Buurman plet mij tegen de muur

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
balance
Moderator Kantine

Berichten: 18128
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Buurman plet mij tegen de muur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 23:46

Eens, Roodvos. Ik stuur je even een pm.

BeFunny

Berichten: 10541
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 00:06

Roodvos schreef:
Absolem schreef:
oh en even een honkknuppel naast je deur neerzetten . mocht meneer "verhaal" willen komen halen met zijn familie en bij je naar binnen willen proberen te dringen .
dan heb je wat om jezelf te verdedigen just in case.

Nee!
Want tenzij TS op honkbal zit en regelmatig gaat sporten heeft een honkbalknuppel gewoonlijk niets te zoeken in de omgeving van de kapstok.
Als het dan wel escaleert en er loopt iemand fysieke schade op dan is het het stukje zelfverdediging veel lastiger en wordt het met voorbedachte rade.
Je verdedigen met een voorwerp dat heel gebruikelijk is bij een Nederlandse kapstok wat je greep omdat je bedreigd werd is een ander verhaal.
Een paraplu bijvoorbeeld.

En hou rekening met het risico dat je ontwapend wordt en vervolgens belaagd met je eigen paraplu....

Dus alles met elkaar: slecht plan.


Idd. Kan je beter een staande kapstok hebben. Kan je een flinke klap mee uitdelen. Maar ik zou me niet zo bezig houden met fysiek worden. Gewoon dus die aangifte.
Een melding verdwijnd ergens maar een aangifte daar wordt een dossier voor aangemaakt. Als er eenmaal een dossier is dan worden de meldingen erin genoteerd. Dus de eerste keer zou ik echt aangifte doen. Ook al zal er voor het gevoel niet veel gebeuren. Ze zullen het verhaal aanhoren en als er mogelijk al meer aanklachten liggen tegen meneer dan kunnen ze er ook weer meer mee. Als iedereen denkt er gebeurd toch niks, dan gebeurd er idd niks ;)

imaudy
Berichten: 5046
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Re: Buurman plet mij tegen de muur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 00:36

Ik zou de aandacht van die man vragen en zeggen dat je dit duwen erg vervelend vond en of hij dat niet meer wil doen.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 00:52

Aangifte doe je van een strafbaar feit.
In deze zou je dan bedreiging of mishandeling moeten proberen? Maar voor zowel de mishandeling als een eventuele bedreiging heb je niet genoeg om het een strafbare bedreiging of mishandeling te laten zijn.

Melding maken kan altijd en dat wordt gewoon vastgelegd.

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Re: Buurman plet mij tegen de muur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 02:30

Voelde je je bedreigd? Dan mag je daarvoor prima contact opnemen met de politie , valt ook de wijkagent onder. Bespreek met hun de mogelijkheden die je hebt tov dit gedrag. Of die man nu rood blauw is op een trap staat of in een winkelstraat, dit hoef je niet te accepteren.

Wat die schoenen betreft, ik kan de irritatie begrijpen, maar schuif ze gewoon opzij met je voet? Maak desnoods melding bij de concierge van t gebouw of woningbouw met de vraag of zij dit willen oppakken en dat je door eerdere reacties van de man dit niet zelf durft/wilt doen. Sommige gebouwbeheerders hebben daar ook regels voor in de huurovereenkomst staan. Vaak mag er niets geplaatst worden vanwege brandveiligheid, ook niet van tijdelijke aard.

luuntje

Berichten: 13973
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Buurman plet mij tegen de muur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 09:58

Ts hoe gaat het met je?
Durf je nog je huis uit?
Ik kan mij indenken dat je nu slecht slaapt en angstig ben.

Sabri

Berichten: 1395
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-23 12:39

Ik heb nu wel een soort van buikpijn als ik de trap op en afloop :( . Zeker als ik op dat stuk trap loop waar hij me hard tegen de muur duwde zie ik dat weer voor me.
Vannacht heeft deze buurman me weer uit mijn slaap gehouden ook. Ging om 24.00 uur weg en dan trekt hij de voordeur zo hard dicht dat ik er wakker van schrik. (Ik ben een half jaar terug ook al een keer boos mijn huis uitgekomen en gevraagd of hij voortaan de voordeur niet al smijtend hard wil dichtgooien).
Om 2.00 uur kwam hij weer al stampend de trap op en opnieuw de deur met een smak dicht en hoop kabaal. Als anderen hier snachts thuiskomen houden ze rekening mee niet zoveel kabaal te maken..Maar deze man ho maar! Gaat gewoon zijn eigen gang en doet alsof hij hier alleen woont.
Soms vraag ik mij af wat deze man snachts doet, alsof hij op boevenpad gaat ofzo.

