Buurman plet mij tegen de muur

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sabri

Berichten: 1395
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Buurman plet mij tegen de muur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-23 17:34

Net een incident met mijn buurman. Sinds enkele jaren heb ik een islamitische man naast me. Sinds kort is er een vrouw bij komen wonen. Hebben zich nooit voorgesteld. Ik woon 4 hoog, zonder lift. Schoenen worden naast me buiten gezet door deze buurman. Dan heb ik het soms over 12 of meer schoenen als er bezoek is. Soms zelfs zo dat ik eroverheen moet springen om mijn eigen huis nog uit te komen, want het wordt gerust voor mijn deur gezet..
Buurman heeft me altijd genegeerd, heeft lak aan iedereen hier in ons portiek en maakt middennacht lawaai.
Holt regelmatig met kabaal de trap af. Buurvrouw heeft al een brief in de brievenbus gedaan niet zo te stampen snachts.
Net kwam ik met de trap oplopen de buurman tegen. Er zijn 8 trappen met daartussen passage etages. Normaal is dat je wacht tot een boven of beneden is tot zo passagestuk, en pas dan de ander naar beneden/boven gaat.
Halverwege de trap ziet hij me terwijl hij zelf op zo etage staat en in plaats van 5 seconden te wachten tot ik daar ook ben, stormt hij in mijn verbazing naar beneden, en drukt mij aan de kant!!!. Klem tegen de muur. (Zijn armen tegen mijn borstkas aan). Ik zeg hallo??? Zeg je niks??? Vervolgens zegt hij ja, jij ook en loopt zo door.
Nu weet ik van de buurvrouw dat hij gewoon Nederlands spreekt.
Toen hij er kwam wonen is het huis weleens verhuurt voor huwelijk feesten van anderen. Daar had ik zoveel last van(ivm veel gegil wat bij dat soort huwelijk hoort), dat ik er middernacht bij de politie een melding gedaan heb ivm geluidsoverlast. Daar is toen de politie op af gegaan. Anoniem. Deden toen ook alsof het vreemd was dat je geen overlast mag veroorzaken.
Mijn probleem;
Wat nu als ik hem weer tegen kom op de trap? Ik vond het een erge nare ervaring zo expres genegeerd en verdrukt te worden!
Iemand een idee? Wat doe ik als ik hem weer tegenkom en hij me weer dreigt aan de kant te beuken?

Moderatoropmerking:
We willen jullie erop wijzen dat discriminerende en racistische berichten niet zijn toegestaan op Bokt. Het is prima mogelijk om de discussie te voeren en TS te voorzien van advies zonder een dergelijke ondertoon in de berichten. Alvast bedankt voor jullie medewerking
Laatst bijgewerkt door xingridx op 06-11-23 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: modopmerking toegevoegd

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Buurman plet mij tegen de muur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 17:43

Ik zou waarschijnlijk midden op de trap gaan stilstaan en hem recht in zn ogen kijken. Lekker erboven staan. De schoenen die in de weg liggen of bij jou liggen gewoon wegschoppen richting zijn deur

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Re: Buurman plet mij tegen de muur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 17:48

Wat een aso zeg!

xSagan
Berichten: 664
Geregistreerd: 27-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 17:53

Vervelende situatie zeg. Ook vervelend te lezen dat er geen gesprek mee te voeren is helaas, anders was dat mijn stap 1 geweest. Is het een huur of koophuis?

In het geval van een huurhuis zou ik foto’s maken van de schoenen en mocht hij weer overlast veroorzaken met muziek, dan die tijdstippen er ook bij en sturen naar de woningbouw. Mochten je buurtbewoners er ook last van hebben, kunnen jullie dit eventueel samen doen. Samen sta je namelijk toch sterker daarin.

Mocht het vaker voorkomen dat hij je aan de kant duwt en zelfs klemt, kan je dit ook melden. Je moet je toch veilig kunnen voelen rond je eigen huis. Schoenen aan de kant schuiven kan ook, maar kan ook ave rechts werken en agressie uitlokken bij meneer en dat laatste moet je niet willen na de actie van vandaag.

