Handgeschreven tekst omzetten naar computer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IwanLuver

Handgeschreven tekst omzetten naar computer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-23 21:05

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik ben opzoek naar een alternatief voor het schrijven met pen en papier. Ik maak voor mijn werk aantekeningen met pen en papier (typen vind ik niet fijn), maar ik zou graag deze aantekeningen willen digitaliseren.

Ik merk dat ik nu acties van mijzelf in Teams heb staan (Onenote) en in mijn notitieboekje en dat kan efficiënter.

Er zijn natuurlijk tablets, Remarkable, Boox, supernote, maar die zijn best prijzig.

Ook zijn er slimme pennen.

Ik zoek iets waarmee ik mijn hand geschreven tekst, simpel kan omzetten in getypte tekst zonder dure abonnementen of software wat niet op mijn werklaptop kan.

8nnemiek

Re: Handgeschreven tekst omzetten naar computer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 21:21

Ik heb de Remarkable, beste investering ooit <3
Maar er zijn ook gewoon apps waarmee je een foto kan maken van je geschreven tekst en die het meteen omzet. Bij de iPhone zit het dacht ik gewoon in de notities app ingebouwd.

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 21:25

Als je Apple gebruikt, Goodnotes kan dat ook volgens mij, vind ik zelf een erg prettig programma om in te schrijven (met de hand). Je kunt het in goodnotes terwijl je schrijft omzetten naar tekst (of later), en je kan het ook opslaan als PDF.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 21:37

Met Google Lens kun je dat gewoon doen. Drie puntjes: Google Lens: text: select all: copy text. En dan zit het onder mijn plak knop: even als voorbeeld, met google kan dat ook gewoon
Afbeelding

Moet je er dus even een foto van maken