Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SusanH schreef:Op zo'n evenement mee helpen is super leuk maar alleen als de samenwerking en dus de communicatie goed verloopt. Als dat nu al niet soepel gaat zou ik eerlijk gezegd bedanken, of een ander klusje kiezen dan het secretariaat. Want daar krijg jij alle klachten van deelnemers als mensen ergens niet tevreden over zijn. Ik heb jarenlang meegeholpen met een internationale eventing wedstrijd, allerhande klusjes gedaan. Mest ruimen, munten verkoop, parkeerwachter, coupons ophalen, hindernisrechter. Super leuk, vast team van mensen die dat jaarlijks deden heel weekend dus voelde altijd als een reünie. Liep altijd soepel omdat de organisatie top was. Kregen we ook altijd terug als feedback van de deelnemers.
Ilse_123 schreef:Ik heb bij meerdere internationale wedstrijden in Nederland op het secretariaat gewerkt, zowel dressuur, springen als eventing.
De meeste zaken zijn van te voren al geregeld, dus je komt de ruiters/grooms niet veel tegen, vaak even aanmelden aan het begin van het evenement en soms afmelden naderhand. Tussendoor komen ze vooral met vragen of klachten, en niet altijd even vriendelijk, dat vond ik in het begin erg lastig om mee om te gaan, maar het is wel heel leerzaam. Daarnaast zijn de werkzaamheden heel afhankelijk van het soort wedstrijd, springen vond ik het meest drukke, want zoveel rubrieken en ruiters kunnen per dag kiezen welke rubrieken ze hun paarden de dag erna starten, dus je zit vaak tot laat met startlijsten te puzzelen. Daarnaast veel bellen met ruiters, grooms, officials, nvwa, taxibedrijven en buitenlandse federaties.
Al met al: het is hard werken, vaak lange dagen, erg leerzaam en ik vond het altijd erg gezellig!
Heb je mailcontact dat de communicatie zo traag gaat? Anders zou ik ze gewoon bellen met je vragen.
Waidida schreef:Ilse_123 schreef:Ik heb bij meerdere internationale wedstrijden in Nederland op het secretariaat gewerkt, zowel dressuur, springen als eventing.
De meeste zaken zijn van te voren al geregeld, dus je komt de ruiters/grooms niet veel tegen, vaak even aanmelden aan het begin van het evenement en soms afmelden naderhand. Tussendoor komen ze vooral met vragen of klachten, en niet altijd even vriendelijk, dat vond ik in het begin erg lastig om mee om te gaan, maar het is wel heel leerzaam. Daarnaast zijn de werkzaamheden heel afhankelijk van het soort wedstrijd, springen vond ik het meest drukke, want zoveel rubrieken en ruiters kunnen per dag kiezen welke rubrieken ze hun paarden de dag erna starten, dus je zit vaak tot laat met startlijsten te puzzelen. Daarnaast veel bellen met ruiters, grooms, officials, nvwa, taxibedrijven en buitenlandse federaties.
Al met al: het is hard werken, vaak lange dagen, erg leerzaam en ik vond het altijd erg gezellig!
Heb je mailcontact dat de communicatie zo traag gaat? Anders zou ik ze gewoon bellen met je vragen.
Dakje dit is super behulpzaam! Met klachten kan ik intussen al omgaan, ik sta in de verkoop en daar loopt ook meer dan eens iets mishard werken vind ik niet erg, een andere job voor wie ze iemand zoeken is bij de automaat voor de betaalkaarten op te laden. Dat lijkt mij best saai worden na een tijdje.
Het is een giga wedstrijd van 5 dagen met springen, dressuur en mennen dus variatie genoeg op het secretariaat. Ik denk wel dat ik me hiervoor zal opgeven, het lijkt me erg leerzaam. En anders zijn er nog voldoende andere werkjes.
Het contact loopt idd via de mail maar ik heb nu gezegd dat ze me ook mogen bellen, ik krijg elke keer in de ochtend een reactie rond hetzelfde uur. Dus volgens mij doet ze elke dag op hetzelfde uur de mail bekijken haha