NaNoWriMo 2023

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annash
Blogger

Berichten: 26535
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: NaNoWriMo 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 21:45

Zeker, dit kun jij!
Winters zijn sowieso rotperiodes, die lange donkere dagen, bah. Ik schreef (schrijf) ook nooit goed/veel in de winter.

LvdO

Berichten: 423
Geregistreerd: 03-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-24 00:04

Nou vandaag maar weer eens in de pen gekropen. Eindelijk mijn manuscript afgemaakt waarvan ik al heel lang alleen het laatste hoofdstuk nog moest afronden. Ook mijn eerste boek er eens bij gepakt om die eindelijk te verbeteren en daarmee opnieuw in zee te gaan met de uitgeverij waar deze al eerder is uitgegeven. Ik heb ze net gemaild over hoe we dat het beste kunnen aanpakken.

Fijn om eindelijk weer eens een hele dag te schrijven :)

xSagan
Berichten: 665
Geregistreerd: 27-08-15

Re: NaNoWriMo 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-24 16:51

Super!
Ik moest uiteindelijk opnieuw aan de plot omdat er nog een verhaal was waar de mijne te erg op ging lijken en ik dingen aan moest passen en daardoor niet meer ging kloppen. Nu zit er een ander personage te zeuren om aandacht. xD

Altijd leuk om daar mee bezig te zijn als je huidige werk wat eentonig is en je jezelf bezig moet houden. XD

LvdO

Berichten: 423
Geregistreerd: 03-01-13

Re: NaNoWriMo 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-24 22:17

Bericht van de uitgever! Mijn debuutroman gaan we opnieuw uitgeven en dat meteen koppelen aan de publicatie van mijn nieuwe :) Super blij mee!! Mijn super kritische proeflezer is net klaar met mijn tweede manuscript dus ik kan binnenkort weer lekker verder sleutelen aan mijn nieuwe roman!

LvdO

Berichten: 423
Geregistreerd: 03-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-24 22:19

xSagan schreef:
Super!
Ik moest uiteindelijk opnieuw aan de plot omdat er nog een verhaal was waar de mijne te erg op ging lijken en ik dingen aan moest passen en daardoor niet meer ging kloppen. Nu zit er een ander personage te zeuren om aandacht. xD

Altijd leuk om daar mee bezig te zijn als je huidige werk wat eentonig is en je jezelf bezig moet houden. XD



Oh ja balen is dat hè. Ik herken dat met personages... Op de een of andere manier schrijf ik personages die dan ineens qua naam of karakter overeen komen met iemand die ik daarna pas leer kennen. Dat ik denk van: oliebol, nu moet ik een andere naam gaan bedenken hahaha

xSagan
Berichten: 665
Geregistreerd: 27-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 23:06

LvdO schreef:
Bericht van de uitgever! Mijn debuutroman gaan we opnieuw uitgeven en dat meteen koppelen aan de publicatie van mijn nieuwe :) Super blij mee!! Mijn super kritische proeflezer is net klaar met mijn tweede manuscript dus ik kan binnenkort weer lekker verder sleutelen aan mijn nieuwe roman!


Super gaaf! Mogen we al een kleine samenvatting of blijft dat nog even geheim? :)

Ja echt super irritant hoor, vooral omdat nu natuurlijk bijna niets meer echt origineel is, maar je toch niet wilt kopiëren…

xSagan
Berichten: 665
Geregistreerd: 27-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 21:26

Hoi,

Het is al weer even geleden, maar hoe is het bij jullie met het schrijven? Hier stond het door drukte weer even op een lager pitje en had ruzie met mijn tekst omdat het te veel op iets anders zou lijken. Nou had ik laatst weer wat mensen gesproken en die mij ook weer even een duwtje in de rug hadden gegeven toch weer verder te gaan en in 3 dagen tijd toch weer 2000 woorden aan hetzelfde verhaal waar ik al mee bezig was, toe te voegen. Soms blijkbaar even nodig. ^^

LvdO

Berichten: 423
Geregistreerd: 03-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-24 13:43

xSagan schreef:
Hoi,

Het is al weer even geleden, maar hoe is het bij jullie met het schrijven? Hier stond het door drukte weer even op een lager pitje en had ruzie met mijn tekst omdat het te veel op iets anders zou lijken. Nou had ik laatst weer wat mensen gesproken en die mij ook weer even een duwtje in de rug hadden gegeven toch weer verder te gaan en in 3 dagen tijd toch weer 2000 woorden aan hetzelfde verhaal waar ik al mee bezig was, toe te voegen. Soms blijkbaar even nodig. ^^


Goed bezig! Soms heeft een verhaal ook tijd nodig om in je hoofd te vormen tot een geheel en kun je daarna ineens wel weer door.


xSagan schreef:
Super gaaf! Mogen we al een kleine samenvatting of blijft dat nog even geheim? :)

Ja echt super irritant hoor, vooral omdat nu natuurlijk bijna niets meer echt origineel is, maar je toch niet wilt kopiëren…


Hahaha ja dat mag hoor. Mijn eerste roman heet 'Als Twee Druppels Water' en gaat over traumaverwerking, depressie en PTSS (een hele dikke triggerwarning is op zijn plaats)
Dit verhaal is niet auto biografisch, maar hier kon ik wel mijn eigen verwerking in kwijt, aangezien ik gemakkelijker schrijf dan dat ik praat.

Het tweede wordt wat lichtere lectuur en is vooral een feelgood, al probeer ik wat meer spanning erin te brengen. Het kabbelt nu teveel en blijft daardoor ook nog niet echt hangen. Daar ben ik nu mee bezig. Zo spannend en verrassend als de eerste wordt het niet, maar toch ben ik er trots op. Het is gewoon een compleet andere kant van me, zeg maar. Het hoeft niet altijd zwaar te zijn.

Deze tweede gaat over een jonge meid die door o.a. uithuisplaatsing en een onveilige jeugd de stabiliteit niet kan vinden in zichzelf en in het leven. Ze worstelt met angsten over de toekomst. Ze gaat op zeilcursus rond de Canarische eilanden, omdat ze haar hart heeft verloren aan Tenerife, de oceaan en de walvissen. Maar natuurlijk gebeurt daar ook weer iets wat haar hele leven op zijn kop zet. :)

xSagan
Berichten: 665
Geregistreerd: 27-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-24 10:10

LvdO, dat het tijd nodig heeft, heb ik de laatste schrijfsessie van mij inderdaad gemerkt. Ook nog even motivatie van andere schrijvers gehad toch door te zetten en daardoor vanuit een ander perspectief gaan werken wat nu wel werkt voor het verhaal!

Fijn dat het boek je heeft geholpen, ik merk het zelf ook dat ik in schrijven mijzelf beter kan uitdrukken en daardoor ook wel eens merk dat mensen er van op kijken omdat ze het niet gewend zijn. XD

Zeker benieuwd naar je feel good, merk dat ik daar de laatste tijd veel naar grijp als ik wil lezen.^^