Verliefd op twee mannen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wintu

Berichten: 2973
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 08:42

Suzanne F. schreef:
Wintu schreef:
Een vriend van me is ook polyamoureus, die heeft drie vriendinnen, hij vindt het echter niet erg prettig als zij er ook nog een andere partner op na houden. Hij vindt dat de groep dan oncontroleerbaar wordt, want heeft de vriend van die vriendin dan ook nog een andere vriendin en gebeurt dan alles nog veilig. Die prefereert een vaste groep die dan is met elkaar.


Dit vind ik erg oneerlijk klinken en inderdaad neigen naar een harem. De vrouwen mogen alleen maar met die man maar ze mogen zelf geen ander ernaast hebben. Maar het wel accepteren dat de man het met 3 vrouwen doet. Controle in die vorm lijkt mij ongezond. Maar goed, als ze gelukkig zijn allemaal, prima hoor.

Mooie post Present! Fijn dat het zo goed werkt voor jou.


Wat ik zeg, ik snap dat het zo klinkt als je het verhaal er achter niet kent. Het is een onderlinge afspraak en iedereen is daarmee akkoord gegaan, de dames zijn bisexueel, dus echt de man en zijn harem is het niet, de vrouwen spreken onderling ook af, zijn ook gehuwd trouwens, de vriend in kwestie is meer bonus dan haremleider :') . Het zit iig allemaal heel ingewikkeld in elkaar iig :D

Maar dat gaat misschien allemaal wat offtopic.
Iedereen moet zelf weten wat ie doet, maar polyamorie is niet altijd zo fantastisch zoals de toon in dit topic erover is. Heb te veel oliebol en gekwetste mensen daarin gezien. Het werkt alleen als alle neuzen dezelfde kant uit staan, want een greintje jaloezie en het kaartenhuis stort in elkaar. Voor velen is het een probeersel om erachter te komen dat het het niet is. Voor de hand vol mensen die echt onzelfzuchtig de liefde kunnen voelen en het ook met anderen delen en de ander het gunnen, zonder jaloerse gevoelens te hebben, kan polyamorie iets heel moois zijn. Voor velen werkt het echter uiteindelijk niet.

Elisa2

Berichten: 37191
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Verliefd op twee mannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 09:12

Daar ben ik het mee eens, imo wordt het ook teveel verheerlijkt.
Heb het zelf ook gezien bij een vriendin die ook maar ging roepen dat zij dat was omdat haar grote liefde zo was en zij er alles voor over had om hem niet kwijt te raken. Maar dat het haar ondertussen echt veel pijn deed. Puntje bij paaltje heeft hij haar ook alsnog verlaten..

Het is ook niet zo dat alle monogame mensen vreemdgaan oid, iemand kan altijd verliefd worden op een ander maar wat degene daarmee doet, daar gaat het om.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Verliefd op twee mannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 09:19

k zit even terug te lezen, maar ik zie niet perse dat polyamorie nou zo erg verheerlijkt wordt..?

Wat ik wel hier en daar lees is het (onbewust?) veroordelen van relaties die niet 'ouderwets' zijn? Maar goed, het is altijd wel bijzonder hoe bijna alle topics ondertussen ontaarden in een soort ruzie :+
TS heeft een probleem, wil het daarover hebben en vervolgens gaan mensen harrewarren over relatievormen..

(voor de meelezers, ja, ik zeg iets over hoe het topic verloopt, sue me :P )

Op het moment dat je verlieft bent, is het altijd lastig om een keuze te maken.. alles slijt uiteindelijk (zeggen ze) maar dat maakt het niet minder verdrietig of pijnlijk..

Elisa2

Berichten: 37191
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Verliefd op twee mannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 09:21

Er wordt herhaaldelijk gezegd dat monogamie ouderwets is en dat deze mensen bijna altijd vreemdgaan. Oordeel andersom dus..