Ik ken niks van de moskee of imam hier in de buurt. In deze buurt zitten ook geen moskeeën vlakbij.

Ik ga denk ik vandaag de politie bellen, ben nu wat rustiger erover, en vragen of aangifte zin heeft en hoe ik dat kan doen.
Praten met hun zie ik niet zitten. Er is veel voorgevallen. Bv mijn ventilator jatten, die zag ik ineens achter hun voordeur staan toen ik door het bovenluik keek. Dan de vele nachtelijke uren met gesleep van vuilniszakken door portiek. De brandweer snachts na een lekkage vanwege kluswerkzaamheden in dat huis aan de leidingen..
Steeds vreemden met een sleutel die snachts kwamen en sochtends weer weggaan. Daar is toen uiteraard ook politie bijgehaald, met meer mensen hier in portiek die het niet vertrouwde. Ook team ondermijnen is beziggeweest(mbt of er drug in spel is). Maar konden niks bewijzen. Tot de buurman hemzelf er is gaan wonen.
In de eerste jaren had ik geen idee wie er woonden. (Steeds anderen die ook geen Nederlands praatte).
Laatst bijgewerkt door Sabri op 07-11-23 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje1990

Berichten: 22283
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 12:49

Sabri kan je ophouden met je bijzondere aannames? Zowel mbt geloof als nu dat die man op boevenpad gaat? DIt heeft toch verder niks met je topic te maken?

Sabri

Berichten: 1395
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-23 12:55

Maartje1990 nee op zich heeft dat niet met tegen hard tegen een muur duwen te maken. Ik reageer op vragen van anderen of er mogelijk meer speelt. En ik heb vannacht weer slecht geslapen door deze buurman dus ben niet in heel vrolijke stemming ervan. Bewijs heb ik niet dus klopt dat het aannames zijn. Alleen wilde ik aangeven, het is niet dat er hier 2 mensen waaronder de buurman vanaf het begin hier zijn komen wonen en dat dit normaal verliep als in wat je normaal kan verwachten. Er zit wel een heel traject wat vreemd was voor.
En wat bedoel je mbt aannames mbt geloof in mijn bericht?

Maartje1990

Berichten: 22283
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Buurman plet mij tegen de muur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 13:01

Nou bijv de aanname dat ze niet gesluierde vrouwen als onbeschoft zien. Dat soort aannames

BeFunny

Berichten: 10541
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 13:03

Sabri schreef:
Ik heb nu wel een soort van buikpijn als ik de trap op en afloop :( . Zeker als ik op dat stuk trap loop waar hij me hard tegen de muur duwde zie ik dat weer voor me.
Vannacht heeft deze buurman me weer uit mijn slaap gehouden ook. Ging om 24.00 uur weg en dan trekt hij de voordeur zo hard dicht dat ik er wakker van schrik. (Ik ben een half jaar terug ook al een keer boos mijn huis uitgekomen en gevraagd of hij voortaan de voordeur niet al smijtend hard wil dichtgooien).
Om 2.00 uur kwam hij weer al stampend de trap op en opnieuw de deur met een smak dicht en hoop kabaal. Als anderen hier snachts thuiskomen houden ze rekening mee niet zoveel kabaal te maken..Maar deze man ho maar! Gaat gewoon zijn eigen gang en doet alsof hij hier alleen woont.
Soms vraag ik mij af wat deze man snachts doet, alsof hij op boevenpad gaat ofzo.

Ik ken niks van de moskee of imam hier in de buurt. In deze buurt zitten ook geen moskeeën vlakbij.

Ik ga denk ik vandaag de politie bellen, ben nu wat rustiger erover, en vragen of aangifte zin heeft en hoe ik dat kan doen.
Praten met hun zie ik niet zitten. Er is veel voorgevallen. Bv mijn ventilator jatten, die zag ik ineens achter hun voordeur staan toen ik door het bovenluik keek. Dan de vele nachtelijke uren met gesleep van vuilniszakken door portiek. De brandweer snachts na een lekkage vanwege kluswerkzaamheden in dat huis aan de leidingen..
Steeds vreemden met een sleutel die snachts kwamen en sochtends weer weggaan. Daar is toen uiteraard ook politie bijgehaald, met meer mensen hier in portiek die het niet vertrouwde. Ook team ondermijnen is beziggeweest(mbt of er drug in spel is). Maar konden niks bewijzen. Tot de buurman hemzelf er is gaan wonen.
In de eerste jaren had ik geen idee wie er woonden. (Steeds anderen die ook geen Nederlands praatte).


