Verliefd op twee mannen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Re: Verliefd op twee mannen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-23 18:50

Ik heb dan wel de keuze gemaakt maar mijn gevoel blijft op de een of andere manier achter. Ik werd heel chagrijnig van geen contact hebben met man 2. Ik had ook geen zin meer om mijn vriend om me heen te hebben. Ik hoop dat dit gevoel nog terug komt.

Alja

Berichten: 25599
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Verliefd op twee mannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 18:52

En als je met man 2 bent?
Denk je dan ook aan je oorspronkelijke vriend ?

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 18:56

Biks2 schreef:
Ik heb dan wel de keuze gemaakt maar mijn gevoel blijft op de een of andere manier achter. Ik werd heel chagrijnig van geen contact hebben met man 2. Ik had ook geen zin meer om mijn vriend om me heen te hebben. Ik hoop dat dit gevoel nog terug komt.


Tja maar vind je dat zelf niet logisch?

Want je gevoel kan je niet direct uitschakelen, kortom, rouwproces waar je door gaat. En man 2 is misschien wel leuker/spannender enz door het beeld wat je er bij hebt, want de beleving heb je niet.

Zou bijna zeggen, keer goede afscheidssex er mee en klaar, dan kan je het afsluiten. Maar goed, dat zal je huidige relatie niet bevorderen :+

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Verliefd op twee mannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 18:59

En dan blijkt de sex geweldig en heb je een nieuw probleem :')

Logisch dat je gevoel achter loopt. Het is gewoon een stukje rouw. Gun jezelf wat tijd

anjali
Berichten: 15088
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 19:01

MarliesV schreef:
Biks2 schreef:
Ik heb dan wel de keuze gemaakt maar mijn gevoel blijft op de een of andere manier achter. Ik werd heel chagrijnig van geen contact hebben met man 2. Ik had ook geen zin meer om mijn vriend om me heen te hebben. Ik hoop dat dit gevoel nog terug komt.


Tja maar vind je dat zelf niet logisch?

Want je gevoel kan je niet direct uitschakelen, kortom, rouwproces waar je door gaat. En man 2 is misschien wel leuker/spannender enz door het beeld wat je er bij hebt, want de beleving heb je niet.

Zou bijna zeggen, keer goede afscheidssex er mee en klaar, dan kan je het afsluiten. Maar goed, dat zal je huidige relatie niet bevorderen :+

Er zijn mensen voor wie sex met een ander het einde van de relatie betekent. Nou ken ik die vrienden van ts niet, misschien zijn die erg ruimdenkend?

present
Berichten: 187
Geregistreerd: 02-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 19:04

Biks2 schreef:
Ze zijn allebei leuk en ik had gehoopt dat 1 van de 2 uit zichzelf zou afhaken.

Daar komt de aap uit de mouw. Vind je dat niet laf? Als iemand dat tegen mij zou zeggen was ik acuut genezen.

musiqolog
Berichten: 3333
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 19:12

MarliesV schreef:
Zou bijna zeggen, keer goede afscheidssex er mee en klaar, dan kan je het afsluiten. Maar goed, dat zal je huidige relatie niet bevorderen :+

Inderdaad, slecht plan. Dat is hét recept om nog meer naar iemand te verlangen. TS moet kiezen en onder de mannen zal er één winnaar en één verliezer zijn, meer kan ik er niet van maken.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Verliefd op twee mannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 19:16

Bij mij is vaak na 1 keer seks de spanning er wel af, maar goed, als je echt verliefd bent werkt dat anders denk ik.

Ts, je hebt een keuze gemaakt en die voelt niet goed. Kun je het terugdraaien?

Wintu

Berichten: 2964
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 02:18

Huertecilla schreef:
present schreef:
Dat klinkt niet als polyamorie, maar eerder als een harem, Wintu.


en iedereen vrij maar hij wat meer ;)

Als alle betrokkenen het er mee eens zijn prima uiteraard, maar zoals Wintu het beschrijft vind ík het scheef op basis van een drogredenering mbt veiligheid welke hém uitkomt. Veiligheid voor hém door beperking van zijn lieven. Niet bepaald gelijke vrijheden toch?!
Maar, als die lieven het er mee eens zijn, prima. Het is maar wat de afspraken zijn en waar iedere betrokkene gelukkig mee is.



Joh, zoals vaker, lees je weer niet, maar heb je wel je oordeel klaar. Hij is in de minderheid, denk je nu echt dat hij bepaalt in een relatie met drie sterke vrouwen? Joh, doe niet zo ouderwets zeg, denk je nu echt dat de man altijd de broek aan heeft?
Laatst bijgewerkt door Wintu op 14-11-23 02:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Wintu

Berichten: 2964
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 02:30

anjali schreef:
Het is wel de kat op het spek binden als je op vakantie gaat met een andere man dan je eigen partner, terwijl je ook nog verliefd op die persoon bent! Waarom niet gewoon met je eigen partner op vakantie?


