Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nessie schreef:Naar mijn idee; Als je echt van je partner houdt en verliefd bent op je partner, dan sta je echt niet open voor een ander. Niemand komt in mijn gevoel of interesse en vice versa. Het lijkt me dan ook niet eerlijk om bij je partner te blijven terwijl je connectie aangaat met anderen.
Palmera schreef:Ja, dit kan gebeuren. Het probleem is dat monogamie nog steeds de norm is.
musiqolog schreef:Jaloezie is een menselijke eigenschap.
Nessie schreef:Naar mijn idee; Als je echt van je partner houdt en verliefd bent op je partner, dan sta je echt niet open voor een ander. Niemand komt in mijn gevoel of interesse en vice versa. Het lijkt me dan ook niet eerlijk om bij je partner te blijven terwijl je connectie aangaat met anderen.
Dorine92 schreef:En als ze denken op korte termijn een leukere chick te vinden, nou dan succes wensen en eens zien hoe het loopt
_Reneee schreef:Nessie schreef:Naar mijn idee; Als je echt van je partner houdt en verliefd bent op je partner, dan sta je echt niet open voor een ander. Niemand komt in mijn gevoel of interesse en vice versa. Het lijkt me dan ook niet eerlijk om bij je partner te blijven terwijl je connectie aangaat met anderen.
Wat ouderwets, er bestaat gewoon zoiets als polyamorie hoor. Wat voor jou geldt, kan voor een ander anders zijn. Monogamie is opgelegd door de de kerk.
TS: wat rotBlijf vooral met beide praten. Het is al heel goed dat je er eerlijk over bent. Ik sluit me verder bij present aan, rustig blijven, veel praten en niks overhaast doen. Neem ook de tijd om deze kant van jezelf te ontdekken.
Elisa2 schreef:Hm pas 8 maanden met je huidige partner..ik zou denken dat je dan nog helemaal in een wolk van verliefdheid zit en dat je nu al gevoelens voor een ander krijgt is dan vrij vlot.
Tevens is het idd zo wat miereneter zegt dat alles wat nieuw is spannend is en mensen alleen al verliefd kunnen worden door die spanning. Zonder dat het echt om die persoon gaat.
Daarnaast kun je verliefd zijn op twee mannen, maar je hoeft er niks mee te doen. Dat laatste is een keuze en het is ook fair enough dat zij jou dan vragen om een keuze te maken. Verliefdheid is meestal iets tijdelijks..houden van iets duurzaams.
Biks2 schreef:Ik ben heel blij met jullie reacties, bedankt daarvoor! Veel mensen in mijn omgeving veroordelen mij alleen maar..
Mijn huidige relatie is nu 8 maanden aan. Hiervoor had ik een relatie van 5 jaar en ik begon ook terug te denken hoe dat was. Ik had toen inderdaad totaal geen oog voor een ander maar of het echt een gelukkige relatie was, nee, dat achteraf niet. Hij maakte het met mij uit en pas later kan ik hem daar echt heel dankbaar voor zijn. We waren eerder een soort 'bedrijf' dan dat er echt liefde was.
Ik begin dus inderdaad erg te twijfelen of ik wel monogaam wil zijn, en of ik dat uberhaupt kan. Ik vind het wel moeilijk om me daar over uit te spreken naar beiden mannen want zij hopen allebei dat ik een keuze maak, een open relatie zien ze denk ik echt niet zitten.
Het is zo vervelend, ze vullen elkaar inderdaad perfect aan en ik wil ze heel graag allebei in mijn leven houden.