Persoonlijk maakt het mij niet uit wat voor een relatievormen mensen hebben. Zolang beide er maar achter staan en men open, eerlijk en respectvol naar elkaar is.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 09:52

Elisa2 schreef:
Er wordt herhaaldelijk gezegd dat monogamie ouderwets is en dat deze mensen bijna altijd vreemdgaan. Oordeel andersom dus..

Persoonlijk maakt het mij niet uit wat voor een relatievormen mensen hebben. Zolang beide er maar achter staan en men open, eerlijk en respectvol naar elkaar is.


De cijfers liegen er niet om, ca 30% van de nederlandse mannen gaat vreemd.

Een voordeel in een poly relatie is dat er ruimte is om te praten over gevoelens en behoeften.
Mijns insziens zou die ruimte er ook moeten zijn in een mono relatie maar de reacties in dit topic maken al wel weer duidelijk dat dat echt niet vanzelfsprekend is. Want verliefd worden of behoefte hebben aan wat anders word vaak veroordeeld wat vreemdgqan juist in de hand werkt.

Winged

Berichten: 33037
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Verliefd op twee mannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 10:22

Even puur reagerend op TS:

- heb je met beide heren gepraat of ze een open relatie willen?
- is het verliefdheid? Is het de spanning? Komt het uit verveling? Wat maakt dat je op gevoelens hebt? Wat zijn de minpunten van beide heren?

Het is goed om even je eigen plekje te hebben en zaken op een rij te zetten. Daar ben je trouwens niet helemaal uit in een week tijd. Beide heren ken je al langer en je weet wat ze je te bieden hebben. De 1 vanuit de relatie, de ander vanuit vriendschap.

Gevoelens zijn een gek ding. Als het uiteindelijk betekend dat jij graag een open relatie wil en beide heren alleen monogaam is dat wel een signaal om te bedenken of deze personen de ware voor jou zijn. Liefde is in sommige gevallen ook loslaten.

MyWishMax

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 10:37

Azmay schreef:
Elisa2 schreef:
Er wordt herhaaldelijk gezegd dat monogamie ouderwets is en dat deze mensen bijna altijd vreemdgaan. Oordeel andersom dus..

Persoonlijk maakt het mij niet uit wat voor een relatievormen mensen hebben. Zolang beide er maar achter staan en men open, eerlijk en respectvol naar elkaar is.


De cijfers liegen er niet om, ca 30% van de nederlandse mannen gaat vreemd.

Een voordeel in een poly relatie is dat er ruimte is om te praten over gevoelens en behoeften.
Mijns insziens zou die ruimte er ook moeten zijn in een mono relatie maar de reacties in dit topic maken al wel weer duidelijk dat dat echt niet vanzelfsprekend is. Want verliefd worden of behoefte hebben aan wat anders word vaak veroordeeld wat vreemdgqan juist in de hand werkt.


Vreemdgaan van mannen heeft dan weer niks te maken met Monogaam of niet, hoor. Dat kan net zo makkelijk in een open relatie oid, want ook daar kan je iets doen wat niet afgesproken is. Ken ik ook voorbeelden van, net als in monogame relaties.

Ook het praten over gevoelens of behoeftes is niet alleen mogelijk is een poly relatie :+ Ook gewoon in monogame relaties. Het vreemdgaan komt ook niet door de andere partner, het is juist degene die vreemd gaat die meestal geen zin heeft om open en eerlijk te communiceren.
Mensen mogen gewoon aangeven dat zij zelf geen open of poly relatie willen. Dat is toch juist communiceren? En als je op dat vlak niet overeen komt is het niet eerlijk om van de ander te verwachten dat die zich aan past, of het nu monogaam of poly is. Dat heeft niks met veroordelen te maken, maar voor jezelf duidelijk hebben wat je wel en niet wil in een relatie. Ik kan nog zoveel van iemand houden, maar als diegene geen monogame relatie wil dan houdt het gewoon op voor ons.
Dat werkt geen vreemdgaan in de hand.

