Schakel materiaal: hulp gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lies_sparkle

Schakel materiaal: hulp gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-23 16:55

Hoi bokkers,

Nadat ik net bij de grootste bouwmarkt met het verkeer de spul thuis ben gekomen hoop ik dat jullie mij kunnen helpen.

Ik wil graag dimbare verlichting bij mijn eettafel.

Het wordt momenteel aan- en uit gezet met de onderste knop van deze unit:

Afbeelding

Het gaat hier dus om een opbouw. Het mocht ook wel eens schoon gemaakt worden :+ , lekkere troep van de vorige bewoners haha.

Afbeelding

Dit is wat er in zit:

Afbeelding

Op de plek van de onderste knop moet dus een dimmer komen. Iemand een idee of dat kan en zo ja, wat moet ik bestellen? (Het liefst met linkje :) ).

Alvast heel erg bedankt!

Nico12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 18:22

Om het netjes te krijgen moet je alles vervangen. Bovenste gedeelte met dezelfde functie. Het onderste, dimgedeelte te wijzigen. Aanname voor een speciale dimbare ledlamp. De schakelaar wordt gewijzigd in een puls schakelaar. Als je druk gaat lamp harder of zachter branden, loslaten veert terug. Tevens moet binnenin de schakelaar een klein dim blokje toegevoegd worden. Goede ervaring met Shuttle dim module. Tevens de kleinste kabel connectors nodig wegens ruimte binnenin.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 18:25

Of je koopt bij Ikea zo'n lamp die je gewoon in de fitting draait en met een losse afstandsbediening kunt dimmen en ook nog van warm naar wit licht kunt schakelen

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-23 18:37

Nico12 schreef:
Om het netjes te krijgen moet je alles vervangen. Bovenste gedeelte met dezelfde functie. Het onderste, dimgedeelte te wijzigen. Aanname voor een speciale dimbare ledlamp. De schakelaar wordt gewijzigd in een puls schakelaar. Als je druk gaat lamp harder of zachter branden, loslaten veert terug. Tevens moet binnenin de schakelaar een klein dim blokje toegevoegd worden. Goede ervaring met Shuttle dim module. Tevens de kleinste kabel connectors nodig wegens ruimte binnenin.

Thanks voor al je input! Ik heb inderdaad ook al gekeken om het hele kastje te vervangen maar ook hiervoor krijg ik niet iets nuttigs gevonden :). Heb jij een idee waar ik het moet kopen?

cissy schreef:
Of je koopt bij Ikea zo'n lamp die je gewoon in de fitting draait en met een losse afstandsbediening kunt dimmen en ook nog van warm naar wit licht kunt schakelen

Is een slimme oplossing maar ik heb een eettafellamp bestaande uit 6 losse ledlampen. Dat is een beetje onhandig :+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 18:43

Wellicht helpt het als je weet dat dit spul van Niko is.

Ik zal even kijken wat er kan maar dat wordt even prutsen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 18:52

lies_sparkle schreef:
cissy schreef:

Is een slimme oplossing maar ik heb een eettafellamp bestaande uit 6 losse ledlampen. Dat is een beetje onhandig :+

nee hoor, 6 van die lampen (ook led overigens) kun je schakelen met dezelfde afstandsbediening en dan reageren ze allemaal tegelijk/hetzelfde.

Ik heb twee lampen naast mijn bed die ik zo kan dimmen zonder mn warme bedje uit te moeten . AB zit aan de wand naast mijn kussen in magnetische houder.

https://www.ikea.com/nl/nl/cat/slimme-v ... ing-36812/

De Tradfri en Styrbar heb ik

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 11:47

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-23 14:30

DubbelFun schreef:
Of je koopt een dimbare LED-bol die werkt met de standaard lichtschakelaar. Door de lichtknop 1 of meerdere keren aan/uit te doen dim je de lamp.
https://www.ledlampenkopen.nu/led-lampe ... der-dimmer

No way, dat dit bestaat! Dankjewel! Die ga ik bestellen :)

Thanks Cissy, maar dan wordt het wel een hele dure lamp. Ik had deze even van marktplaats geplukt haha.

En thanks voor je input ikke!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 15:49

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 16:06

cissy schreef:
DubbelFun schreef:
Of je koopt een dimbare LED-bol die werkt met de standaard lichtschakelaar. Door de lichtknop 1 of meerdere keren aan/uit te doen dim je de lamp.
https://www.ledlampenkopen.nu/led-lampe ... der-dimmer

Wist ook niet dat dat bestond, ga ik onthouden!

Zelf de action heeft zulke lampen. Wij sturen ze aan met de app. Op lichtknop werken ze ook, de app reageren ze enkel op als de knop aan staat uiteraard.

DubbelFun

Re: Schakel materiaal: hulp gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 16:40

@Azmay: bedoel je de LSC Smart Connect ledlamp van de Action?? Want die doet het alleen met een app op je mobiel niet alleen via het lichtknopje (tenminste bij mij niet).

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 19:06

DubbelFun schreef:
@Azmay: bedoel je de LSC Smart Connect ledlamp van de Action?? Want die doet het alleen met een app op je mobiel niet alleen via het lichtknopje (tenminste bij mij niet).

Nouja aan en uit gaat met het knopje. Instellen in de app als het knopje aan staat.

mick75

Re: Schakel materiaal: hulp gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 00:37

Ik zou kiezen voor een dubbele opbouwbak met daarin bovenin een serieschakelaar en onderin een dimmer die op de lamp is afgestemd.

Hou er rekening mee dat dimmen van led-verlichting nog steeds niet makkelijk is en dat dimmer en lamp ook met elkaar moeten kunnen babbelen, voordat de lamp hele rare dingen gaat doen.