WhatsApp vraag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rivendell

WhatsApp vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-23 02:15

Op Google word ik niets wijzer omdat ik niet weet hoe ik de vraag moet stellen.
Ik heb mijn online status vaak uit staan. Als ik wel online ben, kan dan iedereen uit mijn lijst dat zien?
En is "aan het typen" dan alleen zichtbaar voor degene met wie ik op dat moment aan het typen ben?

fjordjes

Re: WhatsApp vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 02:29

Nee alleen als je dan bijv 'Piet' uit je lijst kiest om het gesprek te lezen ziet alleen hij dat je online bent of aan het typen. Je andere contacten zien niet dat je online bent of aan het typen.
Mijn online status staat nooit aan

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 03:01

Als jij online bent, dan kan iedereen dat zien die op dat moment “jouw chat” open heeft staan.
Dus stel jij bent online en chat met Piet. Dan kan Piet zien dat jij typt (als je aan het typen bent).
Als Kees op hetzelfde moment een chat met jou open heeft staan kan hij zien dat jij online bent. Maar hij ziet niet dat je aan het typen bent, je typt namelijk niet met hem.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-23 04:39

Lizz schreef:
Als jij online bent, dan kan iedereen dat zien die op dat moment “jouw chat” open heeft staan.
Dus stel jij bent online en chat met Piet. Dan kan Piet zien dat jij typt (als je aan het typen bent).
Als Kees op hetzelfde moment een chat met jou open heeft staan kan hij zien dat jij online bent. Maar hij ziet niet dat je aan het typen bent, je typt namelijk niet met hem.

Dit klinkt het meest logisch ja

Deemiii

Re: WhatsApp vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 08:09

Ik kan sinds een tijdje ook mensen selecteren die sowieso dan niet kunnen zien dat ik online ben. Ook mijn laatst gezien kunnen ze dan niet zien.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 09:31

Whatsapp openen > Profielfoto aantikken > Privacy > 'Laatst gezien en online' aantikken

Hier kun je instellen dat niemand kan zien dat je online bent en wanneer je voor het laatst online was.

Ik vermoed dat men het in groepen nog wel half kan zien, omdat je daarin kan zien wanneer een bericht door iemand gelezen is, maar dat weet ik niet zeker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 08:49

fjordjes schreef:
Nee alleen als je dan bijv 'Piet' uit je lijst kiest om het gesprek te lezen ziet alleen hij dat je online bent of aan het typen. Je andere contacten zien niet dat je online bent of aan het typen.
Mijn online status staat nooit aan

Andere contacten kunnen wel zien dat ze online is als ze op dat moment haar chat openen :j Het typen ziet idd alleen degene aan wie je op dat moment iets aan het sturen bent.

Ik heb dat allemaal uit staan, geen blauwe vinkjes en online status uit.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 11:11

Handig, ik zie ineens de mogelijkheid dat je ook uit kan zetten dat mensen zien dat je online bent.

Instellingen > privacy > Laatst gezien en online > Wie kan mijn melding laatst gezien zien? Niemand >Wie kan zien dat ik online ben? Zelfde als laatst gezien.

Dan ziet men alleen wanneer je typt. :j