Ik en mijn buitenlandse partner overwegen om in de toekomst hem naar Nederland te halen via een partner visa. Dit zal pas over een jaar of 2 zijn door een aantal redenen die er even niet toe doen.
Omdat we tegen die tijd nog niet samengewoond zouden hebben, ben ik nog niet van plan om meteen voor een geregistreerd partnerschap te gaan

Nu vraag ik me af of er bokkers zijn die hier ook mee te maken hebben gehad / hier ervaring mee hebben? In deze tijd zijn dingen als brieven en emails niet meer zo relevant, dus blijven tickets en foto's over. Tickets hebben we genoeg aangezien we elkaar ongeveer 4x per jaar bezoeken. Echter zijn wij beiden flink introvert en hebben we een hekel aan selfies maken. We hebben welgeteld 3 foto's waar we samen opstaan, na 1,5 jaar relatie

Nu vroeg ik me af of er nog andere manieren zijn om aan de IND te bewijzen dat we toch echt een duurzame relatie hebben, buiten 50 selfies maken. Of dat we toch echt maar even moeten forceren om die foto's te gaan nemen

Andere ervaringen wat betreft de partner visa zijn ook welkom! Was het proces lastig, duurde het lang, etc?