NaNoWriMo 2023

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xSagan
Berichten: 665
Geregistreerd: 27-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 17:59

Goed bezig hoor Maartje_M!
6000 is ook al heel knap, zeker in 2 dagen.

Hier de 10.000 woorden bereikt! ^^ Super blij mee en één stuk aan een eerder hoofdstuk moeten toevoegen. Dat mag ik van mijzelf wel altijd doen. Dat betekend alleen maar extra woorden. ^^ En het verhaal klopt er beter door, wat natuurlijk ook fijner is.

Even een stukje:

"Er kwam een andere herinnering terug. Een sleutel, liggend op een donkerblauw dagboek met een roos op de voorkant. De sleutel had de vorm van een zwarte kat. Het had altijd in de buurt van haar moeder gelegen. Door de tranen heen tuurde ze naar binnen. Daar was alles verbrand. Ze peuterde een plank los en liep voorzichtig naar binnen. Daar bekeek ze alles aandachtig. Ze zag haar moeder zo aan de lange tafel zitten. Daar maakte ze de mooiste vazen en in die vazen stonden bloemen in kleuren die Minthe nog nooit gezien had. Ook tekende haar moeder veel en daar maakte ze kaarten van. Ze kon van alles wat en dat verkocht ze op een tafel die aan de weg stond.
“Wat zoek je?” Vroeg Diede die haar achterna was gekomen.
“Een blauw boek met een roos. Het zal nu wel zwart zijn,” zei Minthe.
Diede hielp haar met zoeken."

Zouden ze daar iets vinden?

xSagan
Berichten: 665
Geregistreerd: 27-08-15

Re: NaNoWriMo 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 21:00

Hoe gaat het met iedereen? Nog steeds aan het schrijven? Of de handdoek in de ring gegooid?

Hier nog steeds bezig en zit nu op de 16.123 woorden. Ik loop achter op Nano doel, maar dat gebeurd hier standaard in de tweede week. Ik merk ook dat het vanaf nu wel moeilijker wordt om aan het verhaal te blijven werken en niet te willen gaan schrappen of opnieuw te beginnen.

Ik heb vooral ruzie met dialogen tussen mijn personages. Ze blijven vlak en te standaard waardoor het mij als schrijver zelfs gaat vervelen. xD

Punt van aandacht dus voor mijz.:)

Maartje_M

Berichten: 9388
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: NaNoWriMo 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 21:20

Ik ben nog steeds aan het schrijven! Vandaag echt geen tijd gehad en nu ook echt geen zin meer, maar ik zit al op ruim 16.000 woorden dus zo slecht gaat het nog niet vind ik zelf

Annash
Blogger

Berichten: 26549
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: NaNoWriMo 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 21:22

Ik heb een weekje vakantie gehad van werk en geen laptop open gehad. Wel veel geschilderd in huis. Vanaf a.s. week kijken of ik iets regelmaat kan aanbrengen, maar bij mij echt nul druk om te schrijven.

Wel goed bezig allemaal!

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: NaNoWriMo 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 21:04

Die 50.000 woorden ga ik niet meer halen, loop gigantisch achter. Maar goed, ik heb nog t/m 24 december en zit nu op 36.000 woorden, ik hoop/wil eigenlijk rond de 80.000 zitten tegen die tijd maar met 60.000 ben ik ook al tevreden.

xSagan
Berichten: 665
Geregistreerd: 27-08-15

Re: NaNoWriMo 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 22:43

Dat is al veel verder dan hier, Amandavd. XD hier zit ik nog onder de 20K en had even een week 2 dip moment, maar na wat tips weer een beetje verder en dat was mijn doel.

Waar loop je op vast? Misschien kunnen we helpen?

LvdO

Berichten: 423
Geregistreerd: 03-01-13

Re: NaNoWriMo 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-23 17:39

wat leuk dat hier zoveel gereageerd wordt! ik heb het super druk gehad, maar zit wel lekker in het schrijven. ik loop iets achter en moet af en toe echt veel moeite doen om de tijd vrij te maken! die 50k heb ik toch eigenlijk wel een beetje los gelaten, dat haal ik denk ik niet meer. maar gewoon het bezig zijn met schrijven is super fijn!

Annash
Blogger

Berichten: 26549
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: NaNoWriMo 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 17:41

Ik nog steeds niet, haha! Maar goed bezig allemaal!
Misschien dat ik het weekend nog weer red, even kijken hoe ik me voel. Er is genoeg gaande en ik ben gisteren ook nog weer eens hard van het paard gestuiterd, dussssss... oeps. :')

LvdO

Berichten: 423
Geregistreerd: 03-01-13

Re: NaNoWriMo 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-23 17:55

oh joh, doe je wel voorzichtig?

ik probeer mezelf geen extra druk op te leggen van ik moet schrijven. want de combinatie werk, huishouden, paarden is al een behoorlijk uitdaging. maar tussendoor de afleiding is wel fijn.