Daarnaast heb je voor zulke gevallen ook verdediging sporten zodat je altijd je eigen ruimte kan opeisen en terug krijgen, maar dat moet je wel liggen en hoe moeilijk ook, eigenlijk gewoon doorlopen als je hem tegenkomt op de trap. Daarmee creëer je ook je eigen ruimte als je begrijpt wat ik bedoel. Niet wachten, niet rennen, gewoon je eigen tempo.:)
Zo zou ik het aanpakken.:)
Laatst bijgewerkt door xSagan op 05-11-23 17:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Sansevieria
Berichten: 4203
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 17:55

Als dit huurwoningen zijn klacht indienen bij de woningvereniging voor de geluidsoverlast.
Die schoenen lagen btw ook niet lang voor mijn deur, wat denkt die wel niet?
De foto's als bewijsmateriaal is overigens een goeie.

Als iemand mij fysiek gaat bedreigen dan denk ik dat ik wijkagent/politie zou inschakelen.

anjali
Berichten: 15088
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 18:04

Als dit huurwoningen zijn, dan klachten indienen bij de verhuurder. Ook kun je meldingen doen bij de politie, wat meestal pas opgepakt wordt als er echt strafbare feiten worden gepleegd.Als er een buurtagent is kan die al eerder wat doen om escalatie te voorkomen.Alle meldingen samen zorgen wel voor een dossier. heel vervelend voor je. Zoiets vergalt je woongenot. Ik heb ook gedurende lange tijd narigheid gehad met een buurman. Die is tenslotte verhuisd! Was ik even blij! Als het koopwoningen zijn ,zodat je geen hulp krijgt van een verhuurder, zal er wel een Vereniging van Eigenaren zijn. En anders de Rijdende Rechter...

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 18:06

Die schoenen voor je eigen deur, had ik mooi met een bezem richting zijn eigen kant geveegd! Wel eerst een foto nemen als bewijs voordat je het wegveegt richting zijn eigen deur.

Sabri

Berichten: 1395
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-23 18:09

Het is een huurhuis dus ook met woningbouw. Schoenen schop ik al vaak aan de kant. Maar zij zetten ze vaak ook kriskras verspreid over het portiek die schoenen(niet netjes op een rij bv). Met de bezem ze verder opzij vegen lijkt me wel wat ja!
Toen ze hier kwamen wonen hingen ze zelfs slingers op, en plakte de slingers vast aan mijn voordeur, zo dat ik mijn huis niet uitkwam! :')
Mbt het gebeuren net, hij moest fysiek met kracht mij echt tegen de muur drukken. Kennelijk was meneer gefrustreerd en deed dit expres. Het zijn extreem orthodoxe mensen. Als de vrouw de trap opkomt bedekt ze haar handen voor haar gezicht en draait haar hoofd gauw weg. Heeft ook een nikaap. Ik voel me nu net zo soort prooi. Alsof hij de kans greep om zich even aan mij te vergrijpen. Voor de duidelijkheid, ik ben vrouw, heb langer los haar en geen hoofddoek en woon in de randstad. In Egypte schijnen ze dan te denken dat je 'prooi' bent waar mannen aan kunnen zitten..(heb ik van horen zeggen, dat ze daar vrouwen zien als soort 'prooi'als ze geen hoofddoek etc hebben). Of dat klopt weet ik niet. En of hij dat dan nu dan hier nu ook over mij denkt weet ik ook niet..
Het was wel opzettelijk. Hij zei ook niks!
Mijn vriend zegt volgende keer je voet gauw uitsteken, zodat ie valt?
Brrr. Nee voel me zeker niet prettig dat dit soort figuren naast me wonen. Rest van portiek is wel netjes en ergeren zich ook en gelukkig hoor ik ze maar in een kamer en niet in de rest van mijn 4 kamerappartement. Maar dat letterlijk verdrukt worden voelt toch echt heel rot _-:( . Ben echt woest erover dat iemand je zo letterlijk plet! En gebeurd het per ongeluk oke, maar zo opzettelijk?
Laatst bijgewerkt door Sabri op 05-11-23 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Sansevieria
Berichten: 4203
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Re: Buurman plet mij tegen de muur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 18:14

Ongeacht welk geloof, je woont hier in Nederland en hebt je normaal te gedragen, punt.
Wat die vent doet kan niet door de beugel, dit lijkt me niet iets wat jij alleen kunt oplossen.

Dit zou ik toch echt aankaarten bij de wijkagent.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33795
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 18:15

Gelukkig heb je zelf geen vooroordelen richting je buurman…

Alsnog vervelende situatie TS, ik zou de woningbouw bellen.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 18:17

Is er een woningbouw of een wijkagent die kan bemiddelen?

En verder gewoon rustig blijven, hoe meer jij laat merken dat je ermee zit hoe meer plezier mensen eraan hebben.
Gewoon zakelijk comminuceren en desnoods via derden (woningbouw)/melding maken.

