Verliefd op twee mannen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Re: Verliefd op twee mannen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-23 22:55

Klopt, beiden mannen dwingen mij niet tot een keuze maar maken dan een keuze voor zichzelf. Daardoor voel ik me dan eigenlijk ook wel weer voor het blok gezet, want ik wil ze niet kwijt. Maar ik neem ze dit niet kwalijk, het is hun goed recht.
Alleen wel vervelend als je denkt dat houden van onvoorwaardelijk is. Zeker met de man waar ik eerst vrienden mee was. Voor hem is vrienden blijven geen optie meer, hij wilt of meer, of geen contact. Dit vind ik wel erg jammer. Deze keuze was ook moeilijk voor hem om te maken, maar anders vond hij het niet dragelijk.

De grootste problemen zijn eigenlijk ontstaat doordat ik een vakantie had geboekt met de tweede man (voordat er gevoelens gingen spelen) toen ik vervolgens eerlijk opbiechtte aan mijn partner, moest ik de vakantie afblazen of anders zou onze relatie uit zijn, wederom uit zelfbescherming. Ik heb doen de vakantie gecanceld maar baal daar eigenlijk ontzettend van, had er zo'n zin in.

Ik blijf het moeilijk vinden, wat 'hoort erbij' in een relatie, wat kun je maken en wat niet, wat moet je voor elkaar overhebben?

Ik heb trouwens een fijn huisje voor mezelf waar ik me voorlopig even terugtrek en op andere dingen focus.

Huertecilla

Berichten: 26858
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 00:10

anjali schreef:
Ik denk dat het voor een partner die van aanleg monogaam is niet werkt om een relatie te hebben met iemand die in aanleg polygaam is. Dat is zo anders.


Je bedoelt dat als de ene monogaam is de ander dat dan ook moet zijn?

Ik bedoel; als mijn lief een minnaar/vriend heeft kan ik dat toch prima heel fijn voor haar vinden zonder zelf een minnares/vriendin te hebben?!

Huertecilla

Berichten: 26858
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 00:23

elineAbby123 schreef:
Ik ben zelf lekker "ouderwets" 7 jaar lang met dezelfde persoon.


Ik >45 jaar in stabiele niet sexclusief monogame relaties; gemiddeld langer dan 10 jaar met meer dan 1. Beetje moeilijk accurater te rekenen met overlappende tijdbalken van ongelijke lengte, waarvan twee >20 jaar. Heb ik nu wat gewonnen? :+

elineAbby123

Berichten: 125
Geregistreerd: 28-03-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 09:09

Huertecilla schreef:
elineAbby123 schreef:
Ik ben zelf lekker "ouderwets" 7 jaar lang met dezelfde persoon.


Ik >45 jaar in stabiele niet sexclusief monogame relaties; gemiddeld langer dan 10 jaar met meer dan 1. Beetje moeilijk accurater te rekenen met overlappende tijdbalken van ongelijke lengte, waarvan twee >20 jaar. Heb ik nu wat gewonnen? :+


Het ging mij niet om een wedstrijdje ;). Was een kleine schets van mijn persoonlijke situatie.

Suzanne F.

Berichten: 49304
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 09:47

Biks2 schreef:
De grootste problemen zijn eigenlijk ontstaat doordat ik een vakantie had geboekt met de tweede man (voordat er gevoelens gingen spelen) toen ik vervolgens eerlijk opbiechtte aan mijn partner, moest ik de vakantie afblazen of anders zou onze relatie uit zijn, wederom uit zelfbescherming. Ik heb doen de vakantie gecanceld maar baal daar eigenlijk ontzettend van, had er zo'n zin in.


