Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Koper schreef:Ik kan je eigenlijk maar één tip geven: probeer haar niet te redden. Je bent haar vriendin. Niet haar therapeut.
Waarom wil jij achter die muur? Wat wil je bereiken?
ingvdh schreef:Je kan haar helpen door haar te accepteren zoals ze is. De muur komt neer wanneer zij dat wil en niet wanneer jij dat wil. Als je er aan gaat peuteren als zij er niet aan toe is kan het zijn dat ze afhaakt en dan heb je het tegenovergestelde bereikt.
Ik zou me zo kunnen voorstellen dat zij behoefte heeft aan een vriendin waarbij ze leuke dingen kan doen in plaats van weer geconfronteerd worden met haar verleden doordat jij haar wil helpen. Wees die vriendin waarbij ze dit allemaal even kan vergeten en gezellig iets leuks doet. Daar help je haar waarschijnlijk het meeste mee.
ingvdh schreef:Je kan haar helpen door haar te accepteren zoals ze is. De muur komt neer wanneer zij dat wil en niet wanneer jij dat wil. Als je er aan gaat peuteren als zij er niet aan toe is kan het zijn dat ze afhaakt en dan heb je het tegenovergestelde bereikt.
Ik zou me zo kunnen voorstellen dat zij behoefte heeft aan een vriendin waarbij ze leuke dingen kan doen in plaats van weer geconfronteerd worden met haar verleden doordat jij haar wil helpen. Wees die vriendin waarbij ze dit allemaal even kan vergeten en gezellig iets leuks doet. Daar help je haar waarschijnlijk het meeste mee.
Flubberboot schreef:Als iemand met een behoorlijke muur om zich heen; zorg ervoor dat je er voor haar bent. Respecteer haar meningen en keuzes. Wees een vriendin en geen therapeut.
othelloster schreef:Koper schreef:Ik kan je eigenlijk maar één tip geven: probeer haar niet te redden. Je bent haar vriendin. Niet haar therapeut.
Waarom wil jij achter die muur? Wat wil je bereiken?
Daar heb je gelijk in, en dat is mijn bedoeling daar ook niet in. Misschien voor mijzelf, dat ik de dingen zelf niet altijd accepteer en neem zoals ze zijn. En daar juist een gat mee creër.