Al zou ik als iemand bewust er een zooitje van maakte moeite moeten doen niet een keer al die schoenen lekker beneden te zetten. Allemaal op sokken de trap af.
Laatst bijgewerkt door Sunnda op 05-11-23 18:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Storm

Berichten: 20841
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 18:18

Wat ontzettend naar zeg!
Ik zou hem 1 kans geven, ik zou naar zijn huis gaan en aanbellen. Aangeven dat je even wil bespreken wat er net gebeurd is. Spreek uit dat je hier niet blij mee bent en je aangevallen voelt. Als hij niet met excuses komt, dan weet je genoeg.
Daarna kun je in de tegenaanval gaan. Schoenen opzij als ze in de weg staan, woningbouw op de hoogte brengen van de overlast, wijkagent ook en alles in een logboek bijhouden. Hij zou echt de mijne zijn, wat denkt hij wel niet zeg.

anjali
Berichten: 15088
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 18:18

Hij heeft je dus echt lichamelijk aangeraakt, dan is hij over de schreef gegaan. Melding maken of aangifte doen.

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 18:19

Sunnda schreef:
Is er een VVE of een wijkagent die kan bemiddelen?

En verder gewoon rustig blijven, hoe meer jij laat merken dat je ermee zit hoe meer plezier mensen eraan hebben.
Gewoon zakelijk comminuceren en desnoods via derden/melding maken.

Al zou ik als iemand bewust er een zooitje van maakte moeite moeten doen niet een keer al die schoenen lekker beneden te zetten. Allemaal op sokken de trap af.



Hahahaha leuk idee!

sterregoud
Berichten: 1844
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 18:20

MarlindeRooz schreef:
Gelukkig heb je zelf geen vooroordelen richting je buurman…

Alsnog vervelende situatie TS, ik zou de woningbouw bellen.


Het gaat toch niet om vooroordelen ? Maar om lastig gevallen worden, fysiek weggedrukt worden.
Nou lekker dan.
TO, ik zou in ieder geval de wijkagent informeren.

FrNo
Berichten: 3658
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 18:23

Dat plette / fysiek aanraken is echt een grens te ver. Daar mag je best werk van maken.
Edit wat Anjali zegt.

alex66

Berichten: 1771
Geregistreerd: 24-12-05
Woonplaats: poetsplaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 18:24

Dit kan dus echt niet! Ik zou zeker een melding doen bij zowel de politie als de woningbouw.
Hij heeft maar met zijn tengels van je af te blijven ongeacht waar hij vandaan komt of wat daar de gebruiken zijn!

Desi_2409

Berichten: 899
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 18:30

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het tegen de Boktregels is
Laatst bijgewerkt door xingridx op 06-11-23 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Leeggehaald ivm tegen de boktregels

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 18:31

Sabri schreef:
Het zijn extreem orthodoxe mensen. Als de vrouw de trap opkomt bedekt ze haar handen voor haar gezicht en draait haar hoofd gauw weg. Heeft ook een nikaap. Ik voel me nu net zo soort prooi. Alsof hij de kans greep om zich even aan mij te vergrijpen. Voor de duidelijkheid, ik ben vrouw, heb langer los haar en geen hoofddoek en woon in de randstad. In Egypte schijnen ze dan te denken dat je 'prooi' bent waar mannen aan kunnen zitten..(heb ik van horen zeggen, dat ze daar vrouwen zien als soort 'prooi'als ze geen hoofddoek etc hebben). Of dat klopt weet ik niet.


Nee dat klopt niet :') In Egypte is dit niet de standaard opvatting.

Deze man is duidelijk koekwaus, ongeacht of ie orthodox is van welk geloof dan ook.
Gewoon duidelijk zeggen dat je er niet van gediend bent en dat je hier melding van gaat maken en dit niet nog een keer wilt.

AnnemiekvM

Berichten: 8248
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Buurman plet mij tegen de muur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 18:35

Misschien ook niet netjes, maar ik zou die schoenen in een zak doen en meenemen. Hopelijk ruimen ze het dan wel op.
Oké dit valt natuurlijk onder stelen, maar wat lijkt mij zo'n buurman vervelend..

Sabri

Berichten: 1395
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-23 18:37

MarlindeRooz schreef:
Gelukkig heb je zelf geen vooroordelen richting je buurman…

Alsnog vervelende situatie TS, ik zou de woningbouw bellen.


