Homewizard P1 meter en gasverbruik, piekjes?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Reeltje_5

Homewizard P1 meter en gasverbruik, piekjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-23 17:07

Hoi,

Ik hoop dat iemand me kan helpen hierbij. Ik heb namelijk 0,0 verstand van dit soort dingen.
Ik heb zo’n Homewizard P1 meter, maar ik had nog geen slimme gasmeter. Nu inmiddels wel, maar bij het plaatsen ontdekte die meneer dat de druk steeds daalde en er dus een gaslek ergens zat. Hiervoor zijn er monteurs geweest die hebben een leiding die niet gebruikt werd afgekoppeld en nu bleef de druk stabiel. Lek zat dus in die leiding zogezegd.
Wat ik wel vreemd vond is dat slimme meter meneer boven bij een leiding naar de cv gas had gemeten, en monteur meneer daar helemaal niks heeft gemeten.

Nouja het zou dus opgelost moeten zijn en ik kan nu m’n gas zien in de energy app, jeej.
Maar nu zie ik allemaal piekjes continue, steeds van 0,004 m3. En ik heb géén idee, maar is dit normaal? Of is er toch mogelijk iets niet goed nog?

Afbeelding

Sadie

Re: Homewizard P1 meter en gasverbruik, piekjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 17:14

Als je een cv-ketel hebt kan deze op de comfort/eco stand staan.
Dan wordt de warmtewisselaar warm gehouden voor snel warm-tapwater.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 17:29

Helemaal normaal is het niet, die van ons heeft dat niet.. maar het zal ook niet de comfortstand van de cv zijn, die zou veel meer verwarmen.
Misschien een beveiliging op de cv, dat jouw cv daarom af en toe even aan springt?
Of heb je misschien een pompregelaar op de cv zitten die bv elk uur even automatisch aan gaat oid?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 20:08

Afbeelding
Dit hadden wij ook, nu staat de cv ketel niet meer op de eco stand en nu is het weg.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-23 20:45

Wij hebben de ketel op eco stand. Je levert iets aan comfort in. Duurt langer voor warm douche water, maar de leidingen in de CV worden niet langer verwarmd. Dat is ook niet echt nodig in de zomer.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 07:45

Dat is waarschijnlijk de comfortstand. Die zorgt ervoor dat het water in de ketel het blijft enndaarvoor slaat hij om de zoveel tijd even aan om de boel op te warmen zodat je bijna direct warm water hebt wanneer je de kraan aan zet. Hij verbruikt dan gas.
Deed hij hier ook. Al was dat wel minder aantal keren op de dag. Maar omgerekend ging het op jaarbasis best nog om een hoop gas dus ik heb hem toen op ecostand gezet. Nu zie ik die pieken niet meer. Gewoon platte lijn, tenzij we warm water pakken.

Duurt een paar seconden langer voordat er warm water komt maar ik merk het al niet eens meer.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 09:22

I.P.V. 6m3 gas per zomermaand, nu 2 m3. Alle kleine beetjes helpen tenslotte. Tapwater hebben we nu een electrisch waterketeltje voor.

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-23 20:47

Super bedankt ik ga dat van de CV eens proberen van de week, ben nu een weekend weg. Zal laten weten of dat het is geweest of niet. :)