Product met bekend gebrek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Product met bekend gebrek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-23 22:55

Hoihoi,

Mijn zus heeft een maand geleden een tas gekocht. Deze was na een week al beschadigd, terwijl ze hem misschien 2 keer gebruikt heeft. De hoeken onderaan zijn wit geworden en het lusje bovenaan waar je hem vast houd is de kleur ook vervaagd. We sparen deze tassen, dus zijn er erg zuinig op en nemen vaak een andere mee.. Ze worden ook absoluut niet veel gebruikt.

Nou heeft ze contact opgenomen met de verkoper en die heeft het besproken met het merk. De reactie is dat dit een bekend probleem is bij deze tas en het voorstel is korting op een volgende bestelling. Dat is dan 10% van de aankoop van de vorige tas, als korting op een nieuwe.

De tas is natuurlijk nog bruikbaar met deze beschadigingen, maar het is wel echt een merk wat je kiest om het ontwerp en de print etc..

Wat vinden jullie hier van?

Ik vind het een beetje dubbel. Je koopt niet voor niks een nieuwe tas in een winkel, omdat je gewoon een nette tas wilt. Nergens staat vermeld dat deze tassen kwetsbaarder zijn dan de anderen van dit merk. En om een vergoeding te krijgen, moet je een extra tas kopen.

upendo

Re: Product met bekend gebrek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 23:00

Ik zou daar simpelweg niet mee akkoord gaan. Je mag toch verwachten dat een gebruiksvoorwerp lang meegaat en een fabrikant hoort voor een deugdelijk product te zorgen.

Ik weet niet in wat voor prijsklasse ze vallen en of je rechtsbijstand hebt....?

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 23:05

Hmm in mijn ogen is het nog steeds: niet goed = geld terug. Ik weet niet in wat voor prijsklasse het valt, maar ik kijken of je de tas terug kan doen en het geldbedrag terug...

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 23:07

Tas terug brengen, voldoet niet asn de verwachte kwaliteit. Verkoper moet de kans krijgen een passende oplossing te vinden
10% korting bij een volgende aankoop is natuurlijk absurd en niet passend.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 23:13

Eens met jou hoor Palmera. Maar de vraag is: waar heb je recht op?

Het voldoet nog steeds aan het primaire gebruiksdoel van een tas. Dus hoe dat wettelijk zit, geen idee. Maar uit service overwegingen zou ik het zeker anders doen,

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 23:45

Iris82 schreef:
Eens met jou hoor Palmera. Maar de vraag is: waar heb je recht op?

Het voldoet nog steeds aan het primaire gebruiksdoel van een tas. Dus hoe dat wettelijk zit, geen idee. Maar uit service overwegingen zou ik het zeker anders doen,

Kan toch niet zo zijn dat het zo snel slijtage vertoont en dat dat dan nog mag ook. Je mag toch ook iets van kwaliteit verwachten en duurzaamheid niet alleen geschikt voor het gebruik. Als de lak van een auto afvalt rijdt hij ook nog wel maar mag niet gebeuren.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 23:47

Iris82 schreef:
Het voldoet nog steeds aan het primaire gebruiksdoel van een tas. Dus hoe dat wettelijk zit, geen idee.,

Je hebt een tas ook voor de mooiigheid, een auto waarvan de blanke lak loslaat of een bank/kast die in korte tijd raar verkleurd voldoet ook nog aan het gebruiksdoel, maar je hebt wel recht op herstel/vervanging.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 09:10

Nee, een tas voldoet niet 100% meer aan het gebruiksdoel nu. Het is namelijk ook een fashionprodukt. Bij kleding wat vervaagt ga je ook terug, terwijl er helemaal geen gat in zit.
10% korting op een volgende aankoop is echt onzin, als je weet dat de winstmarges vaak 100% zijn of soms nog meer. Klinkt eerder alsof de verkopende winkel dit voorgesteld heeft, want de fabrikant (waar jij overigens niets mee te maken hebt als klant) heeft feitelijk alleen te maken met verkoopprijzen wat inkoop voor een winkel is.

Dus je hebt recht op een vervangende tas. En als het niet op te lossen valt, dan op geld terug. Daar zou ik dus ook voor gaan.

Het valt me trouwens vaak op dat een verkopende partij teruggaat naar de fabrikant, maar daar heb jij niets mee te maken als klant. Je hebt recht op een goed produkt.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-23 02:45

Bedankt voor jullie reactie's!

Het gaat om deze tas. Zus heeft er bijna 80,- voor betaald.
https://loungefly.com/jurassic-park-30t ... K0015.html

Het is ook wel echt een merk waar je voor kiest om de ontwerpen, om hoe de tas er uit ziet. Het zijn mini backpacks, 30 cm hoog en met allerlei film thema's etc. Niet echt een tas die je koopt omdat je gewoon een praktische tas moet hebben.

En als je bijvoorbeeld hun facebookpagina bekijkt dan is ook duidelijk dat hun merk daar voor staat. Ze verkopen zelfs haakjes voor 15 euro per stuk, om je tas aan op te hangen, met de merknaam erop :+

Afbeelding

Maar we gaan dan toch reageren dat we het aanbod niet oke vinden. Ik vind vooral ook niet kloppen dat we alleen een vergoeding krijgen, als we een nieuwe bestelling doen.. 10%, ongeveer 7/8 euro, dat zijn de verzendkosten. Dus als vergoeding van deze tas krijgen we de verzendkosten voor een nieuwe gratis...

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 07:04

En als ik me inschrijf voor de nieuwsbrief krijg ik die 10% korting ook. Dus het is echt een raar aanbod.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 09:23

Dat is wel een hele gave tas. Maar ik krijg direct een popup met 10% korting. Dus als jij dat ook krijgt is dat zeker te weinig.
Enne, als ik zo'n tas zou kopen, dan zou die gezien mogen worden en wordt dus gebruikt dan. Dan wil ik zeker niet dat die vaag wordt.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 14:11

Ik spaar Loungefly tassen en dr zijn dr inderdaad een aantal die niet mooi blijven als je ze gebruikt. Heb dr ook al een paar die na een keer of 2 gebruiken schade hadden (vooral aan de "oren", ik spaar de Disney varianten) Ik koop de mijne vaak nieuw (of alleen tentoongesteld) via vinted of Ebay dus heb die van mij nooit terug kunnen brengen
Ik zou hier zeker niet mee akkoord gaan en geld terug vragen. 10% is een lachertje, dat krijgt iedereen bijna altijd.