Is Squla de moeite waard?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mazida
Berichten: 1384
Geregistreerd: 31-07-15

Is Squla de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-23 11:57

We hebben een tablet waar kinderen zo nu en dan op mogen spelen. Nu vroeg ik me af of Squla de moeite waard is om op de tablet te zetten? Zag dat dat alleen met abonnement kan en dan je dan meteen aan een jaarabonnement vastzit. Vinden jullie kids het leuk en maken ze daar veel gebruik van? Is het echt leuk leren of vooral marketing?

Jokonootje

Berichten: 4854
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Is Squla de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 12:23

mijn kinderen vonden het in de lagere klassen echt geweldig om te doen. Vanaf groep 6 werd het rap minder qua toegevoegde waarde.
Nadeel is dat je per kind een abonnement af moet sluiten

Pantykous

Berichten: 10488
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Is Squla de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 12:29

Ik volg even.

Mazida
Berichten: 1384
Geregistreerd: 31-07-15

Re: Is Squla de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-23 12:50

Ik heb 2 kids van 4 en 5, die kunnen niet samen een abbo delen? Zitten nu ongeveer op het zelfde niveau.

DiantaM
Berichten: 11275
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Is Squla de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 13:00

Ik vroeg me dit ook af dus ik lees graag mee.

tyleysmiley

Berichten: 1898
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 13:00

Dat zou ik niet doen Mazida,want de voortgang ed wordt echt per account bijgehouden en het niveau of vooruitgang gaat echt wel verschil uitmaken.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 13:01

Ja, heel tof! Zijn hele leuke 'spellen' en ik vind het niet duur voor wat je krijgt. Je spaart ook punten voor hele toffe cadeaus.

TeSzZz
Berichten: 1756
Geregistreerd: 17-02-05
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 13:03

Ik heb die van mijn dochter toevallig net opgezegd. Ze heeft er een aantal jaar met heel veel plezier gebruik van gemaakt. Ze wilde in de kleuterklas al meer met letters en cijfers bezig dan ze in de klas deden en dit was voor haar een leuke manier, daarbij speelde ze de spelletjes graag en ook engels vond ze erg leuk. Nu in groep 3 maakt ze er minder gebruik van en we hebben via school inlog info gekregen om thuis te kunnen oefenen met de methode's die zij zelf gebruiken voor taal en rekenen dus voegt het wat mij betreft niet zoveel meer toe en dan vind ik het wel flink aan de prijs.

cursebreaker

Berichten: 11485
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 13:05

Wij hebben het ook een paar jaar voor onze zoon gehad- nu niet meer (groep7). Wij vonden het ook wel toegevoegde waarde, sluit mooi aan bij wat en hoe ze op school leren en zo kun je thuis spelenderwijs verder gaan. Vanuit school kregen wij ook korting overigens, zij adviseerden zelf ook om er gebruik van te maken dus dat kwam mooi uit :)

Liannetje86
Berichten: 786
Geregistreerd: 14-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 14:02

Hier opgezegd; maar dat had niets met Squla te maken. (Lees: stiefheks schaft het aan, ze zijn maar om de 2 weken bij ons... Inlog en alles meegegeven, maar er werd uiteindelijk te weinig mee gedaan. Daarvoor vond ik het te duur.. en ik mocht niet mijn mening opdringen want dan krijg ik een stempeltje dat ik het niet goed genoeg vindt en blabla ;) dus het losgelaten).


Squla vind ik mooi in elkaar zitten. Het werkt fijn, er hadden iets meer begrijpend leestoetsen in mogen zitten (want dat hebben ze juist vooral geoefend). Maar je ziet echt wel leuk vooruitgang.

Indy_Mouse_9

Berichten: 2126
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 14:08

Wij hebben het ook voor beide kinderen (4 en 7). Toen de oudste in groep 1 zat was het coronatijd, en we hebben toen van school een kortingscode gekregen.

Ze spelen er veel mee. Soms een tijdje wat minder, maar na een herinnering ('goh ik zag dat je vorige week geen squla hebt gespeeld') meestal wel weer. De jongste vind het nu fijn om de verhaaltjes te kijken, en liedjes te luisteren.
Ik twijfel er niet aan dat ze er dingen van op steken.