Je had een vakantie geboekt met een andere man? Dat klinkt voor mij in een relatie al echt heel raar.

lieke2
Berichten: 2135
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 10:04

Suzanne F. schreef:
Biks2 schreef:
De grootste problemen zijn eigenlijk ontstaat doordat ik een vakantie had geboekt met de tweede man (voordat er gevoelens gingen spelen) toen ik vervolgens eerlijk opbiechtte aan mijn partner, moest ik de vakantie afblazen of anders zou onze relatie uit zijn, wederom uit zelfbescherming. Ik heb doen de vakantie gecanceld maar baal daar eigenlijk ontzettend van, had er zo'n zin in.


Je had een vakantie geboekt met een andere man? Dat klinkt voor mij in een relatie al echt heel raar.


Ik had m gelezen als 'er is een vakantie geboekt met man 2 voordat man 1 - incl relatie hiermee- in beeld kwam' :=

Communicatie is belangrijk in deze, zodat iedereen een voor ieders gevoel 'goede' keuze kan maken, welke dat dan ook is. En dat deze keuze gerespecteerd wordt

Elisa2

Berichten: 37402
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Verliefd op twee mannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 10:08

Ik weet niet hoe oud je bent TS, maar misschien ben je gewoon nog te jong om je uberhaupt te binden en is een tijdje spelen en experimenteren interessanter voor je. :-)

Als je echt echt verliefd bent dan is het niet moeilijk om te bepalen wat de kaders zijn van je relatie en je daar aan te houden, die kaders bespreek je dan samen. Voor de een is dat een monogame relatie, de ander vind het niet erg als zijn/ haar partner weleens met anderen zoent oid, en voor weer een ander is dat polygamie. Wat belangrijk is, is dat je BEIDE dezelfde normen en waarden hebt in een relatie.

KSHancox
Berichten: 1261
Geregistreerd: 02-06-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 10:15

Huertecilla schreef:
anjali schreef:
Ik denk dat het voor een partner die van aanleg monogaam is niet werkt om een relatie te hebben met iemand die in aanleg polygaam is. Dat is zo anders.


Je bedoelt dat als de ene monogaam is de ander dat dan ook moet zijn?

Ik bedoel; als mijn lief een minnaar/vriend heeft kan ik dat toch prima heel fijn voor haar vinden zonder zelf een minnares/vriendin te hebben?!


Dat kan, maar dat hoeft niet.

Ik vind dat er hier heel makkelijk wordt gesproken over poly relaties. Niet iedereen heeft daar zin in en dat mag ook prima zijn. Sommige mensen willen gewoon lekker burgerlijk één partner hebben die ook maar één partner heeft. Het bestaat echt. En ik denk dat het topic heel anders zou lopen als TS aan was gekomen met 'mijn partner heeft gevoelens voor een andere dame en wil met ons beide verder, maar ik wil dat hij kiest.' ;)

Het is een hele lastige situatie en het is goed dat TS open is tegenover beide heren, maar ik snap hun standpunt zeker wel. Hopelijk komt TS er snel uit. :)

Azmay
Berichten: 18001
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 10:57

Suzanne F. schreef:
Biks2 schreef:
De grootste problemen zijn eigenlijk ontstaat doordat ik een vakantie had geboekt met de tweede man (voordat er gevoelens gingen spelen) toen ik vervolgens eerlijk opbiechtte aan mijn partner, moest ik de vakantie afblazen of anders zou onze relatie uit zijn, wederom uit zelfbescherming. Ik heb doen de vakantie gecanceld maar baal daar eigenlijk ontzettend van, had er zo'n zin in.


Je had een vakantie geboekt met een andere man? Dat klinkt voor mij in een relatie al echt heel raar.


Op vakantie met een vriend(in) is toch gewoon heel normaal hoop ik? Ik ben bisexueel, als ik niets meer met alle mensen mag ondernemen waar ik potentieel "iets mee zou kunnen doen" word het een eenzame bedoeling :')

Suzanne F.