Gebeurd soms. Ik ben ook op vakantie geweest met een lover, naar Bali, hij kwam uit Australië. Mijn man heeft me op Schiphol afgezet. Ik was verliefd. Maar ben ik poly amoureus? No way. Mijn man en ik zijn meer dan 30 jaar samen. Ik heb veel verloren in korte tijd, mijn man was niet thuis en heeft moeite met gevoelens bespreekbaar maken. Ik kwam aan de praat met iemand die op dat moment alles bood wat ik nodig had. Ik was me zelf niet, de man in kwestie was een vlucht van al het verdriet. Mijn man herkende dat en wist dat het niet om hem ging en hij heeft me ruimte gegeven. Ik ben hem eeuwig dankbaar, want wat heeft hij het lastig gehad. Je vrouw die dweept met een ander, maar je weet dat ze haarzelf niet is. Het is inmiddels 7 jaar geleden, we zijn nog steeds samen. Ik weet niet wat me heeft bezield destijds. Mijn rouwverwerking misschien. Maar hij zag het.

Er zijn zoveel redenen waarom mensen doen wat ze doen, een algemeen etiket ergens op plakken is zo onterecht. Luister eens naar mensen, naar het waarom, zelden is er kwaadwillendheid, enkel mensen die in de knoop zitten met gevoel of met verwachtingen van de maatschappij of van naasten. Ze doen niets verkeerd immers, dus wat is het probleem.

Wintu

Berichten: 2964
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 02:33

present schreef:
Biks2 schreef:
Ze zijn allebei leuk en ik had gehoopt dat 1 van de 2 uit zichzelf zou afhaken.

Daar komt de aap uit de mouw. Vind je dat niet laf? Als iemand dat tegen mij zou zeggen was ik acuut genezen.

Het is ontzettend laf zelfs. Iemand die een andere directie geeft in een relatie, maar van een ander verwacht het voor dr op te lossen. Ik zou ook instant genezen zijn.

Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Re: Verliefd op twee mannen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-23 08:07

Wat fijn dat jullie blijkbaar wel altijd weten wat te doen.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 08:43

Wintu schreef:
present schreef:
Daar komt de aap uit de mouw. Vind je dat niet laf? Als iemand dat tegen mij zou zeggen was ik acuut genezen.

Het is ontzettend laf zelfs. Iemand die een andere directie geeft in een relatie, maar van een ander verwacht het voor dr op te lossen. Ik zou ook instant genezen zijn.


Ik denk dat dit de gedachte is die veel mensen hebben, maar niet hardop durven uitspreken want reacties zoals dit.
Ik vind TS bewonderingswaardig eerlijk :j

Ik lees het ook niet als 'verwacht', maar meer als 'hoop' (dat staat er zelfs letterlijk).

Hoe vaak gebeurt het niet dat mensen in een precaire situatie 'hopen' dat iets vanzelf overgaat.. ik vind dat niet heel vreemd.

Elisa2

Berichten: 37181
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Verliefd op twee mannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 09:20

Van een afstand is het heel makkelijk overdelen..

Ik vind het bewonderingswaardig van de TS dat ze hier open over is geweest tegen haar huidige vriend en niet stiekem vreemd gegaan is oid.

Misschien is het goed om even een tijdje wat meer alleen te zijn TS..even niemand om je heen. Kun je alles een beetje verwerken.

GUSTIxBILL

Berichten: 1984
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 09:35

Na haar topic over relatie problemen met haar huidige vriend (omdat hij niet continu whatsappt of reageerd) snap ik sommige bokkers wel :j

Als je een polyrelatie wilt moet je naar beide mannen eerlijk zijn. Wil je maar 1 moet je een keuze maken welke van de twee of geen van beide. Maar verder gaan zoals is dit is gewoon niet fair. Naar niemand, zeker niet hopend dat de andere het oplost als je er zelf mee ingaat

Popstra
Berichten: 13756
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Verliefd op twee mannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 09:47

Blij dat ik toch niet de enigste ben die mijn bedenkingen heeft...

present
Berichten: 187
Geregistreerd: 02-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 13:22

Andere topics heb ik niet gelezen. Ik vind het mooi dat TS eerlijk is en zich kwetsbaar opstelt, dat heb ik ook geschreven. Maar het andere mag toch ook gezegd? Het aan de heren overlaten wie met TS mag daten is te makkelijk, getuigt van weinig respect en is ook niet in het belang van TS zelf. Onderdeel van volwassen worden is leren verantwoordelijkheid te nemen voor je eigen leven. Dat kun je op allerlei manieren invullen, maar neem de regie en sta voor je eigen keuzes. Probeer je eens te verplaatsen in die heren. Wat je feitelijk zegt is dat het je om het even is met wie je een relatie hebt, als je maar niet zelf hoeft te kiezen. Dat is toch niet erg chic? Kun je ooit nog aantrekkingskracht voor ze voelen als ze hierin meegaan? En zij voor jou? Ik vind het weinig sexy allemaal hoor. Het goede nieuws is dat je er iets aan kunt doen, dus lees dit als een aanmoediging. Neem je tijd, maar ga ergens voor en laat het je niet overkomen. Ik denk dat het een heel goed idee is om een relatiepauze in te lassen.

