Buurman plet mij tegen de muur

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BarbaLala

Berichten: 9609
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Buurman plet mij tegen de muur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 11:53

Ik heb enkel de op en reacties van TS gelezen.

Mijn advies;
Maak in ieder geval melding bij de politie. Mocht er nog iets voorvallen, kun je een aangifte doen en staat iig je melding al in het systeem.

Daarnaast lees ik dat je een vriend hebt.
Jouw vriend inzetten lijkt mij de perfecte manier om eens even haarfijn duidelijk te maken dat NIEMAND ongevraagd aan zijn vriendin komt!
Laat hem maar langsgaan en dat mededelen!

anjali
Berichten: 15088
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 12:05

BarbaLala schreef:
Ik heb enkel de op en reacties van TS gelezen.

Mijn advies;
Maak in ieder geval melding bij de politie. Mocht er nog iets voorvallen, kun je een aangifte doen en staat iig je melding al in het systeem.

Daarnaast lees ik dat je een vriend hebt.
Jouw vriend inzetten lijkt mij de perfecte manier om eens even haarfijn duidelijk te maken dat NIEMAND ongevraagd aan zijn vriendin komt!
Laat hem maar langsgaan en dat mededelen!

Kijk nou uit voor escalatie, daar heeft niemand wat aan. Ik zou het toch via meldingen bij politie en woningcorporatie doen.

purny

Berichten: 27491
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 12:13

BarbaLala schreef:
Ik heb enkel de op en reacties van TS gelezen.

Mijn advies;
Maak in ieder geval melding bij de politie. Mocht er nog iets voorvallen, kun je een aangifte doen en staat iig je melding al in het systeem.

Daarnaast lees ik dat je een vriend hebt.
Jouw vriend inzetten lijkt mij de perfecte manier om eens even haarfijn duidelijk te maken dat NIEMAND ongevraagd aan zijn vriendin komt!
Laat hem maar langsgaan en dat mededelen!

Totdat de buurman even met een aantal andere mensen verhaal gaat halen bij TS... of bij de vriend van de TS..

BarbaLala

Berichten: 9609
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 12:15

anjali schreef:
Kijk nou uit voor escalatie, daar heeft niemand wat aan. Ik zou het toch via meldingen bij politie en woningcorporatie doen.


Waarom zo bang?
Iemand mededelen dat je van een ander afblijft hoort geen reden te zijn voor escalatie. Is het dat wel weet je ook genoeg.

Politie en corporaties doen weinig tot niets hiermee, melden/ aangifte doen is verstandig om zelf je dossier rond te hebben, maar levert doorgaans niets op.
In persoon langsgaan wel.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Buurman plet mij tegen de muur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 12:20

Naast dat mijn man me niet hoeft te verdedigen alsof ik zijn bezit ben (hallo 1950) zou ik inderdaad zo min mogelijk reactie willen uitlokken.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 12:22

BarbaLala schreef:
anjali schreef:
Kijk nou uit voor escalatie, daar heeft niemand wat aan. Ik zou het toch via meldingen bij politie en woningcorporatie doen.


Waarom zo bang?
Iemand mededelen dat je van een ander afblijft hoort geen reden te zijn voor escalatie. Is het dat wel weet je ook genoeg.

Politie en corporaties doen weinig tot niets hiermee, melden/ aangifte doen is verstandig om zelf je dossier rond te hebben, maar levert doorgaans niets op.
In persoon langsgaan wel.


Waarom je man sturen :?
Je hebt als vrouw toch ook een mond om te zeggen wat je wilt en niet wilt.

BarbaLala

Berichten: 9609
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 12:24

verootjoo schreef:
Waarom je man sturen :?
Je hebt als vrouw toch ook een mond om te zeggen wat je wilt en niet wilt.


Dat werkt bij dit soort figuren vanwege hun cultuur, doorgaans net iets beter.

