Tips gezocht: Draadloze oordopjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zonnebloem18

Tips gezocht: Draadloze oordopjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-23 21:26

Omdat ik vanwege een nieuwe functie vanaf 1 januari veel onderweg ben ben ik op zoek naar draadloze oordopjes.

Ik gebruik nu een koptelefoon met noise cancelling, maar daar kan ik niet goed mee bellen. Omdat ik straks veel gebeld zal worden zat ik aan oortjes te denken zoals airpods of galaxy buds.
Ik moet dan wel zulke oortjes hebben:
Afbeelding

Want die met die bolletjes krijg ik last van mijn oren van en ze moeten wel een goeie tijd te dragen zijn.
Deze dus niet:
Afbeelding

Zijn airpods te koppelen met een Samsung telefoon? Werkt dat soepel?
Hebben jullie andere suggesties? Het liefst met active noise cancelling.

Mama3

Re: Tips gezocht: Draadloze oordopjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 21:39

Mijn dochter gebruikt airpods icm haar samsung telefoon. Ze kan niet zonder, ze heeft ze zelfs in als ze slaapt.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 21:59

Wel eens Aftershokz overwogen?

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 22:15

Aftershokz inderdaad, ideaal. Ik kan eigenlijk niks in m’n oren hebben en deze werken via bone conduction. Bijkomend voordeel is dat je niet helemaal afgesloten bent van de wereld. Kost wat……maar dan heb je ook wat :D

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-23 22:25

Aftershokz ken ik alleen van naam en dat ze bij hardlopen gebruikt worden. Ik ben wel snel overprikkelt en zit straks veel in de trein dus te veel meekrijgen is meestal juist een nadeel. Vandaar graag met noise cancelling functie, ik kan me niet voorstellen dat dat met Aftershokz mogelijk is.

Mama3, goed om te horen dat ze wel werken met Samsung. Ik val ook in slaap met oordopjes in, maar dan gebruik ik altijd hele goedkope met zo'n draadje.

Omdat ik er ook mee zal moeten bellen wil ik daarvoor wel een degelijke kwaliteit.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 22:59

Nee, in jouw geval zou ik dan geen Aftershokz nemen.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 23:30

Vroeger heel tevreden geweest over urbanears, omdat ze niet in ear in ear hadden zeg maar. Tegenwoordig over naar Teufel (ook weer niet direct in ear). Had alleen van beide geen met ANC, hebben of hadden ze wel dacht ik. Bij Teufel niet meteen schrikken van de prijs, ik heb mijne (maar dus zonder ANC) met black friday ofzo voor 20€ gescoord. Ik weet niet of ze dit jaar weer zo extreem zullen stunten.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 01:04

De AirPods met noice cancelling zijn met die rubberen dopjes die je niet wil. Die eerste die je showed zijn de gewone en die hebben geen NC.

Heb verder geen tips voor je. Denk dat met NC maar zonder van die rubberen dopjes praktisch onmogelijk is om te vinden.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 01:38

AirPods zijn het fijnste, zeker qua kwaliteit met bellen. Maar werken niet optimaal met Samsung. Zonder iPhone (of iPad denk ik) kan je ze namelijk niet instellen (bijv 1x tikken is volgende nummer, 2x tikken is muziek op pauze). Daarnaast verbinden ze veel slechter dan met een iPhone (betreft automatische detectie als je ze in doet).

De galaxy buds zijn op zich wel goed, maar de kwaliteit om te bellen is te laag. Met een Samsung telefoon is de verbinding (automatische detectie) oké tot goed. Als je ze koppelt aan een iPhone is het dramatisch (niet te doen).

