Stoov Big Hug

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pivione

Stoov Big Hug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-23 10:28

Heeft iemand van jullie de Stoov (Big hug(XL) , kan ik verwachten dat als ik deze over de bank leg, en er met een deken op ga zitten dat deze je echt warm houdt?

Vanwege zenuwpijn en koulijder en ik mag van mijn partner de verwarming nog niet aanzetten (:')), ben ik op zoek naar jullie ervaringen.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 10:31

Ik heb zelf een groot Stoov warmtekussen en moet zeggen dat die wel echt lekker warm houdt. Zeker met een dekentje erover heb ik het echt niet koud meer. Maar ben dan ook geen échte koukleum.
Overigens heb ik ook de Homey (kruik) met een wollig overtrekje en die vind ik aanzienlijk minder warm dan mijn kussen met velours hoes. Dat maakt dus ook nog uit.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Stoov Big Hug

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 10:37

Die zal je best warm houden, maar waarom moet jij van je partner pijn lijden?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 10:40

Ik heb de Big Hug <3 Ik gebruik hem in de bureaustoel tijdens het werken, maar ook inderdaad op de bank met een deken erover, in de auto op de stoel en zelfs als het heel koud is; in bed om het voor te verwarmen. Werkt perfect.
Ik vind de warmte fijn. Niet té heet, maar je krijgt het er wel lekker warm van. Hij verwarmt trouwens niet over de hele lengte, alleen bij de zitting en onderrug.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 10:43

Je rug en billen worden lekker warm, de rest niet. Nadeel vind ik het materiaal ivm statische elektriciteit.

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 10:47

Ik heb een stoov kussen grote variant en met wollen omtrek. Hij is warm maar heb liever een echte kruik.
Maar als jij zenuwpijn hebt waarom mag de verwarming niet aan ?

Pivione

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-23 11:00

Oh wacht, ik bedoel het niet negatief, meer over het feit, dat ik niet de hele winter de verwarming op 21 kan laten, zonder failliet te gaan. :\ . Misschien dat ik wel voor het gewone warmte kussen ga, als ik de verhalen zo lees, of toch voor deze ga: https://www.hema.nl/wonen-slapen/slapen ... 30100.html. Nadeel is dat die niet draadloos is.

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 11:07

Ik heb m ook sinds een week en ben het helemaal met 8nnemiek eens! Hij is echt heerlijk <3

Ik ben ermee vergroeid en sleep m nu overal mee naar toe. Vooral tijdens het werken inderdaad, voor op de bank heb ik van een collega een mega warme fleece hoodie-pak gekregen :') Gebruikte voorheen die elektrische matjes met kabel in bed, maar kan me voorstellen dat deze winter de Stoov mee naar bed gaat :+:

Selina

Ik heb de Big Hug. Gebruik hem ook op de bank en dan nog met een plaid erover. Ga wel nog de plaid-variant kopen zodat de Big Hug op de bureaustoel kan blijven. Maar ik kan niet meer zonder <3 Nam de big Hug ook mee naar kantoor.

8nnemiek

Pivione schreef:
Oh wacht, ik bedoel het niet negatief, meer over het feit, dat ik niet de hele winter de verwarming op 21 kan laten, zonder failliet te gaan. : . Misschien dat ik wel voor het gewone warmte kussen ga, als ik de verhalen zo lees, of toch voor deze ga: https://www.hema.nl/wonen-slapen/slapen ... 30100.html. Nadeel is dat die niet draadloos is.

Die overdekens vind ik altijd wat zonde.. de meeste warmte verlies je dan aan de lucht.. terwijl je met een onderdeken juist de warmte opsluit tussen de bank/stoel en de bovendeken. Dus een stuk efficiënter.

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 11:13

Pivione schreef:
Oh wacht, ik bedoel het niet negatief, meer over het feit, dat ik niet de hele winter de verwarming op 21 kan laten, zonder failliet te gaan. : . Misschien dat ik wel voor het gewone warmte kussen ga, als ik de verhalen zo lees, of toch voor deze ga: https://www.hema.nl/wonen-slapen/slapen ... 30100.html. Nadeel is dat die niet draadloos is.

Nee absoluut je loopt leeg als je echt moet stoken. Ik zou een elektrische deken op de bank leggen en daar dan op gaan zitten/liggen. Dan wordt tenminste je hele lichaam warm. En is veel minder duur! En je kunt uren verwarmen zonder op te laden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 12:03

Pivione schreef:

Aah ja, dat snap ik wel idd.

Ik zou dan een elektrische deken doen. Die pak ik als het echt koud wordt ook, en die verwarmt je hele lichaam :).

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 12:13

8nnemiek schreef:
Pivione schreef:

Die overdekens vind ik altijd wat zonde.. de meeste warmte verlies je dan aan de lucht.. terwijl je met een onderdeken juist de warmte opsluit tussen de bank/stoel en de bovendeken. Dus een stuk efficiënter.