Daks

Berichten: 5834
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 12:27

de beste buurman had van mij toch echt een duw terug gehad. mijn aanraken op plekken waar ik dat niet wil is leven met de consequenties daar van


zijn geloof of herkomst is in dit geval niet rellevant

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2451
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 12:34

BarbaLala schreef:
verootjoo schreef:
Waarom je man sturen :?
Je hebt als vrouw toch ook een mond om te zeggen wat je wilt en niet wilt.


Dat werkt bij dit soort figuren vanwege hun cultuur, doorgaans net iets beter.

Dit is dus mooi zo’n aanname en vooroordeel.

Dat terzijde, dat iemand het niet wilt escaleren heeft er niets mee te maken of ze bang zijn. Het is gewoon niet slim, uiteindelijk als het puntje bij paaltje komt ben jij ook de sjaak als de politie erbij komt. Dan krijg je alleen maar een welles nietes verhaal en daar heeft niemand iets aan.

@7ofhearts, ik denk ook dat als er wel meerdere huurders last hebben van desbetreffende buurman dat het wellicht sowieso wel handig is om even in gesprek te gaan. Des te meer meldingen des te beter uiteraard.

anjali
Berichten: 15088
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 12:37

Ik heb ook een bedreigende buurman gehad( Nederlandse 60plusser) en na verschillende meldingen bij politie en woningcorporatie moest hij op het matje komen bij de wijkagent in combinatie met iemand van de corporatie. De overlast werd toen flink minder hij kreeg een andere woning. Nu zie ik hem af en toe nog op straat en dan groet hij heel vriendelijk. Eerder hadden ze mij een andere woning aangeboden maar dat wilde ik niet omdat ik dan de bomen in mijn tuin niet meer kon beschermen die hij haatte omdat ze blaadjes op zijn tegeltuin lieten vallen. Daar ging de ruzie oorspronkelijk over nl. Een beetje Rijdende Rechter-achtige toestand.

prompter

Berichten: 11103
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Buurman plet mij tegen de muur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 12:39

Wat vervelend Anjali, en dan ook nog om zoiets onbenulligs als blaadjes.

purny

Berichten: 27491
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 12:54

BarbaLala schreef:
anjali schreef:
Kijk nou uit voor escalatie, daar heeft niemand wat aan. Ik zou het toch via meldingen bij politie en woningcorporatie doen.


Waarom zo bang?
Iemand mededelen dat je van een ander afblijft hoort geen reden te zijn voor escalatie. Is het dat wel weet je ook genoeg.

Politie en corporaties doen weinig tot niets hiermee, melden/ aangifte doen is verstandig om zelf je dossier rond te hebben, maar levert doorgaans niets op.
In persoon langsgaan wel.

En eigen rechter spelen als in langsgaan helpt wel? Dit zal alleen maar averechts gaan werken.

anjali
Berichten: 15088
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 12:56

prompter schreef:
Wat vervelend Anjali, en dan ook nog om zoiets onbenulligs als blaadjes.

Ik had hem aangeboden om mijn klusjesman bij hem de overlast van mijn bomen te laten opruimen maar dat wilde hij ook niet. De gemeentebomen op straat wilde hij ook weghebben omdat die blaadjes op zijn auto lieten vallen. Nu hebben ze hem een appartement op de hoogste verdieping van een flatgebouw gegeven en nu ziet hij er weer tevreden uit. Maar ik was echt bang van hem, hij stond dag en nacht bij mij voor het raam te posten zodat ik steeds de gordijnen dicht moest hebben, en eens had hij mijn voordeur geblokkeerd met een hele berg zand en takken.

pateeke
Berichten: 2215
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 14:12

purny schreef:
Totdat de buurman even met een aantal andere mensen verhaal gaat halen bij TS... of bij de vriend van de TS..


Er zijn misschien mensen die "verhaal zouden gaan halen met een aantal mensen", maar de meerderheid van de mensen gaat dat niet doen.

