Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Amber_anne schreef:Zoals velen zeggen het ligt er echt aan hoe je huis is ingericht en ook hoe vies het op het moment is
Ik werk zelf als huishoudelijke hulp en kan prima 2 uur met 1 badkamer bezig zijn maar kan ook in 10 minuten klaar zijn. Ligt er allemaal aan wat er staat en wat je zelf wilt dat we gebeurt en hoe goed je het bijhoudt de rest van de week
Mijn tip is in iedergeval om alles al opgeruimd te hebben. Het vreet namelijk tijd om alles op te moeten pakken/verplaatsen
Yessy schreef:Hier iets meer dan 100m2 en schoonmaak Incl keuken en dat gaat prima in 2 uur per week. Dan wordt uiteraard niet alles elke week grondig gedaan (dus niet wekelijks bijv alle plinten afnemen of de hele badkamer ontkalken) maar over het jaar heen wordt alles wel meegenomen en blijft het netjes. In onze omgeving is 15 euro per uur vrij standaard met uitschieters tot 25-30 euro per uur. Ik heb er (gelukkig) nauwelijks omkijken naar, ze doet wat ze goed acht en als ik eens wat aan te merken heb of specifiek iets gedaan wil hebben dan laat ik het weten.
pateeke schreef:Ik verbaas me over hoeveel de meesten betalen. Mijn vorige hulp betaalde ik afhankelijk van mijn inkomen tussen de €6 en €13 per uur. Ze kwam soms een maand of twee niet, sowieso maar 1x in de twee weken 4u. Ze was eigenlijk altijd vroeger klaar, maar het was ook niet echt grondig gedaan (spinnenwebben werden bv niet weggehaald).
Mijn huidige hulp komt wekelijks 4u en doet dan in principe alles. Boven heeft ze niet zoveel werk. Ik betaal, ongeacht mijn inkomen €9 per uur. Ze ziet zelf werk, onlangs vroeg ze of ze de lichtkoepel op mijn plat dak mocht schoonmaken.
Tevreden dat ik overgestapt ben….
boemel schreef:Eur 15,00 per uur
2 uur per week. Alleen de benedenverdieping van 100m2.
Huis is altijd strak opgeruimd als ze komt.
De ene keer poetst ze de badkamer, de andere keer de keuken.
Ben matig tevreden. Ze werkt hard, maar denkt gewoon niet na.
Zo wordt de verlichting iedere week van onder tot boven afgesopt, maar schakelaars of deurklinken nooit.
Moet echt zeggen” vandaag geen lampen soppen, maar schakelaars en deurklinken “.
Ze heeft 3 kinderen die blijkbaar regelmatig ziek zijn. Ze kan minimaal 10 x per jaar niet komen door ziek kind.