Berichten: 49304
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 11:13

Hm in een relatie zou mijn partner het niet leuk vinden als ik niet met mijn partner op vakantie ging maar met een ander. En zeker iemand van het geslacht waar je je aangetrokken tot voelt. Of dat nou man of vrouw is.
Ik persoonlijk vind dat raar. En ik zou zelf ook not amused zijn als mijn vriend/man met een andere vrouw op vakantie zou gaan. Al is het ‘gewoon’ een vriendin.

pluisje88

Berichten: 8085
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 11:17

Biks2 schreef:
Klopt, beiden mannen dwingen mij niet tot een keuze maar maken dan een keuze voor zichzelf. Daardoor voel ik me dan eigenlijk ook wel weer voor het blok gezet, want ik wil ze niet kwijt. Maar ik neem ze dit niet kwalijk, het is hun goed recht.
Alleen wel vervelend als je denkt dat houden van onvoorwaardelijk is. Zeker met de man waar ik eerst vrienden mee was. Voor hem is vrienden blijven geen optie meer, hij wilt of meer, of geen contact. Dit vind ik wel erg jammer. Deze keuze was ook moeilijk voor hem om te maken, maar anders vond hij het niet dragelijk.

De grootste problemen zijn eigenlijk ontstaat doordat ik een vakantie had geboekt met de tweede man (voordat er gevoelens gingen spelen) toen ik vervolgens eerlijk opbiechtte aan mijn partner, moest ik de vakantie afblazen of anders zou onze relatie uit zijn, wederom uit zelfbescherming. Ik heb doen de vakantie gecanceld maar baal daar eigenlijk ontzettend van, had er zo'n zin in.

Ik blijf het moeilijk vinden, wat 'hoort erbij' in een relatie, wat kun je maken en wat niet, wat moet je voor elkaar overhebben?

Ik heb trouwens een fijn huisje voor mezelf waar ik me voorlopig even terugtrek en op andere dingen focus.


Okeee. Je hebt dus een relatie en kiest ervoor om met een andere man op vakantie te gaan en je partner thuis te laten. Mag ik dat op z’n zachtst gezegd vreemd vinden?


Verliefdheid is een hormonale/chemische reactie in je lijf. Dat overkomt je gewoon en daar heb je niks over te zeggen. Wat je ermee doet daarin heb je wel een keuze.

Uit je berichten krijg ik het idee dat je jouw relatie een stuk minder serieus lijkt te nemen dan dat je partner doet. Dat is prima op zich maar je kunt je afvragen of dit eerlijk is naar je partner. Persoonlijk vind ik je vakantie verhaal al heel onvolwassen en respectloos naar hem.

Als het zo is dat je wilt vlierefluiten en wilt buiten spelen dan is dat jouw keuze, maar het is niet eerlijk als je thuis op de bank iemand op je laat wachten. Ik denk niet dat de keuze tussen deze twee mannen de vraag is. Ik denk eerder dat de vraag groter is dan dit. Wie ben ik in essentie, wat wil ik op relatie gebied, wat zijn mijn kernwaarden en waar sta ik in mijn leven?

marleen_88

Berichten: 14086
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Verliefd op twee mannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 11:24

Misschien was de vakantie al geboekt, dat haal ik niet duidelijk uit het bericht.

Goed dat je even tijd neemt voor jezelf, hopelijk geeft het je inzicht.

DuoPenotti

Berichten: 29811
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 11:27

Ik denk dat beide deze mannen het niet word.
Beide gaan zij uit van een monogame relatie.
Daar past jou beeld niet in.

Dan zou ik zeggen zoek mannen die bij voorbaat weten dat het een open relatie is.
Dan trek je ook de mensen aan die daar ook blij van worden.