Nouja wat die man snachts doet dat zijn geheel zijn zaken.

Ik krijg een beetje het gevoel dat je hem hier vooral zwart wil maken.
Je gaat een beetje ver in je berichten.

Ik zou gewoon de aangiften en meldingen doen van de dingen zoals jou pletten. En als er spullen gestolen zijn kan dat ook. Maar dat zou ik dan eerst doen ipv het op een openbaar forum te delen.

Sabri

Berichten: 1395
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-23 13:10

Maartje1990 schreef:
Nou bijv de aanname dat ze niet gesluierde vrouwen als onbeschoft zien. Dat soort aannames


Dat vraag ik mij af. Ik ben daar niet zeker van. Ik dacht eerder namelijk dat een man die moslim is en getrouwd is, GEEN andere vrouwen mag aanraken. Daarom was ik juist zo verbaasd waarom hij zo lichamelijk was en mij dus vol tegen de muur drukte met zijn lijf waarbij hij(misschien niet bewust) wel ook mijn borsten aanraakte met zijn armen.
Maar dat islamitische mannen geen andere vrouw mogen aanraken, blijkt dus ook niet zo te zijn. En toen hoorde ik dat deze mannen vrouwen die geen hoofddoek dragen zien als onbeschoft/niet respectvol. Maar ik weet niet of dit klopt hoor.
Het is zowiezo onbeschoft zijn gedrag. Ongeacht welk geloof die ook heeft!

Sabri

Berichten: 1395
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-23 13:14

KikiCelinevs schreef:
Ik zou je toch aanraden om wel aangifte te doen bij de politie en het ook te melden bij de woningcorporatie. Hij heeft je fysiek aangeraakt en geïntimideerd. Ook al kunnen ze er misschien nu nog niets mee. Hopelijk escaleert het niet, maar dan heb je in ieder geval wat achter de hand mocht er wel weer wat gebeuren. Die andere situaties mbt de schoenen en geluidsoverlast zijn ook heel vervelend maar met deze actie is hij over de grens gegaan.


Ja ik ga vandaag de politie bellen om te vragen of ze er in ieder geval een notitie of aangifte van kunnen maken. Want dan heb ik inderdaad wat achter de hand voor geval hij dit opnieuw doet.

@befunny: ik snap niet goed wat je bedoelt met dat ik er geen topic over zou mogen openen?. Dat pletten tegen de muur was voor mij de gebruikelijke druppel. Ik heb eerder al politie, woningbouw,etc erbij gehaald. Nu wilde ik gewoon even mijn verhaal delen omdat ik niet weet hoe anderen hiermee om zouden gaan. Omdat ik echt verbijsterd was dat iemand je op een trap aan de kant duwt en gewoon tegen de muur aandrukt, hoe reageer je. Ik noem geen namen verder.
Laatst bijgewerkt door Sabri op 07-11-23 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje1990

Berichten: 22283
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 13:18

Sabri schreef:
Maartje1990 schreef:
Nou bijv de aanname dat ze niet gesluierde vrouwen als onbeschoft zien. Dat soort aannames


Dat vraag ik mij af. Ik ben daar niet zeker van. Ik dacht eerder namelijk dat een man die moslim is en getrouwd is, GEEN andere vrouwen mag aanraken. Daarom was ik juist zo verbaasd waarom hij zo lichamelijk was en mij dus vol tegen de muur drukte met zijn lijf waarbij hij(misschien niet bewust) wel ook mijn borsten aanraakte met zijn armen.
Maar dat islamitische mannen geen andere vrouw mogen aanraken, blijkt dus ook niet zo te zijn. En toen hoorde ik dat deze mannen vrouwen die geen hoofddoek dragen zien als onbeschoft/niet respectvol. Maar ik weet niet of dit klopt hoor.
Het is zowiezo onbeschoft zijn gedrag. Ongeacht welk geloof die ook heeft!


Zie je echt niet dat ook dit bericht weer vol aannames zitten?

