Zorgen grote auto’s voor meer files?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
meggiemeg

Berichten: 12239
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 10:28

_Tristan schreef:
Tiggs schreef:
Nee want mensen in kleine auto's rijden vaak heel truttig :j



Nou, bedankt :')

Ik denk eerder dat files juist veroorzaakt worden door asociaal rijgedrag en dit gebeurd vaak niet met kleinere auto's. Denk bijvoorbeeld aan een kleine file wat zich vormt, waarbij grotere auto's er langs scheuren en er aan het eind zichzelf tussen proppen 'Ritsen'. Hierdoor staat de rest nog langer te wachten.

Daarbij wordt het gewoon steeds drukker op de weg.

Het zijn vaak wel de kleine autootjes die mij voorbij scheuren als ik in een grote combinatie rij en denken dat past nog wel en dan over een verdrijvingsvlak heen moeten om het toch te redden en de tegenligger al remmend en seinend maar mee moet denken met diegene achter het stuur van dat kleine autootje... Ik zeg altijd als je hard kunt rijden moet je nog harder kunnen remmen...

Avalanche

Berichten: 16115
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Zorgen grote auto’s voor meer files?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 13:40

Ik zie ook de kleine autootjes zich op het laatste moment tussen 2 combinaties inproppen waardoor idd de achterste soms behoorlijk op de rem moet. Levensgevaarlijk, ik heb crash testen gezien waarbij grotere auto's echt plat waren op die manier.

_Tristan

Berichten: 1357
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Barendrecht

Re: Zorgen grote auto’s voor meer files?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 22:36

Dat zijn dan behoorlijke aso'/roekeloze rijders.
Ik haal het echt niet in mijn hoofd om mijn kleine autootje ergens zomaar tussen te gooien.. Wacht altijd tot er ruimte is of wordt gemaakt.