Merinolegging! Die van mij is helaas gesneuveld dus zit nu met een normale panty op kantoor te rillen maar vind zo'n merinolegging heerlijk in de winter.
Enzo_Ollie
Geplaatst: 23-10-23 14:21
Laarzen zou ik dan sws doen, dat scheelt alweer een stukje "bloot" been hahaha Weet niet hoe de jurk er precies uitziet maar ik heb zo'n soort wollen jurk en daar heb ik dit soort laarzen onder: https://www.manfield.com/dames/hoge-off ... 64004.html
En sws een dikke panty!
divided
Geplaatst: 23-10-23 14:22
Een klasgenootje zei ooit eens tegen mij; kou is een mentaliteit.
Nee grapje.
Een wat dunnere panty (bv 40 den) onder een wat dikkere mayo of legging van bv een wolmix werkt bij mij goed op de echt koude dagen. Ik ben echter geen extreme koukleum.
Mij lijkt het niks maar misschien is het wat voor je!
MarliesV
Geplaatst: 23-10-23 14:22
Ik draag 'gewoon' een panty en een shirtje van de Hema met korte mouwen, maar die zou je ook prima voor een onder shirt met lange mouwen kunnen vervangen bv deze: https://www.sliponline.nl/beeren-dames- ... wgQAvD_BwE
Geeft niet echt 'vorm' hoor maar houdt wel alles er onder fijn op de plek.
Josien_
Geplaatst: 23-10-23 14:27
Meestal een mallot/panty en een hemd onder een jurk. Soms een body. Als schoenen meestal enkellaarsjes of laarzen tot de knie.
Britt_xxx
Geplaatst: 23-10-23 14:33
Panty’s met fleece! Echt heerlijk warm en cosy. Ik heb mijne destijds op AliExpress besteld, maar ze zullen ook wel in Nederlandse webshops verkrijgbaar zijn.
Over of onder de jurk? thermoshirt kan er onder, dat zie je niet. Erboven zou ik zeggen niks, maar een vest anders oid?
Winged
Geplaatst: 23-10-23 14:44
Love_Rosie schreef:
En aan de bovenkant?
Hempje, shirtje met lange mouwen... dingen die je niet ziet, maar wel fijn zijn voor warmte.
Lindsey_99
Geplaatst: 23-10-23 14:47
Bij erge kou doe ik een fleecegevoerde panty aan, en een katoenen longsleeve. Die laatste zit dan wel aangesloten. Leuke wollen of gebreide jurk erover en evt. een vestje of lekker shawl en dan is het goed te doen.
Moet je ding zijn, maar ik heb twee van dit soort leggings: Onder een neutrale rok/jurk zonder printje.
Voor mijn schouders verschilt het nog wel, soms gewoon een open overhemd/blouse of een zacht jasje. Of een lang, gebreid vest. Ligt er een beetje aan voor welke vibe je wil gaan
Josien_
Geplaatst: 23-10-23 15:22
Kaka schreef:
Love_Rosie schreef:
En aan de bovenkant?
Gilets en spencers zijn ook weer helemaal hip.
Dit heb ik ook inderdaad, twee wollen gilets die bijna overal heerlijk op passen
Suzanne F.
Geplaatst: 23-10-23 16:41
Ik draag een panty en een lange mouwenshirt in de winter onder een jurk.
Ik draag ook alleen maar jurken en heel af en toe een jumpsuit. Voor de koude dagen heb ik thermoleggings van Hema. Die zijn er in 40 en 60 dennier. Ze zitten heel fijn en gaan lang mee.
Esther_
Geplaatst: 23-10-23 17:33
Love_Rosie schreef:
En aan de bovenkant?
Een dunne wollen longsleeve of hemdje van Dilling.
_Nadia_
Geplaatst: 23-10-23 17:43
Ik draag alleen maar jurken en heb het ook altijd koud. Thermo maillot er onder (of thermo legging van primark als er uggs onder gaan) en klaar
Al mijn najaar/winterjurken hebben 3/4 of lange mouwen, evt een vestje er over maar ik heb een winterjas met verwarming dus in principe niet nodig.
Mocht je net als een dikke panty niet mooi vinden; ik doe vaak 2 dunne over elkaar. Helpt goed! Tegen afzakken doe ik meestal een kort broekje (vaak zo'n corrigerende) over de panty's heen, blijft alles netjes zitten