hoe werkt Signrequest?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

hoe werkt Signrequest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-23 09:41

Hoi bokkers,

Ik heb een document ontvangen via Signrequest. De afzender vertelde (mondeling) dat ik even moet tekenen, en dat dat dan voor ontvangst is. En dat ik dan niet het document zelf onderteken.

Nou lijkt mij dat e-mailprogramma's daar simpeler oplossingen voor hebben. Daarnaast had ik, voordat ik de e-mail ontving, al aangegeven dat ik het niet eens ben met wat in het document staat, en het daarom niet wil tekenen.

Ik vertrouw het gewoon niet. Zijn er mensen die met Signrequest werken en die er wat meer over kunnen vertellen?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 09:47

Het is een elektronische manier om documenten te ondertekenen.
Dus niet tekenen als je niet akkoord bent met de inhoud.
Je krijgt het document wat je gaat ondertekenen wel te zien op je scherm dus daar kan je zien waar je akkoord op geeft, net als in hardcopy. Als je akkoord bent dan klik je op akkoord bij je handtekening. Soms krabbel je daar zelf wat, soms upload je een digitale handtekening als je die hebt.
Het is dus gewoon een manier om iets te ondertekenen maar dan digitaal.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-23 10:30

Ja zie je, dat dacht ik al. Eerst gaven ze me een hardcopy. Omdat ik het niet eens was met wat daar in staat gaf ik aan dat document niet te willen ondertekenen. En nu proberen ze het op deze manier.

Helaas bevestigt dit wat ik al dacht.

Dank je wel Suzanne!

julius_juut

Re: hoe werkt Signrequest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 13:55

Zo, wat een naaistreek dan zeg, om te proberen je op deze manier toch te laten tekenen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-23 13:57

julius_juut schreef:
Zo, wat een naaistreek dan zeg, om te proberen je op deze manier toch te laten tekenen.

Ach, ik was er op voorbereid. Verschillende mensen (waaronder een familielid van deze mensen) hadden mij al voor ze gewaarschuwd.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 14:34

Mooie naaistreek zeg. Dus niet tekenen. Sowieso bij twijfel NOOIT tekenen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-23 14:46

Bij twijfel altijd eerst een topic openen op bokt :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 16:41

Koper schreef:
Bij twijfel altijd eerst een topic openen op bokt :D

Dat kan ook, op facebook vragen ook, in een whatsappgroep vragen ook, google gebruiken ook. :P

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-23 16:50

Ik had al gegoogeld, en inmiddels op de website van signrequest gekeken. Maar als bokt dan hetzelfde zegt is het vast waar :P
Laatst bijgewerkt door Koper op 03-11-23 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 16:55

Het programma zegt niks over de bedoelingen van de verzender. Het is enkel een manier om digitaal contracten en dergelijke te verzenden en te ondertekenen, volledig veilig. Je ondertekend ook niet zonder dat je het zelf door hebt. Wij gebruiken op het werk een vergelijkbaar programma, maar durf toch wel te zeggen dat we er absoluut geen slechte bedoelingen bij hebben. Ik ken de details van dit specifieke programma niet, maar bij ons staat ook wel duidelijk in het programma, documenten en bijbehorende communicatie beschreven waarom en waarvoor je tekent.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-23 16:58

Ik zeg ook niet dat het programma slechte bedoelingen heeft ;) Maar omdat ik te horen kreeg dat het iets is waarmee je de ontvangst van een e-mail kunt bevestigen, en dat het uitdrukkelijk niet iets is waarmee je een document ondertekent, en dit niet klopte met wat ik erover kon vinden, vond ik dat ik het toch het beste even na kon vragen. Want bokt weet best veel.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 17:00

Aah ok, het leek beetje alsof gedacht werd dat het programma zelf niet te vertrouwen is! Maar dan heeft iemand anders hier mogelijk nog wat aan :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-23 17:29

Psies :)