Annash
Blogger

Berichten: 26549
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: NaNoWriMo 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 18:32

Haha ja, was niet helemaal gepland! Ik was al klaar met trainen en helemaal blij (achtergrondinformatie: ben in juni heel hard gevallen met CT scan, kapotte cap en fikse hersenschudding + mega angst als gevolg.) We hebben heel veel kleine stapjes gezet en de afgelopen week zat ik er thuis ineens zo zelfverzekerd op weer, dat ik dacht: andere locatie proberen! Nou, ook dat deed ze top. Ik was al klaar, lange teugel met 1 hand vast... toen schrok een ander paard en daarop schrok zij mee. Maar zonder handen aan het stuur lig je er dan wel vrij snel naast. :+ Was dus niet echt een lelijke actie, maar eerder dikke pech. Foutje van de machinist... :')

Qua schrijven heb ik ook helemaal geen druk, maar zou leuk zijn als ik nog wat erbij kan aanvullen deze maand. En wie weet kunnen we dit topic daarna wel actief houden en een beetje blijven (schrijf)kletsen.

xSagan
Berichten: 665
Geregistreerd: 27-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 18:33

Oef, dat klinkt niet fijn Annash, hopelijk niet te veel blauwe plekken?

Die uitdaging hier klinkt bekend LvdO, hier ook wat pittige dagen er tussen. Heb de tip opgepakt om elke dag een kwartiertje te schrijven opgepakt en kan daardoor langzaam verder, maat was blij dat ik hem meegekregen heb. Hier nu eindelijk de 20.000 gehaald en zeven dagen achter elkaar heb kunnen schrijven. ^^ dat is al een doel van zichzelf en ik ben niet overnieuw begonnen, dat deed ik voorheen altijd. Blij dat ik mezelf dat afgeleerd heb. xD

Ja graag, ik heb in mijn omgeving geen personen die ook van schrijven houden. Dan is een groepje altijd fijn.:)

Annash
Blogger

Berichten: 26549
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 18:35

Nou, blauw (nog?) niet, maar ben op de achterkant van mijn SI + bekken neergekomen en het is behoorlijk gekneusd. Loop echt als een oude oma. :') Maargoed, volgens mij is alles nog heel. Ben er ook weer opgeklommen en nog een rondje gedaan (nadat de ergste pijn was afgezakt).

Elke dag een kwartiertje kan echt heel veel doen! In de tijd dat ik echt actief was en mijn agent had dan gebruikte ik vaak mijn lunchpauze, waarin ik in ieder geval 1 sprint van 30 minuten deed. Als je dat (bijna) dagelijks doet, kom je vaak echt wel in een flow. En met iedere dag bv. 1000 woorden heb je een boek voor je het weet...

Dus top bezig met 20k in 7 dagen!

xSagan
Berichten: 665
Geregistreerd: 27-08-15

Re: NaNoWriMo 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-23 19:21

Geen 20k in 7 dagen hoor, dat niet, maar wel 6k. 20K heb ik nu drie weken over gedaan. Gister had ik het echt pittig qua inspiratie. Dan is het echt werken geblazen. XD

LvdO

Berichten: 423
Geregistreerd: 03-01-13

Re: NaNoWriMo 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-23 15:35

Wat leuk dat er animo is om dit actief te houden :) Vind ik zelf ook wel fijn!

Heel knap Annash dat je er weer op gegaan bent, na dat achtergrond verhaal! Hopelijk herstel je snel.

Die 15 minuten ga ik hier ook eens inplannen. Wellicht helpt dat.

Myrsky

Berichten: 4122
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Re: NaNoWriMo 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-23 22:37

Beterschap Annash!

Ik zit hier een beetje in een schrijfdip. Ik loop achter en heb ook nog eens een idee voor de opzet van het verhaal, waardoor driekwart wat ik nu geschreven heb niet meer bruikbaar is := het verhaal wordt er wel beter van, maar echt goed voor de motivatie om nu door te schrijven is het niet haha

xSagan
Berichten: 665
Geregistreerd: 27-08-15

Re: NaNoWriMo 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-23 18:45

Lastig Myrsky. Hier was de oplossing om een soort stippellijn te maken en daaronder dan je verbeterpunten aan het verhaal op te schrijven. Zo kan je de oude woorden toch mee laten tellen voor Nano, maar heb je ze al wel voor de toekomst.