Achterom
Berichten: 23048
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 12:45

pluisje88 schreef:
Biks2 schreef:
Klopt, beiden mannen dwingen mij niet tot een keuze maar maken dan een keuze voor zichzelf. Daardoor voel ik me dan eigenlijk ook wel weer voor het blok gezet, want ik wil ze niet kwijt. Maar ik neem ze dit niet kwalijk, het is hun goed recht.
Alleen wel vervelend als je denkt dat houden van onvoorwaardelijk is. Zeker met de man waar ik eerst vrienden mee was. Voor hem is vrienden blijven geen optie meer, hij wilt of meer, of geen contact. Dit vind ik wel erg jammer. Deze keuze was ook moeilijk voor hem om te maken, maar anders vond hij het niet dragelijk.

De grootste problemen zijn eigenlijk ontstaat doordat ik een vakantie had geboekt met de tweede man (voordat er gevoelens gingen spelen) toen ik vervolgens eerlijk opbiechtte aan mijn partner, moest ik de vakantie afblazen of anders zou onze relatie uit zijn, wederom uit zelfbescherming. Ik heb doen de vakantie gecanceld maar baal daar eigenlijk ontzettend van, had er zo'n zin in.

Ik blijf het moeilijk vinden, wat 'hoort erbij' in een relatie, wat kun je maken en wat niet, wat moet je voor elkaar overhebben?

Ik heb trouwens een fijn huisje voor mezelf waar ik me voorlopig even terugtrek en op andere dingen focus.


Okeee. Je hebt dus een relatie en kiest ervoor om met een andere man op vakantie te gaan en je partner thuis te laten. Mag ik dat op z’n zachtst gezegd vreemd vinden?


Verliefdheid is een hormonale/chemische reactie in je lijf. Dat overkomt je gewoon en daar heb je niks over te zeggen. Wat je ermee doet daarin heb je wel een keuze.

Uit je berichten krijg ik het idee dat je jouw relatie een stuk minder serieus lijkt te nemen dan dat je partner doet. Dat is prima op zich maar je kunt je afvragen of dit eerlijk is naar je partner. Persoonlijk vind ik je vakantie verhaal al heel onvolwassen en respectloos naar hem.

Als het zo is dat je wilt vlierefluiten en wilt buiten spelen dan is dat jouw keuze, maar het is niet eerlijk als je thuis op de bank iemand op je laat wachten. Ik denk niet dat de keuze tussen deze twee mannen de vraag is. Ik denk eerder dat de vraag groter is dan dit. Wie ben ik in essentie, wat wil ik op relatie gebied, wat zijn mijn kernwaarden en waar sta ik in mijn leven?

Dat inderdaad, en dan ook nog benoemen dat je zo'n zin had in die vakantie... geeft toch wel aan dat je vooral heel erg met jezelf bezig bent en weinig met de ander.
Is het opgeven van een vakantie fijn? Nee, natuurlijk niet, maar zou je er echt zo van genieten als je partner onzeker op de bank zit omdat jij op vakantie bent met iemand anders, waartoe jij je aangetrokken voelt (en wat wederzijds blijkt te zijn)? Dat moet je je partner toch niet aan willen doen?

Earth

Berichten: 7934
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 13:37

DuoPenotti schreef:
Ik denk dat beide deze mannen het niet word.
Beide gaan zij uit van een monogame relatie.
Daar past jou beeld niet in.

Dan zou ik zeggen zoek mannen die bij voorbaat weten dat het een open relatie is.
Dan trek je ook de mensen aan die daar ook blij van worden.


Volgens mij is dit kul, dat je op 2 mannen verliefd wordt wil niet meteen zeggen dat je geen monogame relatie wilt.

musiqolog
Berichten: 3349
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 13:41

DuoPenotti schreef:
Ik denk dat beide deze mannen het niet word.
Beide gaan zij uit van een monogame relatie.
Daar past jou beeld niet in.

TS heeft niet gezegd dat ze poly is. Alleen dat ze nu op twee mannen tegelijk verliefd is. Ik ben zo vaak op twee mensen tegelijk verliefd geweest. Dat wil niet zeggen dat ik met allebei wat wil.

