Slagwerkers op Bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Rebecca

Slagwerkers op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-23 20:19

Ik weet niet of dit hier in de juiste categorie staat, mijn excuses als dat niet zo is

Hoi!
Ik kon hier niet echt een topic over vinden (als die er wel is, sorry), maar ik dacht, er zijn vast wel meer slagwerkers op Bokt?

Ik speel zelf sinds januari dit jaar marimba, nadat ik dat al een paar jaar graag wil. Op dit moment alleen nog les, maar ik hoop dat ik ergens eind dit jaar/begin volgend jaar door mag naar het C-ensemble van de vereniging :D

Maar ik zal vast niet de enige zijn die slagwerk speelt? Dus als je ook wat speelt, ik ben benieuwd :D

Groetjes,
Rebecca

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 12:10

Wat leuk een slagwerktopic, ik, mijn man en mijn dochter drummen. Mijn man en ik drummen bij the lone pipers, in de zomer gaan we ieder jaar in juni naar Normandie om bij de herdenkingen te spelen. We spelen ook nog bij andere bands, o.a de militaire pipeband, en de Garde grenadiers daar speel ik tenor drum en ben ik bekkeninst.

Ook spelen we in een schotse folkband, in 2024 gaan we op een theatertour met een show. Daar is zang, ierse dans en ook verschillende bands.

_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-23 15:57

Oh wat ontzettend gaaf :wow:
En dan ook nog met je gezin, wat leuk! Originele gesprekken dan zeker thuis :')

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 16:53

Ja hier wordt vaak geoefend, we spelen meer instrumenten zoals een keyboard, electrische gitaar en ukelele die is ook electrisch.

Gothico

Re: Slagwerkers op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 17:29

Hier een percussionist. Ik speel Djembé, Davul, Bass Cajon, Ocean drum en handpan (RAV vast eerste generatie)

Ook ik zit in een band met mijn vader en achterneef. En ik bespeel nog meer instrumenten.
De muziek die ik met de band maak is lasti omschrijven omdat we intuïtief spelen op traditionele instrumenten van over de hele wereld en dan samenvoegen.

Leuk om z'n topic te starten. En leuk om meteen reacties te krijgen.

_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-23 23:12

Gothico schreef:
Hier een percussionist. Ik speel Djembé, Davul, Bass Cajon, Ocean drum en handpan (RAV vast eerste generatie)

Ook ik zit in een band met mijn vader en achterneef. En ik bespeel nog meer instrumenten.
De muziek die ik met de band maak is lasti omschrijven omdat we intuïtief spelen op traditionele instrumenten van over de hele wereld en dan samenvoegen.

Leuk om z'n topic te starten. En leuk om meteen reacties te krijgen.

Oh wat leuk! Bijna alles moest ik eerst even googlen :') Maar wat cool!

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 23:35

Dank je wel.

Ja het is leuk om te doen. Maar bijvoorbeeld een drumstel spelen lijkt mij dan weer heel moeilijk.
Marimba is trouwens ook een mooi instrument.

_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-23 23:50

Gothico schreef:
Dank je wel.

Ja het is leuk om te doen. Maar bijvoorbeeld een drumstel spelen lijkt mij dan weer heel moeilijk.
Marimba is trouwens ook een mooi instrument.

Oh drumstel lijkt mij ook echt vreselijk. Doe mij maar gewoon een marimba (oid) <3

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 13:23

Mijn dochter speelt drumstel daar heeft ze les in en dat moet ook wel want het is best lastig.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 13:55

Leuk! Ik ben ook drummer (wel inactief) en heb jaren bij een slagwerkgroep gezeten. Super leuk om te doen. Zelfs concoursen gedaan.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 14:20

Concoursen lijkt mij ook leuk, wij gaan morgen bij een kerk kijken daar worden al concerten gegeven dus de akoestiek is goed. Met een doedelzak wil je geen galm.