Feiten:
- buurman is 's avonds laat en 's nachts luidruchtig / zorgt voor lawaaioverlast
- schoenen van bezoekers van buurman staan in de trappenhal en in de weg
- buurman heeft niet netjes gewacht tot TS de trap af was, heeft haar op de trap gepasseerd en heeft haar al dan niet doelbewust tegen de muur geduwd.
- TS heeft eens iets wat van haar was bij de buurman gezien.

Dat wil nog niet zeggen dat deze man in bende "verhaal gaat halen" / geweld gaat plegen wanneer je een normaal gesprek wil aangaan.
Ik schrik van de veronderstellingen die hier geuit worden en de adviezen die sommigen geven (zoals bv een honkbalknuppel of ander voorwerp gebruiken als buurman aan de deur staat).
TS, als je je te onveilig voelt om het gesprek aan te gaan, vraag dan hulp van de woningstichting, de politie / wijkagent of buurtbemiddeling. Je moet dat niet alleen doen. Dat je het gesprek aangaat met die man (al dan niet met hulp) wil echt niet direct zeggen dat je gevaar loopt / er geweld gebruikt zal worden door de buurman.

Kaitlyn

Berichten: 9727
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 14:30

pateeke schreef:
purny schreef:
Totdat de buurman even met een aantal andere mensen verhaal gaat halen bij TS... of bij de vriend van de TS..


Er zijn misschien mensen die "verhaal zouden gaan halen met een aantal mensen", maar de meerderheid van de mensen gaat dat niet doen.

Feiten:
- buurman is 's avonds laat en 's nachts luidruchtig / zorgt voor lawaaioverlast
- schoenen van bezoekers van buurman staan in de trappenhal en in de weg
- buurman heeft niet netjes gewacht tot TS de trap af was, heeft haar op de trap gepasseerd en heeft haar al dan niet doelbewust tegen de muur geduwd.
- TS heeft eens iets wat van haar was bij de buurman gezien.

Dat wil nog niet zeggen dat deze man in bende "verhaal gaat halen" / geweld gaat plegen wanneer je een normaal gesprek wil aangaan.
Ik schrik van de veronderstellingen die hier geuit worden en de adviezen die sommigen geven (zoals bv een honkbalknuppel of ander voorwerp gebruiken als buurman aan de deur staat).
TS, als je je te onveilig voelt om het gesprek aan te gaan, vraag dan hulp van de woningstichting, de politie / wijkagent of buurtbemiddeling. Je moet dat niet alleen doen. Dat je het gesprek aangaat met die man (al dan niet met hulp) wil echt niet direct zeggen dat je gevaar loopt / er geweld gebruikt zal worden door de buurman.


Ik denk dat ze het doelde op de opmerking over dat TS haar vriend even langs de buurman moest sturen om een woordje mee te spreken.

pateeke
Berichten: 2215
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 15:16

Kaitlyn schreef:
Ik denk dat ze het doelde op de opmerking over dat TS haar vriend even langs de buurman moest sturen om een woordje mee te spreken.

Wellicht wel ja. Neemt niet weg dat het echt niet zo dramatisch moet lopen als "buurman komt in groep bij TS of haar vriend verhaal halen". Zulke veronderstellingen kunnen de angst bij TS vergroten ("want stel je voor dat dat echt zou gebeuren?") en vergroten de kans op escalatie volgens mij.
Het zou ook kunnen dat er een misverstand in het spel is / TS en buurman andere normen en waarden hebben. Open staan voor elkaars kant van het verhaal en zoeken naar een middenweg, al dan niet met tussenkomst van politie / buurtbemiddeling / woningstichting is in veel gevallen constructiever dan het conflict de spits op te drijven door langs beide kanten veronderstellingen te maken die niet afgetoetst zijn en waarvan je dus niet weet of ze kloppen of niet.

scrabbel

Berichten: 947
Geregistreerd: 25-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-23 20:49

Voor de schoenen zou je nog met foto contact kunnen opnemen met de verhuurder. Dit ivm brandveiligheid. Iedereen moet veilig zijn woning kunnen verlaten en dus niet over schoenen vallen.