DuoPenotti

Berichten: 29811
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 13:53

musiqolog schreef:
DuoPenotti schreef:
Ik denk dat beide deze mannen het niet word.
Beide gaan zij uit van een monogame relatie.
Daar past jou beeld niet in.

TS heeft niet gezegd dat ze poly is. Alleen dat ze nu op twee mannen tegelijk verliefd is. Ik ben zo vaak op twee mensen tegelijk verliefd geweest. Dat wil niet zeggen dat ik met allebei wat wil.

Ze geeft aan ze beide niet kwijt te willen, dat is toch anders dan zeggen ik kies duidelijk voor 1


Earth schreef:
DuoPenotti schreef:
Ik denk dat beide deze mannen het niet word.
Beide gaan zij uit van een monogame relatie.
Daar past jou beeld niet in.

Dan zou ik zeggen zoek mannen die bij voorbaat weten dat het een open relatie is.
Dan trek je ook de mensen aan die daar ook blij van worden.


Volgens mij is dit kul, dat je op 2 mannen verliefd wordt wil niet meteen zeggen dat je geen monogame relatie wilt.


rustig maar...
ooh, nou dan heb ik het verkeerd begrepen in haar berichten.
Ik dacht dat ze door deze ervaring nu ook liever poly zou zijn.

Citaat:
Ik begin dus inderdaad erg te twijfelen of ik wel monogaam wil zijn, en of ik dat uberhaupt kan. Ik vind het wel moeilijk om me daar over uit te spreken naar beiden mannen want zij hopen allebei dat ik een keuze maak, een open relatie zien ze denk ik echt niet zitten.

Het is zo vervelend, ze vullen elkaar inderdaad perfect aan en ik wil ze heel graag allebei in mijn leven houden.

Huertecilla

Berichten: 26858
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 14:03

pluisje88 schreef:
Als het zo is dat je wilt vlierefluiten en wilt buiten spelen dan is dat jouw keuze, maar het is niet eerlijk als je thuis op de bank iemand op je laat wachten.


De TS práát erover met beiden, dus wat is er oneerlijk?

Verder kan de thuispartner dan toch ook gezelschap uitnodigen?

Nogmaals, TS praat er open en eerlijk over met de betrokkenen. Tja en als de anderen er niet blij mee zijn dan houdt het met hen op. Dat is met alle levensinvullingen zo. Daarbij vult onze samenleving behoorlijk beperkt in wat ´normaal´ is en het gevolg is dat ´we´ dat verwachten, aannemen dat anderen dat ook zo zien. Beetje complicerend is dat ´je´ niet weet wat je niet weet dus vooraf praten over iets wat je pas verderop in je leven ontdekt is ... niet mogelijk. Kortom práát en dat doet de TS _/-\o_ Dat is al ´best´.

Al met al veel sterkte aan de TS en liefdes.

Cer

Berichten: 30198
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Verliefd op twee mannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 14:38

Mijn partner mag prima met een vrouw op vakantie.. waarom niet?
Hij is niet van mij dus hij mag zelf bepalen wat ie met z’n leven doet.. :)

Voor ts is het gewoon enorm lastig.. hoe vaak staan mensen voor de situatie verliefd te zijn op twee mensen tegelijk én vertellen ze het eerlijk tegen beiden..
het jammere van zo’n situatie kan zijn dat je beiden kwijtraakt en dat is ook heel verdrietig ..

Als je de tijd neemt slijt wellicht het gevoel voor 1 van beiden.. of voor beiden.. of ontmoet je sowieso een nieuw iemand.. helaas is deze situatie voor niemand echt fijn, zoals het klinkt :(:)

anjali
Berichten: 15151
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Verliefd op twee mannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 15:03

Zolang je nog niet getrouwd bent of een serieuze commitment met iemand hebt kun je natuurlijk daten en uitgaan en op vakantie gaan met wie je wilt. Maar als je eenmaal iets vast met iemand hebt, en iets hebt opgebouwd met iemand, dan gooi je dat wel allemaal weg voor een heel vaak tijdelijke verliefdheid, als je daar op in zou gaan. Je vaste partner kan dan nl. niet meer op je vertrouwen. En die relatie wordt er door beschadigd. Tenzij dat ook een vreemdganger is, maar het is ook dan een hellend vlak. Om nog maar niet te spreken over de soa's die zodoende verspreid kunnen worden.

