inmiddels zouden we bijna 4 jaar een relatie hebben als je de break ups niet mee zou tellen. Er zit heel veel liefde tussen ons, dat is nooit verdwenen, maar elke keer vervallen we in hetzelfde patroon.
Over mijn persoonlijke situatie wil ik nu niet heel uitgebreid zijn, want dan kan ik een heel boekwerk typen.
Ik vroeg me vooral af: Wie heeft er ook ervaringen met dit soort relaties? Zijn er mensen die ook meerdere keren uit elkaar zijn geweest en weer terug zijn gegaan? En zijn er relaties waarbij dat is gebeurd en het nu wél goed gaat? Ik hoor graag jullie verhalen.
Dit gaat alleen maar werken als hij aan zichzelf gaat werken dmv therapie e.d.
Het zou me niet verbazen als bindingsangst hier aan ten grondslag ligt.
En voor jezelf, wat doet het met jou? Hoe ben jij er onder? Kun je het loslaten zonder dat het je de hele tijd pijn doet? Of krijg je er zelf hechtingsproblemen door.
Relatietherapie zou eventueel ook een oplossing kunnen zijn, maar niet zonder dat hij ook echt afzondelijk aan zichzelf werkt.
Amado7 schreef:Kan je je volledig geven, als hij opnieuw bij je terugkomt met de gedachten dat hij misschien weer bij je weggaat? Kan je dan een echte verbindende relatie hebben?
Sterkte, het zal moeilijk zijn! Ik kan makkelijk adviseren dat je die beste vent nooit meer moet terugnemen, dat gaat je een hoop liefdesverdriet en kwetsende dingen schelen. Maar dat is makkelijk gezegd. Een tip zou daarom zijn als jullie beide echt heel graag verder willen, om dan te praten met een professional waarin jullie de oude patronen waarin jullie terugvallen kunnen tackelen.
LaScar schreef:Elisa2 schreef:
Dit gaat alleen maar werken als hij aan zichzelf gaat werken dmv therapie e.d.
Het zou me niet verbazen als bindingsangst hier aan ten grondslag ligt.
En voor jezelf, wat doet het met jou? Hoe ben jij er onder? Kun je het loslaten zonder dat het je de hele tijd pijn doet? Of krijg je er zelf hechtingsproblemen door.
Relatietherapie zou eventueel ook een oplossing kunnen zijn, maar niet zonder dat hij ook echt afzondelijk aan zichzelf werkt.
Hij loopt dus sinds het voorjaar bij een psycholoog, wat voor mij echt aangaf dat hij dingen anders wilde doen, maar nu is het enige verschil dat hij vindt dat alles nu meer doordacht is. Relatietherapie heb ik geopperd toen hij het uit wilde maken, hij zou hier over nadenken en het bespreken met zijn psycholoog, maar gelijk na dat gesprek belde hij om te zeggen dat hij het niet wil en was het dus klaar. Hij was al te ver heen met zijn beslissing. Ik wil elke keer opnieuw alles eraan doen en hij ziet het licht niet meer
Met mij doet dit heel veel, ik heb constant zoveel pijn en verdriet, vooral de tijd dat ik merk dat het weer bergafwaarts gaat maakt me heel onzeker. Ik weet dat dit niet gezond voor mij is, maar eruit stappen kan ik zelf om een of andere reden niet.
Wel denk ik nu dus weer dat het de laatste keer is, omdat hij zo overtuigd is dat hij het niet meer wil, maar mijn hoop blijft en dat is vreselijk verwarrend.
WowAmigo schreef:En soms is er wel liefde tussen 2 mensen, maar soms is dat ook niet genoeg he...
Het lijkt mij heel erg moeilijk om nog zorgeloos in zo'n relatie te zijn. En dan kan je elkaar misschien maar beter in liefde laten gaan.
Maar om op je vraag terug te komen, nee, ik heb er geen ervaring mee, dus daar kan ik je niet in adviseren. Wel sterkte, het lijkt me niet makkelijk als je wel van iemand houdt en het zo wisselend is...
LaScar schreef:Wel denk ik nu dus weer dat het de laatste keer is, omdat hij zo overtuigd is dat hij het niet meer wil, maar mijn hoop blijft en dat is vreselijk verwarrend.
Citaat:En soms is er wel liefde tussen 2 mensen, maar soms is dat ook niet genoeg he...
Elisa2 schreef:Er uit stappen is moeilijk omdat juist toxische relaties verslavend zijn. Is puur biochemisch:
https://www.inspirerendleven.nl/waarom- ... eeindigen/
Staat uitgelegd in deze link, waarmee ik niet zeg dat je partner een narcist is. Wil alleen even aangeven wat toxische relaties kunnen doen. (en die zijn er in allerlei vormen en maten helaas)
Hij wil er niet alles aan doen, niet in relatietherapie. Daarmee geeft hij eigenlijk al aan dat hij er niet aan wil werken en jouw gevoelens niet belangrijk zijn.
Dus je kan het nog een keer voorstellen, op een goed moment..en uitleggen wat het met jou doet en ook zeggen dat je anders de banden moet verbreken omdat dit vernietigend is voor jou.
Hij is niet manisch-deppresief ofzoiets?