Ik snap dat het vervelend is voor, ts. Verliefd worden overkomt je, wat je daarmee doet is wel een keuze. Net als dat de mannen mogen beslissen niet open te staan voor een ander soort relatie als monogaam. Heel eerlijk wil ik ook niks anders, dat past niet bij mij. Daar kan ik een goed gesprek over voeren, maar het verandert niet. En als de ander dat wel veranderd wil zien zijn wij geen goede partners meer voor elkaar.
Ik zou wat tijd voor jezelf nemen, maar ook dat kan betekenen dat je met geen van beide verder gaat. Eerst maar zelf goed op een rijtje wat je wil. Is dat een poly relatie, dan zijn deze beide mannen niet de juiste. Maar zelfs bij een monogame kan er dezelfde conclusie uitkomen

sasja0705
Berichten: 1981
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 10:57

Alleen omdat TS nu "verliefd" is op 2 mannen is nog niet gezegd dat zij polyamoureus is...

Het kan je gewoon overkomen... maar wij hebben het dus over verliefdheid en niet over echt polyamoreus, waar je altijd met meer partners een relatie aangaat.


Nu ben ik zelf happy sinds 25 jaar, maar uiteraard ook struggelingen en verliefheid mee gemaakt (van beide kanten)
Dit was in de eerste jaren maar beiden zonder kleerscheuren doorheen gekomen .
Juist als je jong (er) bent en in een relatie kan er zoiets gebeuren.
Maar hoeft natuurlijk niet.

Is ook (of misschien) een grote kwestie van selfreflectie.

Enfin : het is wat je er zelf dan ermee doet en hoe eerlijk ge tegenover jezelf (en de ander ) bent.
Welke gevoelens heb je ?
Wat is aan de eene wat de ander niet heeft?

Zijn ze allebei (afzonderlijk van elkaar) überhaupt geschikt voor je zelf of als je nu zou kiezen, over een tijdje iemand anders ( dus een derde)
nog leuker vinden?

En vraag je af, wat je zou doen en voelen als de rollen omgedraaid zijn :
als jouw huidige relatie verliefd zou worden op een ander en jullie beiden op na zou willen houden.

En wat je ervan zuu vinden als nr 2 dit ook zou gebeuren.

En ook niet onbelangrijk: beide mannen weten nu dus dat je ook verliefd bent op de ander.
Dus in ieder geval heeft het vertrouwen van nr 1 (jouw relatie) al een deuk opgelopen.

Nr 2 waarschijnlijk ook, want als je op hem verliefd kan worden terwijl je in een relatie bent, kan dat in toekomst weer gebeuren...

Dus stel, je "kiest" voor één van die 2 - is dan daadwerkelijk voor de man in kwestie alles "koek en ei" ?

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 13:16

present schreef:
Dat klinkt niet als polyamorie, maar eerder als een harem, Wintu.


en iedereen vrij maar hij wat meer ;)

Als alle betrokkenen het er mee eens zijn prima uiteraard, maar zoals Wintu het beschrijft vind ík het scheef op basis van een drogredenering mbt veiligheid welke hém uitkomt. Veiligheid voor hém door beperking van zijn lieven. Niet bepaald gelijke vrijheden toch?!
Maar, als die lieven het er mee eens zijn, prima. Het is maar wat de afspraken zijn en waar iedere betrokkene gelukkig mee is.

Is wel interessant hoe de TS dat ziet. Hoe zij erover denkt als haar twee liefdes ´OK :j ´ zeggen en van dezelfde vrijheid gebruik maken.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 13:28

sasja0705 schreef:
Dus in ieder geval heeft het vertrouwen van nr 1 (jouw relatie) al een deuk opgelopen.
Nr 2 waarschijnlijk ook, want als je op hem verliefd kan worden terwijl je in een relatie bent, kan dat in toekomst weer gebeuren...