Suliko

Berichten: 4316
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 13:21

Sabri schreef:
Maartje1990 schreef:
Nou bijv de aanname dat ze niet gesluierde vrouwen als onbeschoft zien. Dat soort aannames


Dat vraag ik mij af. Ik ben daar niet zeker van. Ik dacht eerder namelijk dat een man die moslim is en getrouwd is, GEEN andere vrouwen mag aanraken. Daarom was ik juist zo verbaasd waarom hij zo lichamelijk was en mij dus vol tegen de muur drukte met zijn lijf waarbij hij(misschien niet bewust) wel ook mijn borsten aanraakte met zijn armen.
Maar dat islamitische mannen geen andere vrouw mogen aanraken, blijkt dus ook niet zo te zijn. En toen hoorde ik dat deze mannen vrouwen die geen hoofddoek dragen zien als onbeschoft/niet respectvol. Maar ik weet niet of dit klopt hoor.
Het is zowiezo onbeschoft zijn gedrag. Ongeacht welk geloof die ook heeft!


Ik zou gewoon heel ver weg blijven van dit soort gedachtes en uitspraken. Want je praat zulke gedachtes nu goed door te zeggen ‘ik weet niet of het klopt’, maar in feite zoek je wel een verklaring voor zijn gedrag in zijn religie of afkomst. Dát is waar mensen over struikelen en wat behoorlijk discriminerende en racistische neigingen heeft.

Zijn gedrag is onjuist, punt. Dat kan je gooien op hij is asociaal of onbeschoft, hij houdt geen rekening met mij of mijn leefomgeving. Hou het bij hem als persoon, hij is verantwoordelijk voor zijn gedrag.
Laatst bijgewerkt door Suliko op 07-11-23 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt

luuntje

Berichten: 13973
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 13:21

Wat hij doet of niet doet qua werk heb je als buren niks mee te maken.
Deuren hard dichtslaan midden in de nacht mag je wel aangeven bij de woningbouwvereniging, net als de schoenen.

Meld ook bij de politie en woningbouwvereniging datje bang ben en slecht slaapt.
Het tegen de muur drukken is gewoon fout.

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 13:24

Het zijn je buren, daar verander je weinig aan. Ik hoop dat je het op kan brengen contact te maken met hen op een menselijke manier ipv het direct via politie of woningbouw te spelen, tenzij je uit bent op escalatie.

Wat zou het ergste zijn dat er kan gebeuren als je aanbelt en jezelf alsnog voorstelt en aangeeft dat je benieuwd bent wie er naast je wonen omdat jullie immers een gezamenlijk entree delen.
Misschien blijken het wel mensen te zijn.

Popstra
Berichten: 13759
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 13:26

ongeacht geloofsovertuiging, hoofddoek ja of te nee of wat ever die man is gewoon een hork!

en die schoenen hadden er bij mij na een paar keer netjes weg te schuiven voor mijn eigen deur ook al een paar etages beneden gelegen.

ik zou gewoon heel hard gaan klagen bij de woningbouw of welke instantiue zich daar ook voor leent en duidelijk maken je je niet meer veilig voelt daar door zijn gedrag.

heel vervelend als je zo moet leven in de stress om een eikel van een buur! sterkte er mee

Sabri

Berichten: 1395
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-23 13:26

Nee ik ben niet uit op escalatie Qerty. Daar schiet ik niks mee op. Al wil ik hier ook wel rustig kunnen wonen en me veilig voelen..
Daarom twijfel ik ook wel mbt woningbouw, politie aangifte etc

@Suliko, nee je draait het om. Ik ging uit van huh hoe kan dit? De man is moslim en onlangs getrouwd, mag hij me dan überhaupt wel aanraken? Immers, anders houden de buren als ik ze tegenkom hun handen voor hun gezicht en draaien ze hun lichamen van mij weg als ik ze tegenkomt. Dan is het ineens je vol aanraken en tegen de muur aandrukken op een trap vreemd en totaal ander kaliber dan je zo te ontwijken! Dus daarover ging ik nadenken. Mijn andere buurvrouw ging ik hier ook over appen. En deze zei nee nee, moslimmannen mogen wel andere vrouwen aanraken, maar moslimvrouwen mogen geen andere mannen aanraken.
Later hoorde ik dat in bv Egypte, vrouwen die niet gehoofddoekt zijn, gezien wordt als 'prooi' waar je dus aan mag zitten vanwege het niet gesluierd zijn.

Dank je bericht Popstra :)
De man is inderdaad zowiezo een hork.
.