tjaakje

Berichten: 919
Geregistreerd: 16-07-13

Re: Verliefd op twee mannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 13:54

Wow wat een aannames worden er gedaan zeg. Wie zegt dat TS het aan de mannen overlaat om te kiezen met wie ze mag daten? Dat is toch iets heel anders dan open zijn over je gevoelens en de hoop hebben dat er zich met die openheid ook een oplossing aandient? En staan voor je eigen keuzes, prima, maar als je voor zoiets nieuws geplaatst wordt, kun je niet meteen een keuze maken. Je kunt pas een keuze maken als je voor jezelf een afweging hebt gemaakt en afwegingen maken kost tijd.

present
Berichten: 187
Geregistreerd: 02-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 15:16

Welke aannames bedoel je tjaakje? TS schrijft letterlijk dat ze hoopte dat er uit zichzelf eentje zou afhaken en daar reageer ik op. Een bom droppen zonder perspectief te bieden en hopen dat een ander de rotzooi opruimt vind ik niet integer. Dat maakt TS natuurlijk geen slecht mens, maar iemand die kan leren en daarom houd ik haar met goede bedoelingen een spiegel voor. Niemand is perfect en wees gerust, ik ook zeker niet. Erken je fouten en doe er iets mee, dat is leven.

Als je niet kunt kiezen kies je dus geen van beide. Het eerlijkste lijkt mij dat je aan beide heren aangeeft dat je op dit moment niet in staat bent om met ze in een relatie te zijn en ook niet weet of dat nog verandert. Dan ben je eerlijk, creëer je ruimte voor jezelf en kunnen zij ook hun eigen plan trekken. Het blijft een pijnlijke situatie voor jullie allemaal. Ik wens je veel daadkracht en sterkte, TS.

sasja0705
Berichten: 1980
Geregistreerd: 03-08-10

Re: Verliefd op twee mannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 17:56

Ik zou zeggen... TS zie het eens van de andere kant :
hoe zou jij jouw voelen als jouw partner / relatie, die verliefd wordt op een ander ?
En hoe zou jij jou voelen als nr 2 de "goede vriend" ?
En nee, je moet hier in het topic niet erop antwoorden... het is alleen voor jezelf

sasja0705
Berichten: 1980
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 18:09

GUSTIxBILL schreef:
Na haar topic over relatie problemen met haar huidige vriend (omdat hij niet continu whatsappt of reageerd) snap ik sommige bokkers wel :j

Als je een polyrelatie wilt moet je naar beide mannen eerlijk zijn. Wil je maar 1 moet je een keuze maken welke van de twee of geen van beide. Maar verder gaan zoals is dit is gewoon niet fair. Naar niemand, zeker niet hopend dat de andere het oplost als je er zelf mee ingaat


Nu was ik toch nieuwsgierig naar het andere topic en schrik toch wel n beetje - of eigenlijk niet.
Meer nog: nu berbaast mij de situatie niet meer.

Als ik nu goed reken, dan ben jij pas 8 maanden met je huidige partner.
Hiervoor had je dus een relatie van 5 jaar.
Kort samengevat: na mijn mening ben je helemaal nog niet zo ver om weer een compleet vaste relatie aan te gaan.
5 jaar met een persoon en ook samenwonen is niet niets.
Dan naar een paar maanden nieuwe relatie waarin jij je onzeker voelde...
En nu de verliefdheid op een ander.

Bij elkaar opgeteld kan het rechts of links alleen maar misgaan.

En nee, dat is geen verwijt naar jouw!!

Maar voor mij nu relatief logisch, die verliefdheid op een ander nu...

Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-23 08:29

Ik heb het gister uitgemaakt met mijn vriend met het idee dat dat eerlijker en beter is. Hij was super verdrietig en ik eigenlijk ook.

Hoop dat het snel beter gaat en dit het juiste was.

marleen_88

Berichten: 14051
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 08:32

Biks2 schreef:
Ik heb het gister uitgemaakt met mijn vriend met het idee dat dat eerlijker en beter is. Hij was super verdrietig en ik eigenlijk ook.

Hoop dat het snel beter gaat en dit het juiste was.


Ik gun je alle wijsheid. Wat ben je nu van plan met man nr. 2?

Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Re: Verliefd op twee mannen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-23 08:35

Bedankt voor de wijsheid, dus je vond me nu maar dom?

Ik ga (zeker voorlopig) niks doen met man nr 2 en dat weet hij ook.

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Verliefd op twee mannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 08:40

Dat is gewoon een uitdrukking om iemand kracht en wijsheid te wensen in een lastige tijd. Althans zo lees ik het.

Sterkte de komende tijd. Lastige keus om te maken, maar ik denk wel verstandig om even wat tijd voor jezelf te nemen.