Is dat inderdaad zo, dat als iemand verliefd wordt op een ander, dat het vertrouwen dan gelijk een deuk heeft?
Kan hoor, heeft dat ook met onzekerheid te maken misschien? Want verliefd worden kan prima, het is wat er daarna mee gedaan wordt, wat het spannend maakt.. (niet spannend als in leuk, maar de andere spannend)

tjaakje

Berichten: 919
Geregistreerd: 16-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 14:46

sasja0705 schreef:
Alleen omdat TS nu "verliefd" is op 2 mannen is nog niet gezegd dat zij polyamoureus is...

Het kan je gewoon overkomen... maar wij hebben het dus over verliefdheid en niet over echt polyamoreus, waar je altijd met meer partners een relatie aangaat.


Verliefd worden op een tweede wil idd nog niet zeggen dat iemand polyamoreus is. Maar iemand die polyamoreus is hoeft niet per definitie verliefd te zijn op meerdere mensen. Enkel het open stellen voor de mogelijkheid is dat ook al.

TS dit is een hele lastige situatie. Als ik jou was zou ik eerst gaan uitzoeken of je in zijn algemeenheid eventueel meerdere relaties zou willen hebben. Hoe mooi en fantastisch polyamorie ook klinkt, het brengt ook gedoe met zich mee. Tijdsverdeling, jaloezie, openheid naar de buitenwereld (het niet open kunnen zijn over 1 van je relaties kan heel naar zijn). Vervolgens zou ik gaan uitzoeken wat de verliefdheid van de 2de man voor jou precies inhoudt. Is het leuk spannend omdat de gevoelens nieuw en uitdagend zijn? Of zie je ook echt een leven met hem voor je inclusief de minpunten van die persoon. Gevoelens hebben is niet erg, van die gevoelens genieten is ook niet erg, of je uiteindelijk ook iets met die gevoelens doet, daar moet je nu uit zien te komen. En dat is in jouw situatie best lastig.... Sterkte!!

sasja0705
Berichten: 1981
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 16:08

Cer schreef:
sasja0705 schreef:
Dus in ieder geval heeft het vertrouwen van nr 1 (jouw relatie) al een deuk opgelopen.
Nr 2 waarschijnlijk ook, want als je op hem verliefd kan worden terwijl je in een relatie bent, kan dat in toekomst weer gebeuren...

Is dat inderdaad zo, dat als iemand verliefd wordt op een ander, dat het vertrouwen dan gelijk een deuk heeft?
Kan hoor, heeft dat ook met onzekerheid te maken misschien? Want verliefd worden kan prima, het is wat er daarna mee gedaan wordt, wat het spannend maakt.. (niet spannend als in leuk, maar de andere spannend)


Gezien het verhaal over de gecancelde vakantie nadat TS aan nr 1 verteld heeft dat ze verliefd is geworden op de "goede vriend" neem Ik dat wel aan - anders was de vraag om te cancelen waarschijnlijk niet gekomen...

anjali
Berichten: 15094
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Verliefd op twee mannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 16:23

Het is wel de kat op het spek binden als je op vakantie gaat met een andere man dan je eigen partner, terwijl je ook nog verliefd op die persoon bent! Waarom niet gewoon met je eigen partner op vakantie?

Winged

Berichten: 33037
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 16:34

anjali schreef:
Het is wel de kat op het spek binden als je op vakantie gaat met een andere man dan je eigen partner, terwijl je ook nog verliefd op die persoon bent! Waarom niet gewoon met je eigen partner op vakantie?


Vakantie was al geboekt voordat er gevoelens speelden. Daarnaast mag je soms ook best zonder je partner op vakantie als de interesses anders zijn (stel: zij wil back to basic, hij een luxe resort)

Elisa2

Berichten: 37191
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 16:56

Azmay schreef:
Elisa2 schreef:
Er wordt herhaaldelijk gezegd dat monogamie ouderwets is en dat deze mensen bijna altijd vreemdgaan. Oordeel andersom dus..

Persoonlijk maakt het mij niet uit wat voor een relatievormen mensen hebben. Zolang beide er maar achter staan en men open, eerlijk en respectvol naar elkaar is.