Sabri

Berichten: 1395
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-23 13:44

imaudy schreef:
Ik zou de aandacht van die man vragen en zeggen dat je dit duwen erg vervelend vond en of hij dat niet meer wil doen.


Hier zit ik ook over na te denken omdat ik dit ook nog wel een goede vind, vanwege het duidelijk aangeven van dit wil ik niet nog een keer.

Sherivey
Berichten: 8635
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 13:46

Hm, ik zou zeker naar de politie gaan als je je niet veilig voelt. Voor zover ik weet zijn wijkagenten ervoor om de veiligheid te waarborgen.
Ik ben zelf deels van Turkse afkomst en heb aan die kant van de familie nog nooit dingen gehoord/ gezien die jij benoemt. Ja oke, met bruiloften maken ze wat meer herrie dan comfortabel is. En ja, ze hebben net iets andere gebruiken dan wij (in deze tijd) hebben. Maar daar zou jij als buur geen last van moeten hebben.

Ik snap ook wel dat je het niet ziet zitten om alleen met ze te gaan praten. Maar is het misschien een optie om dit samen met buren (ik begrijp uit je verhaal dat je buren ook overlast ervaren) te doen.
En natuurlijk melden bij de huisbaas/verhuurder/woningbouwvereniging.

Wat die mensen privé doen, is hun eigen zaak (binnen de regels van de verhuurder en wet natuurlijk). Maar jij en je buren moeten gewoon rustig/ veilig kunnen wonen.

speurneusc

Berichten: 5378
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 14:07

Zie je echt niet dat ook dit bericht weer vol aannames zitten?

maartje1990 moet jij daar weer elke x over doorgaan? ga dan ander topic lezen als dit je niet bevalt pfffff

Kaitlyn

Berichten: 9727
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Buurman plet mij tegen de muur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 14:12

Ik zou ook wel het verhaal van de buurman willen lezen eigenlijk.
Als het net zo'n trappenhuis is als bij mij, dan is dat smal voor 2 personen om te passeren maar het kan wel. Ik loop ook door als degene die mij tegemoet komt of ikzelf verder geen handen vol hebben, dan schuiven ze maar naar de zijkant ipv het midden van de trap.
Je echt aan de kant duwen is inderdaad niet oké, maar ik vind jou echt vreselijk vol aannames zitten over deze man.
Waarom bel je daar niet een keer aan en ga je het gesprek aan? Als dat niet werkt zou ik verdere stappen ondernemen.

Eleeke

Berichten: 2032
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 14:49

Sabri schreef:
nee je draait het om. Ik ging uit van huh hoe kan dit? De man is moslim en onlangs getrouwd, mag hij me dan überhaupt wel aanraken? Immers, anders houden de buren als ik ze tegenkom hun handen voor hun gezicht en draaien ze hun lichamen van mij weg als ik ze tegenkomt.
.

Echt hoe verzin je het allemaal.
Als ik dit zo lees kan ik me voorstellen dat de buurman ook niet een heel fijn gevoel bij jou heeft.
Er zijn zelfs gay clubs in Egypte ( ja die zijn illegaal dat klopt, maar ze zijn er wel hoor) .
Je beeld van mensen uit het midden oosten is echt all over the place.

De mensen zijn net als bij ons. Iets geloviger en dogmatischer vaak, en een stuk armer. Maar verder alle soorten en maten, van "staphorst" streng tot "amsterdam" tolerant.
De regering is vaak wel streng.
Kijk naar Iran en de demonstraties daar, zo ontzettend veel menen stonden en staan daarachter.
Dus ja misschien is jouw buurman te vergelijken met Biblebelt gelovig in Nederland, maar je maakt aannames over een heel werelddeel.

En dat betreffende vrouw weggkijkt, kan ook aan iets anders liggen. Als ze echt heel streng gelovig zijn, kijkt een vrouw nog steeds naar andere vrouwen. ( mag ook hoofddoek af bij andere vrouwen en in huis) .

Sabri

Berichten: 1395
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-23 15:00

@Kaitlyn, er loopt hier een traplift ook nog door het trappenhuis. Waardoor er dus echt geen plek is elkaar naast elkaar te passeren(70cm is de ruimte die over is op de trap). De buurman besloot toch om niet af te wachten de paar treden die ik nog op moest voor het passagestuk, maar kwam met veel geweld naar beneden en duwde me echt tegen de muur aan zodat hij kon passeren en waardoor ik zo beetje tegen de muur aangeplakt werd..