Fleecedekentje eroverheen en je houdt de warmte perfect waar je hem wil hebben! Hoeft hier nooit hoger dan stand 1 (vorige winter heb ik de thermostaat zelden hoger dan 15 gehad).

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 12:17

Ik vind hem fantastisch, echt een aanrader. Zeker omdat hij een oplaadbare batterij heeft.
Hij verwarmt je zitvlak en onderste stuk van je rug. In het bovenste deel zit geen verwarmingselement. Maar hij is echt heerlijk warm hoor!

Je ziet op het plaatje wel welke delen hij verwarmt:

Afbeelding

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 12:41

Ik heb een Stoov kussen met extra grote accu. Ik vind hem fijn maar hij wordt naar mijn zin lang niet warm genoeg. Mijn lijf valt van ellende uit elkaar en het warmte niveau van de Stoov geeft me niet voldoende verlichting. Een warmte deken of een zadenzak even in de magnetron (zaden, geen pitten!) Doen het voor mij beter :j

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 13:19

Fortitude schreef:
Ik heb een Stoov kussen met extra grote accu. Ik vind hem fijn maar hij wordt naar mijn zin lang niet warm genoeg. Mijn lijf valt van ellende uit elkaar en het warmte niveau van de Stoov geeft me niet voldoende verlichting. Een warmte deken of een zadenzak even in de magnetron (zaden, geen pitten!) Doen het voor mij beter :j

Oh ik heb juist dat het te heet wordt in mijn nek op de hoogste stand :'). Ik heb een klein kussen en mijn moeder de big hug. Beide gebruiken we hem heel vaak.

mar10tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 13:23

Ik ben heel blij met de BigHug XL, verwarmt precies de delen die het koudst zijn, billen en onderrug, dat geeft een heerlijk ontspannen gevoel.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 13:33

Mijn vader gebruikt hem heel veel.
Afgelopen winter voor het eerst en hij heeft hem nu ook alweer in gebruik.
Hij gebruikt er geen deken bij op de bank, alleen de big hug.
En omdat hij draadloos is, pakt hij hem ook zo mee als hij ipv op de bank in een stoel gaat zitten, ideaal.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 13:38

Ik heb een elektrische fleecedeken en kan echt niet meer zonder. Of ik wil in ieder geval niet meer zonder. Met koud weer raak is een soort van onderkoeld als ik veel trainen en lessen afwissel en dan lag ik altijd uren op de bank te klappertanden en ook onder de douche werd ik gewoon niet warm. Nu zet ik mijn dekentje op standje grillen en dan warm ik heel lekker op.
Ik zet hem vaak al aan als ik thuiskom en ga douchen dan is de bank ook al lekker voorverwarmd als ik erop ga zitten en heb je van twee kanten warmte.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 14:01

Oh dat klinkt heerlijk!
Ik heb toevallig vorige week naar zo'n deken zitten kijken. Zo'n grote met schaap :D
Toen waren ze in de aanbieding (iets van 189 euro i.p.v. 219 euro?) en nu kan ik ze nergens meer vinden. Vind het trouwens wel heeeeeeeel erg duur voor een dekentje.......

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 14:06

Ze zijn flink aan de prijs ja :=
Ik heb destijds 140 euro betaald voor de bruine, wollige big hug met grote accu. Ik zie dat die nu alweer flink duurder zijn.
Ik had me toen op de nieuwsbrief geabonneerd en kon em uiteindelijk met 10 euro korting kopen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 14:54

Pivione schreef:
Heeft iemand van jullie de Stoov (Big hug(XL) , kan ik verwachten dat als ik deze over de bank leg, en er met een deken op ga zitten dat deze je echt warm houdt?

Vanwege zenuwpijn en koulijder en ik mag van mijn partner de verwarming nog niet aanzetten (:')), ben ik op zoek naar jullie ervaringen.

ja, dat werkt zo prima!

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 14:58

Oscar schreef:
Oh dat klinkt heerlijk!
Ik heb toevallig vorige week naar zo'n deken zitten kijken. Zo'n grote met schaap :D
Toen waren ze in de aanbieding (iets van 189 euro i.p.v. 219 euro?) en nu kan ik ze nergens meer vinden. Vind het trouwens wel heeeeeeeel erg duur voor een dekentje.......

Ze hebben begin deze maand een flinke prijsstijging gehad. (Had daar mailtjes van gehad vandaar dat ik dat weet :) ) misschien dat dat net het verschil is geweest.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 14:59

Ah, dat zou kunnen. Ik kan 'm ook helemaal niet meer vinden op de site?

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 16:48

Ik heb de big hug xl en ik ben er heel blij mee. Het helpt mij echt de winter door.