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 02:13

Heb je de Airpods pro al in je oor gehad? Ik kan zelf geen dopjes hebben die in het oor gaan behalve de Airpods pro. Het deel wat in je oor gaat is een flinterdun siliconen dopje. Die dopjes worden in een aantal verschillende maten erbij geleverd zodat je ze echt goed passend kunt maken. Ik heb voor links en rechts andere maten erop zitten. Bij ieder ander oordopje heb ik binnen vijf minuten enorm pijnlijke oren die ook lang pijnlijk blijven. Ik wilde dus aanvankelijk ook geen airpods, tot ik me liet overhalen door een vriendin om ze te testen. Ik stond echt versteld van het draag comfort, je voelt ze totaal niet.
Ik heb ze soms acht tot tien uur per dag in mijn oren terwijl andere dopjes al een drama zijn na een paar minuten. Ik ben er zelfs een keer mee onder de douche gestapt omdat je ze gewoonweg niet voelt zitten. Ook met slapen pak ik ze er soms bij. Wij hebben nogal asociale en rumoerige buren en dan is het fijn om ze in te hebben met in slaap vallen. Ze noise canceling werkt ook erg goed zonder muziek aan.

Ik zou ze zeker eens passen bij de Apple store, je zult misschien versteld staan.

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 07:32

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 07:41

Tazzey schreef:
Heb je de Airpods pro al in je oor gehad? Ik kan zelf geen dopjes hebben die in het oor gaan behalve de Airpods pro. Het deel wat in je oor gaat is een flinterdun siliconen dopje. Die dopjes worden in een aantal verschillende maten erbij geleverd zodat je ze echt goed passend kunt maken. Ik heb voor links en rechts andere maten erop zitten. Bij ieder ander oordopje heb ik binnen vijf minuten enorm pijnlijke oren die ook lang pijnlijk blijven. Ik wilde dus aanvankelijk ook geen airpods, tot ik me liet overhalen door een vriendin om ze te testen. Ik stond echt versteld van het draag comfort, je voelt ze totaal niet.
Ik heb ze soms acht tot tien uur per dag in mijn oren terwijl andere dopjes al een drama zijn na een paar minuten. Ik ben er zelfs een keer mee onder de douche gestapt omdat je ze gewoonweg niet voelt zitten. Ook met slapen pak ik ze er soms bij. Wij hebben nogal asociale en rumoerige buren en dan is het fijn om ze in te hebben met in slaap vallen. Ze noise canceling werkt ook erg goed zonder muziek aan.

Ik zou ze zeker eens passen bij de Apple store, je zult misschien versteld staan.

Precies dit heb ik ook. In ears, brrr… maar bij de airpods pro kan ik dit wel prima hebben omdat je zelf de dopjes kunt kiezen. Ik val er mee in slaap zonder er last van te hebben. Ondanks je twijfels zou ik ze niet gelijk uitvlakken. Ik vind ze echte lifesavers op momenten dat ik overprikkeld ben.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 07:49

Ik heb de jabra elite 85t, wel inear, maar ze hebben geen ronde dopjes, ze zijn wat ovaal. Daarnaast heb ik er andere dopjes opgezet, van schuim, waardoor ze zich nog beter naar je oor vormen en niet irriteren. Ik kan er nu rustig mee gaan sporten zonder dat ze uitvallen :) en de noise canceling en het bellen met jabra vind ik ook echt prima :)

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 08:18

Ik heb jbl. Ook hele fijne alleen zonder noice cancelling. Misschien dat ze er ook wel wat met hebben.

Succes met je zoektocht.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 09:08

Ryder schreef:
Tazzey schreef:

Precies dit heb ik ook. In ears, brrr… maar bij de airpods pro kan ik dit wel prima hebben omdat je zelf de dopjes kunt kiezen. Ik val er mee in slaap zonder er last van te hebben. Ondanks je twijfels zou ik ze niet gelijk uitvlakken. Ik vind ze echte lifesavers op momenten dat ik overprikkeld ben.

Is dat niet altijd zo dat er bij in-ear meerdere maten dopjes bij zitten en je zelf kan kiezen welke voor jou het beste past? Dat is tenminste mijn ervaring en ik heb er al heel wat versleten. In-ear is bij mij namelijk het enige wat blijft zitten, maar dan moet ik wel de kleinste dopjes erop zetten anders krijg ik ze niet in mijn oren. En dan nog vaak gaat het irriteren na een tijdje omdat de kleinste dopjes voor mij veelal nog te groot zijn.

UnicoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 10:17

Hoi, zoek eens op, happy plugs stockholm. heb ze van mediamarkt, net zelfde als airpods maar dan voor android (werkt ook met apple, ik heb een iphone) gaan 3 werkdagen mee van batterij, zeer tevreden van :) :)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 10:18

Dorus, dat klopt alleen bij de AirPods zitten echt veel verschillende maten, meestal kun je kiezen tussen drie maten, bij Apple zijn dat er meer. Bij de meeste in-ear is de kleinste maat voor mijn linker oor nog te groot, bij Apple zit er nog een maatje onder en die past perfect.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 10:24

maj0 schreef:
Ik heb jbl. Ook hele fijne alleen zonder noice cancelling. Misschien dat ze er ook wel wat met hebben.

Succes met je zoektocht.

Zeker heeft JBL dat ook.
Ik heb ook JBL, zijn niet al te duur, maar fijn geluid.
en noice cancelling werkt perfect, maar je kan hem ook zo instellen dat je omgevingsgeluid kan blijven horen.

https://www.bol.com/nl/nl/p/jbl-live-pr ... 9248/?s2a=

Ik zie nu alleen dat deze via bol.com gigantisch duur zijn opeens. Ik heb er 49 euro voor betaald

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-23 18:41

JBL ziet er wel goed uit, zie dat de meeste met noise cancelling inderdaad echt in ear zijn, misschien toch maar wat proberen. Lastige is dat de kwaliteit die ik zoek wat duurder is en dat vind ik wel gokken. In de winkel proberen lijkt me niet zo fris.

Happy Plugs ga ik ook nog even naar kijken.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 18:48

Als je in ear toch gaat overwegen. Die Samsung buds zijn echt heel fijn in combinatie met een samsung telefoon. Directe koppeling, werkt altijd. Ik kan er zelfs mee slapen en vind ze dan ook erg comfortabel. Maar goed, ik kan juist weer niet tegen die harde dopjes zoals de AirPods dus daar heb je verder weinig aan. :o

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 19:16

zonnebloem18 schreef:
JBL ziet er wel goed uit, zie dat de meeste met noise cancelling inderdaad echt in ear zijn, misschien toch maar wat proberen. Lastige is dat de kwaliteit die ik zoek wat duurder is en dat vind ik wel gokken. In de winkel proberen lijkt me niet zo fris.

Happy Plugs ga ik ook nog even naar kijken.

Ik heb ze in de Apple Store getest en de dopjes werden na het testen direct goed schoongemaakt, dus in die zin kun je dat prima doen. En noise cancelling is altijd in ear, of je moet een over ear hoofdtelefoon nemen.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 19:55

Ik heb ze ook van JBL met noise cancelling en die bevallen heel goed.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-23 20:23

Over ear koptelefoon heb ik nu, een Sony en dat is echt een top ding. Alleen voor mijn gevoel is bellen daarmee niet ideaal.

boris_rakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 21:23

Ik heb oordoppen van soundpeats en ben daar echt super tevreden over! Ook altijd last dat in-ear niet lekker past. Deze zijn klein, geluid is goed, heeft heel veel bedieningsmogelijkheden op de dopjes zelf (pauze, harder, zachter, opnemen telefoon, nummer skippen etc). En ze zijn niet zo duur :D

Toen ik ze kwijt was heb ik andere gekocht maar die bleken veel zwaarder waardoor ze toch nog makkelijk uitvallen. Bij de soundpeats heb ik dat probleem nooit. Heel blij toen ik ze weer vond in een andere jas *\o/*

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-23 21:39

Celebi schreef:
Als je in ear toch gaat overwegen. Die Samsung buds zijn echt heel fijn in combinatie met een samsung telefoon. Directe koppeling, werkt altijd. Ik kan er zelfs mee slapen en vind ze dan ook erg comfortabel. Maar goed, ik kan juist weer niet tegen die harde dopjes zoals de AirPods dus daar heb je verder weinig aan. :o

Ik heb die ook en vind ze ook fijn, maar TS wil er volgens mij ook goed mee kunnen bellen. Daar had ik mijn Galaxy buds ook voor gekocht maar dat doe ik er nooit mee, je moet flink hard praten en dan blijft het alsnog ver weg klinken voor de ander. Echt geen succes helaas.