De cijfers liegen er niet om, ca 30% van de nederlandse mannen gaat vreemd.

Een voordeel in een poly relatie is dat er ruimte is om te praten over gevoelens en behoeften.
Mijns insziens zou die ruimte er ook moeten zijn in een mono relatie maar de reacties in dit topic maken al wel weer duidelijk dat dat echt niet vanzelfsprekend is. Want verliefd worden of behoefte hebben aan wat anders word vaak veroordeeld wat vreemdgqan juist in de hand werkt.


Hoeft helemaal niet, mijn vader is ook weleens verliefd geworden op een ander. Heeft het mijn moeder eerlijk verteld en voor haar gekozen en ze zijn juist meer naar elkaar toegegroeid.
Het wordt pas een probleem als de ander de grenzen van zijn/ haar partner niet respecteert, stiekem gaat doen, niet open is etc.

Ik denk trouwens ook dat mensen sneller vreemdgaan omdat juist die spanning een kick geeft. Die willen ook helemaal geen poly relatie want dan mag het en dan is de lol er af.

Edit typfout
Laatst bijgewerkt door Elisa2 op 13-11-23 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt

anjali
Berichten: 15094
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 16:57

Winged schreef:
anjali schreef:
Het is wel de kat op het spek binden als je op vakantie gaat met een andere man dan je eigen partner, terwijl je ook nog verliefd op die persoon bent! Waarom niet gewoon met je eigen partner op vakantie?


Vakantie was al geboekt voordat er gevoelens speelden. Daarnaast mag je soms ook best zonder je partner op vakantie als de interesses anders zijn (stel: zij wil back to basic, hij een luxe resort)

Maar het blijft de kat op het spek binden.

Winged

Berichten: 33037
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 17:14

anjali schreef:
Maar het blijft de kat op het spek binden.

Als er op het moment van boeken geen gevoelens waren is het simpelweg een kat op een blok hout binden. Dan was er sowieso niks gebeurd. Want geen gevoelens.

Benzz
Berichten: 2888
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 17:18

anjali schreef:
Het is wel de kat op het spek binden als je op vakantie gaat met een andere man dan je eigen partner, terwijl je ook nog verliefd op die persoon bent! Waarom niet gewoon met je eigen partner op vakantie?

Ik ga wel vaker met een goede vriend op vakantie. Wat is daar raar aan?

present
Berichten: 187
Geregistreerd: 02-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 17:54

anjali schreef:
Waarom niet gewoon met je eigen partner op vakantie?

Waarom moeite doen om elke dag iets anders te koken, terwijl je op aardappelen en bloemkool heel oud kunt worden? Op vakantie gaan met B is nu eenmaal niet hetzelfde als op vakantie gaan met A. Het is in de interactie dat bepaalde aspecten van ieders persoonlijkheid duidelijker voren komen. Dat vind ik nou juist zo leuk, dat bij meerdere partners verschillende kanten van jezelf sterker tot uiting komen. Om die reden kan een vakantie met B een vakantie met A nooit vervangen. Je zou waarschijnlijk andere activiteiten ondernemen, maar zelfs bij hetzelfde programma is de beleving totaal anders. Het heeft daarom geen zin om bang te zijn dat een ander jouw partner iets te bieden heeft wat jij niet hebt. Dat is een gegeven. Maar andersom geldt dat ook. Het is geen wedstrijd, dat hoeft het althans niet te zijn.

Als je katten niet vertrouwt kun je beter een hond nemen, die heten trouw te zijn.

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 17:56

Benzz schreef:
anjali schreef:
Het is wel de kat op het spek binden als je op vakantie gaat met een andere man dan je eigen partner, terwijl je ook nog verliefd op die persoon bent! Waarom niet gewoon met je eigen partner op vakantie?

Ik ga wel vaker met een goede vriend op vakantie. Wat is daar raar aan?


er zijn veel redenen waarom levensinvullingen, activiteiten niet altijd en alleen met één en dezelfde persoon hoeven ingevuld en ´honi soit qui mal y pense´.

Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-23 18:36

Winged schreef:
Even puur reagerend op TS:

- heb je met beide heren gepraat of ze een open relatie willen?
- is het verliefdheid? Is het de spanning? Komt het uit verveling? Wat maakt dat je op gevoelens hebt? Wat zijn de minpunten van beide heren?

Het is goed om even je eigen plekje te hebben en zaken op een rij te zetten. Daar ben je trouwens niet helemaal uit in een week tijd. Beide heren ken je al langer en je weet wat ze je te bieden hebben. De 1 vanuit de relatie, de ander vanuit vriendschap.

Gevoelens zijn een gek ding. Als het uiteindelijk betekend dat jij graag een open relatie wil en beide heren alleen monogaam is dat wel een signaal om te bedenken of deze personen de ware voor jou zijn. Liefde is in sommige gevallen ook loslaten.


Ik heb het gesprek over een open relatie niet met ze gevoerd. Ik had er zelf ook nog niet heel erg aan gedacht dat dat een optie was. Uit beide reacties meen ik ook wel op te maken dat zij dit voor 90% zeker niet zien zitten. Het lijkt me ook wel lastig, uiteindelijk zou ik ook wel met iemand willen samenwonen ect. dat wordt toch wel ingewikkeld met zijn 3en.

Het is verliefdheid, zeker geen spanning, en eigenlijk wel meer dan dat. We spreken ook naar elkaar uit dat we van elkaar houden, onze band is ook opgebouwd vanuit een vriendschap en niet vanuit een verliefdheid.

Ze zijn allebei leuk en ik had gehoopt dat 1 van de 2 uit zichzelf zou afhaken.

Wat betreft de vakantie: dat zou echt een reis worden wat mijn huidige vriend helemaal niks vindt. Ik wil dat gewoon kunnen doen dan met iemand anders!

Alja

Berichten: 25599
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Verliefd op twee mannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 18:39

Maar dat doet die vriend waar je eerst alleen vriendschap mee had toch ook?
Als jij de keuze niet maakt doet hij het toch?

Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-23 18:41

Alja schreef:
Maar dat doet die vriend waar je eerst alleen vriendschap mee had toch ook?
Als jij de keuze niet maakt doet hij het toch?

Dat was wel het idee, inmiddels werd hij daar ook niet blij van en wilt hij gewoon weer contact, al vind ik het wel een naar idee dat hij nog altijd een relatie wilt en ik nu niet beschikbaar ben, maar goed dat weet hij ook.

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Verliefd op twee mannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 18:47

Tja maar als je zegt dat je niet beschikbaar bent, dan ben je er toch. Dan heb je toch een keuze gemaakt.

Kijk verliefd worden in een relatie kan, maar is een teken aan de wand. Je kan die energie ook ombuigen en in je relatie steken en het vlammetje laten uitdoven.
Die ander weet je niet hoe het is om een relatie mee te hebben. Je weet nu wat je hebt, wat wil je zelf?

musiqolog
Berichten: 3333
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-23 18:48

Biks2 schreef:
Alja schreef:
Maar dat doet die vriend waar je eerst alleen vriendschap mee had toch ook?
Als jij de keuze niet maakt doet hij het toch?

Dat was wel het idee, inmiddels werd hij daar ook niet blij van en wilt hij gewoon weer contact, al vind ik het wel een naar idee dat hij nog altijd een relatie wilt en ik nu niet beschikbaar ben, maar goed dat weet hij ook.

Tja, misschien is dat het moment om "nee" te zeggen tegen die andere man. Niet per se voorgoed, maar wel even naar een laag pitje zodat het voor hem duidelijk is. Niet alleen duidelijk in woorden, maar ook emotioneel duidelijk dat dit 'm niet gaat worden. Bovendien: zolang jullie contact hebben zal ook van jouw kant het vuurtje worden aangewakkerd en dan komt jouw keuze voor je huidige vriend weer in gevaar.