VuurVleugels
Berichten: 1766
Geregistreerd: 07-06-19

Re: Verliefd op twee mannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 15:14

Zo, wat een aannames boven mij. TS is toch geen vreemdganger omdat ze verliefd is op een ander? Ze is er nota bene open over tegen haar partner!

Also, fun fact: onder consensueel non-monogame mensen is het aandeel soa's juist heel laag omdat mensen zich vaker laten testen. Veel monogame mensen laten zich nooit of vrijwel nooit testen terwijl openlijk non-monogame mensen zich veel bewuster zijn van risico's en zich dus vaker laten testen en bewuster omgaan met condoomgebruik. Ik kan hem nu even zo snel niet vinden, maar er is een studie naar gedaan waaruit bleek dat openlijke non-monogame mensen minder (snel) soa's oplopen dan monogame mensen.

elineAbby123

Berichten: 125
Geregistreerd: 28-03-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 18:23

Suzanne F. schreef:
Hm in een relatie zou mijn partner het niet leuk vinden als ik niet met mijn partner op vakantie ging maar met een ander. En zeker iemand van het geslacht waar je je aangetrokken tot voelt. Of dat nou man of vrouw is.
Ik persoonlijk vind dat raar. En ik zou zelf ook not amused zijn als mijn vriend/man met een andere vrouw op vakantie zou gaan. Al is het ‘gewoon’ een vriendin.



Ik vind dat ook echt heel raar hoor en ik heb daar echt ook nul behoefte aan. Is maar een iemand waar ik mee op vakantie wil en dat is hij

anjali
Berichten: 15151
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 18:26

VuurVleugels schreef:
Zo, wat een aannames boven mij. TS is toch geen vreemdganger omdat ze verliefd is op een ander? Ze is er nota bene open over tegen haar partner!

Also, fun fact: onder consensueel non-monogame mensen is het aandeel soa's juist heel laag omdat mensen zich vaker laten testen. Veel monogame mensen laten zich nooit of vrijwel nooit testen terwijl openlijk non-monogame mensen zich veel bewuster zijn van risico's en zich dus vaker laten testen en bewuster omgaan met condoomgebruik. Ik kan hem nu even zo snel niet vinden, maar er is een studie naar gedaan waaruit bleek dat openlijke non-monogame mensen minder (snel) soa's oplopen dan monogame mensen.

Nee, dat is onlogisch. Twee personen die allebei monogaam leven d.w.z. qua sex trouw aan elkaar zijn kunnen geen soa's van buitenaf in de relatie brengen.

VuurVleugels
Berichten: 1766
Geregistreerd: 07-06-19

Re: Verliefd op twee mannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 18:33

Ja, want in de praktijk blijkt dat die 100% (seksuele) monogamie vaker niet dan wel voorkomt. Daarnaast weten veel mensen niet dat soa's ook via oraal contact kunnen worden overgedragen.

Dus de idealen zijn leuk, maar de uitwerking vaak minder.

anjali
Berichten: 15151
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 19:20

VuurVleugels schreef:
Ja, want in de praktijk blijkt dat die 100% (seksuele) monogamie vaker niet dan wel voorkomt. Daarnaast weten veel mensen niet dat soa's ook via oraal contact kunnen worden overgedragen.

Dus de idealen zijn leuk, maar de uitwerking vaak minder.

Dat van dat oraal contact is waar, dat men dat soms niet weet.Ik herinner me het geval van een bekende ik meen Amerikaanse acteur die door een op die manier opgelopen virus keelkanker heeft opgelopen.