Naaipatronen voor een blazer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

juliusceasar

Naaipatronen voor een blazer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-23 22:37

Heyhey,
Al behoorlijke tijd ben ik op zoek naar een leuke tweed blazer. Laat ik die nu gevonden hebben, kost ie ‘slechts’ £600 en is ie roze. Dus zodoende toch maar besloten om m zelf te naaien, maar waar haal je een fatsoenlijk naai patroon voor een blazer vandaan? Iemand die een idee heeft?
De foto is de blazer die ik op het oog heb:) de andere foto is er ook eentje die ik wel erg mooi vind
Afbeelding

Afbeelding

VivianHesen
Fotograaf

Re: Naaipatronen voor een blazer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 23:03

Mijn ervaring is dat Burda eigenlijk altijd goede patronen heeft.
Om zeker te zijn dat het model goed past, zou ik 'm eerst van een goedkoop stofje/oud laken o.i.d. maken. Dan kun je nog altijd een maat groter/kleiner pakken indien nodig en heb je je goede stof niet verknipt :o

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 01:07

Ik naai tegenwoordig enkel met indy patronen maar als ik ergens zou beginnen zou ik beginnen bij de website naaipatronen.nl
Die hebben zo’n grote keuze in generieke patronen dat je daar vaak wel wat kan vinden. Indy patronen zijn vaak lastiger te vinden als je de merken niet kent.

In tegenstelling tot hierboven vind ik Burda geen goede pasvorm hebben, maar zo heeft iedereen altijd zijn eigen voorkeur qua patroonmerken.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 07:49

Loop eens een stoffenwinkel binnen, daar verkopen ze ook patronen. En dan kun je meteen stof uitzoeken.