Partner visa

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EmmaVZ

Berichten: 2707
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: In m'n hoofd nog in Zeeland

Partner visa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-23 20:14

Hoi! Als dit topic niet juist staat, excuses.

Ik en mijn buitenlandse partner overwegen om in de toekomst hem naar Nederland te halen via een partner visa. Dit zal pas over een jaar of 2 zijn door een aantal redenen die er even niet toe doen.
Omdat we tegen die tijd nog niet samengewoond zouden hebben, ben ik nog niet van plan om meteen voor een geregistreerd partnerschap te gaan :o Dus willen we een partner visa gaan aanvragen waarin we aangeven een duurzame exclusieve relatie te hebben. Dit moet bewezen worden door oa. vliegtickets, foto's, emails, brieven etc. (volgens de IND).

Nu vraag ik me af of er bokkers zijn die hier ook mee te maken hebben gehad / hier ervaring mee hebben? In deze tijd zijn dingen als brieven en emails niet meer zo relevant, dus blijven tickets en foto's over. Tickets hebben we genoeg aangezien we elkaar ongeveer 4x per jaar bezoeken. Echter zijn wij beiden flink introvert en hebben we een hekel aan selfies maken. We hebben welgeteld 3 foto's waar we samen opstaan, na 1,5 jaar relatie :Y)
Nu vroeg ik me af of er nog andere manieren zijn om aan de IND te bewijzen dat we toch echt een duurzame relatie hebben, buiten 50 selfies maken. Of dat we toch echt maar even moeten forceren om die foto's te gaan nemen -O-

Andere ervaringen wat betreft de partner visa zijn ook welkom! Was het proces lastig, duurde het lang, etc?

marleen_88

Berichten: 14086
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Partner visa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 20:16

Als je geen selfies wilt maken, laat je toch een ander foto's van jullie maken?!
Ik zou het wel weten, als ik door foto's mijn partner bij mij kan laten wonen... Ik zou 100 foto's per dag maken. :')

princequillo
Fotograaf

Berichten: 2468
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Partner visa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 22:46

Ik heb er zelf geen ervaring mee, omdat mijn partner destijds via een studentenvisa is overgekomen en daarna op werkvisa. Maar een vriendin van mij wel en ik geloof dat de IND destijds ook graag met bepaalde mensen in haar omgeving wilde praten, haar ouders bijvoorbeeld geloof ik, om zeg maar te bevestigen. Ik geloof niet dat zij enorm veel selfies hadden overigens, het was vooral de paar selfies die ze hadden, de vliegtickets, berichtenuitwisseling en dan gesprekken met de omgeving.

Rebel_Jits

Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 09:42

Jullie zullen wel bellen of smsen, toch? Telt dat ook niet als bewijs?
Je kan vast een uittreksel krijgen van de telecommaatschappij met hoe vaak jullie gebeld hebben.