Ik heb hier echt stukken moeten invoegen, maar wel op een manier waardoor ik de oude woorden niet hoef te schrappen voor Nano. Qua spanning was het helemaal weg en motivatie daardoor ook enorm. Gelukkig kan ik op deze manier wel verder. Morgenavond schrijf inspiratie avond met andere schrijvers. Voor mij de eerste keer. Ben zeer benieuwd. :)

xSagan
Berichten: 665
Geregistreerd: 27-08-15

Re: NaNoWriMo 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 22:27

Jeej, hier de 25K gehaald vandaag. Lekker samen geschreven dit keer en was ook meteen mijn eerste keer. Dat vond ik best een aparte ervaring, maar wel een prettige ook al was het op afstand. Het was prettig te voelen dat iemand dezelfde passie heeft voor het vak zeg maar.

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: NaNoWriMo 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 13:03

Ik zie dat het bij jullie allemaal wel beetje met pieken en dalen verloopt, dat is hier ook het geval.
Sommige dagen schrijf ik niet en nu heb ik in twee dagen tijd bijna 6000 woorden geschreven. Ik zit nu
bijna op de 50k.

Wat mij wel helpt, is ook al ben ik niet aan het schrijven, toch met het verhaal bezig te zijn. Door bepaalde playlists te luisteren in de auto, door over het verhaal en het verloop na te denken onder de douche etc. Dat zorgt er wel voor dat de motivatie en inspiratie blijft vloeien.

xSagan
Berichten: 665
Geregistreerd: 27-08-15

Re: NaNoWriMo 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 13:09

Super Amandavd! Hier tik ik bijna de 30K aan.
Zometeen even naar een dorp waar ik mijn inspiratie vandaan heb, kan ik meteen alles nog een keer goed nakijken.

Ik doe precies hetzelfde als jou merk ik. Hier ook muziek en inlezen over bepaalde zaken die aan bod komen en ik heb zelfs een plan voor de voorkant tekening in mijn hoofd. Dan merk je echt dat het verhaal tot leven komt op die manier. Zo leuk!

xSagan
Berichten: 665
Geregistreerd: 27-08-15

Re: NaNoWriMo 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-23 22:07

De laatste loodjes in zicht! We kunnen het!
Zijn jullie doelen al behaald of bijgeschaafd?

Hier ga ik de 50.000 niet halen. Ik ben bijna bij de 40.000 en dat lijkt mij voor dit jaar meer dan prima. En daarna heb ik altijd moeite om door te blijven schrijven. Nano is toch altijd een kleine saamhorigheid die je later in het jaar weinig voelt als je geen schrijverskring om je heen hebt, als jullie begrijpen wat ik bedoel.:)

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: NaNoWriMo 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 08:46

Ik krijg de 50.000 in een maand tijd ook niet voor elkaar hahaha, ik zit nu wel op 50.000 woorden.
Ik moet mijn verhaal voor de 24ste inleveren voor de schrijfwedstrijd dus ik moet nog even doorpezen.

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: NaNoWriMo 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-23 17:02

Ik zit inmiddels bijna op 60k, heb de afgelopen dagen veel kunnen schrijven.

xSagan
Berichten: 665
Geregistreerd: 27-08-15

Re: NaNoWriMo 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 21:28

Hier iets over de 40k gekomen. Ik begrijp nu ook waarom schrijvers zeggen dat je in het schrijfproces beter geen andere boeken kan lezen omdat je soms teveel gelijkenissen kan zien met je eigen verhaal.xD

Annash
Blogger

Berichten: 26549
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: NaNoWriMo 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 21:29

Ik heb na die eerste keer echt niks meer geschreven. :') Maargoed, hele punt bij mij is natuurlijk ook geen druk erop, dus prima.

LvdO

Berichten: 423
Geregistreerd: 03-01-13

Re: NaNoWriMo 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-23 19:22

Hier ook amper nog een letter erbij gekregen. Inderdaad die 15 minuten geprobeerd. Een collega auteur omschreef het schrijfproces ooit eens als het metselen van een muur. het is gewoon hard werken. Ik zit momenteel midden in mijn winterdepressie en probeer allereerst mijn werk en huishouden op de rit te krijgen.. Oh en de paarden te verzorgen xD

We zitten midden in de renovatie van ons appartementencomplex en dat triggert ontzettend veel bij mij (ptss..) dus de hele combinatie maakt dat ik gigantisch tegen het plafond op ga. Maarrrr... aan alles komt een eind. dus uiteindelijk komen we ook hier doorheen