TS, ze hebben af en toe acties, dus dat zou je in de gaten kunnen houden. Ook kan iemand die al squla heeft een kortingscode met je delen waarmee jij korting krijgt op de abonnementsprijs.

Mazida
Berichten: 1384
Geregistreerd: 31-07-15

Re: Is Squla de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-23 14:13

Goede tip ja om kortingsactie in de gaten te houden :)

pmarena

Berichten: 48169
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 14:18

Het is an sich wel leuk hoor, wij hebben het gehad voor de Corona begon, later ging de school het ook aanbevelen. Maar we merkten dat hij er minder zin in kreeg en soms werden vragen ook wel een beetje raar onduidelijk gesteld of dingen werden ellenlang herhaald waardoor de lol er wel een beetje af ging.

Maar ik zou het gewoon eens proberen als ik jou was, kijken voor een proefperiode van een maand?
Op zich is het wel leuk en leerzaam :)

manonutjuh

Berichten: 3011
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Is Squla de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 14:55

Wij hebben het gehad.

Vindt het met 2 kindjes te duur voor de tijd dat ze op de tablet mogen.

Zou het flink goedkoper zijn dan zou ik het zeker weer erop zetten, want ze vonden het wel erg leuk.

Lastige vond ik wel dat het niveau niet helemaal aansloot bij mijn dochter.
Volgens mij moest je kiezen uit 1/2 en daarna 3, dat kwam niet helemaal lekker uit.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 16:44

Ik heb een kortingscode, niet denderend, maar goed. Beter dan niks.

9RZQBSMXLA

Suzanne F.

Berichten: 49252
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 19:10

Jokonootje schreef:
mijn kinderen vonden het in de lagere klassen echt geweldig om te doen. Vanaf groep 6 werd het rap minder qua toegevoegde waarde.
Nadeel is dat je per kind een abonnement af moet sluiten


Dit. Vroeger vond ze het heel leuk en het was best waardevol. Ik heb een jaar een abbo gehad ofzo. Daarna was ze er wel klaar mee.

manonutjuh

Berichten: 3011
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Is Squla de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 19:16

Je hebt nu studira, dat is vanaf groep 6 geloof ik

_lautje_

Berichten: 9265
Geregistreerd: 23-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 19:21

Hier toevallig vorige week een abonnement afgesloten voor de oudste.
Die zit nu in groep 3 voor de tweede keer. Met taal is ze gewoon echt stuk verder en kan ze met squla mooi extra doen.
De middelste zit in groep 1 en heeft heel veel behoefte aan meer en zit gewoon op account van de oudste. Speelt wat van de simpelste lesjes en gaat prima. Hebben 2 iPads. Zitten ze tegelijk op.

_NancyJarig

Berichten: 14095
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 20:23

Mijn oudste zoon heeft ook Squla, die speelt het niet heel vaak, maar wel met enige regelmaat.
Leuke spellen en hij vindt het leuk.

Je mag nu ook 1x per 30 dagen een cadeautje uitzoeken (stickers oid) die dan naar je huisadres worden gestuurd tegen inlevering van een bepaald aantal punten (wat dus ook weer motiveert om te gaan spelen).

Mazida
Berichten: 1384
Geregistreerd: 31-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-24 23:42

Ik kom nog even mijn ervaringen delen. Heb voor 2 kinderen een half-jaar-abonnement van Squla aangeschaft en ze vinden het leuk en leren er nog van. Hier een tevreden moeder dus :)

Suzanne F.

Berichten: 49252
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-24 09:46

Mazida schreef:
Ik kom nog even mijn ervaringen delen. Heb voor 2 kinderen een half-jaar-abonnement van Squla aangeschaft en ze vinden het leuk en leren er nog van. Hier een tevreden moeder dus :)


Leuk! Die van mij heeft er ook even plezier van gehad. Na een half jaar had ze het wel gezien maar ik was ook een tevreden moeder toen. Was leerzaam en leuk.