Het is ongeveer al 6 jaar bezig het gedoe naast me.
Vandaag echt fysiek, van fysiek opzij drukken/expres klem gedrukt worden tegen de muur van portiek.
En inderdaad bemerk ik dat ik een wat korter lontje krijg richting het geschuivel gezien het onaangepaste gedrag. Wat mij betreft prima als je 8x per dag gaat knielen, naar de moskee, maar als je in een appartementcomplex in Nederland ga wonen, stel je dan even voor en zeg buren wel bv gedag, een simpel hallo! Doe niet alsof je de enige bent op een berg van Mekka. Ga niet middernacht klussen. Ga niet om 3 uur snachts steeds met koffers door het trappenhuis zeulen. Ga niet zondagsvroeg steeds klussen.
Politie is eerder betrokken wegens het steeds weer andere personen die in dit huis wonen, drug etc. Alleen ik weet van eerder dat politie en woningbouw vaak naar elkaar wijzen. Men doet pas wat als het echt escaleert. Ik weet nog niet wat ik een volgende keer doe als ik hem weer in trappenhuis tegenkom. Als het is omdat dit wel kan in zijn cultuur ???
Of hoe een ander zou reageren zou deze klem worden gedrukt halverwege een trap.. :')
Laatst bijgewerkt door Sabri op 05-11-23 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 18:38

Citaat:
Moderatoropmerking:
Quote leeggehaald omdat het tegen de boktregels is


Dit 'soort' bestaat niet. Genoeg islamitische mensen die gewoon wel respect hebben voor anderen.

Wel super vervelend TS. Begrijpelijk dat het je angstig en boos maakt.
Is er vanuit de woningbouw een beheerder beschikbaar? Ik zou het daar sowieso melden en bij de wijkagent. Dit kan niet!

manumol

Berichten: 682
Geregistreerd: 12-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 18:40

anjali schreef:
Hij heeft je dus echt lichamelijk aangeraakt, dan is hij over de schreef gegaan. Melding maken of aangifte doen.


Precies, aangifte doen.
Mooi een dossier opbouwen.

musiqolog
Berichten: 3333
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 18:42

Ik heb ook een buurman in mijn trappenhuis die soms midden in de nacht lawaai maakt. Niet helemaal dezelfde situatie: die van mij lijkt het amper door te hebben en groet je welwillend als je hem overdag tegenkomt.

Gewoon aangifte blijven doen, dan dreigt op den duur uithuisplaatsing en dan snappen 9 op de 10 overlastgevers het wel. Als dat blokkeren in het trappenhuis gewelddadig genoeg gebeurt, kun je ook daar aangifte van doen. Schoenen voor je deur inderdaad uit de weg ruimen; ik zou het niet overdreven doen want dan geef je hem aanleiding over joú te klagen. (Edit: dus zeker niet in een zak stoppen en meenemen.)
Laatst bijgewerkt door musiqolog op 05-11-23 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Berichten: 43314
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 18:43

Ik heb een andere oplossing. Ik had ooit problemen met de buurtjes. Heel bewust ben ik naar de buurvrouw!! gegaan. Ik heb me vriendelijk voorgesteld. Vervolgens gewezen op de troep (haar kinderen hadden vuilniszak in onze tuin gegooid) en gevraagd of ze dit voor ons kon oplossen.
De kinderen kregen waar ik bij stond met de pantoffel rond de oren.
Ik heb er hele fijne buren aan gehad. Dit tot grote verbazing van de buurt die deze mensen alleen maar kenden als nare "Moslims".
Ik heb daar echt energie in gestopt. Leuke kaart met Kerstmis van Jezus op de kameel en de profeet op het ezeltje in hun bus gestopt met fijne Kerstwensen.
Hun "galbakken" ( volgens de buurt) van kinderen zeer leuk contact mee gehad en met feesten werd altijd netjes aangekondigd dat er feesten waren. De vrouwen gilden dan vaak tot 12 uur en wat hadden ze een plezier. Ik vond het goed. Van te voren werden mijn kinderen getrakteerd op allerlei lekkers.

Dus ga rustig en beheerst naar de buurvrouw als de man niet thuis is. Praat rustig over de schoenen. Stel je voor en spreek de wens uit van fijn buurcontact.
Vraag om respect met passeren in het trappenhuis en vertel dat dit niet goed gegaan is met haar man.

Mocht het ondanks dit bij passeren weer gebeuren dan zou ik aangifte doen van ongewenst gedrag en dit ook tegen de man gelijk zeggen.

Sterkte en succes.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 05-11-23 18:44, in het totaal 2 keer bewerkt